Chat

Poll

Poltatteko tupakkaa?

En polta
223 (54.3%)
Kyllä poltan
86 (20.9%)
Olen polttanut mutta en enää
32 (7.8%)
on tarjottu mutta en siltikään
70 (17%)

Total Members Voted: 358

Author Topic: Tupakka  (Read 99157 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

osmanhauki

• Guest
Tupakka
« on: October 03, 2007, 21:14:21 »
Niin no poltatteko te tupakkaa?
Minä en polta vaikka minulle on tarjottukin.  :-)

Vs: Tupakka
« Reply #1 on: October 03, 2007, 21:24:19 »
No totta puhuen joskus olen, mutta en enää enkä varmaan jatkossakaan!!!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tosimies

• Guest
« Reply #2 on: October 03, 2007, 21:34:21 »
Ei varmaan minun pössyttelyjä ihan polttamiseksi lasketa?
Parit tupakat olen eläissani polttanut, sekä yhden sikarin.
Saamari miten pahaa tavaraa. Älkää kokeilko.!

kaivo

• Guest
« Reply #3 on: October 03, 2007, 21:36:41 »
Eilen tuli täyteen yhdeksäs viikko kokonaan ilman tupakkaa. Kirjoittelen tätä Nicorette suussa. Ehdin polttaa koko tähänastisen aikuisikäni, kymmenisen vuotta. En vielä uskalla sanoa että olisin onnistunut lopettamisessa, vaikka toistaiseksi näyttääkin ihan hyvältä. Kunto on parantunut, maku- ja hajuaisti samaten, kaikenlainen köhiminen on loppunut ja muutenkin on jotenkin "freesimpi" olo.

En suosittele tupakoinnin aloittamista kenellekään. Siihen jää aivan oikeasti koukkuun yllättävän nopeasti. Aluksi psyykkisesti (on kiva polttaa kun kaveritkin polttavat), melko pian mukaan tulee kemiallinen riippuvuus – ja siinä sitä sitten ollaan. Jokin kaunis päivä tajuat, että sinusta on tullut tupakoitsija. 

Kun mieleesi tulee ensimmäistä kertaa lopettaminen, kyseessä on jo riippuvuus – ongelma, josta haluaisit päästä eroon. Huomaat, että tupakoinnin haitat ovatkin kuviteltuja etuja suuremmat. Moni luulee pystyvänsä lopettamaan tuosta vain, yhtä helposti kuin koko homman on aikoinaan aloittanutkin. Yllätyksenä tuleekin, kuinka vaikeaa se on. Kerran nikotiiniriippuvuuden itselleen hankkineen henkilön aivokemia myös muuttuu pysyvästi, joten pieni retkahtamisen riski säilyy loppuelämän ajan, vaikka lopettaminen onnistuisikin.

Nikotiiniriippuvuutta on verrattu vaikeudessaan heroiiniriippuvuuteen. Tupakointi on perseestä. Älä ikinä edes aloita.
« Last Edit: October 03, 2007, 22:02:28 by Kaivo »

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #4 on: October 03, 2007, 21:48:20 »
En ole polttanut enkä tule polttamaan.

Ja tupakan hajuiset tyypit kierrän niin kaukaa kuin suinkin on mahdollista.

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
« Reply #5 on: October 03, 2007, 21:54:16 »
Tulihan sitä joskus pössyteltyä... :oops: Aski illassa tahti oli vaan pahaksi kurkulle,kukkarolle ja makuaistille niin oli parempi lopettaa. Sillon tällön tulee kuitenkin "voiton sikari" vetästyä, muuten en juuri polta.
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

-jake-

• View Profile
« Reply #6 on: October 03, 2007, 21:59:56 »
Tuleehan tuota paskaa kyllä poltettua ikävä kyllä.. ei kyllä kannata alottaa polttamaan vaikka kuinka tekisi mieli kokeilla, kerta siitä se sitten lähtee ja tupakkaa alkaa palamaan enempi ja enempi yleensä sekä riippuvuus kasvaa... koittakaa pysyä irti... Jaksamisia Kaivolle kovan homman oot tehny ja oikean.

