Chat

Author Topic: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!  (Read 367409 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timpe

• Guest

OdeFish

• Tyhjän
  • Toimittaja
  • Team KRONOS
    • MSN Messenger - odefish@hotmail.fi
    • View Profile
    • Email
Vs: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!
« Reply #331 on: October 03, 2011, 20:20:04 »
Itel tällane pikku ongelma, palomuurista on säädetty kaikki asetukset yms. Mut sitten siinä mainitaan jotain jostain reitittimestä, eli mitä pitäis tehdä? Modeemi on joku THOMSON jossa lukee sivulla jotain digital broadband (jos vaikuttaa mitenkään asiaan :-D)

Musta tuntuu, että se on tällanen: http://www.google.fi/imgres?q=thomson+digital+broadband&um=1&hl=fi&safe=off&tbm=isch&tbnid=ATfl0iJV2-gcWM:&imgrefurl=http://lisboacity.olx.pt/thomson-tcm325-digital-broadband-cable-modem-5-iid-24705098&docid=4bB4DnJqLnPEpM&w=351&h=227&ei=R--JToqBLpGl-ga0ls0y&zoom=1&iact=hc&vpx=353&vpy=157&dur=1348&hovh=180&hovw=279&tx=179&ty=87&page=1&tbnh=122&tbnw=188&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1366&bih=643

.. Heh, no kummiskin, jos jotain vinkkiä olisi miten saisin hostin toimimaan :-)?
Started from the bottom now we're here ~

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • View Profile
« Reply #332 on: November 12, 2011, 21:42:05 »
Onkos muilla TeleWellin omistavilla ollut sellaista että ensin toimii hostaus mutta yht äkkiä ei toimikkaan? Ja että korjaantuuko se itestään kuten olen ymmärtänyt? Todennäköisesti tämäkin löytyy jostain tuolta mutta kysympähän nyt. Vika ei ole minulla vaan kahdella tutullani, mutta itelläkin TW niin saattaa tehä joskus...
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Jamppo

• Team Erä-Jorma
    • View Profile
« Reply #333 on: November 14, 2011, 15:44:58 »
telewellillä on ainakin itellä sellanen että langallisena toimii mutta langattomallla verkolla ei, koska välillä vaihtuu sisäverkon ip osote.
jos on vähän fiksumpi kannatta ne ip osotteet lähiverkkoon laittaa manuaalisesti niin eivät vaihu itekseen.

windows ympäristössä kun voi sattuu ja tapahtua vaikka ja mitä.

gunman

• View Profile
« Reply #334 on: November 15, 2011, 18:01:44 »
Onkos muilla TeleWellin omistavilla ollut sellaista että ensin toimii hostaus mutta yht äkkiä ei toimikkaan? Ja että korjaantuuko se itestään kuten olen ymmärtänyt? Todennäköisesti tämäkin löytyy jostain tuolta mutta kysympähän nyt. Vika ei ole minulla vaan kahdella tutullani, mutta itelläkin TW niin saattaa tehä joskus...

Tätä tapahtuu joskus, eikä minulla ainaakaan korjaannu itekseen.
Pitää mennä uudelleen kiinni Telewellukkaan ja näpytellä asetukset uudelleen, se hukkaa ne aina sillointällöin.
En tiedä miksi.

muoks. Vai oliko se nyt niin, että vanhat (pp2) asetukset piti poistaa, ja laittaa uudelleen.

Gun
« Last Edit: November 15, 2011, 18:04:25 by gunman »

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • View Profile
« Reply #335 on: November 15, 2011, 18:12:17 »
Jooh no tämä korjaantui ihan itestään :). Sitten seuraava kysymys(taaskaan en ite tätä tarttee). Eli TeleWell vaatii tuolla asetuksissa tuota sisäverkon ip:tä. Eli mistäs sen löytää Windows 7:ssa? Onko se sama IP minkä löytää esim. My ip-sivulta? Itelläni ainakin kun komentoriviin kirjoitti tuon ipconfig, tuli vain se ip minkä löytää sieltäkin. Ja se on ainakin minulla tuo IPv4 osoite, tosin en sitten tiedä onko tuolla kaverillani kenelle minä näitä ohjeita kaipaan niin se sitten IPv6 osoite. Kuitenkaan se ip minkä tuolla ipconfig komennolla saa niin ei kuulemma toimi, vai onko niin että hän on kirjoittanut sen 5 kertaa väärin?  :-D
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

jiikoo

• View Profile
« Reply #336 on: December 03, 2011, 17:08:43 »
Onko kukaan vielä löytänyt asetuksia DNA mf60 mokkulalle? Olen yrittänyt muutaman päivän ja vielä en ole onnistunut järjestämään verkkopeliä. Tulee aina herja: "Yhteys ei onnistu ulkoapäin. (palomuuri/reititin?)"

