Chat

Author Topic: Onnettomuudet  (Read 50229 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Piksu

• View Profile
Vs: Onnettomuudet
« Reply #60 on: April 29, 2008, 21:06:46 »
Kaikki varmaan tietävät heinäsiilon. Mummolan navetan vieressä oli semmoinen ja pitihän sinne mennä hyppimään. Arvatkaahan niin mitä sieltä löyty kun olin jonkun aikaa sieltä heiniin hyppinyt. Lauta josta törrötti naula! Jalkapohjasta läpi ja eikun lekurille. Ei siinä onneksi pahemmin käynyt. Nyt pystyy kävelemään ihan normaalisti.
auts pikkusen toi muuten tuntuu kun itelleni on kans mennyt pienempänä jalasta läpi

Miggomies666

• http://s1.fi.bitefight.org/c.php?uid=50376.kokele.
    • View Profile
    • Email
« Reply #61 on: April 30, 2008, 15:04:05 »
itellä eii käyny hirveen pahasti mutta kerran ku pelattiin jäkistä ni kaverin maila tökkäs silmäkulmaan ja tuli hirveesti verta.neljä tikkiä siihen laitettiin.

ja yhesti meni käsi.epäiltiin murtumaa mutta ei siinä ollu,kuitenki sain kantositeen.

joskus myöhemmin murtu sama käsi ihan oikeesti.kipsi siihen laitettiin.

ja nyt viikko sitten satutin käden trampoliinilla oli aivan HELVETIN kipeä.ja on vieläkin.mutta murtumaa ei ollu.

OsPa

• Guest
« Reply #62 on: April 30, 2008, 15:52:58 »
itellä eii käyny hirveen pahasti mutta kerran ku pelattiin jäkistä ni kaverin maila tökkäs silmäkulmaan ja tuli hirveesti verta.neljä tikkiä siihen laitettiin.

Itellä samanlain, mutta kuutenkin niin erilain, että isovelin maila osu nenään ja tuli hirveästi verta.
Sairaalasa kuitenkin vain tyyty laastariin.

OsPa

• Guest
« Reply #63 on: May 02, 2008, 18:00:27 »
Hieman ehkä poikkeaa aiheesta. (koska ei ole omalle kohalle sattunut)

Tuossa 16 aikaan paloi linja-auto 8-tiellä.
Oli vissiin saanut alkunsa moottoritilasta ja tilanteesta kuvia löytyy:

Simsalabim....http://kotsku.kotacom.net/kuvia/liikennevalinepalo_raahe/

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #64 on: May 02, 2008, 19:03:42 »
Hieman ehkä poikkeaa aiheesta. (koska ei ole omalle kohalle sattunut)

Tuossa 16 aikaan paloi linja-auto 8-tiellä.
Oli vissiin saanut alkunsa moottoritilasta ja tilanteesta kuvia löytyy:

Simsalabim....http://kotsku.kotacom.net/kuvia/liikennevalinepalo_raahe/

Minkä paikka kunnan kohalla tämä oli?
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Piksu

• View Profile
« Reply #65 on: May 02, 2008, 19:05:35 »
Eikös siinä lue että raahessa eli oulunläänissä alempana kuin oulu

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #66 on: May 02, 2008, 19:07:14 »
Eikös siinä lue että raahessa eli oulunläänissä alempana kuin oulu
Jaa empäs huomannutkaan. Kyllä minä raahen tiedän kun vain 60km päässä siitä asun.

Täytyy toivoa, että ei ole ollut pilkki tuttu ajamassa tuota autoa.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

