Chat

Author Topic: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!  (Read 367501 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hankey Bannister

• Kun kerta kaunihisti pyyretähän.
    • View Profile
    • Email
Onko puavolla...
« Reply #90 on: January 09, 2008, 00:57:32 »
Onko palomuuriin avattu isäntäkone ohjelmalliseksi palvelimeksi? JA onko ohjelmallista palvelinta varten luotu sääntö, jossa isäntäkoneen sisäverkon IP (Esim. telewellissä IP alkaa 192.168.0.xxx) toimii portin 4500 kautta palvelintehtävissä - sekin pitää tehdä - ja sallia siellä isäntäkoneen TCP/IP-asetuksiin portti 4500 avoimeksi. Voi olla, että myös UDP protokolla pitää sallia (VAihtoehtopna voi olla mysö BOTH, joska sallii sekä TCP:n että UDP:n.

KUn en buffalon purkkeja tunne - en muista tarkaan, mutta nuo ovat niitaä kaikissa palomuureissa olevia sääntöjä ja poikkeuksia, jotka tulee olla sallittuina.

=======================
Voisikohan joku nörtimpi vahvitaa tai kumota tämän - ja antaa paavolle ne oikeat englanninkieliset sanat - ellei buffalossa ole suomi-kieli....
Knääkähtämääsillänikin viälä vetääsen brändyä käkättimehen.

GanGsta

• Guest
Vs: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!
« Reply #91 on: January 11, 2008, 23:22:47 »
Apua TeleWell TW-EA510 ADSL modemilla hostaukseen.. 

voisko joku auttaa ja kertoo mitä tolle pitää tehä et pystyy hostaamaan? oon tehny kaiken minkä voin mut ei vaan onnistu..  :cry:

kiitti jo etukäteen  :-)

Hankey Bannister

• View Profile
    • Email
Telewell ea-510
« Reply #92 on: January 12, 2008, 00:54:05 »
On tässä threadissa vastattu yksityiskohtaisesti - ja linkkejäkin on - löydät - ja osaatkin, kunhan luet (Jos viitsit) Minulla sama modeemi - ja onnistui - vaikkei helppo ensin ollutkaan.

Aloitahan tästä:
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=17667.0
« Last Edit: January 12, 2008, 00:59:01 by Hankey Bannister »

GanGsta

• Guest
« Reply #93 on: January 12, 2008, 12:57:21 »
kyllä huomasin nuo trigsun ohjeet mutta ei vaan toiminu..  :cry:

Hankey Bannister

• View Profile
    • Email
« Reply #94 on: January 12, 2008, 18:48:26 »
kyllä huomasin nuo trigsun ohjeet mutta ei vaan toiminu..  :cry:

Pääsekö sinun koneellasi muiden hostaamiin peleihin? Ja onko se "ohjelmallinen palvelin" luotu Telewelliin?

Onko kotiverkossasi useita koneita? Ovatko DHCP-asetustiedot niin, että sisäverkin IP-todella vastaa hostina toimivan koneen sisäverkon IP-numeroa?

Onko palomuurin NAT-päällä (Luomalla ohjelmmallisen poikkeuksen, joka sallii liiikenteen TCP-portissa 4500?

On pirkuleen paljon helpompaa neuvoa, jos vaivautuisit kuvailemaan, mitä olet jo tehnyt. Nyt tämä on pelkkää arvailua...

GanGsta

• Guest
« Reply #95 on: January 14, 2008, 14:31:10 »
pääsee muiden hostaamiin peleihin, yritin luoda tota ohjelmallista palvelinta.

on 3 eri konetta, ei ole tai en ainakaan mitään tollasia juttuja ole muutellut.

kyllä on.

siinä on tietoja.  :-)

Hankey Bannister

• View Profile
    • Email
« Reply #96 on: January 14, 2008, 21:47:31 »
pääsee muiden hostaamiin peleihin, yritin luoda tota ohjelmallista palvelinta.

on 3 eri konetta, ei ole tai en ainakaan mitään tollasia juttuja ole muutellut.

kyllä on.

siinä on tietoja.  :-)

