Äänestin "Ihan hyvä", miksi?
Ainakaan minulla ei ole ollut suurempia ongelmia Abun avokelojen kanssa. Ihan halvimmatkin mallit käytännöllisiä ja hyviä. Suurin osa keloista minulla on Abuja, ja ihan syystä. Loput onkin sitten Shimanoja, Daiwoja ja muita kuin Abuja!

Arvostelen Abun kaikki vähänkin uudet avokelat, joitakin olen käyttänyt, ja joistakin sitten vain olen kuullut.
Cardinal 800: Kokoonsa nähden todella kevyt, ja helposti heitettävä. Hyväksi tämän tekee myös se, että puolan akseli on tehty Everslik-käsittelyllä! Itselläni ei kumminkaan hirveän suuria kokemuksia, mutta monet ovat todenneet hyväksi.
Cardinal 700: Tästä kelasta on tänä vuonna puhuttu, kaksi todella hyvää ominaisuutta, vakaus ja kestävyys! Kokoonsa nähden ei niin kevyt, mutta sen myötä kestävä! Varmasti monen kalamiehen suosima..
Cardinal 600: Saa hyvät "pehmeät" heitot, ja kestävä kela. Myös todella kevyt ja näppärä. Suhkot halpa kaiken lisäksi!
Cardinal 500: Vaativalle kalastajalle hyvä kela, kelassa on mm. Suoratoiminen takasalpa, katkeamaton sangan jousi, alumiinirunko ja multidisc-jarru.
Cardinal 300: Sopii kaikenlaisille kalastajille (tiukkapipoille ja rauhallisille)

, kevyt ja näppärä!
Cardinal 100: Aloittelijalle sekä konkarille! Hyvä yleiskela.
Cardinal Saltwater: Merikalastuksessa hyvä valinta, mutta liian iso pienelle joelle tai järvelle. Jos tämän ostaa, niin kannattaa olla myös pienempiä keloja muita reissuja varten.
Cardinal Freerunner: Isompien kalojen pyyntiin todella hyvä kela, etenkin merellä hyvä.
Cardinal Stamina: Hyvä yleiskela, sopii myös kokemattomille. Halpa valinta, mutta laadukas!
Cardinal Ultracast: Halpa, etujarrulla varustettu yleiskela, sopii vaikka kelle!
Cardinal Stealth: Suhkot samanlainen Ultracastin kanssa.
Cardinal X3R: Sopii monelle eri kalamiehelle! Näppärä joka paikassa, pienestä koostaan huolimatta toimiva kela myös merellä!
Cardinal 63 RT: X3R-mallin kanssa suhkot samanlainen.
Muutama kuva vielä Abun keloista..
Cardinal 700:

Cardinal 100:
mode.edit kuvaa pienemmäksi