Chat

Author Topic: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!  (Read 367565 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
Vs: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!
« Reply #120 on: March 26, 2008, 16:39:30 »
zyxel 600 prestige motukka pitäis saada toimimaan. Tietäiskö kukaan siitä?
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige600/POP3.htm

Väärälle ohjelmalle ohjeet, mutta helppo soveltaa.
Ehkä, mutta liian vaikea minulle.
Edelleen tarvin apua suomen kielellä.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Puupäää

• MSN Messenger - puupaa_16@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #121 on: March 27, 2008, 15:35:37 »
TeleWell-EA501 ADSL modeemi v.2 pitäs saada toimimaan.
Oisko kellää tietoo tästä modeemista?
Team Jalokala

Meissä kaikissa asuu pieni Eero

kalan_tappaja

• Guest
« Reply #122 on: March 27, 2008, 15:36:41 »
zyxel 600 prestige motukka pitäis saada toimimaan. Tietäiskö kukaan siitä?
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige600/POP3.htm

Väärälle ohjelmalle ohjeet, mutta helppo soveltaa.
Ehkä, mutta liian vaikea minulle.
Edelleen tarvin apua suomen kielellä.
Mikä Malli Tuo sinun Zyxel motukka on? Mallin näet motukan alta, esim. 660HW-D1 Jne...

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • View Profile
« Reply #123 on: March 27, 2008, 17:58:40 »
Eipä näkynnyt muuta kuin tuo Zyxel 600 prestige series.

(FIN)Juoppo

• View Profile
« Reply #124 on: March 28, 2008, 08:25:20 »
Eli tältä sivulta löydät useimpiin modeemeihin ohjeet: http://www.p2p-wiki.org/index.php/Aktiivitilan_asettaminen vaikka kyseessä onkin P2P ohje mutta samalla tavalla tuo käy myös propilkkiinkin  :-P

kalan_tappaja

• Guest
« Reply #125 on: March 28, 2008, 15:40:27 »
Eli tältä sivulta löydät useimpiin modeemeihin ohjeet: http://www.p2p-wiki.org/index.php/Aktiivitilan_asettaminen vaikka kyseessä onkin P2P ohje mutta samalla tavalla tuo käy myös propilkkiinkin  :-P
Joo, ja portiksi asetat sitten 4500 alku , Ja 4500 Loppu..

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • View Profile
« Reply #126 on: March 28, 2008, 15:48:05 »
Hyvät ohjeet muuten paitsi kaikki zyxelin motukat oli mallissa 660 minulla on 600. Auttavat kyllä varmasti monia muita. :-)

kalan_tappaja

• Guest
« Reply #127 on: March 28, 2008, 20:08:11 »
Hyvät ohjeet muuten paitsi kaikki zyxelin motukat oli mallissa 660 minulla on 600. Auttavat kyllä varmasti monia muita. :-)
Oletko kokeillut nuilla osoitteiden ohjeilla?,koska tuskin nuissa ole kovin paljon eroa.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #128 on: April 03, 2008, 23:10:33 »
iCON 225 usb stick for wireless broadband.

Siinäpä mun mobiilinettiyhteyden vastaanotin. SOneran nettiverkko.

Pystyn pelaan verkkopeliä vaan en luomaan. Mulle kyllä "aukeaa" verkkopeli, mutta muut ei pääse siihen. Herjaa tyyliin ei peliä tai vääri IP tai jotain vastaavaa..

Missä menee vikaan?
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

lohipekka

• View Profile
« Reply #129 on: April 12, 2008, 16:13:07 »
Morjensta moro!