Edit: mites kaivo auttaako tuo nikotiini purkka oikeasti pahimpiin haluihin, monet väittää ettei siitä oo oikeastaan ole hirveästi apua..
« Last Edit: October 03, 2007, 22:03:34 by -jake- »
Westwards the tide
Westwards we sail on
Westwards the tide
Sail by the talisman

http://steelseries.com/10?code=eFxpiOmH

suspi

• View Profile
« Reply #7 on: October 03, 2007, 22:28:40 »
Tupakointi on perseestä. Älä ikinä edes aloita.

Ei todellakaan kannata aloittaa... Tupakoinnista ei saa tehdä minkäänlaista tapaa tyyliin: "Kyllä mää nyt voin yhen röökin polttaa sillon tällön" Tuosta se lähtee ja kohta huomaa, kuinka röökiä tuleekin vedettyä päivittäin.
Tupakoitsijat eivät ole kovia, vaan ne, jotka pystyvät sanomaan EI

Itehän poltan ja aika reippaasti, mutta näin varoittavana esimerkkinä.... Minäkin "maistelin" aluksi.

Kaivolle Tsemppiä...

Itellä ei nuo purkat auttanu yhtään... Kyllä sillä fyysinen riippuvuus lähti, kun jauhoi purkkaa kokoajan... Henkinen kantti ei sit kestäny.

kaivo

• Guest
« Reply #8 on: October 03, 2007, 23:09:51 »
Kiitoksia tsemppareille, jospa tämä tästä etenee...

Tupakoinnin lopettamisesta yleensäkin: onnistumisen edellytys lienee paitsi aito halu lopettaa (itsensä takia, ei muiden mieliksi), myös henkinen valmistautuminen. Ainakin omalla kohdallani hetken mielijohteesta tapahtuneet lopettamiset kuin seinään, tyyliin "en polta enää ikinä", tupakat + sytkärit roskikseen jne. eivät toimineet koskaan. Pisimmillään olin tuolla tavalla polttamatta seitsemän viikkoa tuossa pari vuotta sitten, mutta motivaatio lopahti ja aloin polttaa lopulta pienen vastoinkäymisen takia. Yritystä oli, mutta mieli ei ollut vielä valmis.

Tätä nykyistä tilannettani edelsi ajatukset lopettamisesta oikeastaan jo pidempään. Eräs tekijä oli se, että tiesin aloittavani alkusyksystä työt eräällä peruskoululla, eikä tupakointi tuntunut oikein sinne sopivalta tavalta. Päätin etukäteen lopettamispäivämäärän, jotta kaikki ei varmasti tulisi hetken mielijohteesta ja itselle yllätyksenä. Sen jälkeen minulla oli kolme viikkoa lomaa, aikaa totutella savuttomuuteen rauhassa ennen uuden työn alkua. Ajattelin, ettei lopettamista kannata ajoittaa töiden alkamiseen. Ei kahta isoa elämänmuutosta päällekkäin. Stressi kun on riskitekijä sille, että alkaa polttaa uudelleen...

Lopettamispäivämäärän tiedostaminen teki sen, että polttaminen alkoi tuntua jotenkin väkinäiseltä – tiesin, että touhun loppu on lähellä. Aloin jopa odottaa tuota päivämäärää. Loppujen lopuksi tumppasin päivän etuajassa, siirryin nikotiinilaastariin ja sittemmin tähän purkkaan. Muutaman viikon päässä odottaa syysloma eli viikko vapaata. Jospa silloin yrittäisin lopetella tämän purkankin syömisen. Aika näyttää.

« Last Edit: November 12, 2007, 20:22:56 by Kaivo »

Mätisäkki

• View Profile
« Reply #9 on: October 04, 2007, 00:24:10 »
Polttakaa jos tahdotte, mutta pitäkää mielessä että se on myrkkyä! Ja JOS rupeatte polttamaan, niin miettikää sitä miten pääsette siitä eroon!
Itse poltin n. 10 vuotta, ja ajattelin joka ikinen päivä että kyllä siitä eroon pääsee kun haluan, mutta kuitenkin, 10 vuotta poltin ennenkuin lopetin oikeesti kokonaan, intissä tämä  tapahtui. Se että pääsin lopullisesti eroon tupakasta.

Ajattelin aina siihen asti että en ole riippuvainen tupakasta, mutta kuitenkin sitä kesti sen 10 vuotta sitä ajattelua etten ole riippuvainen. En todellakaan tajunnut asiaa ennenkuin lopetin kuin seinään polttelemisen.

