Veneiden "lainaaminen."

Started by Siikapossu, June 10, 2007, 15:36:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onko veneiden luvaton lainaaminen OK?

On.
8 (14%)
Ei ole.
39 (68.4%)
Eos
5 (8.8%)
Jos on kaverin vene niin sitten vaikka luvattakin.
5 (8.8%)

Total Members Voted: 49

Ernesti

Quote from: Progamer on June 11, 2007, 17:12:04
Quote from: sääksi on June 11, 2007, 17:04:29
Quote from: Jupetius on June 11, 2007, 16:54:23
Ei ole tietenkään reilua lainata venettä kysymättä omistajalta lupaa.Ei sitä tiedä mitä jekkuja ne sinne asentaa, esim. laittaa hiirejä veneeseen ja kun on järvellä ja on akkoja kyydissä, niin hiiret rynnistävät kolosta ja minkähänlainen ääni siitä syntyy (ei ehkä ole mahdollista mutta...)?

Ihan totta!  :-)
Ja jos sattuisi olemaan tyyni ilma, niin siinähän kärsisi koko järven ranta-asukkaatkin.  !
Khyllä...

Kunnon tappelutopicin sais tästäkin. Mietitäämpäs nyt, pikkupojat yrittävät heitellä pusikkoisessa rannassa, oppettelevat lähinnä kalastamaan. Uistimet kiinni puissa kokoajan. Äkkiähän se kiinnostus lopahtaa. Mutta jos pojat saisivat lainata venettä ja heitellä järvellä ilman siimasotkuja niin varmasti olisivat hyvinkin kiitollisia ja veneen omistajana itse en ainakaan pahastuisi jos olen auttanut poikien kalastusharrastuksen etenemistä. Jos venettä käsitellään oikein ja se tuodaan takaisin siinä kunnossa kuin se lähtiessä oli niin minusta se todellakin on oikein. Minäkin voin myöntää että olen lainaillut veneitä, olin samassa veneessä pullasorsan kanssa kun se äijä yllätti meidät. Eipä sekään pahastunut vaan oikein antoi toista venettään ja melan että päästäisiin vielä heittelemään. Tämmöstä porukkaa kaivattaisiin.

Eri asia on sitten ne perjantai-iltojen raggarit jotka lainaavat venettä mäyräkoirineen ja eivät palauta venettä, sotkevat sen ja vievät ties minne.

Ajattelen juuri samoin. Jos venettäni "lainattaisiin" asianmukaiseen tarkoitukseen, en pahastuisi, jos se olisi samassa kunnossa. Esimerkiksi, jos uistin jää pohjaan, tai vastaavaa, vene on kyllä hyvä apu siinä. Pieni reissu vain, uistin irti pohjasta ja vene takaisin samaan paikkaan, samassa kunnossa.
Eri asia, jos venettä lainataan turhanpäiväisyyksiin, rellestämiseen ja riehumiseen, se ei olisi hyväksyttävää.

Itse en ole lainaillut koskaan veneitä.  :roll:
Ihan tosi, en ole. :D