Kuinka pitkää mato-onki vapaa käytät?

Started by joku kalamies, October 21, 2007, 22:37:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kaalimato33

mulla on 3m 4m ja 5m mato-onki. Käytän noista tota 5 metristä useimmiten.

Fishaman Get Fish

Yleensä tulee käytettyä SIESTA 300, eli 3m... mutta joskus tulee myös mukaan 5m onki.

Tom

5m ja 6m tulee käytettyä, vois ostaa kyllä ton 3 metrisen kun ois helpompi sillä jos on rannassa puita ja sitten kans veneessä.

Vikke

Käytän sellaisia 3m - 4m onkia, kaikki ovat teleskooppeja. 4- metriset ovat sellaisia sopivia, ja 3- metriset näppäriä hankalissa paikoissa. :-) Voisi toki näperellä myös puusta itse jonkinlaisen (joskus).
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

kirjolohikäärme

3-5 metrin onkia. Otan aina sen, mikä sattuu löytymään. Tällä hetkellä minulla ei ole kuin yksi ehjä vapa ja se on 4m pitkä.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

vainaja

Käytin pitkään 4m lasikuituvapaa ja pikkusta kilpakohoo. Nyt vaihan kaluston haapa- tai koivuvapaan ja punavalkoseen perinteiseen kohoon. Paljon mukavampi onkia noin. :-D

El Dorado

ALEE

Kala_JP

Fisustaja

arttu.s

En ongi paljon...jos virvelillä ei tuu niin turvaudun onkimiseen,ite käytän 4m:in vapaa.

PäSSi

Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

arttu.s

Käytän vain yhtä vapaa,jonka pituus on 4metriä.

Hauki_95

Mulla on 2m ja 4m.Yleensä käytän 2m.

Eetu93

marko

Ite käytän kolmea 5m ja yhtä 10m vapaa.
10m vapa on tosin aika painava, mutta kyllä sillä pystyy onkimaan. :wink:

FatHammer

Löytyy 6M onki jota tulee käytettyä eniten ns. varsinaiseen mato-ongintaan. 4M onki on lähinnä "vaimon vapana" ja varavapana noin muutenkin. Näiden lisäksi on 3M vapa jota olen pitänyt mukana virvelin lisänä täkykala onkena, kunnon kilpaonginta setti kiinni ja pienetkin salakat sekä särjet tarttuvat helposti ja pääsevät täkykaloiksi virveliin  :evil:

vainaja

Nykyään pikkukalaa lepposasti kolmimetrisellä ongin, ja jos on tarkotus saalista saaha niin 4m.

kuhakalastaja

3 ja 4 metristä vapaa käytän. en tota ongintaa niin paljon harrasta et enemmän noita vapoja tarvittais.
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

-dasse-

5-6 m vapaa yleensä käytän :mrgreen:

Murmeli

Yksi vapa mulla vain on käytössä, ja sen pituus on kolme metriä.

UppoPerho

Mulla on 4 ja 2 metriset onkivavat, joista käytän yleensä 4 metristä . 2 metristä käytän esim. ahtaissa/pienissä paikoissa, kuten veneessä.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Jjj

BFG

Kalamiesville

Itse käytän 3 metrin vapaa se on sopiva ja eikä ole liian raskas :-D
Isä käytti joskus joella 8m vapaa, se oli vähän yhdistelly niitä vapoja  :wink:

siilinki

2-4m vapaa tulee käytettyä koska 5m kun tuntuu jo olevan liian iso.