Chat

Author Topic: Airsoft  (Read 112103 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hiirivaari

• View Profile
Vs: Airsoft
« Reply #60 on: July 09, 2007, 12:49:25 »
Väitän edelleen (ja tulen aina väittämään), että ne on vaaralliset lasit. Mutta loppujen lopuksi se on oma asia ja eipä oo mun silmät, onneksi.

Mikä ase sulla on? Ookko koskaan koittanu mitään Kunnon laseja? Sillä esmes bolle x800 eivät ole mitään isoja, jotenka ei hirveesti pitäis olla tähtäilyssä ongelmia. Tottakai sankalasit on vielä pienemmät, mutta kun niissä on aina se pelko että tulee kuula takakautta sisälle ja noissa sun omissa vielä se rikkoutumisen pelko. Pcb:ssä on suht halvat sangalliset suojalasit. Ja onhan noita lisääkin tuolla ja myös Nemessä on mynnissä sangallisia.  :-)

Bommari

• View Profile
« Reply #61 on: July 09, 2007, 15:33:38 »
Väitän edelleen (ja tulen aina väittämään), että ne on vaaralliset lasit. Mutta loppujen lopuksi se on oma asia ja eipä oo mun silmät, onneksi.

Mikä ase sulla on? Ookko koskaan koittanu mitään Kunnon laseja? Sillä esmes bolle x800 eivät ole mitään isoja, jotenka ei hirveesti pitäis olla tähtäilyssä ongelmia. Tottakai sankalasit on vielä pienemmät, mutta kun niissä on aina se pelko että tulee kuula takakautta sisälle ja noissa sun omissa vielä se rikkoutumisen pelko. Pcb:ssä on suht halvat sangalliset suojalasit. Ja onhan noita lisääkin tuolla ja myös Nemessä on mynnissä sangallisia.  :-)

Marui Ak-47 BS, uutta himottais :drool:

Btw, tälläisissä laseissa, joita käytän, on suurempi suojausalue kuin noissa sangallisissa mitä myydään PCB-softissa. Wurth Uvex-Astrospec on merkki

samwagen

• View Profile
    • Email
« Reply #62 on: July 19, 2007, 22:21:26 »
No jonkin verran kavereiden kanssa on ammuskeltu, mutta kaikilla pyssyt hajos, joten siihen se jäi.

Miggomies666

• http://s1.fi.bitefight.org/c.php?uid=50376.kokele.
    • View Profile
    • Email
onko kenelläkään kuulapistoolia?
« Reply #63 on: January 27, 2008, 21:18:25 »
tänne voi pistää kuulaaseista ja mistä sen on ostanu.itellä ei vielä oo mutta aion ostaa.vaikka Äiti sanoo että:"et sää saa semmosta oikeaa" niin isä sanoo että voin mä omalla rahalla semmosen ostaa. :-D

jork

• View Profile
Vs: onko kenelläkään kuulapistoolia?
« Reply #64 on: January 28, 2008, 18:00:56 »
baintball ja airsoft ei oo läheskään sama asia baint aseissa käytetään 6mm muovikuuli ja baintballissa  n1,5cm kuulia joissa on maalia sisällä baintball aseet toimivat pääsäännöllisesti kaasulla ja airsoft aseet jousella sähköllä taikka kaasulla. jos oot ostamassa pistoolia osta marui taikka kwc niitä saa halvalla maruin 45e ja kwc 26e muistakaa ne suojalasit! :roll:

-Juippi-

• Amispoppia
    • View Profile
« Reply #65 on: January 28, 2008, 19:48:36 »
PaintBallissa ammuntan väriä jättäviä maalikuulia, kun taas Airsoft aseissa (kuula-aseissa) juuri noita 6mm muovikuulia, jotka eivät jätä väriä. Itelläni on ASG SAM-7 jousiviritteinen kivääri.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

Nuuskis

• View Profile
« Reply #66 on: January 28, 2008, 20:20:39 »
Airsoftist-aseistahan tässä on kysymys. Kyllä se Paintball on aivan eri laji. Airsoft voi olla vakavampaakin peliä, ukin pelkkää huvittelua; skenaarioita, jota pohjautuvat historiallisiin tapahtumiin, esimerkiksi Vietamin sota-skenaario. airsoftissa käytetään myös aidon näköisiä replikoita aseista, lukuunottamatta ehkä niitä <20€ leluja.

itse olen omistanu Tokyo Maruin VSR-10 pulttilukkokiväärin, mutta myin sen tässä puoli vuotta sitten pois pölyttymästä.
.............

