www.travian.fi

Started by Jan--, September 02, 2007, 14:42:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan--

Jep, travian on selain peli, jotai voi pelata www.travian.fi.

Travianissa voit kehittää omaa kylääsi, tehdä joukkoja ja ryöstää muiden kyliä, tuhota muiden kyliä ja voit liittyä liittoon, missä voit käydä liiton omilla foorumeilla,tehdä kauppaa muiden pelaajien kanssa ja sitten on sotia muiden liittojen kanssa. Kun aloitat saat 750 jokaista resurssia (Vilja,rauta,savi,puu). Varasto ja viljasiilo on 800. Eli voit kehittää kylääsi tekemällä kaikkea juttuja, apuja löytää www.help.travian.com mutta se on englanniksi, suomeksi opas on pienempi joka löytyy etusivulta "Ohjeet".

Suomella on tällä hetkellä 3 normaali serveriä ja 1 3xspeed server. Neljännen esirekkaus on ensi perjantaina, ja servu aukeaa maanantaina. Kun aloitat saat ilmaiseksi 30 kultakolikkoa, jollai voit ostaa esimerkiksi 25% viljan tuotannon muutamaksi päiväksi, tai sitten plus-tilin, jonka ominaisuuksista voit lukea travianin sivuilta. Traviania voit pelata muidenkin maiden servuilla, ja niitä löytyykin sitten aikamoinen liuta.

Niin ja heimot ovat:
Teutonit
Roomalaiset
Gallialaiset

Ilmansuunnat:

Luode, Lounas, Kaakko, koillinen.

Grafiikkapakkaukset on muiden pelaajien modaamia modeja, jota voi latailla travianin omilta foorumeilta.

Apuja peliin voi kysellä messengeristä, mikä löytyy profiilista.
~Jan~

siilinki

Huono peli jäin kerran koukkuun mutta, pääsin propilkin ansiosta eroon koko paskasta. :wink:
ps. Kokemuksia huonoista peleistä

Pere

Pelaan 1,6,4 ja 5. Nelosella menee ylivoimaisesti parhaiten. Kertokaapa nickejänne! Itse pelaan 1 ja 2 nimimerkillä Pere5 ja 4 Pere ja 5 Merkillä Perttu
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

Pere

Ai 2 servulle? Rupee tulee vähän liikaa accounteja. :-D Mutta mille servulle rekkasit?
Ja jos tehdään liittouma niin arvot vois olla: Korkein A: Mestari kalamies (Liiton pomo, liittouman tekijä.) Toisiksi paras A:Verkkopyytäjä (Diplomatia/Värväri) Kolmanneksi korkein A:Katiska pyytäjä (Sota-asiat/Värväri) Alin A: Kalamies (Värvääjä) :-D (A tarkoittaa arvoa)
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

Kippari Jussi

Pidin taukoa monta kuukautta mutta nyt oli pakko aloittaa taas kerran uudella 3 servulla.

PäSSi

Pelasin keväällä n. 1 vko:n ja se riitti. Hieman pitkä veteinen kun pitää odottaa niitä hitto resursseja niin kauan
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Vikke

Ihan hyvä peli tämä on, tuli pelattua paljonkin ~ vuosi sitten.
Nyt vähän jäänyt.

Oikeestansa lopetin, kun yhtäkkiä en enää päässyt tunnuksellani sinne. Vaikka ainakaan mitään porttikieltoa ei pitäisi olla (en ole törttöillyt).  :roll:
Olin aika pitkällä jo, mutta ei tuo haitannut, kun pelistä vain on kyse.

Uusia tunnuksia olen sitten tehnyt, mutta en ole niitä vienyt oikein "eteenpäin". Kai sinne vielä voisi jonkun tehdä, pitää miettiä.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Miquel

Onhan tuota tullut pelattua mutta ei enää vähään aikaan sillä innostushan siihen menee. Speedillä pelasin kerran itselleni 1300 asukkia ja vähän muitakin servuja se riitti.
Taimenta väsyttämään!

