Chat

Author Topic: Vaelluskengät vai kumikengät?  (Read 4865 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kakkalaari

• View Profile
Vaelluskengät vai kumikengät?
« on: August 30, 2007, 10:11:25 »
Kummat on kätevämmät? Itse ostin kalastus/vaelluskengiksi Haix Tapio-merkkiset kengät. Löysin aiheesta linkin:

Vaelluskengät vai kumikengät

Noista Haixin kengistä voin sanoa, että ovat parhaat kengät jotka olen omistanut: hyvin istuvat, jämäkät mutta silti kävelyssä rullaus toimii. Kumikenkinä minulla on ihan tavalliset Nokian kumisaappaat mutta en usko enää käyttäväni niitä.

Salmo

• Guest
Vs: Vaelluskengät vai kumikengät?
« Reply #1 on: August 30, 2007, 15:28:51 »
Itsekin olisi tarkoitus hommata kunnon varsikengät, jotka pitävät veden, mutta ovat kaikin puolin kumisaappaita miellyttävämpiä. Haixin Tapiot kieltämättä ovat hyvät kengät (on tullut testattua), samoin esim. Meindlin monet mallit. Nykyään markkinat vaativat Gore-Tex-kalvot ym. vaelluskenkiin, mutta nahkakengässä Gore ei ole oikeuksissaan. Veden se pitää poissa, mutta hengittävyys on nahan takia heikko. Nahan saa kyllä pidettyä varsin vesitiiviinä, kun sen vain kyllästää oikeilla aineilla ja yleensäkin hoitaa jalkineita.

minnow

• Guest
« Reply #2 on: August 31, 2007, 11:03:33 »

Itse omistan tällaiset Viking landlord-saappaat. Istuvat hyvin jalkaan ja pitävät veden. Käytän niitä myös metsällä. Kumisaappailla uskaltaa myös paremmin kahlata, jos niin täytyy.

jormavirveli

• View Profile
« Reply #3 on: September 09, 2007, 17:05:36 »

kakkalaari

• View Profile
« Reply #4 on: September 09, 2007, 19:27:51 »
Jos kengässä on GoreTex-kalvo, se on vedenpitävä (ainakin valmistajan itsensä mukaan). Eli vastauksena kysymykseen, kyllä voi.

Tietoa kalvosta

center>