Ennen oli v"tun kova olo kun yläasteella vedettiin röökiä frendien kanssa yläasteella välkällä tarkkiksella. Silloin luulin että olen kova jätkä kun poltan, Mutta näin vanhempana ymmärrän että ne "Kovat jätkät" onkin ne, ketkä ei polttaneet!

Vuosien mittaan olen ymmärtänyt, miten turhaa oli imeä myrkkyä keuhkoihin, luullen että se on jotain elämää suurempaa.
Myönnän että mieli on tehnyt polttaa, mutta se mielihalu on mennyt kun muistaa miten pahalta se maistuu, vaikka joskus se muka hyvältä maistui ruoan, tai kahvin jälkeen.

Toisaalta omien kokemuksien kautta voin sanoa että se on aivan turhaa sanoa kenellekkään että älä polta, koska se on yleensä kantapään kautta koettava tämä elämä ja sen mukanaan tuomat ilot ja surut!

Jokainen päättäää itse mitä tekee, ja toivottavasti myös edes hieman ajattelee seuraamuksia:D

Itselläni ei ollut mielessäkään siinä iässä kun aloin polttamaan että siitä olisi jotain "oikeasti haittaa"
Mutta ajatelkaapa vaikka asiaa niin että, kun ette ole vielä polttaneet ja tapaatte henkilön joka polttaa, no totta h2lvetissä kyseinen henkilö lemahtaa pahalle,

Ja sitten kun olette itse jossakin vaiheessa aloittaneet polttamaan, ja menette vkl. kaupungille iskemään tyttöjä, tupakalle haisten, niin tuskin kovin moni tytteli lähtee mukaan (mikäli tyttö ei itse polta)

No joo, oli aika tarina, ja tuskin kukaan tätä jaksaa loppuun asti lukea, mutta toivotaan että joku edes ajattelee pari kertaa ennenkuin alkaa polttamaan:)
« Last Edit: October 04, 2007, 01:37:43 by Mätisäkki »
<--Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-->

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #10 on: October 04, 2007, 00:49:49 »
Enpä ole pahemmin poltellut, tosin siinä ala-asteen 5-6 luokalla oli vanhempia kavereita joiden kanssa tuli poltettua ja kavereilta piti tietty sitten ostaa tupakkia(kaverit varasti tupakat kaupasta). Siinä oli semmonen vuosi "salaa" polttelua ehkä yksi tupakka/päivä. sitten se vain jotenkin jäi ja hyvä niin. Meillä oli kaveri porukan kanssa puussa iso maja jossa oli tupakka aski jemmassa. Nyt kun mietin niin on sitä pitänyt olla tyhmä tuolloin, Sillon tuli tehtyä paljon muutakin tyhmää...
Nyt lähi vuosina olen polttanut varmaan 3 kokonaista tupakkaa yhteensä ja nekin kaljan vaikutuksen alaisena.
Veli on poltellut pari vuotta jonka aikana koittanut pari kertaa lopettaa, mutta viikon polttamisen jälkeen aina aloittanut uudestaan. Tiedän yhden joka poltti lähemmäs 40 vuotta säännöllisesti aski/päivä ja lopetti kertalaakista. Se otti vain viimesen tupakan askista ja sanoi että tää on viimenen tupakka. Nyt tämä mies on ollut 3 vuotta polttamatta.
Vielä ei ole tullut vastaan yhtään tupakan polton lopettamista katuvaa henkilöä!
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

kaivo

• Guest
« Reply #11 on: October 04, 2007, 07:10:56 »
mites kaivo auttaako tuo nikotiini purkka oikeasti pahimpiin haluihin, monet väittää ettei siitä oo oikeastaan ole hirveästi apua..

Toimii tämä ainakin minulle. Näiden viikkojen aikana ei ole tehnyt mieli polttaa. Olen kokeillut aikoinaan muitakin nikotiinituotteita (laastari, inhalaattori, tabletti); purukumi tuntuu minulle parhaalta vaihtoehdolta. Ideana on joka tapauksessa riippuvuuden siirtäminen ensin tupakasta korvaavaan tuotteeseen, jonka käyttö jätetään sitten pikkuhiljaa pois. Näistä valmisteista irtoaa nikotiinia vähemmän ja hitaammin kuin tupakasta, joten näistä on helpompaa päästä irtikin.