OsPa

• Guest
« Reply #67 on: May 03, 2008, 10:16:12 »

tonko__

• Guest
« Reply #68 on: May 03, 2008, 14:40:36 »
itellä ei oo paljo pienenä tapahtunu mitää, mutta toissa vuonna tuli pesäpallomaila päähän ja joskus myöhemmin osu silmäkulma sähkökaapin kulmaa ja myöhemmin kivi tuli otsaan.
pesismaila jutusta aivotärähys ja vaan 5 tikkiä ja sähkökaappi jutusta 5 tikkiä(ihme kyllä ei aivotärähystä vaikka putosin 2 metrin korkeuvelta siihen kulumaan) ja kivestä ei tullu ku laastari.
siitä sähkökaappi jutusta tuli pitempi haava ku pesimailasta, mutta ihme kyllä ei enempää tikkejä.
toi pesismaila juttu tapahtu 5 tai 6 luokan yökoulussa ja kivi juttu tapahtu 6 luokan leirikoulussa...  :-D  eli koulu tuo minulle huonoa onnea ja koulusta on vain harmia...  :-D
« Last Edit: May 05, 2008, 18:02:44 by tonko__ »

Tuukka Almighty

• Man the Harpoons!
    • View Profile
    • Email
« Reply #69 on: May 05, 2008, 10:37:32 »
tuossa n.4 viikkoa sitten teloin itteni uimahallissa lampun reunukseen niin ei ollu kaukana ettekö olis varvas jääny altaaseen. 3 tikkiä tuli. Vaahtosammuttimena sitten tuli vasempaan keskisormeen 7 tikkiä ku loisteputken kanssa leikin. Eipä noita muita merkittäviä turmatapoja ole tullu kohdattua.

Tanieli

• View Profile
« Reply #70 on: May 11, 2008, 17:17:47 »
ei oo ittelle mittää kauhiaa sattunu, mitä nyt joskus tikkejä jalassa ym.. mutta tammi-helmikuun aikoihin ku ruvettiin kaverin kans vinssaa mönkijää pois hangesta, kaveri tarttu vinssistä kiinni ja sanoi rupiahha kelaamaa ulospäin ja sitte rupesin ja se tuli normaalisti ulospäin, ja sitte yhtäkkiä vissi vaihtaa suuntaa, kaveri ei kerkee nykästä sormeaan pois välistä ja niinhä sitte jäi hansikkaasee noin 5cm pätkä sormesta.. verta tuli ku hanasta :D

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #71 on: May 12, 2008, 21:36:45 »
Vähän ihmettelin, kun katoin joidenki onnettomuuksia  :-o Ite olen ollut ``hullu`` pienempänä esim: hyvännyt katolta  :-) Ei onneksi mitään sattunut.

Hmm.. sitten kerran jäihin tippunut ja siinäkin oli virtapaikka. Kaikki muutkin oli kulkenut siitä lukuisia kertoja ja mullahan se sitten sattu pettämään alta, vaikka ei ollut kevään tulo lähelläkään.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Akatora^

• View Profile
« Reply #72 on: May 18, 2008, 17:51:46 »
Ei sillee mitään pahempaa oo tapahtunu. Kaks murtumaa kuitenki ollu, toinen rantees ja toinen taas juuri tällä hetkellä jalkapöydäs. Kummakki tullu futispeleissä.
Kumpi oli ensin: ruoho vai kala?

Migelis

• Guest
« Reply #73 on: May 27, 2008, 21:10:28 »
Mulle ei ole sattunut teihin verrattuna mitään! :-o
Kaatunu polkupyörällä 10 kertaa, 2 kertaa pahasti (polvet auki, kypärä halkesi! :-o,kyynärpäät auki ja jotain muuta pientä ruhjetta..)
Eilen tipuin 3 kertaa trampalta.. Joka kerralla sattu selkään aika kovasti varsinkin viimesellä joten en suosittele...
Sormi venähtänyt muutaman kerran..
Kannatan todellakin polkupyöräkypärän käyttöä!!!!
Kypärä on pelastanut hengen 2 tapauksessa.!!

miika71

• View Profile
    • Email
« Reply #74 on: May 27, 2008, 21:35:04 »
Onhan noita onnettomuuksia välillä siunautunut mulle:kyynerpään murtuma,ranteen poikkeaminen 4-kohtaa,3 aivotärähdystä,peukalon poikkeaminen.