Olli83

1 Serverillä aloitin.. täytyy ensin opetella pelaamaan.. ja änkeytyä sitten muille servereille. :-D

Raidari

Ikariam on paljon monipuolisempi peli...muistuttaa traviania..siitä vaan kokeilemaan! (itse pelaisin jos aika siihen riittäisi) :wink:

Jan--

Tällä hetkellä vaivaiset 14 kylää fixillä. Joukkojakin rupee olemaan, paitsi yks paha kolautus tuli ku olikin pakkiansa tullut eteen.  :-(
~Jan~

Olli83

Kyllähän tässä innolla ootellaan et pääsee vähä eteenpäin pelissä.. nyt pitää kaikki systeemit päivittää tasolle kaks.. ei vielä hyökkäämään eikä mitään.. :x

Jan--

Quote from: [TKP]-Olli83- on July 18, 2008, 00:29:28
Kyllähän tässä innolla ootellaan et pääsee vähä eteenpäin pelissä.. nyt pitää kaikki systeemit päivittää tasolle kaks.. ei vielä hyökkäämään eikä mitään.. :x

Jepjep, normilla pelaaminen on täyttä tuskaa, kun tuotannot on niin alhaset, ja rakennusajat on todella pitkät.
Kantsii sun alotella speedille, et kyllä pääse "ww-taisteeluun" mukaan, mutta voit harjoitella ens speediä varten.
~Jan~

Olli83

Speed kolmosella tällä hetkellä ja pitänee rekisteröityä sitten uudelle servulle mikä alkaa 5.9

Hagge

Suomen Classigilla sehän alko toissapäivänä että pääsee vielä kaikki hyvin mukaan.Kiva peli kun kestää noin vuoden :roll: :-)

Kippari Jussi

Quote from: jätkä on September 07, 2008, 11:20:29
Suomen Classigilla sehän alko toissapäivänä että pääsee vielä kaikki hyvin mukaan.Kiva peli kun kestää noin vuoden :roll: :-)

Parempi ettei aloita ollenkaan peliä. Vuoden pitää istua koneella ja kun servu loppuu niin mitä jää? Kukaan ei muista nimeäsi parin viikon päästä. Vuosi heitetty hukkaan. Koneella istuttu koko vuosi. Tälläset ajatukset mulle on tullu.

Crice

Quote from: siilinki on December 10, 2007, 20:52:14
Huono peli jäin kerran koukkuun mutta, pääsin eroon koko paskasta. :wink:
Samaa mieltä. Kaverit joskus tuota pelasi innoissan ja yritti minutkin saada pelaamaan sitä mutta oneksi en. Kuuluu samaan sarjaan hippo hotellin ja runescapen kanssa. Pelkkää hevosen sontaa!
O_o

Shark

Quote from: Crice on September 07, 2008, 21:09:46
Quote from: siilinki on December 10, 2007, 20:52:14
Huono peli jäin kerran koukkuun mutta, pääsin eroon koko paskasta. :wink:
Samaa mieltä. Kaverit joskus tuota pelasi innoissan ja yritti minutkin saada pelaamaan sitä mutta oneksi en. Kuuluu samaan sarjaan hippo hotellin ja runescapen kanssa. Pelkkää hevosen sontaa!

Mutta eipähän tarvitse maksaa mitään, jos haluaa vain pelailla. Itsekin tällaisena koneen ääressä kokoajan notkuvana rekisteröidyin classicille pieni tovi sitten, asukkaita 80. Nimimerkillä "Hai".
Jovain.

Hagge

Quote from: Blue Fox on July 17, 2008, 21:01:08
Ikariam on paljon monipuolisempi peli...muistuttaa traviania..siitä vaan kokeilemaan! (itse pelaisin jos aika siihen riittäisi) :wink:

Mikäs siinä on monipuolisempaa,siihen ei ainakaan saa grafiikkapakkauksia

Shark

Hitaasti mutta varmasti tehdään nousua seiskaserverillä (classic). Nyt asukkaita 150, sijoitus ~2630.
Jovain.