Palaan vielä tuohon hostaamisaiheeseen. Mulla on Firefox, modeemi on merkiltään A-Link (jossa kait jonkinlainen firewall) ja F-secure palomuuri. Sen asetuksina on nyt Propilkin osalta lähtevä =kysy, serverinä=kysy. Pääsen verkkopeliin hienosti, kaikki toimii. Mutta haluaisin hostata joten kysyn onko jollakin samanlaista systeemiä että voisi neuvoa mitä asetuksia pitää tehdä? Ainakaan mun nykyisillä asetuksilla ei onnistu.

lohipekka

• View Profile
« Reply #130 on: April 12, 2008, 22:29:44 »
No niin.
kun näitä juttuja lukee, niin onhan tuolla selkeät ohjeet, vaan ei kele toimi: Modeemini on satavarmasti A-linkin Roadrunner, mutta ei tuohon osoitteeseen  http://10.0.0.2/ ainakaan meikäkoneella pääse, eli se siitä. Varminta vain liittyä toisten peleihin, joo joo.

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #131 on: April 12, 2008, 22:33:13 »
Morjensta moro!

Palaan vielä tuohon hostaamisaiheeseen. Mulla on Firefox, modeemi on merkiltään A-Link (jossa kait jonkinlainen firewall) ja F-secure palomuuri. Sen asetuksina on nyt Propilkin osalta lähtevä =kysy, serverinä=kysy. Pääsen verkkopeliin hienosti, kaikki toimii. Mutta haluaisin hostata joten kysyn onko jollakin samanlaista systeemiä että voisi neuvoa mitä asetuksia pitää tehdä? Ainakaan mun nykyisillä asetuksilla ei onnistu.

Laitappa noihin hyväksy/salli mitäs sitä turhia kyselemään.

lohipekka

• View Profile
« Reply #132 on: April 13, 2008, 15:20:04 »
Vielä kerran:
 :?Lähden monipeliin->luo verkkopeli->pelaa vieraana (lataa kampanja-pelaanana on harmaana)->pääsen näyttöön jossa valitaan pelaajat. Valmiina olen itse sekä 3 tietokonepelaajaa. Onko näin että tälle listalle pitäisi tulla ne pelaajat jotka liittyvät verkkopeliin, ja siitä ne valitaan itse peliin.
Vaan ei kaveri pääse IP-osoiteellani, tulee ilmoitus että yhteyttä ei saada. F-secure firewallin asetukset on salli-salli. Eli? edelleenkö parasta vain liittyä muiden peleihin?

WelluKetola

• View Profile
« Reply #133 on: April 13, 2008, 17:54:20 »
Vielä kerran:
 :?Lähden monipeliin->luo verkkopeli->pelaa vieraana (lataa kampanja-pelaanana on harmaana)->pääsen näyttöön jossa valitaan pelaajat. Valmiina olen itse sekä 3 tietokonepelaajaa. Onko näin että tälle listalle pitäisi tulla ne pelaajat jotka liittyvät verkkopeliin, ja siitä ne valitaan itse peliin.
Vaan ei kaveri pääse IP-osoiteellani, tulee ilmoitus että yhteyttä ei saada. F-secure firewallin asetukset on salli-salli. Eli? edelleenkö parasta vain liittyä muiden peleihin?

Itselläni oli sama kyseinen ongelma. Joka poistui tällä tavalla kokeile auttaako sinua. Eli avaat Windowsin palomuurin sieltä yleiset kohdasta
täppi pois kohdasta älä salli poikkeuksia. Sit kohtaan Poikkeukset ja lisäät sinne listalle ProPilkki2 . Mulla ainakin alkoi host tämän jälkeen toimimaan.

pekka_vanttaukselta

• Guest
« Reply #134 on: April 13, 2008, 18:53:27 »
Onko kukaan kokeillut Hamachia

https://secure.logmein.com/products/hamachi/vpn.asp

ny ei oo itellä windows konetta jossa vois kokeilla !

yleensä peli demojen moninpelit toimi kuin lanissa

ja kun Hamachilla luo virtuuaalisen lan verkon netin yli (VPN)

niin onnistu pelaminen netin yli (peli demo luule että ollaan lanissa voikka yhteys on netin yli)

Hamachi menee yli,läpi,ali yleensä kaikista adsl-motukoista,palumuureista,sun muista viritelmistä.

vinkkinä että monesti työpaikoilla on hyvät tietosuojaukset

Hamchi auttaa (pilkiä pelataan sitten vain kahvi ja ruoka tauoilla)

lohipekka

• View Profile
« Reply #135 on: April 13, 2008, 20:33:55 »
Kiitos Wellu, muttei ohje auttanut ei. Vaikuttaako tuo Winukan palomuuri ees mitä, kun se ei ole päällä, F-Securen on?

