Chat

Author Topic: Airsoft  (Read 98515 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

allu_

• View Profile
Vs: Airsoft
« Reply #30 on: February 25, 2007, 22:12:54 »
Koska siinä menee v*tusti rahaa!!! Leikkisitte mieluummin vaikka impuilla sotaa jos pitää leikkiä!!! :-P

Ei siinä mitään leikitä. Siinä pelataan. Se ei ole mitään "sotaleikkiä". Aseet eivät ole mitään leikkiaseita, et ole tainnut koskaan ampua airsoft-aseella? (en meinaa mitään markkinoiden "kuulareita") Yleensä lähtönopeudet ovat 80-100m/s ja viritetyissä tarkkuuskivääreissä 170m/s, joten ilman asiallista aseen käyttöä sekä silmäsuojainten käyttämistä voi saada aikaan pahaa jälkeä. Kopioin tekstiä mitä olen kirjoittanut heittiksen puolelle, kun en jaksa samoja asitoita kirjoittaa uudestaan.

Lainaus käyttäjältä: HeQ - 30.01.07 - klo:14:59
Joop. Lelupyssysota tulee harrastettua kesällä melkein joka viikko. Kuva aseesta kun olin ostamassa sitä:

Väärä asenne. Airsoftaseet eivä todellakaan ole "lelupyssyjä", ei siis todellakaan. Tiedät varmaan itsekin millaista vahinkoa ne aiheuttavat väärin käytettynä, esim pelatessa ilman silmä- ja hammassuojia. Hammassuojia ei tosin käytä juuri kukaan, itsekään en niitä käytä niitä hampaan/muutaman hampaan menettämisen uhalla. Kaksi kertaa on tullut sarja hampaille, toisen kerran seinän kautta kimmokkeena, ja toisen kerran suora osuma. Tuo suora osuma sattui niin pirusti, että olin aivan varma että nyt katkesivat etuhampaat, ennen kuin kädellä koitin. Kävi kyllä onni ettei hampaille käynyt mitään.

Puhut lelupyssyistä, et varmaankaan ole koskaan saanut osumaa 300% teholle viritetystä APS-2:sesta otsaan? Lähtönopeus kronometrillä mitattuna 174m/s 0,2g kuulalla.  Ei ihan lelu. Itse sain otsaan osuman, verta kyllä lensi. Ihan "perus" M120- teholle viritetystä Coltista naamaan saaminen aiheuttaa yleensä verisen naarmun tai valtavan mustelman, varsinkin jos osuu otsaan. Nykyään mulla käytössä kypärä & kommandopipo, ei tosin suojaamistarkoituksessa, vaan koska ne sopivat muun varustuksen kanssa.

Rahan käyttäminenkin on henkilökohtaista, niinkuin kalastuksessa. Saa kalastuksessakin kulumaan paljon rahaa, helpostikin. Airsoftissa et tarvitse kuin kuulia, silmäsuojaimet ja aseen, se riittää pelaamiseen. Edelleenkään sotaa ei leikitä, vaan pelataan, sekä mallinnetaan oikeita taistelutilanteita joita sitten puretaan pelaamalla.

Mitäs nyt sanot?

Haugi_94

• Guest
« Reply #31 on: February 25, 2007, 22:14:34 »
mun mielest airsoft on kaikkein turhin harrastus!!!!(mun mielipide, ei tarvii kenenkään vetää herneitä nenään!!!)
Minustakin...!

Haugi_94

• Guest
« Reply #32 on: February 25, 2007, 22:19:56 »
Ei se kyllä mitään leikkiä ole. Olen itse ampunut sähkökäyttöisellä aseellä missä lähöt 90

allu_

• View Profile
« Reply #33 on: February 25, 2007, 22:27:24 »
Mitäs nyt sanot? Kalastuksessa on sentään järkeä, siinä kun saa perheelle ruoan!!! On kalastus järkevämpää ku kyykiä jossain metsässä kuset housussa!!! Airsoftissa kun ei saa mitään muuta kun niitä sinun mustelmiasi kun kalastuksesta on sentän jotain hyötyä!!!