NightPiker

• View Profile
    • Email
« Reply #67 on: January 28, 2008, 20:56:20 »
Jooh mulla löytyy kaapin pohjalta miljoona rikki mennyttä jousitoimista pistoolia ja sitten rakas helmeni eli Viritetty Tm Mp5k A4 PDW jonka vaihdan ensikesänä markkinoille tulevaan G&G Valmistamaan Rk-95 :wink: :wink:
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
« Reply #68 on: January 28, 2008, 21:12:18 »
Airsoftist-aseistahan tässä on kysymys. Kyllä se Paintball on aivan eri laji. Airsoft voi olla vakavampaakin peliä, ukin pelkkää huvittelua; skenaarioita, jota pohjautuvat historiallisiin tapahtumiin, esimerkiksi Vietamin sota-skenaario. airsoftissa käytetään myös aidon näköisiä replikoita aseista, lukuunottamatta ehkä niitä <20€ leluja.

itse olen omistanu Tokyo Maruin VSR-10 pulttilukkokiväärin, mutta myin sen tässä puoli vuotta sitten pois pölyttymästä.

Kysehhän oli kuulapistooleista? Multa ainakin löytyy yks halppismalli, kiva viritellä.

Miquel

• View Profile
« Reply #69 on: June 17, 2008, 19:09:49 »
Harrastan airsoftia ja aseenani on SPAS-12 tilasin www.sabe.fi:stä Jousitoiminen on tietenkin koska on haulikko lähtee kuitenkin jopa 92m/s. Maksokin ihan kivasti 190€.
Taimenta väsyttämään!

miika71

• View Profile
    • Email
« Reply #70 on: June 17, 2008, 20:59:45 »
Juu kyllähän mäkin joskus käyn vähän räiskimässä,aseena on Classic Army M15 A4

Kalastaja.94

• View Profile
    • Email
« Reply #71 on: June 17, 2008, 21:27:18 »
Onhan nuita kuulia tullu ammuttua. Aseena TM Glock 18c sähköpistooli.
-Tonttu

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • MSN Messenger - tero.vaara@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #72 on: June 22, 2008, 16:44:08 »
Itse harrastan Airsoftia, enkä mitään "kuulasotaa". Sellaista metsässä "kuulareiden" kanssa juoksemista en laske airsoftiksi ollenkaan. Kertokaahan (jos täällä nyt oikeita airsoftin harrastajia on) vähän varustuksistanne. Itse pelaan sellaisella varustuksella joka tuntuu hyvältä, mutta myös näyttää jossain määrin hyvältä. Kesäisin pelaan wnb-jenkki-varustuksella eli Tru-specin woodland-puku, Guarderin woodland-väriset modulaariset liivit joiden tarkkaa mallia en juuri nyt muista, boonie tai kypärä ja kasvovärit mielialasta riippuen ja aseena CA:n M15 A4 rifle. Talvisin päällä on BW-lumipuku, über-taktiset hong kong-swatliivit, ja kypärä lumipäällisellä. Ja tietysti kaikkea isoa ja pientä härpäkettä on mukana, mutta niitä en tähän jaksanut listata.

Eli älkää sanoko harrastavanne airsoftia, ellette oikeasti kunnolla pelaa.

käytän normi sankatyölaseja (maksaa 5), jotka kyllä kestää ja suojaa.

Suomen airsoft-yhdistys päätti, että alle 18-vuotiaat eivät saa käyttää sankalaseja virallisissa peleissä. Epäilempä, että sinä et ole yli 18-vuotias, joten pummaappas äitykältäsi hiukan rahaa ja käy ostamassa kunnon suojalasit. Luulen, että hän suostuu maksamaan muutaman kymmenen euroa poikansa turvallisuudesta. Suosittelen bolle x800 laseja, itselläni on sellaiset ja hyvät on. Saattavathan ne välillä huurtua, mutta huurteenestoaine auttaa siihen ongelmaan.