(FIN)Juoppo

• View Profile
« Reply #136 on: April 17, 2008, 17:41:56 »
kokeiles lohi-pekka vaihtaa piuhan paikkaa modeemissa eri porttiin ja yritä sen jälkeen selaimella osoon 10.0.0.2

lohipekka

• View Profile
« Reply #137 on: April 20, 2008, 16:50:43 »
Tarkistin vielä kerran jutut ja WelluKetolan ohjeella alkoi pelittää.....kiitos vaan :-D

WelluKetola

• View Profile
« Reply #138 on: April 21, 2008, 23:29:38 »
No hyvä juttu että toimii.  :lol:

Wilijokki

• View Profile
« Reply #139 on: April 28, 2008, 16:36:11 »
Oma ehdotukseni on melkeinpä kaikille modeemin omistajille  ja host:iksi haluaville:http://portforward.com/routers.htm
Kerran ku ton opettelee ni se kyl jää päähän ja seuraavan kerran onpi helpompi portit avata uusille ohjelmille.Sivut sisältää varmasti suurimman osan kaikista modeemi valmistajista/malleista.Oma hostini ei päästänyt ketään muita kuin itseni ni tuopa auttoi ja onkelma katosi.
Valitse listasta valmistajasi,mallisi ja seuraa ohjeet loppuun. Sivut sisältävät kuvia paljon jotka helpottavat vaikka englantisi olisikin heikko.
« Last Edit: April 28, 2008, 16:38:05 by Wilijokki »

Piksu

• View Profile
« Reply #140 on: May 15, 2008, 15:24:39 »
Pikku kysymys olis tossa kun oon avannut jo sen portin ja täällä sanottiin että pitäis viellä botata. eli pitääkö modermista painaa nappia jossa lukee reset?

jawa75

• View Profile
    • Kotisivu
« Reply #141 on: May 15, 2008, 18:00:44 »
Älä missään nimessä resetoi modeemia, kaikki asetukset menee tehdas-defaultteihin. Omassa modeemissa löytyy asetuksien muutos kohdasta nappi "käynnistä uudelleen" mutta uskoisin että virrat pois ja takas tekee saman tempun. Pikku vinkki kaikille jotka eivät saa millään modeemin portteja avattua niin ottakaapa hamachi-niminen pikkuohjelma, se luo koneelle oman hamachi-ip:n, kun kaikki peliin tulijat käynnistävät hamachin, loggaavat samalle hamachi serverille ja laittavat hostin hamachi-ip:n pro pilkkiin niin toimii. Vaikealta kuulostaa mutta oikeasti on hyvin yksinkertaista, tosin vaatii aina tuon ohjelman päälle toisin kuin jos on portit modeemista auki.

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #142 on: May 15, 2008, 19:44:31 »
Lueppa tämän osion eka kohta, Mikko siinä kertoo juurikin zyxelin boxin ohjetta.

-Nismox-

Piksu

• View Profile
« Reply #143 on: May 16, 2008, 21:32:10 »
Kysäsenpä semmosen jutun kun itellä on toi thomson 710 modermin ohjeet löyty jo aika semmin täältä sivulta mutta ei mennyt perille se mitä pitää tehdä missä järjestyksessä. Tein täysin Timpen ohjeiden mukaan mutta mitä minun pitäisi tehdä sen jälkeen?
Toivottavasti vastaatte selkeästi

Piksu

• View Profile
« Reply #144 on: May 17, 2008, 11:24:57 »
Mulla thomsonin motukka tcw 710 siihen asetusten muuttamis ohjeita kaipailen.. ja rautalankaversiona tietty!

Tuolla on thomsonin ohjeet: http://www.thomson.net/SiteCollectionDocuments/Products/User%20guides/Cable/modems%20and%20gateways/EMEA/userguide_tcw710_en%20_092007.pdf
joo ei nyt ihan auttanut...

