Pilkkikausi Oulun Kuivasjärvellä

Started by Miige, November 17, 2007, 18:43:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Dorado

Quote from: kirjolohikäärme on November 22, 2008, 11:54:32
Quote from: El Barto on November 21, 2008, 18:21:27
Quote from: kirjolohikäärme on November 21, 2008, 18:13:45
Jäätä kyllä ihan hyvin, mutta enköhän minä sinne vielä sinne viikonpäästäkin ehdi. Huomenna saatan käydä tuolla sillalla.
Miksi et mielummin menisi jäälle? Etkö vain uskalla?
No uskallan. Todellakin uskallan, mutta johan sanoin, että äiti ei pästä jäälle.  :-(

Ja mitä pahaa siinä olisi, vaikka en uskaltaisikaan? Mutta uskallan kyllä nyt tämä on vain äitistä kiinni. 
Joo sitähä minäkin, sry
sry OT.

kirjolohikäärme

Nonni. Nyt on tullut käytyä aukasemassa pilkkireissu tuolla Kaijonlahdella.

suurin piirtein 3 tuntia olin, ja saaliina vain 1 särki Sauruksen pystyllä ja värikoukulla. Myös yksi pieni ahven karkasi.
Siinä kun pilkin, joku vanhempi mies tuli jutteleen, ja selitti, että tämä vuosi, ja edellinen vuuosi on ollut huonoja, mutta neljä niiden edellistä vuotta on ollut hyviä. Jäätä oli reilu 10cm. Joissakin kohti ehkä vähän vähempi.

Jospa ensi vuosi oisi parempi.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

tonko__

kävin isän kans siellä kaijonlahella.
isä sai yhen iha pikku ahvenen ja mulla tirri pataan.
Laholaisojalle ei mitään asiaa, nimittäin se on sulana.

kirjolohikäärme

Quote from: tonko__ on November 22, 2008, 16:24:00
Jaa, sinäkö se poika olitkin?  :-D

tonko__

Quote from: kirjolohikäärme on November 22, 2008, 16:24:26
Jaa, sinäkö se poika olitkin?  :-D

khyll.
oisit perkele antanu sen sären mulle että olis ollu syöttinä..  :-D

Kaivo

Sama homma... Lauantaina tuli käytyä Kaijonlahdella jonkin aikaa. Paikalla oli minun lisäkseni yksi ukko, sai pikkuahvenen. Omaan tasariini pari erittäin varovaista tönäisyä, siinä kaikki. Jotenkin vaikutti siltä, ettei paikalla ole tällä kertaa kalaa.

-- Kaivo

Juseli

Quote from: Kaivo on November 23, 2008, 09:02:25

Sama homma... Lauantaina tuli käytyä Kaijonlahdella jonkin aikaa. Paikalla oli minun lisäkseni yksi ukko, sai pikkuahvenen. Omaan tasariini pari erittäin varovaista tönäisyä, siinä kaikki. Jotenkin vaikutti siltä, ettei paikalla ole tällä kertaa kalaa.

-- Kaivo
Eipä näytä Kaijonlahdella olevan kalaa...  :-( Mitäs muita paikkoja Kaivo kannattais testata näin ensijäiden aikaan täällä Oulunseudulla?

Kaivo

Quote from: Juseli on November 23, 2008, 11:36:37 Eipä näytä Kaijonlahdella olevan kalaa...  :-( Mitäs muita paikkoja Kaivo kannattais testata näin ensijäiden aikaan täällä Oulunseudulla?

Sisävesipaikoista Oulujoen Heikkilänsuvanto on ollut vuodesta toiseen varma (pikku)ahvenpaikka. Merelle Rajakylän - Patelan suunnalle kannattaa myös mennä... Näiden paikkojen aika ei tosin ole vielä, kannattaa odottaa suosiolla parempia jäitä.

-- Kaivo

El Dorado

Ite käväsin aamulla noin klo 11 pilkkimässä morrilla siitä järven ylittävällä sillalla.
Siinä oli vielä pieni (1x1m) aukko josta morri mahtui menemään veteen.
Ahvenia tuli 3kpl. Isoin 80g luokkaa. :-D Yksi todella pieni särki tippui nostaessa. :roll:
Aika ihme kun kukaan ei oikein kunnolla saa kalaa tuolta. Mistähän oikein johtuu?? :?
Luulen että ahvenet nousevat vähän myöhemmin laholaisojaan, onko mahdollista? Pitää ensiviikonloppuna
käydä kokeilemassa siitä ojalta pilkkiä jos jäät tulisi... Toivottavasti kalaa tulisi myöhemmin paremmin.