Jos haluaa kokeilla lopettamista näiden valmisteiden avulla, oleellista on että niitä käytetään ohjeen mukaan riittävän pitkään, ainakin pari kuukautta. Siinä ajassa alkaa jo tottua olemaan polttamatta, alkaa huomata itsessään tupakoimattomuuden hyviä puolia, mutta samalla ei tarvitse kärsiä pahoista vieroitusoireista. Retkahtamisen riski on pienempi, kun suurempaa tupakanhimoa ei ole.

Kannattaa ainakin kokeilla. Lisätietoja täällä: Nicorette.fi 
« Last Edit: November 12, 2007, 20:25:24 by Kaivo »

Ilu

• MSN Messenger - ilk_ku_96@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #12 on: October 04, 2007, 08:30:05 »
Ihan typerää hommaa koko soosi, ja en aio sitä koskaan polttaakaan
Rekisteröitykää kaikki osoitteeseen Kalassa.net/keskustelut[move]

Salmo

• Guest
« Reply #13 on: October 04, 2007, 09:48:24 »
En ole koskaan yhtäkään kokonaista röökiä polttanut, maistanut olen, kuten myös sikaria. Mulla on ollut kaveripiirissä useita polttajia, mutta ehkäpä lähimmät kaverit eivät koskaan polttaneet. Tarkoitan nyt sitä yläasteaikaa, jolloin monesti aloitetaan, jos aloitetaan. Toisaalta pyöriessäni tupakoitsevien kavereiden seurassa ei ole koskaan tullut mieleenkään edes kokeilla. Enkä todellakaan tule koskaan aloittamaankaan, se on varmaa nyt kun ikää on jo 21 vuotta.

Se on jännä seurata sivusta tupakointia lopettavia. Eräs tuttu väittää pystyvänsä lopettamaan tupakoinnin koska vain ilman Nicoretteja. Onkin ilman tupakkia yleensä arkipäivät, mutta viikonloppuisin, jos ollaan vaikkapa kalassa tai mökillä, on pakko polttaa. Se tupakka kun "kuuluu sinne kalareissulle". Sitten taas huomaa seuraavalla viikolla, että hermot ovat kireällä ja elämä ei varmasti ole yhtä mukavaa, kun jos laittaisi purukumin huuleen. Eli ihme kitkuttelua röökin kanssa, eikä pääse ikinä kokonaan eroon.

Äitini on taas ollut kohta 10 vuotta nikotiinpurkan avulla irti tupakasta (poltti varmaan yli 20 vuotta). Mutta ei taas ole päässyt nikotiinista eroon, vaikka on koittanut. Riippuvuus on liian vahva. On se silti ehdottomasti terveellisempi vaihtoehto syödä purkkaa kuin tupakoida, vaikka oma rahareikä sekin on.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #14 on: October 04, 2007, 12:59:54 »
30v ikää ja vielä tähän päivään mennessä en ole ottanut edes henkosia tupakasta. Tympii tuo passiivinen tupakointikin siinä määrin (käy henkeen ja haisee pahalle), että joutaisi vaikka kieltää koko moskan hallussapito ja käyttö. Muut kärsivät siitä, että jonkun yksilön heikkouden aikaansaama päänsisäinen kemiallinen tasapaino kaipaa korjailuja inhaloimalla myrkkyjä. Sitten päälle inistään, että "muuta maalle, jos haittaa". Muuttakoot itte maalle, siellä saa polttaa roskiakin pihalla, niin miksei myös niitä syöpäkääröjäkin. Mitenköhän paljon ilmastonmuutosta aiheutuu tupakanpoltosta? Kuitenkin päivittäin miljoonat ihmiset kärvistävät askitolkulla tuota kamaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Räpeltäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: October 04, 2007, 13:15:29 »
Poltin 33v tupakkaa. Pahimmillaan meni pari askia/päivä tahtiin.
   Jos meni kavereiden kanssa "tuopille" niin siinä istuessa saattoi mennä melkein aski.

