Itse harrastan
Airsoftia, enkä mitään "kuulasotaa". Sellaista metsässä "kuulareiden" kanssa juoksemista en laske airsoftiksi ollenkaan. Kertokaahan (jos täällä nyt oikeita airsoftin harrastajia on) vähän varustuksistanne. Itse pelaan sellaisella varustuksella joka tuntuu hyvältä, mutta myös näyttää jossain määrin hyvältä. Kesäisin pelaan wnb-jenkki-varustuksella eli Tru-specin woodland-puku, Guarderin woodland-väriset modulaariset liivit joiden tarkkaa mallia en juuri nyt muista, boonie tai kypärä ja kasvovärit mielialasta riippuen ja aseena CA:n M15 A4 rifle. Talvisin päällä on BW-lumipuku, über-taktiset hong kong-swatliivit, ja kypärä lumipäällisellä. Ja tietysti kaikkea isoa ja pientä härpäkettä on mukana, mutta niitä en tähän jaksanut listata.
Eli älkää sanoko harrastavanne
airsoftia, ellette oikeasti kunnolla pelaa.
käytän normi sankatyölaseja (maksaa 5), jotka kyllä kestää ja suojaa.
Suomen airsoft-yhdistys päätti, että alle 18-vuotiaat eivät saa käyttää sankalaseja virallisissa peleissä. Epäilempä, että sinä et ole yli 18-vuotias, joten pummaappas äitykältäsi hiukan rahaa ja käy ostamassa kunnon suojalasit. Luulen, että hän suostuu maksamaan muutaman kymmenen euroa poikansa turvallisuudesta. Suosittelen bolle x800 laseja, itselläni on sellaiset ja hyvät on. Saattavathan ne välillä huurtua, mutta huurteenestoaine auttaa siihen ongelmaan.
Ja hommatkaa luvat sinne missä ikinä pelaattekin ja katsokaa, että siellä ei ole sivullisia silloin kun pelaatte. Se nimittäin maksaa
paljon jos satutte puhkaisemaan jonkun marjanpoimijan silmän pelatessanne.
softaus siis on juuri tätä, missä kuula-aseilla soditaan.
Murr.. Minä aina raivostun, kun ihmiset "menee sotimaan". Sanokaa mieluummin vaikka pelaamaan tai softaamaan. Airsoft ei siis todellakaan ole sotaa vaan peliä.