Jamppo

• Team Erä-Jorma
    • View Profile
« Reply #337 on: December 06, 2011, 13:55:33 »
Eli windows käyttiksessä saa ainaki selville lähiverkon ip osotteen sekä muita tietoja seuraavasti

avaa käynnistä-valikko(7win pyöreä ikkuna logo)
sieltä avaa apuohjelmat (7win kaikki ohjelmat->)
sieltä avaa ohjelman komentokehote( olikohan jossain komentorivi)

tulee vanhakunnon dos komentorivit näkyviin siihen kirjoittaa IPCONFIG ja painaa enter näkyy monta riviä tietoa.

itelläni tuli seuraavia ethernet sovitin:
ipv4-osoite  192.162.....
aliverkon peite 255.255....
tässä tietysti kannattaa olla tarkkana jos on useampia verkko yhteyksiä päällä langatonta ja langallista että otta oikeat tiedot

vaikeammin ei kyseistä asiaa varmaan voisi kertoa  :lol:

Jaketti

• Savolainen suunsoittaja
    • View Profile
« Reply #338 on: December 06, 2011, 20:06:37 »
Oisko jollaki vinkkejä Buffalon modeemille?  :roll:

Glyxis

• Pakastevihannes
  • Frozen Fish [Fin]
    • View Profile
    • Email
« Reply #339 on: December 14, 2011, 21:31:11 »
Tarvitsisin vähän alustavaa tietoa, (ennen ku alan sählään), kun en mikään asiantuntija oo näissä asioissa.

1. Miten tarkalleen ottaen kirjaudutaan modeemiin?
2. Jos nuo asetukset laittaa, voiko se kenties muuttaa / haitata / estää joitain muita asetuksia? (Isoveli ärähti, että et per**** mene koskemaan siihen) (Pelaa mm. Fiestaa ja pelkää, että se vaikuttas siihen.)
3. Minulla on TeleWell modeemi. Vaikuttaako se asiaan? (Pitääkö vielä malliki kertoa)

Jos joku voisi vähän valaista niin olisin kiitollinen :)

Ps. Sori ku "laiskana ihmisenä" en nyt alkanut koko threadia lukemaan läpi :P
« Last Edit: December 14, 2011, 22:07:16 by Glyxis »
Ehkä mahtavimmat ProPilkki 2 jötkäleet (Mereltä): Ahven 1477g, Taimen 3744g :)

Timpe

• Guest
« Reply #340 on: December 15, 2011, 07:46:27 »
Tarvitsisin vähän alustavaa tietoa, (ennen ku alan sählään), kun en mikään asiantuntija oo näissä asioissa.

1. Miten tarkalleen ottaen kirjaudutaan modeemiin?
2. Jos nuo asetukset laittaa, voiko se kenties muuttaa / haitata / estää joitain muita asetuksia? (Isoveli ärähti, että et per**** mene koskemaan siihen) (Pelaa mm. Fiestaa ja pelkää, että se vaikuttas siihen.)
3. Minulla on TeleWell modeemi. Vaikuttaako se asiaan? (Pitääkö vielä malliki kertoa)

Jos joku voisi vähän valaista niin olisin kiitollinen :)

Ps. Sori ku "laiskana ihmisenä" en nyt alkanut koko threadia lukemaan läpi :P

1. Selaimen osoiteriville kirjoitetaan modeemin hallintasivun osoite. Esim Telewellin EA-510 v3:n hallintasivun osoite on 192.168.0.254, käyttäjätunnus ja salasana oletuksena admin

2. Ainahan se mahdollisuus on olemassa, jos ei tiedä mitä tekee, mutta jos ohjeiden perusteella tekee, ei pitäisi vaikuttaa.

3. Tarkka malli tietysti helpottaa asiaa, koska eri malleille voi olla erilaiset ohjeet. Mallityypin löydät modeemin pohjassa olevasta tarrasta.

