Noh noh,
minusta tuo venekielto valkeiselle on ihan hyvä, mutta tyyli miten se on mediassa ilmoitettu on tökerö. Onhan vene kalastajille miljuuna muuta paikkaa. Ja on niitä venekieltoja joka puolella Suomea, ei tämä ainutlaatuinen ole, ja olen muutamassa paikkaa käynyt missä se on todellakin toiminut.
Voihan tässä myös olla, että median ulostamana tämä asia on muuttunut siitä mitä "mestarit" on asiasta sanoneet ja tarkoittaneet. Tämä ei olisi todellakaan ensimmäinen, eikä varmasti myöskään viimeinen kerta.
Mutta siinä olen samoilla linjoilla Mikon kanssa, että rajoitukset pitäisi ulottaa muillekin kalastustavoille, ei ainoastaan veneileville kalastajille.
Jos kerran kaupunkin haluaa panostaa, että tämmöinen kirjolampi on kaikkien käytössä, tulisi rajoituksiin todellakin joku roti saada. Aikaa taivaan tuuliin nämä panostukset nuoriin kalastajiin menee jos monen vavan kalastustyylin hanskaavat vetävät miltei kaikki kirret pois hetkessä. EI NIISTÄ PALJON NUORET ALOITTELEVAT KALASTAJAT PÄÄSE NAUTTIMAAN! Ei se pelkkä yhden päivän voimassa oleva rajoitus (joka muistaakseni meni niin että lapset saa ottaa 2 kirreä ja aikuiset yhden) asiaa auta.
Ajatus koko hommassa on mielestäni täysi kymppi, mutta toteutus on kouluarvosanoissa miltei nelosen luokkaa.
Rajoitukset järkeviksi niin saadaa nautintoja tasaisesti kaikille, sekä vanhoille parroille että nuorille aloittelijoille, ja kaikille siinä välissä!
UGH, olen puhunut.