Ota kaveri ihan rauhassa. Mä en lähde tälle linjalle. Saa perheelle ruoan? Toki, mutta tarviiko kaikissa harrastuksissa saada? Tuskin teidänkään perhe elää kalastamiesi kalojen varassa, vai kuinka? Meillä ei ainakaan näin ole. Ensinnäkin, tuskin kovin monella on kuset housussa pelitilanteessa. Ainakaan ei ole vastaan tullut tällaista softaajaa. Voihan se toki olla järkevämpää, mutta pitääkö aina kaiken olla niin hirveän hyödyllistä mitä tekee? Joskus voi myös pitää hauskaa - mitä airsoft on.

"Airsoftissa kun ei saa mitään muuta kun niitä sinun mustelmiasi kun kalastuksesta on sentän jotain hyötyä!!! "
Päinvastoin. Airsoftissa saa uusia kavereita, tapaa muita kavereita, kokee jännittäviä tilanteita ja onnistumisen iloa. Mustelmia toki tulee, mutta tämä ei olekaan mikään herkkänahkaisten harrastus.

Koittaisit edes perustella väitteesi kunnolla.
« Last Edit: February 25, 2007, 23:20:02 by allu_ »

Haugi_94

• Guest
« Reply #34 on: February 25, 2007, 22:30:56 »
Kyllä kalastuksessakin kavereita saa.

allu_

• View Profile
« Reply #35 on: February 25, 2007, 22:32:56 »
Kyllä kalastuksessakin kavereita saa.

No saa saa, mutta kyse ei ollutkaan siitä.

Kyllä kalastuksessaki hauskaa pietää ainaki enemmä ku jossai v*tun airsoftissa!

Kalastuksessakin tietenkin hauskaa pidetään, mutta miksi ei airsoftissa voisi pitää? Et ole kuitenkaan itse edes kokeillut ko. lajia. Lisään sut meseen niin keskustellaan toki lisää. Siellä voin puhua vähän vapaammin.

Modet, eikä hänen pikkuhiljaa pitäisi alkaa siistimään suutansa vai olenko ollut joku erikoistapaus kun vain minuun on puututtu?

Haugi_94

• Guest
« Reply #36 on: February 25, 2007, 22:37:15 »
Mitä hauskanpitoa on ampua toista?

allu_

• View Profile
« Reply #37 on: February 25, 2007, 22:37:45 »
Siellä vaa hiippaillaa siellä metikössä joillai lelupyssyillä, mutta sitte ku on joku kovan luokan airsoft peluri ja ku se joutuu oikeeseen tilanteeseen missä ei leikitäkkää millää muovilelupyssyillä ni mitäs sitte??? Vielä ollu nii kovaa kaveria ku ampuu pari headshottia, mutta kun on oikeessa tilanteessa ku ei enää leikitäkkää ni on sitte kuset housussa

Aseet eivät edelleenkään ole leluja. En ole tietääkseni oikeista tilanteista puhunutkaan? Ei tässä mihinkään oikeaan tilanteeseen valmistauduta. Tuskin oikeassa tilanteessa sinäkin niin kovaa kaveria olet, mitä täällä foorumilla esität. Lähinnä vain teet itsesi naurunalaiseksi.

allu_

• View Profile
« Reply #38 on: February 25, 2007, 22:42:28 »
Mitä hauskanpitoa on ampua toista?

Ei airsoftin hauskuus perustu pelkästään siihen, että ammutaan toisia. Vaikka onhan siinäkin oma hupinsa, koska kaveria ei yleensä edes pahemmin satu, ellet sitten ammu yliviritetyllä aseella liian läheltä. Esim M170 aseessa (170m/s) turvaraja on noin 15 metriä.

allu_

• View Profile
« Reply #39 on: February 25, 2007, 22:44:05 »
Sitä minäkin ihmettelen!!!

