Chat

Poll

Poltatteko tupakkaa?

En polta
223 (54.3%)
Kyllä poltan
86 (20.9%)
Olen polttanut mutta en enää
32 (7.8%)
on tarjottu mutta en siltikään
70 (17%)

Total Members Voted: 358

Author Topic: Tupakka  (Read 86303 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vainaja

• View Profile
Vs: Tupakka
« Reply #150 on: January 24, 2009, 11:57:55 »
Meillä päin noin joka toinen 7 luokkalainen polttaa.. :| itse en polta

Ei kannatakkaan ruveta polttamaan. Siitä ei nimittäin ihan helpolla pääse irti.. Riippuu tietenki henkilöstä.

kalastan_kaikkea

• Guest
« Reply #151 on: January 24, 2009, 19:16:49 »
Meillä päin noin joka toinen 7 luokkalainen polttaa.. :| itse en polta

Meidän koulussa joka neljäs seiska EI polta. :-o Itse en myöskään polta.

Viltsu

• View Profile
    • Email
« Reply #152 on: March 14, 2009, 18:55:15 »
Tulihan tuota pössyteltyä aikoinaan. nyt olen ollu polttamatta vähän yli 2 vuoteen.

[TSK]Topa

• View Profile
    • Email
« Reply #153 on: March 14, 2009, 21:31:44 »
Kyllä poltan.Kyllähän noihin tupakan vaaroihin voi kuolla,mutta voihan porkkanaakin tukehtua :evil:.En silti suosittele ketää alottamaa.Ja jos polttaa,ni pitäis sen verran olla munaa kertoa siitä esim vanhemmille,eikä aina sanoa,että toi puhalsi minua päin ja jne.

-jake-

• View Profile
« Reply #154 on: March 14, 2009, 21:45:52 »
Ite poltin joku 6 vuotta, mutta nyt koittanu lopettaa kokonaan tämän paskan imemisen. Viikko vasta kylläkin takana ilman tupakkaa, mutta oikeaan suuntaan mennään koko ajan. Himoihin oon pureskellu nuita nikotiini purkkia ja näyttää, että ne jopa tehoavat.  :-)
Westwards the tide
Westwards we sail on
Westwards the tide
Sail by the talisman

http://steelseries.com/10?code=eFxpiOmH

kasiainen

• View Profile
« Reply #155 on: March 15, 2009, 10:12:20 »
6 vuotta poltettu topallinen 2 päiväsä en oo vielä lopettanut mut harkinnasa ollut jo pitkään :cry:
hauki on lohikala

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #156 on: March 16, 2009, 00:13:40 »
Satunnaisesti sikarin, ei kohdallani aiheuta riippuvuus ongelmia joten voishan tuon vaihtaa vaikka
sotahuutoon jiiiiihaaaaaa taimenen sattuessa koukkuun, koska lähinnä silloin tuo maistuu hyvän skottilaisen
single malt whiskyn kruunaamana.
Siis aski sikareita ja pullo whiskyä voi kestää hiukan kauemmin
kuin yhden illan :wink:! jopa vuosia!!
Kohtuu se on terveysintoilussakin!

nelitahti

• Koko kausi edessä, odotus takana :)
    • View Profile
    • Email
« Reply #157 on: March 17, 2009, 20:07:27 »
En ole kokeillut enkä tule koittamaankaan. Haisee kamalalta ne tyypit jotka koulussa polttaa. :|
-nelitahti

Catana

• View Profile
« Reply #158 on: May 21, 2009, 09:33:46 »
3 vuotta sitten itsenäisyyspäivänä lopetin. Ei tehnyt edes heikkoa. Olin noin 2 vuotta ilman ja taas alkoi  :x . Tarvis taas tehdä jotain.