Vastasit olennaisiin => luo ohjelmallinen palvelin, poista NAT tai tee ohjelmallinen palvelin, jossa sisäverkon IP-poikkeukseen sen hostiksi aikomasi koneen DHCP tiedoissa (Asetustiedot/DHCP) mainittu sisäverkon IP (198.168.0.xyz) on sallittu poikkeus ja käyttää porttia 4500.
Ohjelmallisen palvelimen osoite modeemissasi on "Asetustiedot / ohjelmallinen palvelin"
Siellä: Arvo  = 1   Tyyppi = TCP   Julkinen portti -alku = 4500   Julkinen portti -alku =4500   Sisäverkon IP -osoite = 192.168.0. xyz (=host-koneen sisäverkon IP)

MUISTA tallentaa asetukset muistiin ja käynnistää modeemi uudestaan.. Uudelleen käuynnistyksen jälkeen, tarkista, että ohjelmallinen palvelin on toiminnassa - ja ei kun hostimaan pelejä.

GanGsta

• Guest
« Reply #97 on: January 15, 2008, 13:03:02 »
siis mitä mä laitan noihin?

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #98 on: January 17, 2008, 09:07:51 »
Tässä kohtaa lienee viisainta aukaista sanainen arkkuni, koskien tuota zonealarm palomuuria. Jos kaikki muu on tehty pelin hostauksen eteen ei natit yms ok, ei liene muuta vaihtoehtoa kuin tuon onnettoman zonen pykiminen. Nimimerkillä, asiasta vuosien kokemus, zone tekee näitä ihan omia juttujaan, vaikka kaikki säädöt siellä oliskikin kohdallaan. Sama juttu on F-Secin, backwebin kanssa. Kannattaa kokeilla esim, Sygate personal firewallia, tai Keriota, molemmista löytyy ilmaisversiot netistä. Ja molemmat ko softat päihittää zonen ja backwebin mennen tullen=)

Hankey Bannister

• View Profile
    • Email
« Reply #99 on: January 17, 2008, 22:33:07 »

LAitat juuri ne tiiedot, mitä niissä kysytään, ja olen aiemmin neuvonut. Kaikkiin kohtiin portin kohdalla 4500 - ja se sisäverkon IP sinun tulee etsiä itse.

Ellet osaa saamisesi ohjeiden perusteella vieläkään etsiä, pyydä joku paremmin ATK-asioista perillä oleva kaverisi apuun - tai unohda hostaaminen ja siirry pelaamiseen, kunnes atk-taidot karttuvat. Kyllä vekkopelejä näkyy piisaavan 24/7 -  Turvallisempaa on antaa niiden toimia hosteina, jotka osaavat itse ratkaista ongelmia. Tulee se aika sinullekin, kun maltat opiskella.

GanGsta

• Guest
« Reply #100 on: January 18, 2008, 17:06:55 »

LAitat juuri ne tiiedot, mitä niissä kysytään, ja olen aiemmin neuvonut. Kaikkiin kohtiin portin kohdalla 4500 - ja se sisäverkon IP sinun tulee etsiä itse.

Ellet osaa saamisesi ohjeiden perusteella vieläkään etsiä, pyydä joku paremmin ATK-asioista perillä oleva kaverisi apuun - tai unohda hostaaminen ja siirry pelaamiseen, kunnes atk-taidot karttuvat. Kyllä vekkopelejä näkyy piisaavan 24/7 -  Turvallisempaa on antaa niiden toimia hosteina, jotka osaavat itse ratkaista ongelmia. Tulee se aika sinullekin, kun maltat opiskella.

mikä tuohon sovellukseen tulee?

Puavo

• View Profile
« Reply #101 on: January 21, 2008, 23:19:58 »
Kiitos Hankley Bannisterille taas vinkeistä!

Eli, tein motukkoihin nuo säädöt mitkä piti, mutta silti se ei toiminut..
Tuli tässä myös hankittua tuo TeleHellin EA510, jossa itsessään WLAN, niin ei tarvitse kahdella motukalla pelleillä.
Katsoin noita ohjeita tuon EA510 kohdalle, ja en silti saanut toimimaan Vista-Vista yhdistelmällä. Hankin läppärin käyttöön jossa käyttiksenä XP (XP siis hostina), ja kas kummaa, sillä sainkin pelit toimimaan moitteitta, eli, ilmeisesti joku nyt kuitenkin tässä Vistassa kusee homman. Kokeilin myös ilman minkäänlaisia palomuureja koneissa, eikä homma pelittänyt. Olisiko kellään nyt tähän mitään neuvoja?

jake-77

• View Profile
« Reply #102 on: January 23, 2008, 11:42:00 »
olisko jollain tietoo A-linkin motukasta rr24ap kun peli toimii ihan moitteettomasti,mut kun en pysty itse hostaamaan peliä?????