El Dorado

Kannattaakohan enään mennä kuivasjärvelle pilkille? :?
Voi varmaan olla niinkin että kalat tulevat tänä vuonna paljon myöhemmin kuin silloin muutama vuotta sitten.
Onkohan Laholaisoja kokeilemisen arvoinen paikka? varmaan jäätä löytyy jo... itse ehkä käyn viikonloppuna
Laholaisojalla. mahtaako kannattaa. :?

tonko__

no kävikkö El Barto siellä Kuivasjärvellä???

El Dorado

Quote from: tonko__ on November 30, 2008, 11:45:34
no kävikkö El Barto siellä Kuivasjärvellä???
En käyny, koska kuumetta about 38.
Tänään (ehkä) käyn jos äiti suostuu käyttämään. Laholaisojalta pilkin.
Siellä varmaan 10cm jäätä.

Skilleri

Onko kukaan käyny nyt? paljonko siellä olis jäätä nyt ja millä kohilla kannattaa käydä?
Ei se ota jos ei annakkaan

Kaivo

Laholaisoja on, kuulemani mukaan, ollut aivan ällistyttävästi sula toistaiseksi koko talven ajan. Lieneekö ojassa enemmän virtausta kuin ennen, vesi normaalia lämpimämpää tms., mutta jäitä ei tosiaan ole.

-- Kaivo

tonko__

Mites, tietääkö ite Kaivo että voisko Kuivasjärvestä saada näihin aikoihin haukea??  :-D
Oon ajatellu tuota talvi täkyonginta hommaa..  :wink:
Entäpä onko täällä Oulunseudulla muita hauki paikkoja joita vois kokeilla??
Ja oisko tuolla merellä päin jotain hyviä lahdukoita tms. lähellä Rajakylää joita kokeilla?

Kaivo

Quote from: tonko__ on January 11, 2009, 22:20:11
Mites, tietääkö ite Kaivo että voisko Kuivasjärvestä saada näihin aikoihin haukea??  :-D
Oon ajatellu tuota talvi täkyonginta hommaa..  :wink:
Entäpä onko täällä Oulunseudulla muita hauki paikkoja joita vois kokeilla??
Ja oisko tuolla merellä päin jotain hyviä lahdukoita tms. lähellä Rajakylää joita kokeilla?

Kuivasjärvi on kesäisin kohtuullisen hyvä (pikku)haukipaikka, mutta pilkkipaikkana varmasti hankalampi. Kokeilla toki sopii, esim. järven koko länsireunahan on yhtä ottikaislikkoa. Muut Oulun järvet ja lammet voinee suosiolla unohtaa, kunnon haukipaikkoja pilkkimiehelle ei yksinkertaisesti ole. Sama koskee ikävä kyllä Oulun merialuetta.

Naapurikuntien vesistä ei omia kokemuksia. Käsittääkseni avovesiaikaan haukea tulee mm. Haukiputaan Martinniemen lahdista sekä Hailuodosta, ilmeisesti myös Oulunsalon niemen molemmin puolin. Samanlaisia merihaukipaikkoja kuin Etelä-Suomessa ei täällä pohjoisessa kuitenkaan ole (saaristo puuttuu).

-- Kaivo

kirjolohikäärme

Morot, herätelläämpä tämä henkii.

Jokos on joku käynyt pilkillä Kuivasjärvellä? Kaijonladella ainakin tuntuu jäätä olevan ihan pilkkiä asti, kävin siinä pyörähtämässä ja käveleskelin vähän rannassa. Jälkiä näkyi vähän kauempanakin rannasta, mutta pilkkireikiä en nähnyt.

Minkälainen jää on järven isommalla puolella? Ei varmaan niin hyvä ku kaijonlahdella, mutta saattais kestää jo sieltäkin?

Laholaisojan suulta ja lahden toisesta päästä, missä kaijonlahti yhistyy isompaan puolee oli sulaa, eli niitä ainakin kannattaa varoa.