Chat

Author Topic: viina ja kalastus  (Read 7791 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vikke74

• View Profile
    • Email
viina ja kalastus
« on: August 23, 2007, 18:54:10 »
elikkäs mielipiteitä käykö ryyppääminen ja kalastus yhteen? :-D

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Vs: viina ja kalastus
« Reply #1 on: August 23, 2007, 19:06:13 »
En ole koskaan juonut mitään alkoholipitoista muualla kuin konfirmaatiossa. Eikä ole tarkoituksena juodakaan.
Paitsi simaa olen kyllä juonut, sitäkään en tosin yli 5 vuoteen.  :-P

Voihan nuo ryyppääminen (viina) ja kalastus joillekin "sopia" yhteen. Kovin suositeltavia ne nyt eivät ainakaan yhtäaikaisesti ole.

Kyllä se vähän miellyttävämpi olisi vesillä liikkua, jos ei aina tarvitsisi varoa kaiken maailman siimojen päältä ajajia, ja hiljentämättä pienen veneen vierestä meneviä. Ikävä kyllä osa näistä on joskus jopa selvinpäin. (?)

Talvella näkee silloin tällöin porukkaa pilkkikisoissa, jotka jopa ajavat kisapaikalle hieman kännissä. Mikä kummallisinta, nämä reikien vierelle oksentelevat joskus jopa pärjäävät!

« Last Edit: August 23, 2007, 19:08:05 by Himopilkkijä89 »

Tosimies

• Guest
« Reply #2 on: August 23, 2007, 19:15:19 »
Se käy yhteen jos ei ole venettä käytössä. Tyhjä viinapullo ei kelluta vedenvaraan joutunutta. Se kaveri jolla on taskussa vielä täysi viinapullo voi jopa selvitä veneen kaaduttua.
Itse en ole ns. Juomamiehiä joten en puhu kokemuksen- vaan järjenvoimalla

Kiiskinen

• View Profile
« Reply #3 on: August 23, 2007, 19:27:09 »
Olen 1 kerran koko kalastus uran(n.20v) aikana ottanut viunaa kalassa. Se oli pari vuotta sitten hauen kalastuksen ohella kippailin kiisseliä.
Kalastuksesta ei tullut mitään. Selvin päin paras joka suhteessa.  :-D :-D

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
« Reply #4 on: August 23, 2007, 19:35:27 »
Veneily ja viina eivät mielestäni kuulu yhteen. Kovalla helteellä voi kylläkin mielestäni ihan hyvin ottaa veneeseen pari kylmää kaljaa. (mutta ei missään nimessä perskänniin asti.) Pilkintä onkin eri juttu. Mielestäni on ihan ok ottaa aina välillä vodkaryyppy lämmikkeeksi. Tosin aina välillä pilkkikisoissa näkyy niitäkin ukkoja jotka ovat vetäneet ihan kunnon nakit. Eli mielestäni kaikessa kalastuksessa voi käyttää alkoholia kohtuudella, ei siis humalaan asti.

Salmo

• Guest
« Reply #5 on: August 23, 2007, 20:12:17 »
Veneily ja viina eivät mielestäni kuulu yhteen. Kovalla helteellä voi kylläkin mielestäni ihan hyvin ottaa veneeseen pari kylmää kaljaa. (mutta ei missään nimessä perskänniin asti.) Pilkintä onkin eri juttu. Mielestäni on ihan ok ottaa aina välillä vodkaryyppy lämmikkeeksi. Tosin aina välillä pilkkikisoissa näkyy niitäkin ukkoja jotka ovat vetäneet ihan kunnon nakit. Eli mielestäni kaikessa kalastuksessa voi käyttää alkoholia kohtuudella, ei siis humalaan asti.

Täysin samaa mieltä. Kyllä joskus on tullut vesillä otettua kauniina kevätpäivänä pari olutta päivän aikana. Mikäpä se hienompaa, kun hyvän kalantulon jatkeeksi istahtaa penkille, kevätauringon porottaessa ja kiskaista kylmä olunen. "After fish" sitten mökillä, mutta todellakin kohtuudella. Kalaan lähdetään rentoutumaan ja pieni nousuhumala auttaa fiiliksen saamista. Känni taas on jotain ihan muuta, eikä mielestäni sovi kalastukseen.

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #6 on: August 23, 2007, 21:06:30 »
Ei kyllä mielestäni sovi yhteen. Mikään ei ole inhottavampaa, kun katsella rannalla virvelinkanssa hosuvia ja öriseviä känniläisiä. Varsinkaan veneessä ei kannata olla kännissä. Reissun jälkeen voi ottaa niin paljon kun huvittaa, mutta ei kannata pilata omalla kännillä muitten kalareissua. Olkaa te muut mitä mieltä vain mutta tämä on minun mielipiteeni. :-)

« Last Edit: December 20, 2007, 20:29:45 by kirjolohikäärme »
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Tosimies

• Guest
« Reply #7 on: August 23, 2007, 21:42:57 »
Ei kyllä mielestäni sovi yhteen.Mikään ei ole inhottavampaa kun katsella rannalla virvelinkans hosuvia ja öriseviä känniläisiä.Varsinkaan veneessä ei kannata olla kännissä. Reissun jälkeen voi ottaa niin paljon ku huvittaa mutta ei kannata pilata omalla kännillä muitten kalareissua.Olkaa te muut mitä mieltä vain mutta tämä on minun mielipiteeni.