Timpe

• Guest
« Reply #103 on: January 23, 2008, 15:31:43 »
olisko jollain tietoo A-linkin motukasta rr24ap kun peli toimii ihan moitteettomasti,mut kun en pysty itse hostaamaan peliä?????

Mahdoitkohan lukasta ollenkaan tätä threadia alusta?  :x
Jospa viitsisit lukaista alusta alkaen niin sieltä jostakin välistä löytyy myös RoadRunnerille ohjeet

partakiiski

• View Profile
    • Email
« Reply #104 on: February 29, 2008, 21:32:04 »

Mahdoitkohan lukasta ollenkaan tätä threadia alusta?  :x
Jospa viitsisit lukaista alusta alkaen niin sieltä jostakin välistä löytyy myös RoadRunnerille ohjeet

**ttu perkeleen saakeli alkaa piä hajota näihin ohjeisiin. Itellä kans a-link rr24ap modeemi ja tein kuten timppe käski. No ei toimi ei. Windowsin palomuurinkin olen ottanut pois ja ei toimi. Mitäs nyt?

MrBigFish

• View Profile
    • Email
« Reply #105 on: March 03, 2008, 09:59:23 »
tälläinen kuin TW-EA200 version 2. Googlella löysin että oletuksena olisi NAT ja palomuurit päällä joten ei voisi hostia pilkkiä?

Laitteen IP-osoite on 192.168.0.254 mutta en ainakaan tuolla osoitteella pääse modeemin asetuksiin käsikis.

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #106 on: March 03, 2008, 16:19:53 »
Nyt tarvis apuva ZyXEL prestige 600 series on möykky, ja sen saamiseen hostimis kuntoon tarvihtis apua.

Kiitos kaikille, jotka vaivautuvat auttamaan!
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

kuhanssi

• View Profile
« Reply #107 on: March 03, 2008, 23:10:56 »
morripoika, sun ongelmaas auttaa heti ensimmäinen viesti.

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • View Profile
« Reply #108 on: March 04, 2008, 08:47:39 »
morripoika, sun ongelmaas auttaa heti ensimmäinen viesti.
Eipäs autakkaan tuolla voi logata vain prestige 660 modeemille...

« Reply #109 on: March 10, 2008, 16:32:55 »
Mulla on kanssa zyxelin modeemi mutta yks kohta jäi epäselväksi noissa Mikon ohjeissa ku siinä on se packet Direction kohdassa on : LAN to LAN/Router
                                                                                                                                                                                   LAN to WAN
                                                                                                                                                                                   WAN to LAN
                                                                                                                                                                                   WAN to WAN/Router

Nii millä näistä se toimii

sanzkuu

• Guest
« Reply #110 on: March 10, 2008, 17:32:23 »
mikä sivu se on josta pääsee tuohon josta on otettu kuva tällä sivulla?

sami94

• View Profile
    • Email
« Reply #111 on: March 16, 2008, 12:04:06 »
tulkaamukaan pilkki kilpailuun ip 83.102.6.62 :-D :-)

sanzkuu

• Guest
« Reply #112 on: March 18, 2008, 16:17:38 »
Minulla itselläni on Zyxelin 4+1 koneen verkon tukeva modeemi (prestige 660 series). Tämä piti modata, että peliä voi isännöidä. Tässä lyhyt (ja epäselvä) tutorial siitä, miten sen saa toimimaan.

Lyhyesti:

1) loggaa modeemille, eli osoitekenttään: http://192.168.1.1/rpSys.html

2) Mene NAT

3) SUA only --> edit details
Tänne lisäät portin 4500 alku ja 4500 loppu. Kolmanteen sarakkeeseen sisäverkon IP (sen näet DHCP-table kohdasta, kannattaa katsoa etukäteen valmiiksi).

