Polttakaa jos tahdotte, mutta pitäkää mielessä että se on myrkkyä! Ja JOS rupeatte polttamaan, niin miettikää sitä miten pääsette siitä eroon!
Itse poltin n. 10 vuotta, ja ajattelin joka ikinen päivä että kyllä siitä eroon pääsee kun haluan, mutta kuitenkin, 10 vuotta poltin ennenkuin lopetin oikeesti kokonaan, intissä tämä tapahtui. Se että pääsin lopullisesti eroon tupakasta.
Ajattelin aina siihen asti että en ole riippuvainen tupakasta, mutta kuitenkin sitä kesti sen 10 vuotta sitä ajattelua etten ole riippuvainen. En todellakaan tajunnut asiaa ennenkuin lopetin kuin seinään polttelemisen.
Ennen oli v"tun kova olo kun yläasteella vedettiin röökiä frendien kanssa yläasteella välkällä tarkkiksella. Silloin luulin että olen kova jätkä kun poltan, Mutta näin vanhempana ymmärrän että ne "Kovat jätkät" onkin ne, ketkä ei polttaneet!
Vuosien mittaan olen ymmärtänyt, miten turhaa oli imeä myrkkyä keuhkoihin, luullen että se on jotain elämää suurempaa.
Myönnän että mieli on tehnyt polttaa, mutta se mielihalu on mennyt kun muistaa miten pahalta se maistuu, vaikka joskus se muka hyvältä maistui ruoan, tai kahvin jälkeen.
Toisaalta omien kokemuksien kautta voin sanoa että se on aivan turhaa sanoa kenellekkään että älä polta, koska se on yleensä kantapään kautta koettava tämä elämä ja sen mukanaan tuomat ilot ja surut!
Jokainen päättäää itse mitä tekee, ja toivottavasti myös edes hieman ajattelee seuraamuksia:D
Itselläni ei ollut mielessäkään siinä iässä kun aloin polttamaan että siitä olisi jotain "oikeasti haittaa"
Mutta ajatelkaapa vaikka asiaa niin että, kun ette ole vielä polttaneet ja tapaatte henkilön joka polttaa, no totta h2lvetissä kyseinen henkilö lemahtaa pahalle,
Ja sitten kun olette itse jossakin vaiheessa aloittaneet polttamaan, ja menette vkl. kaupungille iskemään tyttöjä, tupakalle haisten, niin tuskin kovin moni tytteli lähtee mukaan (mikäli tyttö ei itse polta)
No joo, oli aika tarina, ja tuskin kukaan tätä jaksaa loppuun asti lukea, mutta toivotaan että joku edes ajattelee pari kertaa ennenkuin alkaa polttamaan:)