Otappa nyt ja lukaise tämä ketju lävitse, Telewellin modeemille löytyy täältä paljon vinkkejä ja ohjeita, esim. ensimmäisen sivun toisessa viestissä on lyhykäisyydessään ohjetta EA-510-mallille.
« Last Edit: December 15, 2011, 07:50:10 by Timpe »

Glyxis

• Pakastevihannes
  • Frozen Fish [Fin]
    • View Profile
    • Email
« Reply #341 on: December 15, 2011, 16:43:50 »
Ahaa, okei. Kokeilin tota numerosarjaa tohon osoteriville ja se aukas semmosen "Varmentaminen vaadittu." Elikkäs se taitaa kuin taitaakin toimia. Tosin minulla ei ole salasanoista tai käyttäjätunnuksista mitään tietoo, ku en oo ollu koskaan ton modeemin kans tekemisissä (pitää kysyä siltä yheltä ATK-henkilöltä joka sen meille laitto toimimaan.)

Mutta kiitoksia tosiaan tuosta. Sitten kun pääsen sinne sisälle niin kyllä sen lopun osaa tehdä ohjeitten mukaan :)
Ehkä mahtavimmat ProPilkki 2 jötkäleet (Mereltä): Ahven 1477g, Taimen 3744g :)

nikez

• View Profile
« Reply #342 on: December 17, 2011, 11:13:15 »
mul on telewell tw-ea716 mötikkä ja se sanoo että yhteyden muodostaminen ei onnistu ulkoapäin:tarkista palomuuri/reitin?    ni palomuuri on säädetty eli laitettu poikkeus propilkin kohalle eli onko se vika sit reitittimes ja mite se säädetään?  tarviin apua.

Arska_1

• Kirurgi
    • View Profile
« Reply #343 on: December 22, 2011, 17:52:46 »
Sellasta probleemaa ois mulla, et kun oon hostaillu mokkulal nii välillä pystyy tekemään servun mut välillä ei. Sillon kun ei hostaaminen onnistu valittaa tota reititintä/palomuuria. Oma diagnoosi on, että kun mokkula löytää kunnolla kenttiä ja toimii "nopeesti" niin hostaaminen onnistuu. Silloin kun hieman huonommin niin ei onnistu.. Onko tähän mitään kikkaa olemassa mikä voisi parantaa hostaamisen onnistumista? Se että vaihda paikkaa ei auta kun oon talon parhaimmalla kohdalla kenttien suhteen..  :-)
Saunalahden nopsa käytössä ja ite mokkulana huawei e367..

-Arska_1
« Last Edit: December 22, 2011, 20:16:37 by Arska_1 »
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #344 on: December 27, 2011, 19:59:41 »
Hmm...

Nyt kun olen ison työn tehnyt ja vihdoin koneeni saanut hostauskuntoon, ilmeni uusi ongelma:

Samaa nettiä käyttävät koneet eivät pääse liittymään verkkopeliini. Voi olla tyhmä kysymys, mutta itselläni ei ole hajuakaan mitä pitäisi muuttaa, että pystyisin vaikka veljeni kanssa pelaamaan omaa verkkopeliä..

Ideoita?  :-)
Olen kalastelijapoika!

seppojohannes

• Guest
« Reply #345 on: December 29, 2011, 14:18:50 »
Hmm...

Nyt kun olen ison työn tehnyt ja vihdoin koneeni saanut hostauskuntoon, ilmeni uusi ongelma:

Samaa nettiä käyttävät koneet eivät pääse liittymään verkkopeliini. Voi olla tyhmä kysymys, mutta itselläni ei ole hajuakaan mitä pitäisi muuttaa, että pystyisin vaikka veljeni kanssa pelaamaan omaa verkkopeliä..

Hiukan tarkempaa kuvausta, luullakseni minäkin käytän samaa nettiä kuin sinäkin. Tarkoitit varmaan että teillä on yhteinen modeemi siellä, ja se velikin ehkä asuu saman katon alla.
 Kun vielä laittelet modeemin mallit ja tyypit niin joku guru täällä ehkä tietää keinon. Ehkä siihen veljen koneeseen täytyy sallia portti PP2:lle.............

kasparov

• Grandioson mafia
    • View Profile
« Reply #346 on: December 29, 2011, 17:17:38 »

Kysymyksen asettelu kuulostaa hieman erikoiselta, mutta jos arvaillaan niin tarkoitatte että pelaatte samassa sisäverkossa (saman modeemin takaa), silloin he voivat käyttää käyttää sisäistä ip:tä liittyessäsi peliin. Oman sisäverkon ip:n saa selville vaikka antamalla komentorivillä komennon ipconfig /all (ja tämä siis tehdään hosti koneella, muut saman katon alla olevat liittyvät peliin käyttäen tätä ip:tä. Toivottavasti ei ihan sekava selitys ollut kiireessä.