UppoPerho

• View Profile
    • Email
« Reply #75 on: June 27, 2008, 09:30:48 »
Itselläni ei taida olla muita onnettomuuksia kuin yksi. Sekin oli aivotärähdys, kun pyöräilin 5-vuotiaana kotini vierellä olevalla pyörätiellä, kaaduin pyörällä ja löin pääni pikeen.. Muuta enää muista, muutakun heräsin omasta sängystä ja siinä vierellä seiso äitee.. :|
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Miquel

• View Profile
« Reply #76 on: June 27, 2008, 22:31:57 »
No aika vähän on meikäläiselle mitään kolhuilua tapahtunut, mutta monta kertaaa pienempänä kaatuilin kesken juoksun tai pyörällä ja aina jompi kumpi polvi vuosi verta.
Taimenta väsyttämään!

[Tenkrat]

• View Profile
    • Email
« Reply #77 on: June 28, 2008, 12:41:55 »
Kun luin mitä teille kaikille on sattunut niin huomasin että olen itse päässyt todellä vähällä.
Itselle on tullut lievä aivotärähdys kaksi kertaa.
Ja kerran lensin jääkiekkopelissä pää edellä laitaan mutta ei siinäkään sitten pahemmin käynyt.
Siinäpä ne ovat.

Crice

• View Profile
« Reply #78 on: October 07, 2008, 20:31:53 »
-Kerran jäänyt Kuusamossa "pyörän alle". Otsassa iso rupi kauan tapahtuman jälkeen ja hiuksiakin taisi vähän lähteä, kun lensin pää edellä asfalttiin.. Olin silloin vielä pikku poika ja kävelin siinä isotädin kanssa. Vieressä oli vesilätäkkö ja tein koukahduksen sinne, ja takaa tuli yläasteelainen poika jonka pyörän tanko osui päähäni ja lensin sitten asfaltille.
-Solisluu murtunut kahdesti. Toisesta en paljoa muista ja toinen oli kun juoksin kissan perässä joka pasko meidän hiekkalaatikolle niin kaaduin jyrkässä rinteessä olkapää edellä. Sattui muuten hemmetisti.
-Naapurin poika heitti terotetulla kepillä kaulaan ja kaulaan tuli syvä jälki. Kun koittelin että kävikö mitään niin sormi uppos kaulassa olevaan reikään ja sormi oli veressä. Haava tuli noin 3 cm päähän henkitorvesta. Perhos laastarilla se paikattiin ja kaulaani jäi ikuinen jälki mikä ei enää ole niin paha.
-Pyörästä lähti ketjut kun poljin kovaa ykkösvaihtteela. Löin polven kovaa pyörän sarveen ja en pystynyt enään kävelemään sinä päivänä.
-Pari hammasta irronnut kun löin ne tiileen.
-Mopolla toisen mopon kylkeen ja pakettiauton perään samassa rytäkässä.

Läheltäpiti tilanteet

-Menin kerran ala mäessä täyttä vauhtia pyörällä ja tiellä oli paljon mukula kiviä. Pyörän etu osa alkoi pomppia ja täristä niin pahasti että näkökenttä sumeni että ei nähnyt mitään. Olin varma että tässä käy köpösesti vielä. Varmaan 50 metriä kesti sitä ryskytystä ja sen jälkeen painoin lukko jarrutuksen ja vauhti pysähtyi.
-Viidesti meinannut kolaroida mopolla. Kahdesti oli auton peräänajo todella lähellä. Kerran sain ohitettua yhden hitaan auton viimetingassa etten ajanut päin. Kerran melkein erään vanhan auton kylkeen ja tällä viikolla oli lähellä etten ajanut linja-auton kylkeen. Samassa tilanteessa kaatuminen oli myös todella lähellä kun painoin takajarrun pohjaan  märällä tiellä ja perä lähti vispailemaan sinne tänne.