Muutama vuosi sitten jostakin syystä aloin vähentämään polttamista. Ensin joka toisen jätin polttamatta ja siitä se lähti.
Vuonna 2004 marraskuussa menin lekuriin poskiontelo tulehduksen takia.
 Lääkäri tiesi minun polttavan. Hän sanoi että hänellä olisi lääke jolla voisin lopettaa kokonaan .
Saisin reseptin jos haluaisin. Tuumasin vaan että samahan tuo, jos se sillä loppuu niin ei minua haittaa.
Kuultuani apteekissa lääkkeen hinnan olin lentää pyrstölleni 158€. Huh huh...
 Ostin sen kuitenkin ja aloin käyttämään sitä.
Muutaman päivän käytön jälkeen alkoi tupakka maistua pahalle.
Tammikuussa 8pvä 2005 poltin viimeisen tupakan ja  että oli pahaa hyi hitto.
En sen jälkeen ole polttanut muita kuin päreitäni.
Varoittelivat siitä lääkkeestä että siihen jää koukkuun. En minä ainakaan jääny.
Eikä minulla ollut mitään vieroitusoireita kummastakaan.Eikä leuat kipeinä purukumista.
Mutta kaikille jotka ovat tällä hetkellä ns. KATKOLLA liput korkeelle ja pitäkää pintanne.

Kuha-Eki

• View Profile
« Reply #16 on: October 04, 2007, 15:09:10 »
En polta. Ei vaikka mikä tulisi. Se savukin jota saa haistella kaupungilla on niin pahan hajuista, että...
Pari luokkalaista on polttanut, mutta sitten ne löysi nuuskan ja sehän on sitten "coolimpaa" kuin tupakka. Nytkin ne jauhaa sitä paskaa joskus tunnilla (yöks!) Kaikille sanon vain, että ei ihmisestä tule mitään parempaa vaikka polttaisi (oma mielipide).
 Ja sitten tsemppiä niille jotka yrittävät lopettaa!
Koukuttaako?

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #17 on: October 04, 2007, 15:10:39 »
En polta.

osmanhauki

• Guest
« Reply #18 on: October 04, 2007, 15:46:04 »
No mun jokku kaverit polttaa. Hyi perk... sitä hajua :x. Toivottavasti en rupea polttamaan. menis vaa kakki rahat tupakkaan aina :-(.
Niitten oikeat nimet pitäis olla syöpäkääryleet. Älkää ikänä maistako tai ruvekko polttamaan. Tsemppiä tupakan polton lopettamiseen kaikille :wink:.

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #19 on: October 04, 2007, 16:15:25 »
On tarjottu, vaan ei oo ees käyny mielen vieressä. Ihan parhaat kaverit ei myöskään polta, mutta monet muut kaverit kyllä.

kaivo

• Guest
« Reply #20 on: October 04, 2007, 18:00:20 »
Kaivo sanoi:"Näistä valmisteista irtoaa nikotiinia vähemmän ja hitaammin kuin tupakasta, joten näistä on helpompaa päästä irtikin. "
Miten niin vähemmän? Purkkiakin on eri "vahvuisia", mutta ei kai minkään purkan nikomäärä ole tupakan nikomäärää pienempì? Ainakin itse olen  popsinut 2mg nikoa/kpl purkkia ja esim Smart pun. 0,8mg ja lämä pun. 0,9mg. Aika tuju tuo kahden mg:n purkkakin on minusta.  :-P Niin ja pirusti tsemppiä vaan sinulle!  :-)

Purukumejakin on eri vahvuuksia, se on totta. Yleisimmät lienevät 2 ja 4 mg vahvuudet. Nicoretten tuoteselosteessa suositellaan aloittamaan vieroitus vahvemmalla 4 mg purkalla, jos on polttanut vähintään 20 savuketta vuorokaudessa. Vähemmän polttaneille riittää 2 mg vahvuus.

Purukuminen ja tupakan tehoja ei voi kuitenkaan suoraan verrata pelkkien pitoisuuksien perusteella. Jokainen polttanut tietää, kuinka nopeasti tupakan vaikutus alkaa tuntua, jo muutaman henkosen jälkeen. Nikotiini kulkeutuu keuhkoista aivoihin alle kymmenessä sekunnissa, ja veren nikotiinipitoisuus nousee rajuna piikkinä huippuunsa asti. "Palkinto" polttamisesta on siis välitön. Siihen kai sitä koukkuun jääkin.

