pflueger- perhosetti

Started by miksu94, June 27, 2007, 15:05:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miksu94

Oisko jollain kokemusta kyseisestä setistä? Ajattelin ostaa perhokalastuksen aloituspaketiksi. Hinta 45e tarjoustalossa.

http://www.pfluegerfishing.com/products/products.php?p=37

jaska74

ainakin vapa ja perhot näyttävät samoilta kun fladenin setti motonetissä, lienee samaa kamaa eri nimellä?
itse olen ainakin ihan tyytyväinen tuohon fladen pakettiin, jotta pääsi lajia koittamaan pikkurahalla.

Shot with DSC-P73 at 2007-06-27

miksu94

hmm.. taitaa olla samaa tavaraa eri paketeissa. Perhot tosiaan näyttää samalta :? :?

Jan--

Itse en ainakaan ostaisi halvinta, koska saattaa jäädä huono "maku", koska noilla on yleensä vaikeampi heittää ja kaikkea muutakin tuommoista, niin ei into heti lopahda  :-)

Esimerkiksi Loopin adventure 2 on ihan hyvä alottelijoille ja sillä pääsee hyvin alkuun.. tai jotain visionin intro/attack/3 zone.. Itsellä on tuo Adventure kakkone pari vuotta, ja ihan tyytyväinen olen ollut..

Ei tuossa hintaerokaan niin paha ole kun vertaa että setti on aika paljon laadukkaampi.  :wink:

Mutta itsehän päätät!

- Jan--
~Jan~

rigu

minulla on tuo ja hintaansa nähden hyvä setti, vapa on hyvä mutta siima on ihan surkea.Jos on vain tarkoituksena kokeilla perhokalastusta on tuo ihan hyvä ostos, myöhemmin voi sitten ostaa paremmat välineet.

aapeli

Quote from: Jan-- on June 27, 2007, 20:00:50
Itse en ainakaan ostaisi halvinta, koska saattaa jäädä huono "maku", koska noilla on yleensä vaikeampi heittää ja kaikkea muutakin tuommoista, niin ei into heti lopahda  :-)

Esimerkiksi Loopin adventure 2 on ihan hyvä alottelijoille ja sillä pääsee hyvin alkuun.. tai jotain visionin intro/attack/3 zone.. Itsellä on tuo Adventure kakkone pari vuotta, ja ihan tyytyväinen olen ollut..

Ei tuossa hintaerokaan niin paha ole kun vertaa että setti on aika paljon laadukkaampi.  :wink:

Mutta itsehän päätät!

- Jan--

Nyt oli ainakin Oulun Kärkkäisellä Vision Intro ja 3zone setit satasella. En tiiä onko noita Ylivieskas... :?
Taasko tässä kävi näin...

Jan--

Aika halvalla kun perhokulmassa näyttää olevan 3zone setti 249.. Kannattaa varmaan ostaa jos on tarvetta.
~Jan~

Hemulisoturi

QuoteNyt oli ainakin Oulun Kärkkäisellä Vision Intro ja 3zone setit satasella.
100e? No ei perkale! Ite maksoin omasta 3zone vavasta 125e, joka on jo suht mieto hinta tuolle vavalle. Normaalisti tuo vapa on 170e tienoilla.

taildancer

Quote from: Hemulisoturi on June 28, 2007, 10:57:39
QuoteNyt oli ainakin Oulun Kärkkäisellä Vision Intro ja 3zone setit satasella.
100e? No ei perkale! Ite maksoin omasta 3zone vavasta 125e, joka on jo suht mieto hinta tuolle vavalle. Normaalisti tuo vapa on 170e tienoilla.
No voi!minä maksaoin omasta 3zonesta 165e. :cry:

jaska74

ja takaisin aiheesee... :roll:

onko toi jonkun paikallisen tarjoustalon tarjous vai ihan yleinen?
täällä espoossa niitä ei näkyny (mankkaalla)

Perca

Tuo "honkkarisetti" on kyllä ihan kelvollinen. Minnekään Huopanalle ei kannata lähteä sillä kehumaan, mutta on toimiva ja ennenkaikkea kestävä paketti. Aloitin perhokalastuksen kuusi vuotta sitten kyseisellä setillä. Viskoin 3 vuotta ja opin perusteet vavan käytöstä, koskenluvusta ja perhoista. 3 vuotta sitten ostin Janin mainitseman 3zone (249€) setin, ja se on vieläkin tuossa huoneen nurkassa. Nyt ajatellen ratkaisu oli älyttömän hyvä, perusteiden oppimiseen ei mennyt kuin 50€. Toinen vaihtoehto olisi ollut aloittaa vaikka introlla, setti 150-200 €. Pari vuotta sen kanssa ja olisi pakko saada uusi, taas menisi satoja euroja. Kokeilin pari kesää sitten introa, eikä se mielestäni ollut lähelläkään 3zonea ominaisuuksiensa puolesta. Sitten voi tietysti aloittaa heti 300€:n setillä, muttei sen ominaisuuksia osaa arvostaa samalla tavalla kuin monta vuotta "honkkarikepillä" viskonut.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

jänis

Pakko nostaa vanhaa aihetta!

Mulla ollut tuo seti nyt kaksi kesää! Siimahan siinä on aivan kamalaa! Heito ei oikein suju millään lailla eikä edes kellu..
Itse vaihdoin jokku 20e siimat tilalle niin johan alkoi heittokin sujua. Nyt kun on kalaakin jo ylös asti saatu ajattelin ostaa uuden kelan tuolle vavalle mikä on hintaansa nähden hyvä! (verrattuna loopin 160e settiin.) siis eihän tuo ole lähelläkään luuppia, mutta hinta huomioon ottaen nääs!