Mitä sinulla on airsoftia vastaan harrastuksena? Onko sinua kenties ammuttu airsoft-aseella, joka teki kipeää? Olet kateellinen, haluaisit itsekin pelata, mutta vanhemmat eivät anna? Joku syy sinullakin on kun ilmeisen selvästi jonkin asian takia nyt vihaat airsoftia.
« Last Edit: February 25, 2007, 22:48:00 by allu_ »

miigu

• Guest
« Reply #40 on: February 25, 2007, 22:47:14 »
Kyllä minä voisin rueta airsoftaa harrastaa jos olis mahdollisuus moiseen,. ennemmin minä siellä metässä hyppisin mitä jossain hallis jonkun pallon perässä. ja hauskaahan se olis kevereita ampuu ja yllättää metän keskellä.. mut kuka tykkää mistäkin..  ite en ole airsoftaa ikinä kokeillut mutta värikuulilla olen käyny ampuu ja ollut sotaa,,,

kaivo

• Guest
« Reply #41 on: February 25, 2007, 22:49:32 »
Siellä vaa hiippaillaa siellä metikössä joillai lelupyssyillä, mutta sitte ku on joku kovan luokan airsoft peluri ja ku se joutuu oikeeseen tilanteeseen missä ei leikitäkkää millää muovilelupyssyillä ni mitäs sitte??? Vielä ollu nii kovaa kaveria ku ampuu pari headshottia, mutta kun on oikeessa tilanteessa ku ei enää leikitäkkää ni on sitte kuset housussa
Mihin ihmeen "oikeaan tilanteeseen"? Kysehän on airsoftista, siis harrastuksesta muiden joukossa, ei sodankäynnistä. Suomen armeijassakin hiippaillaan näkymättömän vihollisen perässä. Tämän oikeampaan tilanteeseen aseiden kanssa ei normaalielämässä monikaan joudu.
« Last Edit: February 25, 2007, 22:53:55 by Kaivo »

Haugi_94

• Guest
« Reply #42 on: February 25, 2007, 22:55:14 »
Meni jo vähän liian pitkälle!

allu_

• View Profile
« Reply #43 on: February 25, 2007, 22:56:30 »
on ammuttu mutta ei oo tehny kipeetä! Vanhemmilla ei oo mitää lajia vastaa!!! Mun mielest airsoft on vaan niin turha harrastus(Mutta edelleenkin vain omasta mielestäni, toisin kuin ehkä se sinun mielestä on maailman paras harrastus mutta minua se ei innosta!!!) Jokaisella on eri mielipiteet!!!

Kootaas vähän. Sun mielestä airsoft on turha harrastus, koska siinä ei saa perheelle ruokaa, siinä istutaan kuset housuissa (aika kyseenalaista, mutta voi kyllä sun kohdalla ollakin totta, mene ja tiedä. Ja oikeassa tilanteessa ollaan taas kuset housuissa vai? Ja mielestäsi tylsää? No nyt löytyi se perustelu! Hyvä! Olisit sanonut aiemmin että se on mielestäsi tylsää. Siihenkin vaikuttavat monet seikat, kuten oma aseesi (huonolla on tietenkin tylsä pelata kun ei pärjää), pelitaidot (huono ei pärjää ja on tylsää  :-)), pelipaikka, porukan koko, säännöt, muiden ja oma varustetaso jne..

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #44 on: February 26, 2007, 00:40:22 »
Moderaattorin kommentti väliin:

...jahas.. delete-sormea syyhyttää jo. Tappelut privana, kiitos. Provoilu ja flametus ovat molemmat vastoin hyviä foorumi-käytöstapoja. Pitäkäähän keskustelu aisoissa, ettei tarvitse alkaa jakelemaan "oikeutta". ;)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

JazzSinatra

• View Profile
    • Email
« Reply #45 on: February 28, 2007, 12:24:00 »
Mihin ihmeen "oikeaan tilanteeseen"? Kysehän on airsoftista, siis harrastuksesta muiden joukossa, ei sodankäynnistä. Suomen armeijassakin hiippaillaan näkymättömän vihollisen perässä. Tämän oikeampaan tilanteeseen aseiden kanssa ei normaalielämässä monikaan joudu.
Joutuupas mailmassa on niin paljon sotaa...