K

pilkkiäijä

• View Profile
« Reply #347 on: December 29, 2011, 22:38:13 »
Itsekkin mietin tuota että sisäisellä IP:llä voisi toimia.. En vaan tiennyt mistä sen saa näkyviin mutta kiitos avuista!

Ja nimenomaan tarkotin että samaa modeemia käytetään, hyvä kun ymmärsitte  :-)

Portin sallimisesta ei ole kiinni, koska millään muullakaan samaan modeemiin yhdistetyllä koneella ei pääse minun hostiin. Muihin kylläkin.

Täytyy kokeilla, kyselen vielä jos tulee ongelmia!
Olen kalastelijapoika!

KOLE

• View Profile
    • Email
« Reply #348 on: December 29, 2011, 22:58:24 »
Semmonen probleema tuli että hosti on toiminu ennen ihan moitteettomasti, mutta nyt lopetti toiminnan. Palomuuri ja boxin asetukset säätäny kuntoon pariin otteeseenki uusiksi mutta ei vaa pelitä. Ideoita?

-heikki-

• Global Moderator
    • View Profile
    • Propilkki
    • Email
« Reply #349 on: December 30, 2011, 00:10:59 »
Itsekkin mietin tuota että sisäisellä IP:llä voisi toimia.. En vaan tiennyt mistä sen saa näkyviin mutta kiitos avuista!

Ja nimenomaan tarkotin että samaa modeemia käytetään, hyvä kun ymmärsitte  :)

Portin sallimisesta ei ole kiinni, koska millään muullakaan samaan modeemiin yhdistetyllä koneella ei pääse minun hostiin. Muihin kylläkin.

Minulla 3 konetta samassa modeemissa (langaton + 2 piuhakonetta), pelaaminen onnistuu ulkoisen ip mukaan, eli veikkaus: hostaavan koneen modeemi asetukset ei ole kunnossa...

-heikki-

-Hammer-

• Jetin mulkero
  • En oo tulossa
    • View Profile
« Reply #350 on: December 30, 2011, 00:25:01 »

Minulla 3 konetta samassa modeemissa (langaton + 2 piuhakonetta), pelaaminen onnistuu ulkoisen ip mukaan, eli veikkaus: hostaavan koneen modeemi asetukset ei ole kunnossa...

-heikki-
Moro

Itsellä ei taas toimi hostaus kuin Kasparovin kertomalla tavalla....eli toinen kone sisälle sisäisellä ip:llä.

-Hammer-
The original Mc

jukkazi

• Nostetaas kissa pöydälle
    • View Profile
« Reply #351 on: December 30, 2011, 10:38:04 »
Moro (Telewell EA510 modeemi)
4 konetta samassa modeemissa (1 langaton + tv) kaikki toimii niin kauan kunnes pääkoneen sisäinen ip muuttuu vääräksi
sen kun käy muuttamassa takaisin oikeaksi niin pelaa taas kuin enkeli muut koneet ulkoisella ip:llä sisään

pilkkiäijä

• View Profile
« Reply #352 on: December 30, 2011, 23:52:06 »

-heikki-
Moro

Itsellä ei taas toimi hostaus kuin Kasparovin kertomalla tavalla....eli toinen kone sisälle sisäisellä ip:llä.

-Hammer-

Kyllä varmasti saisi jotain muutettua niinkin että ulkoisella IP:llä pääsisi sisään, mutta sisäisellä pääsee tekemättä muutoksia joten mitä turhia :)
Olen kalastelijapoika!

Joppe90

• View Profile
« Reply #353 on: January 04, 2012, 12:52:52 »
Ohjetta Netgearin N150 wireless modem router DGN1000 mallille?

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • View Profile
« Reply #354 on: January 18, 2012, 01:17:19 »
Itselläni serveriä luodessa herjasi, että "yhteyttä ei pystytty muodostamaan. Palomuuri/reititin jne."

Jossain välissä sitten Windowsin OMAN palomuurin kytkin pois päältä ja alkoi toimimaan.
Ei auttanut, vaikka sinne pelille laitoin poikkeukset (luvat). Ainoastaan pois päältä kytkeminen toimi.
Nyt on käytössä Windows 7 Firewall Control niminen laajennus Windows 7:n palomuuriin
ja siinä annettuna oikeudet Propilkille ja toimii.

Niin ja käyttöjärjestelmänä itsellä Windows 7 Pro.