Sitten mennään eteenpäin:

4) Firewall kohtaan

5) Rule summary

6) Sitten luodaan sääntö, jossa asetukset tulevat olemaan:

LAN to LAN (muistaakseni!! en ole varma!, jos ei toimi, niin tätä kohtaa muuttamalla voi saada toimimaan)
Active (Rasti ruutuun)
Suunta= FORWARD
Source ja destination address = any
Available services = Tähän haet sen propilkki2 säännön
TCP paketit sitten (UDP ei tarvita)

JA sitten vain apply.

Pitäisi toimia.

------------------

Jos tässä on joku selvä virhe ja joku sen keksii, niin korjatkaa ihmeessä. KErtokaa myös muista ohjelmistanne ja modeemeista, miten saitte toimimaan.

-----------------

Muistakaa käydä hostaamisen aloittamisen jälkeen alt-tabilla katsomassa, että salliiko softapalomuuri (esim. zonealarm, f-secure, norman jne) pelin päästä nettiin. Jos siellä on pp2 yrittämässä pääsyä, niin sallikaa se (ja rasti ruutuun remember, niin ei tartte toista kertaa tähän jäädä).

Ohjeita myös tuolla: http://portforward.com/

minulla ei toimi tuo sinun ylempi sivu jonka sanoit ku se ei vaan suostu menemän sille sivulle muttta tuonne portforwardiin se menee mut en osaa sielt mitään

kuhanssi

• View Profile
« Reply #113 on: March 18, 2008, 22:04:24 »
No tuo ohje onkin tarkoitettu Zyxelin 660 motukalle........

Timpe

• Guest
« Reply #114 on: March 19, 2008, 10:36:04 »
Minulla itselläni on Zyxelin 4+1 koneen verkon tukeva modeemi (prestige 660 series). Tämä piti modata, että peliä voi isännöidä. Tässä lyhyt (ja epäselvä) tutorial siitä, miten sen saa toimimaan.

minulla ei toimi tuo sinun ylempi sivu jonka sanoit ku se ei vaan suostu menemän sille sivulle muttta tuonne portforwardiin se menee mut en osaa sielt mitään

Onko modeemisi varmasti tuo Zyxelin prestige 660? Vaikuttaisi että et taida itsekkään tietää mitä mallia se on eli otappas nyt se modeemisi käteen ja tarkista mitä mallia se on ja ilmoita se tänne niin katsotaan saadaanko homma toimimaan.

kalan_tappaja

• Guest
« Reply #115 on: March 20, 2008, 20:12:00 »
Mitenkäs pääsisin hostaamaan,mulla on tuommonen ZyXEL:In modeemi tai nii tuossa törpön pohjassa lukee..malli näyttäis olevan   P-660HW-D1
palomuurista se ei ole enään kiinni, jumittaa varmaan viellä modeemin asetuksista? olen kiitollinen kaikille jotka osaisi neuvoa :-)

(FIN)Juoppo

• View Profile
« Reply #116 on: March 22, 2008, 10:11:40 »
Zyxel 660HW-D1:sen ohjeet: http://www.p2p-wiki.org/index.php/Zyxel_660HW-D1. Jos käy niin ettet pääse selaimella modeemin asetussivuille vaihda modeemin johto toiseen porttiin.

kalan_tappaja

• Guest
« Reply #117 on: March 25, 2008, 15:27:14 »
Zyxel 660HW-D1:sen ohjeet: http://www.p2p-wiki.org/index.php/Zyxel_660HW-D1. Jos käy niin ettet pääse selaimella modeemin asetussivuille vaihda modeemin johto toiseen porttiin.
KIITOS tuosta linkistä! todella hyvät ,selkeät,ja helpot ohjeet ja sain vieläpä hostin toimimaan!  :-)

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • View Profile
« Reply #118 on: March 25, 2008, 19:27:23 »
zyxel 600 prestige motukka pitäis saada toimimaan. Tietäiskö kukaan siitä?

Eetu_

• View Profile
« Reply #119 on: March 25, 2008, 21:35:42 »
zyxel 600 prestige motukka pitäis saada toimimaan. Tietäiskö kukaan siitä?
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige600/POP3.htm

Väärälle ohjelmalle ohjeet, mutta helppo soveltaa.

center>