Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Louhoksissa kalastaminen

Started by wannabetuner, June 28, 2007, 19:46:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wannabetuner

Elikkäs ongelma on tämänlainen:

Täällä meilläpäin on paljon vanhoja louhoksia, jotka ovat täyttyneet vedellä ja niihin on aikojen saatossa joku käynyt istuttamassa haukea/ ahventa (pääasiassa).
Vesi on "kirkasta" eli näkee metrin, puolitoista syvälle mikä on siis täälläpäin kirkasta :)
Kertokaa millä kannattais yrittää kun tuntuu aina olevan huono syönti louhoksissa?
Juuri viikko sitten yhdellä pienellä louhoksella näin itse n. 10kg hauen uivan pinnassa ja havaittuaan minut sukelti pohjalle.
Samalla reissulla näin vajaan kilon ahvenen (nämä siis samassa montussa) ja muutenkin koko ajan kun katselee niin pientä ahventa ja muutaman sadan gramman haukea on liikkeella mutta ei syönnillä...
Ei auta jigi, kokeiltu on valkoinen, vihreä, punainen, musta. Nopea nyppiminen, hidas nyppiminen, sekalainen nyppiminen, ihan vain kelaus... ei mitään muutakuin satunnaisia tärppejä.
Mato- onkeen ei tartu.
Uistimia on uitettu, juuri tänään hain Beten Krokodilen sinimustan, ja sillä yritin kauan aikaa eikä edes tärppiä.
Syvyyttä on noin 6-8m ja olen antanut jigin mennä pohjaan, beten vajota, kalastaa keskeltä ja myös pinnasta mutta ei...
Tämä ei ole mikään varsinainen huono kausi vaan jatkuvaa eli mitä louhoksissa kasvaneilla pitäisi syöttää?
Pienestä pitäen nuota on tullut kierrettyä runsaan tarjonnan vuoksi mutta nyt kun löysin tämän foorumin niin tarjotkaa te jotain mitä kannattaisi yrittää niin jos saisi sen 10kg hauen ylös sieltä  :evil:

wannabetuner

joo nuota on paljon täällä joissa voi vain luiskalta onkia.. Kumipaatti ;)
Paras mitä oon saanu oli 25m syvä louhos (tuon verran vettä) ja 10m korkea seinä josta vedin parikiloisen hauen ylös :)

Ei toimi perho.. Eikä tunnu olevan väliä onko yö, päivä, aamu, ilta, sataa, paistaa, tuulee, tyyntä, tasaisen huono syönti :(

Tosimies

Quote from: wannabetuner on June 28, 2007, 20:26:45
joo nuota on paljon täällä joissa voi vain luiskalta onkia.. Kumipaatti ;)
Paras mitä oon saanu oli 25m syvä louhos (tuon verran vettä) ja 10m korkea seinä josta vedin parikiloisen hauen ylös :)

Ei toimi perho.. Eikä tunnu olevan väliä onko yö, päivä, aamu, ilta, sataa, paistaa, tuulee, tyyntä, tasaisen huono syönti :(

Jos siellä kerran on ahvenia nin kokeiles tätä :

http://www.healfishing.com/kauppa/products.php?g1=f5fb46&g2=f09379&PHPSESSID=aa81131118811aaa6bc0a297c70d017b

Tuon linkin takaa löytyy pikkukaloja matkiva viehesarja. Jos kerran louhoksessa on ahventa nin kokeileppa väriä P eli Perch eli seuomennettuna ahven. Tuon enempää ei viehe voi näyttää ahvenelta  :-)

Ostappa samalla muutama näitä : Painat tuon linkin takaa löytyvällä sivulla kohtaa "storm suspending ja väri YETG. Se on itselläni ollut väri johon hauki nappaa, jollei se muuhun nappaa.

wannabetuner

onpas halvan oloinen paikka, pitääpäs tutkia tarkemmin...

pro-onkija

Itse kokeilisin kirkkaassa vedessä sinistä uistinta, toimii varmasti!  :wink:

wannabetuner

on ollut koemielessä verkot mutta ei se ole kalastusta.
Kalastuksessa on mies ja kala vastakkain, ei mikään siivilä.....

Mulla oli tänään sini/musta lusikka siellä mutta ei mitään..
Pitää yrittää sillä huomenna uudestaan, jos vaikka neljän ajoissa aamulla kävis ennen töihinlähtöä :)

minnow

Oletkos kokeillut täkyongintaa? Saattais toimia...