Tosimies

• Guest
« Reply #46 on: March 03, 2007, 18:25:22 »
Jonim1  :roll:

Jos suomeen tulee sota euraavan 50 vuoden sisällä ni ostan sulle koko pro air soft kaupan sisältöineen....

JazzSinatra

• View Profile
    • Email
« Reply #47 on: March 04, 2007, 17:31:40 »
en väittänytkään että suomessa olisi tai tulisi sota.

Hiirivaari

• View Profile
« Reply #48 on: March 09, 2007, 16:25:40 »
allu_: Hyvä ku oot pitäny täällä "meiän" puolta.  :wink: Tulin pitkästä aikaa käymään ja huvikseen laiton hakusanaksi "airsoft". Kunnon väännöt menossa.  :-D

Näinhän se on, että tämä ei ole mitään "sotaleikkiä" vaan ihan pelaamista. Monet ihmiset pitävät tätä pikkulasten "sotaleikkinä". Kieltämättä suomessa softaajien keski-ikä on helposti alle 18v., mutta se ei tarkoita sitä että tämä on sitä pikkulasten "sotaleikkiä". Vaikka ikävä kyllä on näitä 8v. jani-pettereitä, jotka "sotivat" kaupungin puistissa ja yrittävät "tappaa" mahdollisimman monta "kanssasotijaa". Joskus ampuvat "vahingossa" ohikulkijoita jne. Itse en pidä tätä airsoftina, vaan jonakin ihan muuna. Valitettavasti tälläiset pilaavat helposti airsoftaajien maineen ja se maine ei ole kyllä nytkään mikään hirveänä hyvä Suomen maaperällä. Esimerkiksi ruotsinmaalla asiat ovat paljon paremmin. Airsoftaamaan saa alottaa vasta 18v. joka on sinänsä hyvä juttu, koska sitten näitä naskeja ei ole niin paljon. Toisaalta, jos Suomessa laitettaisiin k18 ikäraja, niin softaajien lukumäärä romahtaisi.

Tuolla aikaisemmin puhuttiin tuosta kuulan aiheuttamasta "kivusta". Tähän voin sanoa, että riippuu vähän sattuuko esim. siitä
vakiosähköstä ammuttu kuula. Jos takki ei ole yhtään kireällä selästä ja saat osuman siihen, niin kuula ei välttämättä satu ollenkaan vaikka kyllä tuntee ja kuulee, kun se osuu. Mutta taas omastakokemuksesta voin sanoa, että olen saannut n. 10m päästä osuman paljaaseen sormeen ja silloin kieltämättä kirpaisi. Hetken päästä sormesssa "komeili" veripaukura joka vuoti vielä seuraavanakin päivänä vähän. Eli se riippuu paljon mihinkä se kuula osuu. Sitten kun vielä mietitään, että saat vaikkapa siitä allu:n mainitsemasta 300% vesurista tai apsista, niin siinä se voi sattua vielä enemmän. Tässäkin riippuu paljon myös siitä, kuinka kaukaa kuula on ammuttu.

Itse aloitin tämän harrastuksen 2006 vuoden keväällä kavereiden innostamana ja voin sanoa, että en ole oikeastaan hetkeäkään katunut päätöstäni. Tästä harrastuksesta löytää uusia kavereita, pääsee irtaantumaan koulusta ja muutenkin tavallisesta arjesta, peleissä saa kokea jännittäviä tilanteita jne.

Pelikäytössä on tällä hetkellä HFC:n vsr-11 joka on toistaiseksi ihan vakio pulttilokkoinen tarkkuuskivääri.