Kelaksi ajatellut joku loopin tai Visionin! (alta 100e keloja) Talvella voi sitten hankkia jo vaikka uuden vavankin ku ei köyhällä ole varaa kerralla ostaa kallita vekkaita.  :wink:

Pete

Köyhällä kuten minulla ei ainkaan ole varaa ostaa huonoa (halpaa). Huonon (halvan) kun ostaa, siihen saa hommata ensin siiman, sitten kelan ja lopuksi vielä vavan, eli mitä järkeä siinä huonon (halvan) ostamisessa sitten olikaan.
Moneen kertaan sama juttu, kun ei kerralla ostanut kelvollista (ei halvinta).

Mr Rapala

Jos jotain parempaa aloitussettiä hakee niin Scierran aloituspaketti voisi olla kokeilemisen arvoinen. Itse ajattelin ostaa sellaisen tulevaisuudessa ettei viitsi veljen vehkeillä aina kalastella ^^. Aloituspaketti olisi jonkunmoisessa tarjouksessa Rialinnan sivuilla. Tässä linkki : http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=7284 E: Taino parempaa ja parempaa... Kokeilemalla se selviää ja omasta mielestä toi pfluegerin setti ei omissa käsissä kauhean "hyvältä" tuntunut kun kerran, pari kokeilin. Mutta toki sekin on ihan ok paketti jos ei meinaa mitenkään vakavamieliseksi perhostelijaksi ruveta :) Scierran vehkeet luulis ainakin laadultaan olevan parempia mitä nämä alle viidenkympin setit.

jänis

No järki on siinä, notta ei ainakaan mulla ole varaa ostaa kerralla 200 vehkeitä! Nyt olen kumminkin jo 2 kesää päässyt piiskaamaan jokea halppis setillä ja kalaakinn nousee jo kivasti.
Veljellä se loopin setti eikä sillä näytä sen paremmin kalaa tulevan :wink: Kelankin jo sain ostettua ja taas on paljon mukavampaa kalastaa.

Ja mielestäni se, että harrastako vakava mielisesti ei ole millään tapaa riippuvainen varusteiden hinnasta..  :?

Ja tuo, että ensin käyttää huonoja vehkeitä ja hankkii sittten kalliinmat niin oasaa arvostaa laatua ja tuntumaa pitää kyllä kutinsa hyvin!
Jos iskä vingauttaa visaaa ja ostaa kalliit varusteet ei niitä kyllä osaa poika arvostaa!

Pete

Quote from: jänis on August 27, 2010, 01:40:28
No järki on siinä, notta ei ainakaan mulla ole varaa ostaa kerralla 200 vehkeitä! Nyt olen kumminkin jo 2 kesää päässyt piiskaamaan jokea halppis setillä ja kalaakinn nousee jo kivasti.
Veljellä se loopin setti eikä sillä näytä sen paremmin kalaa tulevan :wink: Kelankin jo sain ostettua ja taas on paljon mukavampaa kalastaa.

Ja mielestäni se, että harrastako vakava mielisesti ei ole millään tapaa riippuvainen varusteiden hinnasta..  :?

Ja tuo, että ensin käyttää huonoja vehkeitä ja hankkii sittten kalliinmat niin oasaa arvostaa laatua ja tuntumaa pitää kyllä kutinsa hyvin!
Jos iskä vingauttaa visaaa ja ostaa kalliit varusteet ei niitä kyllä osaa poika arvostaa!

Rahalla saa lisää käyttömukavuutta, huoltovarmuutta, takuuta ja keveyttä harrastukseen.

jänis

Quote from: Pete on August 27, 2010, 11:13:27
Quote from: jänis on August 27, 2010, 01:40:28

Juu, mutta tässähn oli kyse aloitus setistä :wink:
Ja hyvä setti onkin siimaa lukuun otamatta ALOITUKSEEN.
Rahalla saa lisää käyttömukavuutta, huoltovarmuutta, takuuta ja keveyttä harrastukseen.

Rautuseppo

Ostinpa tuon setin Oulun Tokmannilta hintaan 28€ (30% ale), ja vaikka useita satkujen vapoja omistankin, on kyseessä ihan toimiva vapa (+hinta/laatu). Vapa on suhteellisen hidas ja raskas, eikä todellakaan ole ihanteellinen asloittelijalle. Silti, jokainen täälläkin varmasti tietää että parempaa on olemassa, eikä tuon vavan huonouden takia lopeta harrastusta.

Alle kolmenkymmenen euron vehkeeksi on kyllä täysin toimiva peli. Itse ostin vavan mökkipeliksi lähinnä pikkuvaappujen vetoon, missä se osoitti muutama viikko sitten toimivuutensa. Tosin siimahan siihen kyllä piti vaihtaa, kuten joku mainitsikin aiemmin. Oma 3 vuotta sitten alelaarista ostamani kärkiuppoava 7€ siima toimi erinomaisesti ja helpotti kummasti heittämistä.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta minulla on sellainen käsitys, että perhovapoja valmistaa 3 eri tehdasta. Vapoja viimeisteleviä tehtaita onkin sitten enemmän, mutta kaikki vavat olisivat alkujaan kolmesta tehtaasta lähtöisin. Eivät nämä halpisvavatkaan täysin "pirkkaa" siis ole, vaan pienillä modauksilla ihan käyttökelpoisia vehkeitä.

Itse suosittelen +

kalamies2000

^^perhostelija^^

Itse kans katselin sitä settiä mutta näytti niin heikolta että jätin väliin! :-D Kävin hakemassa vähän paremman setin sitten ja sain 2vuoden takuun 8-) Tänään koittamaan uusia vehkeitä miten toimii :roll:

kalamies2000

sanin ton pflyegerin setin joululahjaks  :roll: ihan hyvin pelannu