Chat

Author Topic: Lokakuun onginta?  (Read 7279 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalamään

• Vanha vihtahousu
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - tonsku1991@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Lokakuun onginta?
« on: October 15, 2007, 21:25:46 »
Päätin kokeilla onkia lokakuussa elämäni ensimmäistä kertaa.. Yleensä olen lopettanut onkikauden syyskuuhun, koska olemme nostaneet laiturit silloin pois.. Nyt olen käynyt kahtena päivänä onkimassa ja kumpanakin päivänä olen lähes 2 tuntia aikaa tappanut.. Syönti on ollut välillä aivan mieletöntä  :-o Tässä päivien saaliit : 1.Päivä  Särki 55, Ahven 2, Sorva 1 ja 2.Päivä Särki 54, Ahven 2, Kiiski 2.... Minkälaisia kokemuksia teillä on lokakuussa onkimisesta? Onko siis kala syönyt vielä tähän aikaan vuodesta yhtä hyvin kuin aiemmin kesällä/syksyllä? Itse yllätyin täysin kalan tulosta :S
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

Shark

• Korrostan
    • View Profile
Vs: Lokakuun onginta?
« Reply #1 on: October 16, 2007, 07:27:55 »
Ei tullut yhtään kalaa, kun viime viikolla kävin järvellä... Nyt alkaa kuitenkin olemaan enemmänkin pilkkikausi täälläpäin, alkaa vedet jäätymään...  :wink:
Jovain.

kaivo

• Guest
« Reply #2 on: October 16, 2007, 17:44:33 »
Nyt syksyllä pikkukalat hakeutuvat usein syvemmälle, eikä matalista ja jääkylmistä rantavesistä enää välttämättä tule kalaa samaan malliin kuin kesällä. Kannattaa kokeilla syvemmältä.

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: October 16, 2007, 17:50:12 »
Nyt syksyllä pikkukalat hakeutuvat usein syvemmälle, eikä matalista ja jääkylmistä rantavesistä enää välttämättä tule kalaa samaan malliin kuin kesällä. Kannattaa kokeilla syvemmältä.
...Suurimmaksi osaksi. Tähän aikaan näkyy kuitenkin yllättävän usein järjettömiä pikkukalaparvia hyppimässä ja riehumassa tuulaslampun valossa. Sekä mikroahvenia, jotka nyt ovat ympäri vuoden matalassa näkee yhä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #4 on: October 16, 2007, 19:21:33 »

Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla pohja-ongella...
Jovain.

Kalamään

• Vanha vihtahousu
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - tonsku1991@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: October 16, 2007, 23:42:52 »
Jännää kuitenkin on minusta se että laiturin edusta josta kalastan ei ole järin syvä.. Silti särkee tulee niin paljon kuin jaksaa tai pikemminkin tähän aikaan kerkiää vetämään =) Seitsemän aikaan illalla näkee jo omia ku niin pimeetä jo siihen aikaan  :| Kuitenkin kalaa tuntuu tulevan jopa enemmän mitä kesällä tänä vuonna sain :o Tosin tämä laiturionginta on itselleni vain ajan tappamista eikä kalaa vedetä verenmaku suussa kuten joskus veneellä onkimisessa :)
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

McFisherman

• View Profile
« Reply #6 on: February 16, 2008, 21:59:36 »
Päätin kokeilla onkia lokakuussa elämäni ensimmäistä kertaa.. Yleensä olen lopettanut onkikauden syyskuuhun, koska olemme nostaneet laiturit silloin pois.. Nyt olen käynyt kahtena päivänä onkimassa ja kumpanakin päivänä olen lähes 2 tuntia aikaa tappanut.. Syönti on ollut välillä aivan mieletöntä  :-o Tässä päivien saaliit : 1.Päivä  Särki 55, Ahven 2, Sorva 1 ja 2.Päivä Särki 54, Ahven 2, Kiiski 2.... Minkälaisia kokemuksia teillä on lokakuussa onkimisesta? Onko siis kala syönyt vielä tähän aikaan vuodesta yhtä hyvin kuin aiemmin kesällä/syksyllä? Itse yllätyin täysin kalan tulosta :S

Itse olin viimeisissä onkikilpailuissa 29.12.2007

center>