Chat

Poll

Poltatteko tupakkaa?

En polta
223 (54.3%)
Kyllä poltan
86 (20.9%)
Olen polttanut mutta en enää
32 (7.8%)
on tarjottu mutta en siltikään
70 (17%)

Total Members Voted: 358

Author Topic: Tupakka  (Read 99190 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalailma

• View Profile
    • Email
Vs: Tupakka
« Reply #30 on: October 06, 2007, 15:46:39 »
tupakoiminen on hölmöjen hommaa mitä ei kannata ikinä aloittaa. vastasin siis en polta
keksin keksijä keksi keksin, keksin keksittyään keksin keksijä keksi keksin keksityksi.

osmanhauki

• Guest
« Reply #31 on: October 07, 2007, 10:41:58 »
Jääkää mieluummin koukkuun vaikka kalastukseen :wink:. Ite en oo edes maistanu, mutta hajus oon ollu :|. Itte oo koukussa kahviin en muuhun.

Pro Pilkkijä

• Omakuva paintilla näppärästi.
    • MSN Messenger - kassu24@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #32 on: October 07, 2007, 11:50:02 »
Itse olen koukussa vain terveellisiin asioihin, kuten urheiluun ja ulkoiluun  :wink:
Tupakkaa olen kerran maistanut ja se oli niin pahaa, ettei kyllä toiste tee mieli edes maistaa.

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
« Reply #33 on: October 07, 2007, 15:01:59 »
Tarjottu on monesti mutta en polta.  :-)

appe

• MSN Messenger - ahonen993@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #34 on: October 07, 2007, 20:08:45 »
Joskus ala-asteella, kun oltiin kovia jätiä, kaikki kävin aina koulun takana tupakallla. :D Mutta mutta se jäi kun isä vähän komensi :D

Karski

• MSN Messenger - jannekarjalainen91@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #35 on: October 07, 2007, 20:43:58 »
En ole koskaan polttanut tupakkaa,enkä tule polttamaan :-).
''eise oo niin justiinsa''

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #36 on: October 07, 2007, 21:22:26 »
Olisi kiva kuulla väliin myös kommentti sellaiselta henkilöltä, joka on painanut rastin kohtaan: ''Kyllä poltan''

suspi

• View Profile
« Reply #37 on: October 07, 2007, 23:03:07 »
Olisi kiva kuulla väliin myös kommentti sellaiselta henkilöltä, joka on painanut rastin kohtaan: ''Kyllä poltan''

Laitetaan jotakin...

Ite oon polttanu kunnolla 1½ vuotta, jota ennen tuli "maisteltua" noin vuoden ajan. Tupakkaa menee n. toppa 6 päivässä, eli 10 sätkää päivässä.
Rahallisesti polttaminen ei tule itselle kalliiksi. Sätkäpaperia löytyy vielä 77 pakettia laatikosta, joten viikossa menee 3- 3,8€ röökiin.

Itellä on sekä fyysinen sekä psyykkinen riippuvuus röökiin... Eli kavereiden seurassa menee enemmän röökiä. Uskoisin, että pystyisin vähentämään . 5 tupakkaan päivässä jättämällä turhan polttamisen pois.
Tupakointi kuuluu mulla ehkä hieman tähän rokkarin imagoon. Alkoholia tosin menee paljon vähemmän, kuin ennen.

Viisi kertaa oon yrittäny lopettaa... kahella ekalla kerralla onnistuin olemaan 2 viikkoa polttamatta, mut voihan sitä yhen polttaa aina välillä.. ja p**kat... Purkkaa on yritetty. ei toimu mulla. Nuuska toimii, mutta sitä on vaikeaa saada.
Nyt pitäs saada inspiraatiota, et pystyis taas ajattelemaan edes lopettamista. Ei vaan jaksa, joten samahan tuo polttaa. Jos tulee jotakin tupakan aiheuttamia sairauksia, niin sitten tulee...
En muutenkaan haluais elää kovin vanhaksi, kun on nähny miten isovanhemmilla menee... Kunnioitettavaan ikäänhän ne on päässy. Pappa 90 vuotta (poltti muuten 50 vuotiaaksi asti) ja mummokin 85 vuotta. Ne makaa 24/7 sängyssä ja lääkitykset takia nukkuvat suurimman osan ajasta.

Tupakanpoltto ei tee minua kuitenkaan tyhmemmäksi tai hölmömmäksi. Tyhmä olin silloin, kun aloitin.

Sen oon kuitenki itelle luvannu, et kun jälkikasvua itelle siunautuu, niin röökin polttaminen loppuu silloin viimeistään.

Tupakoinnin plussat ja miinukset

+ Tupakoitsijat ovat yleensä sosiaalisempia, kuin tupakoimattomat (ainakin olen itse huomannut)

- Kaikki muu

Räpeltäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #38 on: October 07, 2007, 23:52:53 »
Lääkäri tiesi minun polttavan. Hän sanoi että hänellä olisi lääke jolla voisin lopettaa kokonaan. Saisin reseptin jos haluaisin. Tuumasin vaan että samahan tuo, jos se sillä loppuu niin ei minua haittaa. Kuultuani apteekissa lääkkeen hinnan olin lentää pyrstölleni 158 €. Huh huh...