D-Vitamiini

• Kumpi ja kampi tappelivat, Seppo voitti!
    • View Profile
« Reply #159 on: May 23, 2009, 17:32:22 »
Olen alaikänen, mutta kuitenkin en TODELLAKAAN aio polta tupakkaa.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

HuntaKilla

• MSN Messenger - Verijuoppo--@hotmail.com
    • View Profile
    • www.noaa.gov
    • Email
« Reply #160 on: May 23, 2009, 19:56:20 »
En todellakaan polta, mutta kouluarkisin joutuu "väkisin" polttamaan passiivisesti koulun linja-auto pysäkillä. Opettajilla jäänyt näemmä valvonta hieman vajaaksi, kun seiska- luokasta lähtien on porukkaa pysäkillä kessuttelemassa.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Munkki Skunkki

• Munkkiaaa
    • View Profile
« Reply #161 on: May 23, 2009, 20:18:44 »
Minäki oon alaikäne mut en todellakaa meinaa polttaaaaaaa

kala___mies___95

• Hauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #162 on: May 25, 2009, 21:44:46 »
Ite en polta mutta maistellu oon pahaa myrkkyä HYH.Kaikki kaverit aina sanoo ota savut ja tarjoaa aina oon yrittäny saaha kaveri lopettamaan mut, en oo onnistunu.Hunttakilla miten niin joudut poltta väkisin selitä?
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

limatuubi

• Guest
« Reply #163 on: May 25, 2009, 22:30:06 »
Olen polttanut n. 8 vuotta, muutaman kerran yrittänyt lopettaa mutta ei ole vielä onnistunut. :p

HuntaKilla

• View Profile
    • www.noaa.gov
    • Email
« Reply #164 on: May 25, 2009, 22:36:43 »
Hunttakilla miten niin joudut poltta väkisin selitä?

Sen takia joudun polttamaan väkisin, koska joudun joka ikinen kerta "imppailemaan" sitä tupakan savua. Se on tosin passiivista tupakointia, mutta ei se savun ainainen haisteleminenkaan ole hyväksi terveydelle. Ikävä nähdä alaikäisiä polttamassa/ pummimassa vanhemmilta kavereiltaan tupakkia.. Terveys siinä vaan menee!

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #165 on: May 25, 2009, 22:52:29 »
Hunttakilla miten niin joudut poltta väkisin selitä?

Sen takia joudun polttamaan väkisin, koska joudun joka ikinen kerta "imppailemaan" sitä tupakan savua. Se on tosin passiivista tupakointia, mutta ei se savun ainainen haisteleminenkaan ole hyväksi terveydelle. Ikävä nähdä alaikäisiä polttamassa/ pummimassa vanhemmilta kavereiltaan tupakkia.. Terveys siinä vaan menee!
Koulussa sanottiin, että passiivinen tupakointi on 500 kertaa haitallisempaa kuin tavallinen, koska ei ole filttereitä. Kurja homma, kun joutuu terveytensä vaarantamaan muiden polttamisen vuoksi. :|

Edit: Ja itse en tietenkään polta.
« Last Edit: May 27, 2009, 07:57:42 by lareman »

HuntaKilla

• View Profile
    • www.noaa.gov
    • Email
« Reply #166 on: May 25, 2009, 22:59:22 »
Koulussa sanottiin, että passiivinen tupakointi on 500 kertaa haitallisempaa kuin tavallinen, koska ei ole filttereitä. Kurja homma, kun joutuu terveytensä vaarantamaan muiden polttamisen vuoksi. :|

Sinäpä sen sanoit. Savunhan mukana ne kaikki myrkyt kulkee... Filtteri vaan estää tervan pääsyn hengityselimiin. Mutta molemmat tavat ovat vaarallisia ja kouluaikana tai sen ulkopuolella (minun tapauksessa linja-autopysäkki on polttajien "koulun ulkopuoli") olisi hyvä, jos tupakanpolttajat polttaisivat paljon syrjemmässä, jotta muut sivulliset eivät kärsisi siitä niin paljoa.  :|

kala___mies___95

• Hauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #167 on: May 26, 2009, 17:08:36 »
Mua just ärsyttää sama juttu et kaikki polttaa siinä vieressä.Kun on menossa jonnekin vaikka kalaan nii kaveri saattaa sanoo pysähytään mä polta yhen.
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

Hagge

• View Profile
« Reply #168 on: May 26, 2009, 21:55:16 »
En polta, en ole koskaan polttanut, enkä tule koskaan polttamaan. Tyhmien hommaa, ja ihmettelen niiden mielipiteitä jotka sanovat että tupakoiminen on "coolia" tai vastaavaa. Itse ainakin syvästi halveksun ihmisiä jotka polttavat. :roll:

HuntaKilla

• View Profile
    • www.noaa.gov
    • Email
« Reply #169 on: May 27, 2009, 12:22:26 »
... ihmettelen niiden mielipiteitä jotka sanovat että tupakoiminen on "coolia" tai vastaavaa. Itse ainakin syvästi halveksun ihmisiä jotka polttavat. :roll:

Joo, minäkään en tajua sitä, että miten semmosen myrkyn vetäminen voi olla "coolia". Itse en ainakaan näe tupakan polttamisessa mitään coolia, vaan kaikki ne myrkyt ja terva, mitä sinne keuhkoihin kasaantuu ajan myötä.

