Chat

Author Topic: Vääntynyt peruke  (Read 3672 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pro Pilkkijä

• Omakuva paintilla näppärästi.
    • MSN Messenger - kassu24@hotmail.com
    • View Profile
Vääntynyt peruke
« on: August 03, 2007, 23:52:03 »
Pitääkö perukkeen olla aina suora paremman kalansaannin kannalta? Tällä hetkellä virvelissäni oleva peruke on taittunut ~90°.
Suorassa sitä säilytän, mutta heti parin vähän isomman hauen jäljiltä se on vääntynyt melkein kaksinkerroin.

Tuntuisi hieman kalliilta ajatukselta vaihtaa aina parin kalan jälkeen uusi peruke...

kaivo

• Guest
Vs: Vääntynyt peruke
« Reply #1 on: August 04, 2007, 15:05:30 »
Mun mielestä ei tarvi olla eri puruperuketta, jos ottiviehe ui ilmankin samalla tavalla kuin perukkeen kanssa. Jos vieheen uinti menee pilalle kippuraperukkeen takia, en yhtään ihmettelisi eroa kalantulossa.
« Last Edit: August 04, 2007, 15:08:32 by Kaivo »

leijonanmieli

• View Profile
« Reply #2 on: August 04, 2007, 15:24:11 »
mitä perukkeita käytät? itse käytän kuusamon laakeriperukkeita ollu hyviä. ei taitu mihinkään eikä mielestäni väärennä uintiakaan yhtään
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

jesukki

• MSN Messenger - jessevesterbacka@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: August 04, 2007, 17:45:29 »
Kaikken paras on tehä itse niitä.

« Reply #4 on: August 04, 2007, 19:02:48 »
Ittekkin olin ostanu Mitchellin peruketta ja pari heittoo kerkes oleen veessä peruke ku otti 5kg hauki ja peruke oli ihan paskana ja mutkalla...Halvalla kun sain niin täytyihän sitä ostaa. Kyllä varmaan kaikista paras ois ite tehy vaijjeriperuke.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: August 06, 2007, 13:36:27 »
Olen kokenut ylivoimaisesti parhaaksi perukkeeksi kevlarperukkeet. Löysiä kuin siima, ei muistia, sekä kestävämpiäkin kuin tavalliset perukkeet.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

JoDa

• Guest
« Reply #6 on: August 06, 2007, 14:28:15 »
Ennen olen käyttänyt teräsperukkeita, jotka vääntyi tosi paljon.. Nyt teen itse perukkeet ja tulee paljon halvemmaksi ja laatu on parempi!

Kiiskinen

• View Profile
« Reply #7 on: August 06, 2007, 15:39:46 »
Ei semmoisia tarvita! En muista koska olisin kalani karkuuttanut sen takia että ei ole peruketta! :-D

kaivo

• Guest
« Reply #8 on: August 06, 2007, 15:59:19 »
Uudemmista perukemateriaaleista ainakin pienempää 12 cm Buster Jerkiä uitettaessa puolijäykkä titaanivaijeri tuntuu olevan hyvää tavaraa. Siitä tehdyn perukkeen voi vääntää vaikka umpisolmuun, mutta vaijeri palautuu ennalleen suoraksi. Jerkille annettu uittonykäys välittyy myös vieheeseen terävämpänä, kun peruke on siiman jatkona aina suora. Kannattaa ainakin kokeilla.

Vaapuille, lusikoille yms. "ei käsialalla uitettaville" vieheille notkeampi perukemateriaali, esim. punottu titaani tai rullatavarasta itse solmittava ProLeader tai Fortress Predator, voi olla ainakin kevyehköille vieheille kalastavampi perukemateriaali. Noista kahdesta merkistä ProLeader on ollut käytössä miellyttävämpää: kihartuu hitaammin, ja kiharat oikenevat sormien välissä vetelemällä paremmin.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #9 on: August 07, 2007, 13:48:52 »
Olen myös kuullut että nopea kylmän ja kuuman vaihtelu voi pistää perukkeet mutkalle?

center>