Vinkkejä Pirtinvirtaan!

Started by maakka123, June 13, 2007, 16:01:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maakka123

Kertokaas otti vinkkejä heittokalastukseen pirtinvirralla! aion käydä kokeilemassa siellä ja pois en lähde ennen kuin on ainakin yksi kirjo repussa.. :)

johndoe

Itse tuolla usein kalastelen ja nythän kuha on noussut virtaan ja kirret on olleet aika tiukassa ainakin siitä päälaiturin tietämiltä. Istutuksesta pari viikkoa ja huonosti kirrejä saivat.

Useimmat käyttävät tuolla punttiperhoa, itse useimmiten ihan perinteistä peltiä. jigikin saattaa olla kova sana kuhalle.

maakka123

kiitoksia,, kävin jo virralla ja ei kirreistä ollut havaintoakaan... joku isompi möhkäle tosin oli vähän aikaa kiinni mutta epäilen sen olleen kuha, vaikken voi varma ollakkaa.. ;)

perza

ite oon kerran tuolla käynyt joskus vuosia sitten ja ajankohta oli sillon kevät ja vettä oli aika reippaasti tuolla, mutta yhden taimenenpoikasen sain ja yksi n. 40cm taimen oli puolikuolleena rannassa.
Muista kaloista ei olut tietoakaan. Lätkillä sillon heittelin...
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

maakka123

jep.. kirret on tosiaan ollu tiukassa vaikka lehissä lukee tääl varkaudes et paljon kirrejä ja lisää istutetaa.. paskan marjat!. :)

johndoe

Kesällä ei oikein järkeä istuttaa kirrejä kun parempaa kalaa tarjolla...kuhaa jne. Syksyllä varmaan sitten viimenen istutus kun vedet kylmenee ja nuohan istukset tehdään luparahoilla, mitä enemmän luparahoja saavat niin kaikki menevät noihin istutuksiin. Itse tänä vuonna saanut tuolta n.30 kirreä joten aika hyvin on tullut.

maakka123

minkä laisia vieheitä olet käyttänyt? :)

johndoe

Tänään oli vuoden viimenen istutus(150kg), tosin aika heikosti oli kirre otillaan. Itse olin 4 tuntia ja ei tärpin tärppiä.

Niin, että jos asut lähellä niin kannattaa käydä nyt.