Ja hommatkaa luvat sinne missä ikinä pelaattekin ja katsokaa, että siellä ei ole sivullisia silloin kun pelaatte. Se nimittäin maksaa paljon jos satutte puhkaisemaan jonkun marjanpoimijan silmän pelatessanne.

softaus siis on juuri tätä, missä kuula-aseilla soditaan.

Murr.. Minä aina raivostun, kun ihmiset "menee sotimaan". Sanokaa mieluummin vaikka pelaamaan tai softaamaan. Airsoft ei siis todellakaan ole sotaa vaan peliä.
« Last Edit: June 22, 2008, 17:31:17 by Ihmevirveli »
Allekirjoituksia ei tueta.

Kalastaja.94

• View Profile
    • Email
« Reply #73 on: June 22, 2008, 17:21:36 »
Varustus ei nyt mitään A-luokkaa ole mutta tässäpä jotain: PASGT kypärä päälisineen, jokamies maastopuku, taisteluliivit ja vielä saattaa olla jotain.
-Tonttu

ashrak

• View Profile
    • Kuvagalleria
« Reply #74 on: June 22, 2008, 17:57:41 »
Harrastan, enempää en jaksa juur nyt kertoa kuin että käytän normi sankatyölaseja (maksaa 5), jotka kyllä kestää ja suojaa. On testattu kiväärillä, jossa lähtöjä 146m/s, eikä jälkeäkään ja sähköllä ammuttu sarjaa.

Noista työlaisesta menee kuula heilahtamalla läpi, ostakaa nyt vaikka ne 20€ maksavat sansein ritilämaskit. Silmät on ne tärkeimmät kapistukset kuitenkin. Jokaisella suuremmalla paikkakunnalla on kyllä joku porukka joka järjestää pelejä luvallisilla alueilla, ohjatkaa ne pihapuskavemputtajat niihin luvallisiin peleihin. Ainakin meillä Joensuussa www.jnssoft.net otetaan kaikenikäiset peliin mukaan ihan mukisematta, suojalasit on ainut pakollinen varuste.  Sillä vempullakin pärjää kyllä sähköä vastaan jos vaan osaa, ts pitää vaan istua piilossa ja odottaa että vihu tulee lähemmäs.  :wink:

Kurppa

• MSN Messenger - mummo_95@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #75 on: June 24, 2008, 09:43:47 »
Offtopiccia: Ostakaa multa TM MP5K A4 PDW ja Swiss Arms SA1 trk kivääri.

Kalastaja.94

• View Profile
    • Email
« Reply #76 on: June 24, 2008, 11:46:19 »
Uutta asetta oisin kohta haalimassa, mutta en tuommoisia. Olen harkinnut G&P:n M4A1 Carbine kiint. tukilla, ja siihen sitten tark. piippaa. Varustehankinnat jäävät tältä kesältä vähäisemmäksi.
-Tonttu

« Reply #77 on: June 26, 2008, 21:42:37 »
Airsoftia harrastin vielä jonkinaikaa sitten. Yhä löytyy kaapista Maruin Centimeter Master, Glock, reisitaskuun Vector CP1, SPAS-haulikko ja AK. Käyttö nykyään siirtynyt liveroolipeliharrastukseen, mutta tarkoitus aloitella airsoftaus taas kun aikaa ja mammonaa riittää. Vanhaa tiimiä tuskin saa enää kasaan, kun on porukka melkoisesti Suomen eri puolille hajaantunut. Mutta ehkä joskus...

Sen verran vielä. Äsken lueskellessani huomasin, että joku suositteli käyttämään aloittelijalaseina vanhoja laskettelulaseja. Älkää sitä tehkö! Olen nähnyt muutaman metrin päästä, kuinka sähkösoftin kuula kirjaimellisesti murskasi laskettelulasit. Muovinpalaset viilsivät kaverin naamaan syviä haavoja, mutta onneksi silmävahingoilta vältyttiin. Hankkikaa vaan kunnon suojat, itse suosittelen koko kasvojen peittävää maskia, ritilän kanssa. Jos ei kunnolliseen suojaukseen viitsi muutamaa kymppiä panostaa, ei harrastusta kannata edes aloittaa. Kolmenkympin maski on kuitenkin halpa hinta ehjistä silmistä.