KYllä se aika selkeästi on tuossa sivulla 39 mainittu!
Eli kirjoita selaimesi osoiteriville http://192.168.0.1/ (tai http://192.168.100.1)
Käyttäjänimi: (tyhjä)
Salasana: admin

Jos et selaimellä pääse asetuksiin niin modeemi on silloin siltaavassa tilassa (NAT ja palomuuri pois käytöstä). Modeemin takana on reset-painike (pieni kolo) ja sitä kun painaa 20 sekuntia niin palauttaa modeemin oletusasetuksille ja pääsee modeemin asetuksiin.
Mene kohtaan Advanced > Forwarding

Local IP Adr: 192.168.0.10
Start Port & End Port: 4500
Protocol: Both
Enabled: ruksaa tämä
klikkaa Apply

Voi olla että joudut vielä boottaamaan modeemin ennen kuin hostaaminen toimii..
Pitiköne kaikki täyttää samalla tavalla vai pelkkä 1? En oo kovin viisas näissä asioissa :| tarviiko tän jälkeen tehdä enää mitään vai riittääkö toi?
« Last Edit: May 17, 2008, 11:28:33 by [Tkk]Piksu »

Kala-Vale

• (Wannabe) Kei
  • Odota nainen!
    • MSN Messenger - merzi1976@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #145 on: June 07, 2008, 23:34:58 »
itte halusin hostata ja luin tän ketjun (miltei kokonaan), niin alko tuntuu vaikeelta... Sit aattelin vain aattelin kokeilla ja kaikki onnistu heti (kun muistaa kurkata sen palomuurin kyselyn luvasta liikenteelle). Eli rohkeesti vain kokeileen... ei se mitään ota, jos ei annakkaan...'

Ja modeemi millä näin kävi: ZyXel 660r-61

En oe lähekään nin seaisi, ku sin lulet.

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #146 on: July 04, 2008, 22:44:13 »
Itsellä ainakin aukeaa toinen valikko klikkaamalla tuossa kuvassakin näkyvää kohtaa jossa on tuon boxin malli. Siellä alkaa olemaan melko paljon kaikkea kivaa säädettävissä olevaa materiaalia.
Ja ohjeet löytyy jatkoon tämän otsikon alta.

-Nismox-

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #147 on: July 05, 2008, 09:39:13 »
Kaivan sulle ehtoommalla seikka perääset ohjeet. Nyt ei kerkiä.

-Nismox-

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #148 on: July 05, 2008, 21:34:45 »
Zyxelille yleis ohje.

Aloita menemällä Käynnistä---->Verrkkoympäristö----->Näytä verkkoyhteydet---->Klikkaa kahden näyttöruudun kuvakkeen päältä
hiiren oikealla painikkeella---->Ominaisuudet----->Klikkaa internet protokolla TCP/IP siniseksi ja alhaalta ominaisuudet----> Käytä
seuraavaa ip osoitetta siihen keno ja osoitteeksi 192.168.1.2----> klikkaa ok jolloin herjaa että alivekon peite puuttuu ja tuo automaattisesti peitteen tiedot---> klikkaa ok.

Avaa selain ja osoite riville kirjoitat http://192.168.1.1----> käyttäjä tunnus on admin ja salasana 1234 jos tehdas asetuksissa.

Tuolla pitäisi päästä kiinni asetuksiin.
Huomaa kuitenkin että, tänä aikana kone ei ole verkossa ja säätöjen jälkeen muista palauttaa verkko yhteyksien asetuksiin "hae ip osoite automaattisesti".
Loput taitaa olla neuvottu aika tarkkaan jo tässä threadissa.

-Nismox-
« Last Edit: July 05, 2008, 21:36:37 by Nismox »

BFG

• View Profile
    • Email
« Reply #149 on: July 06, 2008, 11:54:54 »
Kiitti Nismox tosta ohjeesta, piti vähän soveltaa sitä kun on Vista mutta nyt toimii Hosti :-)
« Last Edit: July 06, 2008, 13:43:57 by [TLK] BFG »

center>