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #170 on: May 27, 2009, 23:34:21 »
minä oon lopettanut tupakan polton nuuskan avulla sillä on helppo lopettaa kun ei vaan siala käyttään sitä pitää säänöstellä
Mutta eikös nuuska pahenna tilannettta? Siinä on nimittäin paljon enemmän nikotiinia...

N.M.F

• Kato hauki!
    • View Profile
« Reply #171 on: July 09, 2009, 22:29:38 »
EN polta...ENKÄ IKINÄ alotakkaan :x

itsemurhaa koko paska!
<>< Fisk! ><>

~N.M.F

Tiedän sen ettet sinä tiedä mitä minä tiedän ;D

unskilo

• Puluopaatti
    • View Profile
    • Kalastusblogini
« Reply #172 on: July 30, 2009, 13:22:39 »
Olen 20-vuotias enkä ole vielä päätynyt maistamaan tupakkaa. Joitain yrttejä (basilikaa, minttua...) olen kyllä kaverin seurassa harvakseltaan poltellut, mutta eipä sekään niin jännää ole :P

En pidä tupakasta, mutta en jaksa alkaa tuomitsemaan niitä jotka polttavat. Itsepähän ovat tiensä valinneet ja saavat siitä kärsiä. Kannattaisin mieluummin sellaista tupakointia, jossa tupakka valmistettaisiin mahdollisimman pitkälti itse. Joitain kessun siemeniä esim. myydään kaupoissakin, joten sitä voisi kasvattaa, kuivata ja sitten murskata sen tupakkaan sopivaksi. Tai jos ei noin pitkälle jaksa mennä, niin hankkisi sellaista "käsin tehtyä" tupakkaa, joka on valmistettu mahdollisimman ei-teollisesti ja ilman kaikkea sitä paskaa mitä teolliseen tupakkaan lisätään, jostain muualta.
http://unski.pulu.org/onki/  Kalastusblogini. http://rohtologi.pulu.org/ Opiskelublogini.

Timpe

• Guest
« Reply #173 on: July 31, 2009, 02:57:51 »
Olen 20-vuotias enkä ole vielä päätynyt maistamaan tupakkaa. Joitain yrttejä (basilikaa, minttua...)

Yrttejä yrttejä..mitä "kiksejä" saa jos polttaa yrttejä kuten basilikaa tai minttua?? No joo, minttu avaa hengitysteitä, mutta eikös se sitten mahdollista savun ja muiden pöpöjen paremman pääsyn keuhkoihin?
Mitäs sitten kun ei enää basillika tai minttu riitä? Hamppuako sitten seuraavaksi (ihmiselle kun tunnetusti mikään ei riitä) ;)

unskilo

• Puluopaatti
    • View Profile
    • Kalastusblogini
« Reply #174 on: July 31, 2009, 09:52:41 »
Vaikeaa selventää, kun en tiedä mitä ihmettä "mitä ihmeellä" tarkoitit? :D
Niin, luin nopeasti tuosta ekasta lauseestasi että polttelit basilikaa ja minttua.. Mutta nyt uudestaan lukiessani vasta tajusin mitä tarkoitit :lol: (toivottavasti)
Ja sitten että saako tosiaan kessun siemeniä ostaa kaupoista? :-o Sekä mikä on käsin tehtyä tupakkaa mikä ei ole itse kasvatettua, kun et varmaankaan ihan sätkää tarkoittanut..? Sitten lopuksi mitä eroa on jos kerran tupakoi, onko se itse valmistettua vai ei, vai tarkoititko vaan niitä mahdollisia kemikaaleja mitä teolliseen tupakkaan lisätään?
Ei niitä siemeniä taida ihan tavallisista kaupoista saada, mutta nettikaupoissa olen niitä nähnyt myynnissä. Ja joo, siksi kannattaisin edes vaikka itse kasvatettua tupakkaa, koska siihen ei ympätä niitä kaikkia kemikaalimyrkkyjä, joten lienee se ainakin vähemmän haitallista kuin perus Mallut ja L&M:t. Ja no ok, en varsinaisesti polttanut minttua ja basilikaa, vaan ne tavallaan.... höyrystettiin kuuman ilman avulla.

