No aloitetaan sieltä väärästä päästä, eli huonoimmista.. Huonoimmiksi valinnoiksi olen huomannut juurikin nuo Ernestin ilmituomat "levy-lukot". Niistä joko taipuu pellit tai katkeavat lenkit tuolta kaaren keskeltä.

Kokemusta on tuosta lukkomallista heti monesta eri merkistä ja pussista, joten ei liene kyseessä sattunut vain maanantaikappaleet.. Ainakin kymmenen eri pussia olen ostanut..(ja ainakin kymmenen uistinta olen menettänyt, noiden takia..

) Sitten noiden jälkeen huonoimmaksi olen huomannut Abun Abulockit.. (vai oliko ne Kitit, mutta joo..) Niissähän on valmiina peruke kiinni, joka muuten taittuessaan jää siihen asentoon...

Vielä pahempi, jos lyöt perukkeen märkänä pakkiin omaan asentoonsa, niin se kuivuu mutkille eikä enää ikinä suoristu.. ( Kaikki höyryt ja kuumennukset on kokeiltu..) No onpahan opittu karttamaan niitäkin turjakkeita..

Parhaimmiksi sen sijaan olen huomannut hinnastaan huolimatta, nuo kuusamon perukkeet.. Niissä toimii leikarit hyvin ja vaijeri palautuu suoraksi kovien vääntelyjenkin jälkeen.. Sitten seuraavana tulee (suurimmaksi osaksi Hinta<-->Laatu-suhteensa vuoksi) OPM:än perukkeet..(2.50€ ja 7kpl, muistaakseni..) Niissä kestää lukot hyvin ja vaijeritkin pysyy riittävän kauan suorina, tosin niitäkin joutuu joskus nakkaamaan menemään ko. seikan takia.. Leikarit on ihan menettelevät hintaansa nähden, jotka on todellakin passeleita vaapuille, lusikoille ja jigeille.. Lipat kannattaa tosin jättää muille perukkeille..

Eli itselläni on pääasiassa noita OPM:än perukkeita, koska vaappua tulee yleisimmiten virvottua.. Sitten voi vaihtaa perukkeen, kun lippaan kohdistuu katseet..

BTW: Meni välillä hieman ohi aiheen, mutta sou vat..

(Puhuttiin lukoista ja menikin perukkeisiin..)
-Juho-