Oliko lääke nimeltään Zyban?

Melko varmasti oli! Tuolloin ei ole tainnut olla muuta reseptilääkettä tupakoinnin lopettamiseen. Phiser toi jonkin aikaa sitten Champixin markkinoille. Eikä ole halpaa myrkkyä tämäkään :-)
Kaikille ei sovi nuo lääkkeet alkuunkaan. Sukulaismiehelle tuli niin rajuja haittavaikutusia, että oksat pois. Todella tehokkaita ovat jos pystyy syömään kuurin loppuun!

Jep Lääke oli juuri tuo Zyban jolla lopullisen irtiottoni tupakkaan tein. Joskus nään unta että poltan. Mutta se on jännää kun unessakin tiedän että olen lopettanut ja olen surullinen kun olin retkahtanut taas polttamaan. Eniten pelotti pilkkireissut lopetuksen jälkeen .Silloinhan sitä tuli poltettua jos kala ei oikein syönyt. Toinen paikka jota hiukka jännäsin oli vetouistelu. Hyvin olen kuitenkin onnistunut ja olen itsestäni ylpeä...

kaivo

• Guest
« Reply #39 on: October 08, 2007, 08:39:58 »
Joskus nään unta että poltan. Mutta se on jännää kun unessakin tiedän että olen lopettanut ja olen surullinen kun olin retkahtanut taas polttamaan.

Retkahtamisunet ovat käsittääkseni aika yleisiä monien päihteiden kohdalla. Kuuluu asiaan, alitajunta työstää lopettamisprosessia... Itse asiassa, viime yönä minäkin polttelin tupakkia :). Todentuntuinen uni...
« Last Edit: October 08, 2007, 08:43:08 by Kaivo »

Räpeltäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #40 on: October 08, 2007, 09:38:59 »
Joskus nään unta että poltan. Mutta se on jännää kun unessakin tiedän että olen lopettanut ja olen surullinen kun olin retkahtanut taas polttamaan.

Retkahtamisunet ovat käsittääkseni aika yleisiä monien päihteiden kohdalla. Kuuluu asiaan, alitajunta työstää lopettamisprosessia... Itse asiassa, viime yönä minäkin polttelin tupakkia :). Todentuntuinen uni...

Muuten hyvä tuo tupakan polton lopettaminen , mutta nyt ei ole koskaan ns. tulet mukana.
Nauravat minulle vieläkin kun reippaana menen laavulle tekemään tulia ja kohta huudan "hei onks kellään tulta".
Eihän sitä muista että pitäs ottaa tulivehkeet mukaan kun lähtee kalalle. Tupakoivilla kun ne on aina mukana..

Toniski

• View Profile
« Reply #41 on: October 12, 2007, 21:03:51 »
olen joskus maistanut mutta en polta enkä ole oikeasti polttanutkaan. en koskaan myöskään aloita koska ei sovi minulle! urheilen paljon joten en kestäisi sitä, että hengitys on tukossa eikä henki kule ollenkaan. vaikea olis pelata jääkiekkoakaan kun jo yhden hyökkäyksen pääteeks nousis tervat kurkkuun! toivottavasti ketkä haluavat lopettaa onnistuisivat siinä. enkä tietenkään kenellekkään suosittele aloittamista vaikka ylä-asteella kaikki polttavat luulevat olevansa vielä kovia mutta ei enää myöhemmin. itekkin tajuaa vasta nyt paremmin että kuinka hyvä on kun ei mennyt siihen tupakka porukkaan.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

El Samu

• View Profile
    • Satanen vaaput
    • Email
« Reply #42 on: October 12, 2007, 21:14:07 »
Eipä ole kukaan onneksi edes tarjonnut. Lähes kaikki kaverit, tai ylipäätään koko ylä-aste tuntuu polttelevan. Tiedä sitten onko niin hienoa? Itse en myöskään tulevaisuudessa aijo aloittaa. Vielä kun astma on niin tulisi melko pahaa jälkeä.
Saa kiinni Heittokalastus.infosta

H.A.U.K.I. MAN 97

• <script type="text/javascript" src="http://www.aap
    • MSN Messenger - h3v4r1@windowslive.com
    • View Profile
    • koirat
    • Email
« Reply #43 on: October 18, 2007, 14:46:26 »
En polta vaikka tarjottu on. :-P.
Hauki on kala joka kutee puussa, hauki on kala joka kutee puussa...

http://www.x-acthuskies.com

kaivo

• Guest
« Reply #44 on: November 12, 2007, 20:35:05 »
Eilen tuli täyteen yhdeksäs viikko kokonaan ilman tupakkaa. Kirjoittelen tätä Nicorette suussa.