Laitan nyt lopuksi muutamia airsoft-aiheisia sivuja:

www.tarkkailija.net
-Suomenkielinen airsoftia käsittelevä uutissivusto.

www.pcb-airsoft-com
-Suomalainen airsoft-kauppa, jossa myydän paljon eri airsoftiin liittyviä tavaroita. Kannattaa käydä tutustumassa.

www.nemesis.fi
-Suomalainen airsoft-kauppa sivusto, jossa myös mm. foorumi.

www.varusteleka.fi
-"Suomalainen armeijavarusteiden ja -vaatteiden erikoisliike". Liikeessä myydään myös joitakin airsoft-tarvikkeita.

http://www.leka-airsoft.fi/index2.html
-"Varustelekan" heppujen ylläpitämä airsoft-aiheinen sivusto, jossa on mm. arvosteluita eri aseista.

http://www.leka-airsoft.fi/forum/
-Samojen heppujen ylläpitämä foorumi.

http://www.wgcshop.com/
-Ulkomaalainen airsoft-kauppa. Ihmisten kokemuksia voit lukea foorumeilta.

www.juoksuhauta.net
-Suomalainen airsoft-sivusto, jossa on kauppapaikka, arvosteluita jne.

www.proairsoft.fi/
-Myös yllätys,yllätys, suomalainen airsoft-kauppa.

Tuossa nyt oli jotain. Jatketaan ihmeessä rakentavaa keskustelua tästä harrastuksesta.  :-)

Edit: Lisäsin yhen kaupan

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #49 on: March 17, 2007, 15:23:15 »
en väittänytkään että suomessa olisi tai tulisi sota.
Joten Suomessa ei airsoftista mitään irti saa  :wink:
Kyllä tuli vuosi, pari sitten käytyä joitain kertoja softaamassa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Kurppa

• MSN Messenger - mummo_95@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #50 on: May 17, 2007, 14:15:38 »
Harrastan, aseenani toimii TM Mp5K A4 PDW, mutta jonkin ajan päästä saan CA M15A4 Tactical Carbinen.

« Reply #51 on: June 14, 2007, 22:29:58 »
Itse en ole airsoftia harrastanut, menee tuon metsästyksen puolelle mulla, pari vuotta sitten sain kortin.
IMMA CHARGIN MAH LAZER

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
Vs: Re:Airsoft
« Reply #52 on: June 15, 2007, 09:55:22 »
aloittelu maskiksi käy ihan hyvin jotkut laskettelulasit, mutta  jos on pakko tarve ostaa täysin naaman suojaava, niin köyhän miehen malli on laskettelulasit ja kommandopipo alle.
Vaikka onkin vanha aihe, niin pakko sanoa, että laskettelu lasit eivät ole tarkotettu softaamiseen! Ne eivät kestä sitä! Tyhmänä olin kyllä 2 ekaa kertaa laskettelu laseilla, mutta nykyään on tällaset: http://www.pcb-airsoft.com/kauppa/product_details.php?p=1870 En suosittele kellekkään, että käytätte laskettelulaseja softaamisessa!
Laitetaan nyt vielä linkki, missä on tosta juttua...
http://www.nemesis.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5841

:roll:
Tuosta on kokemusta. Kaveri oli 20 metrin päässä laskettelulasit päässä ja ammuin siltä lasit keskeltä halki...
Sen jälkeen ollaan pidetty oikeita suojuksia.

tiTYY

• Guest
« Reply #53 on: June 21, 2007, 11:51:39 »
mulla on maruin m16 vietnam (sähkö) versio ja 2 aseena on Marui M92 Military ST (jousi)

kala paikka10

• View Profile
« Reply #54 on: June 28, 2007, 15:26:30 »
2 Minimanin aseita ja yks Maruin Uzi.