Hagge

Itse en enää (toistaiseksi) pelaa Travianiaa, koska olen aina joutunut farmattavaksi. Ikariamissa tämä riski on pienempi.

Shark

Quote from: Shark on November 07, 2008, 18:51:20
Hitaasti mutta varmasti tehdään nousua seiskaserverillä (classic). Nyt asukkaita 150, sijoitus ~2630.

Päivitystä: 185 asukasta, sijoitus ~2100.
Vieressä kasvaa huimaa vauhtia teutonikylä, jolla 230 asukkia. Hidastaa omaa kasvuani, kun hyökkäilee säännöllisesti...
No, tuskinpa kovin korkealle on muutenkaan mahdollisuuksia, kun en kultaa käytä. Alussahan tässä vielä ollaan, mutta laitetaan nyt (väli)tavoitteeksi 1000 parhaan joukkoon nouseminen.

Eikö muita kalassa.nettiläisiä pelailekkaan tuolla classicilla?
Jovain.

Kipster

itse vihaan KO peliä juurikin siksi ettei tuota hyökkäämistä ole rajoitettu millään tapaa. Ja yleensä sitten joutuu väkisin isompien farmiks. ja ku ne käy päälle 100 kertaa päivässä ni alkaa vi**ttaan

jompsu

Quote from: Kipster on November 14, 2008, 10:03:33
itse vihaan KO peliä juurikin siksi ettei tuota hyökkäämistä ole rajoitettu millään tapaa. Ja yleensä sitten joutuu väkisin isompien farmiks. ja ku ne käy päälle 100 kertaa päivässä ni alkaa vi**ttaan

Juuri tuon takia lopetin tuon travianin, kun pelissä ei ollut mahdollisuuksia päästä pelin loppuun asti että kylääsi/kyliäsi ei olisi tuhottu :x
Kyllähän se pistää ärsyttämään kun ekaksi hankkii 1000 asukasta ja seuraavana yönä kyläsi on tuhottu ja asukasluku on laskenut 100 asukkaaseen.
tä...?

siilinki

Pelailin vuosi sitten peliä ihan mielenkiinnosta.
Pelin idea oli ihan järkeen käyvä, mutta ikiunen hyökkäys aika oli huono juttu.

Kipster

Nythän on tehty vaihtoehto travianille, Ikariam (www.ikariam.org) joka on samalla tavalla pelattava kuin travian, mutta tässä on säännöissäkin bashing jota travianissa ei ole. vaikka pelin ulkoasu onkin typerä ja muutenkin peli on buginen, on se mukavampi pelata kuin traviania. Itse aloitin ihan kokeilumielessä beta (eli kakkos) servulla oman "kylän" ja toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen

Winchester

Itse pelaan 3, nyt aloitin 4 ja sitten viellä speediä.

Kirjokuha

Quote from: Kipster on November 14, 2008, 10:03:33

Minusta toi peli ei ole hyvä, joutuu odottaa aika kauan kun yks talo valmistuu. Isommat hyökkää pienemmät kylät heti ihan rikki kun ne huomaa sut.

Siis en pelaa tätä peliä. Pelasin yhteensä noin 20 minaa tätä peliä.

Kippari Jussi

Ei normaalilla servulla pysty pelaamaan loppuun asti ilman kultaa, joka maksaa. korkeilla tasoilla rakentaminen voi kestää jopa peri päivää.

Munkki Skunkki

Ittelläni on suomen speedis,afrikan 1,viron 1,ruottin speedis ja jonkun muun maan speedis viä.Iha hyvä peli mut emmä enää oikee jaksa pelata sitä kyllästyy aika nopeesta.