Läheltäpiti tilanteista päätellen kyseessä on jonkinmoinen suhari :roll:
« Last Edit: November 03, 2008, 20:39:33 by Crice »
O_o

tonko__

• Guest
« Reply #79 on: October 07, 2008, 20:44:22 »
viime viikolla ajon pyörällä melkeen jonku keltasen auton kylkeen ja maa oli vielä märkä ja lehtiä asvaltin pinnassa..  :roll:
varmaan oli puolenmetrin päässä lähimmillään, va kerkesin laittaa takajarrut aivan pohjaan.. jos se auto oli pysähtyny siihen paikkaa ni olisin varmasti törmänny siihen..
ja ajoin vähä liian lujaa.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #80 on: October 08, 2008, 12:44:05 »
Jo on porukalle sattunut ja tapahtunut... no,tuska virkistää onneksi. Ja kun tarpeeksi usein sattuu,siihen tottuu.

Mulle nyt tulee mieleen yksi tilanne,joka sattuessaan ei naurattanut vaan itketti,mutta näin myöhemmin naurattaa joka kerta kun puheeksi tulee..

Olin joskus teininä jaloittelemassa Tampereen linja-autoaseman edustalla. Tottahan siinä sitten heräävän seksuaalisuuden innoittamana tuli vilkuiltua ohimeneviä tyttöjä. No, vastaan käveli tyttö kuin unelma (ainakin teinin silmin... :-)...) käsittämättömät ryntäät hoikassa varressa, pitkät vaaleet hiukset jne...  Eipä mitään, tottahan Jarmon piti kääntyä katsomaan onko näkymät perästä yhä hyvät. Eli siinä reippaassa kävelyssä sujuvasti siirtymä takaperin kävelemään. Kyllähän ne oli näkymät takaakin kelpoisat, mutta oliko ne tuskan arvoiset?Jaa-a. No, joka tapuksessa siinä hetken perää katsottuani ajattelin oikaista taas kulkusuunnan klyyvari (eli käkätin kuten mertaranta sanoo) eteenpäin-suunnaksi.  Hallitun ristiaskelkäännöksen tehtyäni ehdin edetä tuulenhalkaisijan osoittamaan suuntaan ehkä 50cm, kun kajahti.  Sattui nenään, sattui otsaan. Sattuipa vielä takaraivoon ja ranteeseenkin. Meni meinaan silloinen 70 kiloa räjähtävää lihasmassaa a'la minun kroppa aika noileesti vaakatasoon, vähemmän hallitusti.  Pikku Jarmo otti ja törmäsi törkeästi juuri siihen kohtaan pystytettyyn valaisinpylvääseen, luonnollisesti umpirautaiseen (80-luvun tyyliin).

Syy: törmäys... seuraus: ei verta,mutta rannemuljahdus ja paha aivotäräys (vaikuttaa kai vieläkin,emännän mielestä) ja viikko sairaalassa ihan pihalla.

Opinko jotain?  En tosiaankaan... sama toistui tuossa pari vuotta sitten. Osumakohde oli vain liikennemerkki ja iskua vaimensi autoni puskuri  :-D
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • MSN Messenger - tero.vaara@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #81 on: October 08, 2008, 15:39:06 »
 :-D Toi oli hyvä. Vaikka toisten vahingoille ei saisi nauraa, mutta tolle kyllä repesin totaalisesti. Kävi itseasiassa viime viikolla itsellekin, tosin vähän pienemmillä vahingoilla.. Meni ihan samalla lailla eli vilkaisin vähän tyttöjä ja törmäsin pysäköintikielto-merkkiin. Ehdin kyllä juuri huomata merkin, joten kai siinä jotain pientä hidastumista ehti tapahtua.
Allekirjoituksia ei tueta.

miika71

• View Profile
    • Email
« Reply #82 on: October 08, 2008, 15:46:13 »
Mulla nyt tosiaan tainnu sattua vähän enemmän :-D   

Jääkiekossa:ranteen poikkeaminen 4-kohdasta,2 aivotärähdystä,nivelsiteet poikki.

Siviilissä:aivotärähdys,solisluun murtuma,kyynärpään murtuma.