Sen sijaan purukumista nikotiini vapautuu hitaasti ja epätäydellisesti. Vaikutus alkaa tuntua vasta muutaman minuutin kuluttua pureskelun aloittamisesta, eikä missään vaiheessa tunnu kovin voimakkaana. Yhtä purukumia voi käyttää tunninkin ajan. Veren nikotiinipitoisuus ei ehdi nousta koko aikana kovin suureksi. Käytännössä sen huomaa siitä, että purukumin pureskeluun ei tule samanlaista himoa kuin tupakointiin. Vaikka useampaan tuntiin ei olisi syönyt yhtään purkkaa, olo ei ole lähellekään yhtä levoton kuin liian pitkäksi venähtäneen tupakattoman tauon aikana oli.

Lääkäri tiesi minun polttavan. Hän sanoi että hänellä olisi lääke jolla voisin lopettaa kokonaan. Saisin reseptin jos haluaisin. Tuumasin vaan että samahan tuo, jos se sillä loppuu niin ei minua haittaa. Kuultuani apteekissa lääkkeen hinnan olin lentää pyrstölleni 158 €. Huh huh...

Oliko lääke nimeltään Zyban?
« Last Edit: October 04, 2007, 18:11:00 by Kaivo »

minnow

• Guest
« Reply #21 on: October 04, 2007, 18:45:34 »
En ole 17 vuotta kestäneen elämäni aikana edes tupakkaa suussani pitänyt.  8-)

Kuhastelija

• View Profile
« Reply #22 on: October 04, 2007, 19:27:24 »
En ole tupakkaa maistanut enkä ikinä aio maistaakaan. Olin seiskaluokalla kun jotkut kavereistani rupesivat maistelemaan tupakkaa ja kaljaa ja mullekin tarjosivat, mutta en lähteny mukaan. Nykyisin en enää nuiden kanssa niin kaveeraakkaan.

suspi

• View Profile
« Reply #23 on: October 04, 2007, 20:27:20 »
Fiksuja nuoria täällä kyllä, toiv ei mieli muutu.

Toivottavasti ei muutu, mut kyllä sitä jokunen aina sortuu.
Muistan, kuinka kutosluokalla oli päihdevalistusta ja kaikki sano sillon, et ei koskaan ala polttamaan. Nyt ku kattelin kutosen luokkakuvaa, niin 10 polttaa ja 1 käyttää nuuskaa.

Progamer

• Sitä se teettää
    • View Profile
« Reply #24 on: October 04, 2007, 20:31:46 »
Sanotaanko näin että ennen koulua tulee aina poltettua yks rööki aina, jotenki piristää. Silloin tällöin tulee poltettua, mutta ei niin usein :-(

Mice

• MSN Messenger - mice_92@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #25 on: October 04, 2007, 21:38:42 »
Olen koskenut tupakkaan, mutta en ole maistanut. Hölmöjen hommaa tuo tupakoiminen...
KALJAA KONEESEE

imot90

• Guest
« Reply #26 on: October 04, 2007, 22:55:03 »
Seiskalla ja vähän sitä ennen oli tämäkin teinivaihe  :-o

Sakkeus

• View Profile
« Reply #27 on: October 04, 2007, 23:20:22 »
Lääkäri tiesi minun polttavan. Hän sanoi että hänellä olisi lääke jolla voisin lopettaa kokonaan. Saisin reseptin jos haluaisin. Tuumasin vaan että samahan tuo, jos se sillä loppuu niin ei minua haittaa. Kuultuani apteekissa lääkkeen hinnan olin lentää pyrstölleni 158 €. Huh huh...

Oliko lääke nimeltään Zyban?

Melko varmasti oli! Tuolloin ei ole tainnut olla muuta reseptilääkettä tupakoinnin lopettamiseen. Phiser toi jonkin aikaa sitten Champixin markkinoille. Eikä ole halpaa myrkkyä tämäkään :-)
Kaikille ei sovi nuo lääkkeet alkuunkaan. Sukulaismiehelle tuli niin rajuja haittavaikutusia, että oksat pois. Todella tehokkaita ovat jos pystyy syömään kuurin loppuun!
Ei se ota jos ei annakkaan!

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
« Reply #28 on: October 06, 2007, 15:03:05 »
En ole ikinä maistanut enkä tule ikinä maistamaankaan. Tupakka on perseestä.

perho aloittelija

• Guest
« Reply #29 on: October 06, 2007, 15:13:28 »
En polta kun oon vasta yksytoista enkä meinaa koskaa aloittaakkaa semmosta.  :wink:

center>