*Tilanne 12.11.: Edelleen polttamatta! Nicoretten jätin pois muutamia viikkoja sitten. Kaikki hyvin, toistaiseksi. Nyt saattaa kulua jo lähes koko päivä ilman, että tupakka käy mielessä. Jokusia kertoja on kyllä iskenyt pieni haikeus siitä, etten voi polttaa enää koskaan kalareissuilla, mutta onneksi tunne on ollut ohimenevä...
« Last Edit: November 12, 2007, 20:36:39 by Kaivo »

osmanhauki

• Guest
« Reply #45 on: November 12, 2007, 20:36:31 »
Onneksi olkoon Kaivolle! :-)

Räpeltäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #46 on: November 12, 2007, 22:05:47 »
Kaivolle tsemppiä. Kyllä se siitä rupee menemään omalla painollaan.
Olen edelleen tupakaton , ja meinaan pysyä.
Nuorille voin sanoo että laskekaa aina kuinka monta uistinta tai muuta kalastukseen liittyvää voitte ostaa kun ette polta.
Kaivo : Pidän peukkuja ja joskus varpaitakin onnistumisesi puolesta pystyssä.

Rapalapa

• View Profile
« Reply #47 on: November 12, 2007, 22:06:38 »
Joskus sauhuttelen.
Sinänsä ei se vie rahoja jos polttaa askin viikos eikä oo kovin epäterveellistä
Jos polttaa yhen päiväs jolloin kaikki myrkyt on ehtiny haihtua
ennen seuraavaa savuketta :wink:

Tosimies

• Guest
« Reply #48 on: November 12, 2007, 22:08:38 »
Terva ei haihdu mihinkään.
Vaikkei vähäinen tupakointi huonontaisi terveyttä, niin ei se sitä ainakaan paranna.. Miksi siis pössytellä..?

vaaputtaja

• View Profile
« Reply #49 on: November 12, 2007, 23:31:40 »
Jokusia kertoja on kyllä iskenyt pieni haikeus siitä, etten voi polttaa enää koskaan kalareissuilla, mutta onneksi tunne on ollut ohimenevä...

Olis kannattanu alunperinkin polttaa vain ja ainoastaan kalareissuilla. Nyt ei tarvitsisi siitäkään luopua. Mutta onnea vaan lopettamiselle, eiköhän se päivä päivältä helpota.

kaivo

• Guest
« Reply #50 on: November 13, 2007, 06:27:12 »
Olis kannattanu alunperinkin polttaa vain ja ainoastaan kalareissuilla. Nyt ei tarvitsisi siitäkään luopua. Mutta onnea vaan lopettamiselle, eiköhän se päivä päivältä helpota.

Itse asiassa alkuun meni vuosia, etten polttanut ollenkaan kalalla. Kuvittelin että vieheitä ja syöttejä ei kannattaisi käsitellä nikotiinilta haisevilla sormilla, koska se heikentää kalojen ottihaluja jne. Ei pidä paikkaansa – tai ainakin sitä on hyvin vaikeaa huomata käytännössä. Varsinkaan heittokalastuksessa ja uistelussa kala ei ehdi viehettä juuri haistella.

taildancer

• Guest
« Reply #51 on: November 13, 2007, 17:57:36 »
joo poltan kun oon tämmöne angsti muutenki.No joo harvoin.

[Vision]

• View Profile
« Reply #52 on: November 14, 2007, 14:07:59 »
Itse "poltin" ala-asteella ja viellä kutosella. mInusta tuo vanhusten ja sairaiden pitäminen koneilla elossa on aika törkeää vaikka toivoisihan sitä, että mummo ja ukki olisivat elossa. Mutta minusta sairaala vain rahastaa ihmisiä kun pitää elossa joitain ihmisiä jotka eivät enää parane tai ovat liian vanhoja. 

Suspi: En tarkoita tätä mitenkään henkilökohtaisena.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

« Reply #53 on: November 14, 2007, 17:06:49 »
En polta enkä tule polttamaan.
IMMA CHARGIN MAH LAZER

kalastan_kaikkea

• Guest
« Reply #54 on: November 15, 2007, 19:28:31 »
olen maistanut mutta ei kiinnosta pätkääkään

El Payaso

• View Profile
« Reply #55 on: November 25, 2007, 00:45:03 »
En polta. Ainahan sitä ryyppyiltoina tarjotaan, mutta en ees maistanut ole.

_Eetu

• MSN Messenger - utee69@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #56 on: December 09, 2007, 10:38:44 »
En polta Tupakkaa.

Miquel

• View Profile
« Reply #57 on: December 09, 2007, 15:13:24 »
En polta.
Taimenta väsyttämään!

Junhis

• View Profile
    • Email
« Reply #58 on: December 11, 2007, 15:48:37 »
Mä en polta, enkä aiokkaan polttaa koskaan.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #59 on: December 11, 2007, 15:50:27 »
Eläissäni en ole tupakkaan koskenut enkä siihen aio sortuakkaan. Yksi A:lla alkava pahe riittää :-D
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

center>