NightPiker

• View Profile
    • Email
« Reply #83 on: October 09, 2008, 16:53:18 »
Noh.. Kuulemma mulla sattuu ja tapahtuu kaikkea:
-Koira puri vasemmasta kädestä; 4h sairaalassa keskellä yötä.
-Jalkapallo pelissä sormen kynnet koskettivat kyynärvartta; n.8h sairaalassa(kasvulevy lähti pakoon ranteesta)
-Molemmat nilkat muutaman kerran vääntyneet
-Pikkurilli sijoiltaan; en mennyt sairaalaan vaan väänsin itse paikalleen ja sen jälkeen lähti taju  :|
-Pesä pallosta päähän; aivotärähdys
-Laskettelu suksen takaosa takaraivoon kypärän alta
-Suksen kantti polveen kadutun hypyn jälkeen
niin ja kaverin päässä roikku kerran minun ZALT...
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #84 on: October 09, 2008, 17:32:18 »
No muistan harmittavan hyvin seuraavat päivät kotona polvileikkauksen jälkeen. Multa kun lonkasta lainattiin ydinluuta ja siirrettiin polveen. ---> 17 niittiä polvessa, 16 niittiä lonkassa. Tikit oli siis korvattu sellasilla metallihakasilla.
No tuo ei ollu se onnettomuus, mutta 4 päivää sairaalassa maattuani pääsin klenkkaamaan kotiin niillä kepeillä. Kolotti ja särki aivan järkyttävästi ja olin ollut kotona sellaset 5 tuntia kun takapihan terassilla kyynärsauva lipsahti terassilta. Muistan huutaneeni niin helvetisti kun romahdin maahan kipeälle kyljelleni. Tuska oli aivan järkyttävä. Mutsi alkoi itkemään kun se juoksi kattomaan ja kuuli mun huutamisen. En paljon muista, mutta taju meinasi lähteä koko ajan. Niitit hieman repesivät ja arvesta tuli tuplasti normaalia suurempi. Ennen kaatumista pienempikin jalan liikuttaminen sattui niin polvessa kuin lonkassakin, ei voi kuvailla tuskaa sen jälkeen.
...voin kertoa, etten enää valita ihan pienistä ruhjeista

Toinen tapaus joka teki erityisen kipeää muutaman päivän, tapahtui punttiksella. Ylätaljasta petti joku liitos tai vaijeri kesken liikkeen. Lopun voinee arvata, tanko tuli kaaliin aika lujaa seuraksena hirvee patti ja veriset hiukset. Illalla tosi huono olo ja päätä särki seuraavanakin päivänä ...joku lievä aivotärähdys varmaan
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • MSN Messenger - tero.vaara@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #85 on: October 09, 2008, 19:42:48 »
Siinä on jätkä ollu pari kertaa kuoleman rajamailla ja kerran tainnut jo sen rajan ylittääkin  :-o, mutta silti se vielä tännekin kirjoittelee. Huhhuh...
Allekirjoituksia ei tueta.

remolux

• Guest
« Reply #86 on: October 09, 2008, 20:07:33 »
mikäs siinä että ei kirjottas, se mikä ei tapa, vahvistaa   :-)

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger - salmon6@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #87 on: October 09, 2008, 21:20:12 »
Isovelini (22 v.)vetäs naapurin poikaa(8 v.) ranteella silmään. Kiekko on kyseessä. Mutta itsellä ei ole kummempia, ainoa joka nyt äkkiseltään muistuu mieleen on se kun lensin mahalleen tuli kuumalle kiukaalle. Mukavat palo haavat.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #88 on: October 10, 2008, 00:24:09 »
Mahalleen kiukaalle... mut ei kummempia... just... :-D
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

NiilaPa

• View Profile
« Reply #89 on: October 19, 2008, 21:52:53 »
Minä juoksin pikkupoikana pää kumarassa pikkuauton perässä enkä muistanut eteeni katsoa. Seinä yllätti minut ja pari hammasta teki alahuuleen kunnon kolot. Joitakin pyörällä kaatumisia on ollut, mutta ei minulle mitään pahempaa ole sattunut. Ei ole luita katkennu eikä aivot tärissy. Vähällä olen tähän asti selvinnyt. Ainakin teihin muihin verrattuna.  :-D
« Last Edit: October 20, 2008, 17:30:12 by NiilaPa »

center>