Chat

Author Topic: Meritaimenta syksyllä  (Read 8132 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Meritaimenta syksyllä
« on: October 31, 2007, 18:55:32 »
Olin tänään pari tuntia viskomassa Vuosaaressa. Yksi mertsarihavainto, kun noin kahden kilon mölli seuraili keltaista trutta-kopiota rantamatalassa. Kelissä ei ollut valittamista, mutta kun ei ota niin ei ota  :-o. Onkos muilla ollut parempaa tuuria?

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

kalailma

• View Profile
    • Email
Vs: Meritaimenta syksyllä
« Reply #1 on: November 19, 2007, 14:33:13 »
ei yhtään parempaa tuuria tänä syksynä :x. paikat oikeat, ilmat OIKEAT, välineet oikeat ja paljon olen heitellyt mutta ei.
keksin keksijä keksi keksin, keksin keksittyään keksin keksijä keksi keksin keksityksi.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #2 on: November 19, 2007, 14:58:13 »
ei yhtään parempaa tuuria tänä syksynä :x. paikat oikeat, ilmat OIKEAT, välineet oikeat ja paljon olen heitellyt mutta ei.
Yleensä kun noin on asiat niin kalaa tulee. Mulla ei yleensä ole noista vaihtoehdoista kuin yksi oikein ja usein kuitenkin tulee kalaa. Ihme juttu.... :evil:

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: November 19, 2007, 15:13:27 »
Yleensä kun noin on asiat niin kalaa tulee. Mulla ei yleensä ole noista vaihtoehdoista kuin yksi oikein ja usein kuitenkin tulee kalaa. Ihme juttu.... :evil:

Vaikka kalapaikat olisivat oikeat, siellä saa heitellä maailman loppuun asti jos kaloja vain yksinkertaisesti ei ole.. :-P

-Perca

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #4 on: November 19, 2007, 15:15:07 »
No silloinhan se on väärä paikka jos kalaa ei tule, ei oikea.

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: November 19, 2007, 15:17:43 »
No silloinhan se on väärä paikka jos kalaa ei tule, ei oikea.

Hmm.. Totta  :-D

-Perca

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #6 on: November 21, 2007, 15:44:58 »
Bromarvissa kierros. Tuuliheikosti jotensakin lännestä, pilvistä. Pieni taimenen täräys heti aamusta, iltapäivällä yksi näköhavainto.
Tärppi tuli Pietun-kevennettyyn värissä "Noutaja", EV:n "Noutajaan" ei mitään eloa, heti kun vaihtoi Pietun tuli isku samasta paikasta. Olisiko syynä uistimen koko, vai mikä lie ? !

Mikko10

• Guest
« Reply #7 on: November 25, 2007, 00:25:07 »
Viimeviikolla yhden kerran taimenjahdissa Porin rannoilla.
Ensiksi ajoimme siikarantaan ja kipusimme kallioille ja heittelimme. Vajaa vartti heiteltiin ja ensimmäinen tärppi. Puoli tuntia sen jälkeen n. 30m päästä rannasta komea taimenen loikka, kokoa n. 1.5-2kg. Ei muita kalahavaintoja

Woodsman

• View Profile
    • Eränkavijat.net , Elämyksiä luonnosta!
    • Email
« Reply #8 on: September 17, 2011, 21:59:53 »
Tätä topiccia haluan uppailla.

Miten vuosi 2011?

itse aloittelen vasta tätä touhua tälle vuodelle , uusissa maisemissa.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #9 on: September 21, 2011, 19:25:39 »
Ööö, tuota mites näin syksyisin tuo meritaimen on kiihkeimmillään?>onkos tuo rannikolla syönnöstävä tane kutuhommat jättänyt väliin kokonaan?  vai menossa tai tulossa kutureissultaan?

Jos käy esimerkiksi lauttasaaressa, niin onko veden lämpö mikä ja tuuli minne päin jotta vois tuon "lottovoiton" todennäköisyys olla huipussaan? >lämpösellä vedellä ulkosaaristossa ja kylmällä sitten sisäsaariin/rannikolle lunta katselemaan? Meneekö sinnepäinkään tuo arvaus?> Ei sitten millään ole sattunut onnistumaan viime vuosina, jotenkin kuvittelee niiden taimenten voimakkaasti vähentyneen vai lie viisastuneet ja kalamies tyhmentynyt :-D.

Juu hyvin tuli  tänään ahventa/kuhaa, taimen vielä hukassa :-P.

center>