Rapalapa

• View Profile
« Reply #55 on: June 28, 2007, 17:07:21 »
Josku kävin sotimassa mutta ase hajos ja se loppu siihen.
Suojalasit kannattaa olla asian mukaset eikä mitää laskettelu laseja.
Eihäs sitä tiiä jos kaveri hyppää 2m päästä ja vahingossa laukasee aseen nii se voi tehokkaimmilla aseillla mennä lasesta läpi jollon muovi palaset puhkasevat silmän.
Sillon ku sodin nii joka kerta tuli 3-5krt kuulasta laseihin että ei ne ihan turhat ole.

Rapalapa

• View Profile
« Reply #56 on: June 28, 2007, 17:09:30 »
100 vastaus tässä topickissa.  :-D
No laitan vielä vähän asiaakin ettei tule turhaa viestiä.
Eli mitään alle 50€ asetta ei kannata ostaa jos aikoo softata ihan kunnolla ne hajoaa kovassa käytössä. :|

Bommari

• View Profile
« Reply #57 on: June 28, 2007, 22:36:24 »
Harrastan, enempää en jaksa juur nyt kertoa kuin että käytän normi sankatyölaseja (maksaa 5), jotka kyllä kestää ja suojaa. On testattu kiväärillä, jossa lähtöjä 146m/s, eikä jälkeäkään ja sähköllä ammuttu sarjaa.

Hiirivaari

• View Profile
« Reply #58 on: July 09, 2007, 10:49:35 »
Ensinnäkin, mä en ainakaan sodi, vaan pelaan.  :wink: Tuo kannattaa oikeasti muistaa, ku varsinkin netissä puhuu ja myös jollekkin, joka ei ole ennen kuullut ko. lajista ja on kauheet ennakkoluulot. Aivan sama mitä te sitte pelikavereittenne kanssa sömpläätte.

Eli mitään alle 50€ asetta ei kannata ostaa jos aikoo softata ihan kunnolla ne hajoaa kovassa käytössä. :|
Kyllähän alle 50€ saa hyviä vemppupistooleja. Maruin ja KWC:n hop-upilliset. Esmes mulla on Maruin USP, jolla kuula lentää yhtä pitkälle kun Maruin vakiosähköllä. Tai siis lensi, tein pikku moan ku purkasin ja hajos siihen paikkaan. Mutta jos ei kovin retkilapiona käytä pistooleja, niin kyllä ne kestää. Kun muistaa vaan, että rajansa kuitenki kaikella.

Bommari: Ai väität, että kestää yhtä hyvin, kuin esmes Bolle x500, tai x800? Voin sanoa heti että ei kestä, jotenka onko ne silloin kovin turvalliset? Vaikka onki testattu n.2j tehoilla ja sähköllä, niin se rakenne väsyy pikkuhiljaa. Onko se sitten mukava pelata sellasilla laseilla, kun saa kokoajan pelätä, että koska hajoaa? Ei oo kiva olla loppu elämä puolisokea. Ja toisekseen, et pääsisi noilla edes mihinkään isompaan peliporukkaan, jossa oikeasti välitetään, mitä silmäsuojaimia porukka käyttää. Eipä sansein sg-5 paljoa maksa, n. 20€ tai alle.

Oon monesti ihmetelly, ku jotkut ostaa monen sadan euron edestä varusteita ja aseita ja sitten silmäsuojaimet ovat juuri tätä hitsauslasi luokkaa. Eikö se silmäsuojain ole juuri tärkein varustus tässä lajissa?

Bommari

• View Profile
« Reply #59 on: July 09, 2007, 12:20:41 »
Eipä tarvii pelata tota rakenteen väsymistä, kun saan about kolmet lasit kuukaudessa äipän työpaikalta. Toisekseen, olen porukassa jossa on 8+20 jäsentä, eli ei ainakaan tällä hetkellä ole tarvis mihinkään isompaan porukkaan. Eri asia jos skenuihin menossa niin pitänee ostaa ne lasit.

Vielä näistä laseista, että miksi en haki jotaa parin kympin softaukseen tarkoitettuja laseja on se, että saa pidettyä tuntuman peliin. Sankalasit eivät pahemmin tule tähtäyksen edelle

center>