Tainionvirralla Hotilankoskella huomasin todellisen ääritapauksen; Kun ajelin sinne mopolla, niin huomasin, että maassa nukkuu joku äijä. Kävelin eteenpäin ja näen Kia auton. Autossa on ovi auki ja kojelaudalla näkyy nukkuvan kaverin jalat. Laavulla on perhovapa sekä haspeli vapa. Niiden lisäksi laavussa oli 2x 24 päkkiä gin lonkeroa sekä kaljakori!.  On jätkät ollu viihteellä!
« Last Edit: August 23, 2007, 21:44:24 by Pete »

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #8 on: August 23, 2007, 21:45:48 »
Nehän kaverit oli maissa ja nukkumassa. Olivat siinä sitten kalastuksen jälkeen ottannet pikku iltapäivä kännit ilmeisesti. Onneksi nukkui autossa, eikä ollut lähtenyt ajelemaan...

Kyllähän näitä tällaisia sankareita näkee vähänkin enemmän mainostetuilla paikoilla useinkin.

Tosimies

• Guest
« Reply #9 on: August 23, 2007, 21:48:19 »
Nehän kaverit oli maissa ja nukkumassa. Olivat siinä sitten kalastuksen jälkeen ottannet pikku iltapäivä kännit ilmeisesti. Onneksi nukkui autossa, eikä ollut lähtenyt ajelemaan...

Joo ihan hyvä, että eivät olleet lähteneet pikku iltapäivä ajelulle samantien.
Saas nähä, että keräsivätkö kaikki putelit pois rannoilta  :-D

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #10 on: August 23, 2007, 21:54:42 »
Olen sitä mieltä, että kaikki kalja, siideri, lonkero ym. tulisi myydä pelkästään tölkeissä. Ne ovat tyhjänä kevyempiä, eivät hajoa ja vievät vähemmän tilaa kuin pullot kun niitä kuskaa pois.
Noilla koskien laavuilla ja leiriytymispaikoilla vi´tuttaa ne ainaiset lasinsirut.

Fiskare

• View Profile
    • Email
« Reply #11 on: August 23, 2007, 22:00:46 »
kyllähän ne yhteen passaa.
Ja tämmönen reissu olis aikeissa vetästä tässä lähiaikoina.
 :-D

Kalastaja_!

• Aina valmiina...kalastamaan......
    • View Profile
    • Email
« Reply #12 on: August 24, 2007, 18:30:33 »
Ei ryyppääminen sovi, tosin olut purkki kalastuksen yhteydessä tai kalan kaatoryyppy on kova sana..... Itse teen näin
Nyt tai ei koskaan......=)

kalle

• View Profile
« Reply #13 on: August 25, 2007, 08:27:25 »
 "Mentiin Lappiin rautupilkille, niin oli metri lunta - kun järki palas, oli lehti puussa! :-D

pumpkinca

• View Profile
« Reply #14 on: August 26, 2007, 15:10:24 »
Noh..Itse kyllä muutaman saatan ottaa kalassa mutta kyllä ryyppäämään lähtiessä jää vehkeet kotiin.

[email protected]

• En ole mikään Einstein, mutta...
    • View Profile
« Reply #15 on: August 26, 2007, 18:50:07 »
Itse en juo lainkaan, mutta useinkin sivusta seuranneena voin sanoa, että kannattaa pitää se viina ja kalastus toisistaan erillään...

Nykyttäjä

• View Profile
« Reply #16 on: August 27, 2007, 21:11:21 »
Veneellä liikuttaessa se ei mielestäni oikein sovi, jo turvallisuuden vuoksi mutta tuolla lapin tunturipuroilla kun yön hämyssä hiippailee tammukkajahdissa niin minulla oli lähes aina pientä lämmikettä mukana mutta ihan vähän vain, kaatoryypyiksi kato. Sukupuoli mies ja ikää 51

kaivo

• Guest
« Reply #17 on: August 27, 2007, 22:21:42 »
En ole koskaan välittänyt ottaa alkoholia kalastuksen yhteydessä, olinpa sitten rannalla, veneessä tai jäällä. Muutaman oluen pöhnä ei mielestäni tuo kalastukseen mitään hienoa, päinvastoin: alkoholi turruttaa kaikkia aisteja ja kusettaa. Mieluummin keskityn kalastukseen pää kirkkaana ja hoidan mukihommat jossain muualla.

Ei minulla muuten ole mitään alkoholia vastaan, jokainen tyylillään... Kunhan pysytään vesiliikennelain puitteissa eikä vaaranneta ja häiritä muita.
« Last Edit: August 27, 2007, 23:23:28 by Kaivo »

stento-z

• Vika saalis
    • View Profile
« Reply #18 on: August 29, 2007, 10:22:21 »
Minulla on aina taskumatti mukana ja konjakkia ja liikun veneellä.Mutta ei se taskumatti ole koskaan tyhjänä tuotu pois mutta kahvin kanssa pikku naukku lämmittää,kännäämiset jää sitten rannalle ja noi kaatokännit on vain tyhmiä varten.Kalakavereiden kanssa jutustelu käy mukavasti muutaman lasillisen kanssa se pahennusta herättävä sikaari on minulle tärkeä kun rentoudun  :evil:

Progamer

• Sitä se teettää
    • View Profile
« Reply #19 on: August 30, 2007, 10:50:39 »
Kun ite oon veneen ratissa niin alkoholi jää aina pois. Sitten kun pääsee vanhempien serkkujen veneeseen niin yleensä tarjoovat lämmikettä reilusti. Kuski on kuitenkin aina selvinpäin, tai ainakin melkein.

center>