Loimu

• Haukea tulee
    • View Profile
« Reply #78 on: January 20, 2009, 21:13:35 »
Airsoftissa tärkeimmät suojat ovat tottakai silmäsuojaimet. Muu varustus oikeastaan luo vain tunnelmaa peliin.
.
Kalalle kelistä riippumatta.

JP_Fisher

• View Profile
« Reply #79 on: January 20, 2009, 21:34:39 »
Sen jälkeen kun kaveri pamautti sähkö m16 sukukalleuksille kesällä (mulla oli shortsit jalassa) lopetin suoraan, tyhmä harrastus.

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #80 on: January 20, 2009, 22:30:16 »
Aika turha harrastus.
joskus ollaan kaveri porukassa harrastettu pikku pistooleilla ja maskit päässä :-) ei sen kummempaa
tä...?

Jake-zxc

• View Profile
« Reply #81 on: January 22, 2009, 19:16:39 »
Onhan sitä pari kertaa kavereitten kanssa tullut pelattua. Aika turha ja kallis harrastus.

Loimu

• Haukea tulee
    • View Profile
« Reply #82 on: January 22, 2009, 20:38:46 »
Onhan sitä pari kertaa kavereitten kanssa tullut pelattua. Aika turha ja kallis harrastus.
Turha harrastus :-o??? Jokseenkin tyhmä väite. Mistä tahansa harrastuksesta voi sanoa noin. Airsoft voi tuntua aluksi kalliillta, mutta kun ase on ostettu, rahaa menee enää vain kuuliin ( olettaen tietenkin että ase on sähkö tai jousitoiminen)

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • MSN Messenger - tero.vaara@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #83 on: January 22, 2009, 20:41:36 »
Airsoft voi tuntua aluksi kalliillta, mutta kun ase on ostettu, rahaa menee enää vain kuuliin

Voi kun asia olisikin näin, mutta kun lajiin sitten kunnolla innostuu niin sitä rahaa saa uppoamaan kyllä niin paljon kun vain haluaa ja (yleensä) enemmänkin.  :-)
Allekirjoituksia ei tueta.

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #84 on: January 23, 2009, 13:30:39 »
Airsoft voi tuntua aluksi kalliillta, mutta kun ase on ostettu, rahaa menee enää vain kuuliin

Voi kun asia olisikin näin, mutta kun lajiin sitten kunnolla innostuu niin sitä rahaa saa uppoamaan kyllä niin paljon kun vain haluaa ja (yleensä) enemmänkin.  :-)
Kyllä saa kalastukseenkin.... Kyllä kunnon vene, moottori, vavat, kelat ja uistimet maksaa paljon enemmän kuin kunnon sähköase + varusteet.

[TLV]Fisu

• MSN Messenger - jambo84@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #85 on: January 23, 2009, 13:32:20 »
olen harrastanut 1.v (airsoftia) ja on se hieno harrastius kyllä tarvii myöntää  :wink:

Loimu

• Haukea tulee
    • View Profile
« Reply #86 on: January 30, 2009, 15:44:33 »
Tottakai rahaa saa menemään muihin varusteisiin esim. liiveihin ja lippaisiin mutta eivät ole pakollisia.

Jjj

• Rehumakkaran muiluttaja
    • View Profile
« Reply #87 on: January 31, 2009, 13:50:15 »
Joskus olen harrastanut ja aseena oli Marui P-90.
Harrastus loppui kun kaveri ampui metrin päästä minua nokkaan ja vieläki näkyy arpi nokassa. :-D

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #88 on: February 08, 2009, 15:18:29 »
Olen eri mieltä...

Kertoisitko lisää? Mistä kaikesta olet eri mieltä?
Oho, piti lainata tuon Jake-zxc:n kirjotus.
eli omasta mielestä Airsoft ei ole kallis harrastus, niinkuin Inarikin sanoi.
Minulla M-16 ja AK-47, ostin käytettynä, ja yleensä jotain suomalaisia halppis kuulilla softaan.
Näillä mennään.

Jake-zxc

• View Profile
« Reply #89 on: February 08, 2009, 15:30:42 »
Tarkotin sillä että jos aikoo tosissaan harrastaa; monta asetta, kaasu aseita, paljon varusteita (suojat, puku, kengät, hanskat...)

center>