Niin ja boksina tuo Saunaslaagin purkkalaatikko perusasetuksilla.

pro_kalastaja

• View Profile
« Reply #355 on: January 21, 2012, 23:16:11 »
mitä pitää tehä jos ostaa uuden modeemin ja yrittää tehä verkko pelin jase vaan valittaa että "lisääminen peli listalle epäonnistui yhteys ei onnistu ulkoapäin (palomuuri/reititin?)" voiko joku auttaa?
hah...

ChristaNou

• View Profile
    • Team Roto - Kaikki on voitettavissa.
TeleWell TW-3G blokkaa hostaamisen, apuva!
« Reply #356 on: February 09, 2012, 21:43:40 »
Elikkä meillä reititin on TeleWell TW-3G, eikä päästä hostaamaan serveriä. Loppu taidot ja ymmärrys tuon vekottimen kanssa.
Osaako joku auttaa, miten ohitetaan tuo, että pääsee hostaamaan? :)
Kiitos jo etukäteen!

"Kilpailuhenkee kun haluun olla parempi, mut' välillä vedän henkee ja osaan sanoo anteeksi"

JamiDaMan

• Kirkkojärven keisari
    • MSN Messenger - jami-da-man@suomi24.fi
    • View Profile
Vs: TeleWell TW-3G blokkaa hostaamisen, apuva!
« Reply #357 on: February 09, 2012, 22:07:28 »
Tässä olis linkki manuaaliin: https://www.telewell.fi/ohjekirjat/TW-3G_Router_manual_new_fi2.pdf

Selaa sieltä kohtaan: 2.3(yhteyden muodostus reitittimeen) jatka kohdasta 4.3. (Porttiohjaus-säännöt --> Ohjelmallinen palvelin) Tee ohjeiden mukaan, mutta sinun pitää avata portti 4500 ei ohjeiden esimerkki portteja.
Palvelimen IP pitäisi olla 100 loppuinen. En ole täysin varma.
« Last Edit: February 09, 2012, 22:09:32 by JamiDaMan »
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

ChristaNou

• View Profile
    • Team Roto - Kaikki on voitettavissa.
Vs: TeleWell TW-3G blokkaa hostaamisen, apuva!
« Reply #358 on: February 10, 2012, 00:14:23 »
Kiitos sinulle vinkistä, mutta ei auttanut eikä pelitä edelleenkään.... :(

"Kilpailuhenkee kun haluun olla parempi, mut' välillä vedän henkee ja osaan sanoo anteeksi"

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • View Profile
« Reply #359 on: February 10, 2012, 15:37:18 »
Helpointa on yleensä vaihtaa adsl-boksi NAT tilasta Bridged tilaan. (reitittävästä siltaavaan)

Siltaavassa tilassa tietokoneesi saa julkisen IP-osoitteen ja suoran yhteyden nettiin.
(IP-osoite yleensä esim. muotoa 91.153.24.254)

Reitittävässä tilassa tietokoneesi saa kotiverkon sisäisen IP-osoitteen (IP-osoite muotoa
192.168.100.3 tms.) ja ainoastaan adsl-boksilla on julkinen IP. Tässä tilassa on hankalaa
tehdä palvelimia (ts. servereitä), jos boksin käyttöliittymä on tyyliä Elisa Kotiboksi ts.
aivan kuraa.

Tässä on muutama rajoitus, minkä vuoksi itse en enää voi ylläpitää serveriä. Siltaavassa
tilassa nimittäin palveluntarjoaja (ISP) ei yleensä anna kuin 5 julkista IP-osoitetta per
asiakas, joten jos boksiin on kytketty enemmän kuin 5 konetta, jotka pitäisi saada
internettiin, on pakko käyttää reitittävää tilaa.

Siltaavan tilan lisäksi kannattaa tarkistaa palomuurin asetukset ja esim. Windowsin
oman palomuurin voi joutua sammuttamaan kokonaan. Jos Windowsin oman palomuurin
meinaa sammuttaa, niin kannattaa pitää huolta, että käytössä on joku toinen palomuuri
ja sinne tehdä tarvittavat poikkeukset ProPilkin kohdalle.

Itse käytän ilmaista versiota tästä palomuurista:
http://www.sphinx-soft.com/Vista/index.html

Tämä ohje siis, jos haluaa muodostaa JULKISEN serverin.
Sisäverkon serveri toimii reitittävässäkin tilassa, pitää vain tietää serverikoneen sisäinen
IP.

Edit: Jaa, onnistuu se port forwardointi näköjään tuolla kotiboksillakin. Sieltä nettikilkkeen
kautta. Silloin saa serverin aikaan NATinkin läpi.
« Last Edit: February 11, 2012, 14:33:20 by mianka »

center>