Chat

Author Topic: sidontatyökalu  (Read 6899 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaska74

• View Profile
    • Email
sidontatyökalu
« on: July 21, 2007, 23:08:35 »
miten ihmeessä käytetään rautalankahäkkyrää nimeltä "piilosolmutyökalu" vai mikä ihme se olikaan.
pyörittelin sellasta kaupassa tänään kädessä ja toiminta ei kyllä auennu mulle...

[Vision]

• View Profile
Vs: sidontatyökalu
« Reply #1 on: July 21, 2007, 23:48:25 »
http://www.kalassa.net/perhokalastus/index.shtml

Tussa alempana sivua on teksti "aiempia artikkeleita" Ja sen alla on tuo video.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #2 on: July 22, 2007, 19:56:55 »
Tuolla sinun ''rautalankahäkkyrällä'' tehdään perhoihin päätössolmut. Hankalaahan tuon käyttöä on selventää, mutta loppujenlopuksi helppo vekotin.
Perhoihin saa myös piilosolmut tehtyä normaalin kuulakärkikynän tyhjällä päällä, mutta itse piilosolmutyökalun käyttö on paljon mukavampaa ja helpompaa kuin nuo kotikäyttöiset kuulakärkikynä- patentit.

Juho_

• View Profile
    • Juho Kupsala
« Reply #3 on: July 28, 2007, 02:21:20 »
Mielestäni kaikista helpoin/nopein tapa tehdä piilosolmu on, kun opettelee miten tehdään nk."Double Hitch". Ei tarvitse ostaa sitä vaikeasti käytettävää piilosolmutyökalua... :wink:

Kannattaa myös tsekata tuo ao. asiallinen linkki..

http://flyfisherman.com/ftb/jbwhip/

-Juho-
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: March 10, 2008, 22:23:45 »
Tiedän mokoman kieputtimen periaatteen, mutta olen alusta asti oppinut tekemään piilosolmun ihan sormilla pyöräytellen :wink:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

center>