Quote from: Timpe
Yrttejä yrttejä..mitä "kiksejä" saa jos polttaa yrttejä kuten basilikaa tai minttua?? No joo, minttu avaa hengitysteitä, mutta eikös se sitten mahdollista savun ja muiden pöpöjen paremman pääsyn keuhkoihin?
Mitäs sitten kun ei enää basillika tai minttu riitä? Hamppuako sitten seuraavaksi (ihmiselle kun tunnetusti mikään ei riitä) ;)
Basilikassa ja mintussa on mukava raikas maku - ja kyllä niistä jotain vaikutuksiakin tulee. En tiedä miten ne menisi esim. tupakan seassa, mutta tuolla lailla "höyrystettynä" (en osaa sanallisesti selittää sitä tekniikkaa, joten jätän sen selittämättä) jää polttamisen haitat pois - eli ei tule sitä savua jne. keuhkoihin.
Tuo basilikan ja mintun testailu on ollut vain pari kertaa tässä viimeisen vuoden aikana, joten tuskin tässä mikään porttiteoria lähtee rullaamaan, ainakaan tuolla tavoin etteivät ne "riittäisi" :D Ja hamppua olisi kyllä rehellisesti sanottuna kiinnostavaa kokeilla (olen lukenut siitä ihan riittävästi, joten se tuntuu turvalliselta), mutta ikävä kyllä en tunne ketään riittävän läheisiä ihmisiä, joiden kanssa se olisi mahdollista. Enkä halua sekaantua mihinkään rikollisiin/vaarallisiin ihmisiin, koska SIITÄ ei seuraisi hyvää.
http://unski.pulu.org/onki/  Kalastusblogini. http://rohtologi.pulu.org/ Opiskelublogini.

Juz

• View Profile
« Reply #175 on: August 01, 2009, 19:24:19 »
En ole koskaan polttanut ja tuskin tulen polttamaankaan.

pjk

• Guest
« Reply #176 on: August 01, 2009, 19:44:15 »
En ole koskaan polttanut ja tuskin tulen polttamaankaan.

Ei kannatakaan. Koukkuun jää helpommin kuin kukaan voisi itsestään uskoa. Lopettaminen on myös vaikeampaa kuin luulisi, ja jos lopettaakin, riski ruveta polttamaan uudelleen on suurempi koko loppuelämän, kokemusta on.

Nikotiiniriippuvuus ei ole järjellä hallittavissa oleva asia. Tupakoinnin haitat ovat nykyään jo niin kiistattomat ja kaikkien tiedossa, että järki-ihminen ei koskaan edes aloita.

--pikeye
« Last Edit: June 28, 2010, 16:40:41 by pikeye »

[NKM]Migu

• MSN Messenger - miika.holsa@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #177 on: October 09, 2009, 15:56:37 »
olen alaikäinen,enkä tule polttamaan+kukaan meidän suvusta isän+äidin ei polta ketkä ovat vielä elossa (aika hyvin omasta mielestäni)  :wink:
niimpä niin jaapa jaa...

[NKM]Migu

• MSN Messenger - miika.holsa@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #178 on: October 09, 2009, 16:08:44 »
en oo vielä kuullukkaan sanovan,että kuka kuollu on polttanut toki siellä aina joitain on,mutta aika hyvin kumminki  :-)
niimpä niin jaapa jaa...

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #179 on: October 27, 2009, 21:54:31 »
Tuleehan tuota silloin tällöin poltettua aina kavereilta jämät ja nyt on 1 aski itellä ja kohta tyhjä ja sen jälkeen se sitten loppuu! joku 4-6 menee noista päivässä. Maistelusta tääkin rumba alko..  :|
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

center>