Chat

Author Topic: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!  (Read 361621 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kuutti

• View Profile
    • Email
Vs: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!
« Reply #420 on: April 10, 2013, 20:03:52 »
Juu! juuri tuollainen. Mitäs tohon pitäs laittaa?
Kalastus on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.

LassiNou

• "Ellen näillä voittanut, niin sitten hävisin"
    • View Profile
    • Email
« Reply #421 on: April 10, 2013, 21:43:12 »
Ensin laitat enable. Comments ruutuun esim PP2.... Local ip adress--> koneen sisäsen verkon ip osoite siihen. local port 4500-4500 ja puplic port 4500-4500...protocol saa olla both ja muihin ei tartte laittaa mitään...sitt vaan add ja tadaa pilkin hosti toimii (ehkä)
"Huutamalla voi saada kiven itkemään vaan ei puhumalla toista anteeksi pyytämään"

Jusbe

• View Profile
« Reply #422 on: April 13, 2013, 13:16:24 »
Mulla on Telewellin modeemi, ja pääsen kyllä kirjautumaan sisään, mutta yhdessä kohdassa, samassa jossa pitää laittaa oma ip, pitää laittaa myös sovellus. Mitä siihen laitan?

Tommi Pihlajamäki

• Kalaa ei tullu, mutta kuhan sain.
    • View Profile
    • Email
« Reply #423 on: April 17, 2013, 20:12:30 »
tämmönen ongelma olis, eli mullakin on zyxel mutta ei välttämättä sama mutta melko uusi.
tämmösiä kohtia ei mun vikalta sivulta löytynyt:
Active (Rasti ruutuun)

Available services = Tähän haet sen propilkki2 säännön

TCP paketit sitten (UDP ei tarvita)
Pihlajamäki

Nakkisormi

• View Profile
« Reply #424 on: April 24, 2013, 23:26:45 »
Olisiko joku jaksanut tehdä autoscript.txt tiedoston, jossa kaikki järvet? Vai osaako hosti pyöritellä kaikki järvet ihan itse ilman tuota autoscript.txt tiedostoa? Minne laitan sitten pelin keston, pyydetäänkö 5 isointa vai määrää? Voidaanko tuokin laittaa randomiksi? Laitanko autohost.iniin sitten "/lures all", /"results 5" ja esim. /timer 5 "peli jatkuu 5 min. päästä".

Ollessaan autoscript.txt:n alussa nuo edelliset, niin peli ei niitä lue seuraavalle järvelle siirryttäessä. Nyt palvelimeni pyörittää esimerkki autoscript.txt:n mukaisia viittä järveä. Tätä en haluaisi, vaan kaikki ja peliajaksi 30 min.

Haluaisin myös dedicated serveriin sellaisen tilan ettei se lataisi tuota graafista alkuruutua lainkaan. Ei nimittäin onnistu hostaaminen etänä juuri sen vuoksi, koska kaatuu juuri näyttötilaan. Vastaavasti kun pelin on käynyt laittamassa pyörimään paikallisesti ja ohjelman minimized tilaan, niin kun taas etänä kirjatuu, niin sielläpä odottaakin avonainen ikkuna ProPilkki2:sta ja peli kaatuu välittömästi. Jos Unreal Tournament III on tuttu, niin vastaavaa dedicated server -tilaa ja webadmin hostingia, danke söön.  ;-)

Nipz

• Iloinen ja terve juuri reserviin päässy nuorukainen.
  • Yön Ritari
    • View Profile
    • Email
« Reply #425 on: May 14, 2013, 17:50:27 »
Mistähän johtuu että alkoi tänään herjaamaan palomuurista/reijittimestä kun koitin julkiselle avata? 2 päivää sitten viimeksi toimi ihan normaalisti ja ciscon hallintapaneelista kävin katsomassa ja kaikki asetukset olivat entisellään? En vielä resetoinut modeemia ja koittanut jos auttaisi.. Onko muut törmänneet vastaavaan?

Maffu

• View Profile
    • Email
« Reply #426 on: July 17, 2013, 17:11:05 »
morjens. Elikkäs minulla on telewellin TW-EV904 VDSL2 ja olen kokeilluta säätää tuota oman verkkopelin  tekemistä. Ja olen kokeillut tuolla trigsun viestillä toimimaan, mutta en ole saanut millään sitä toimimaan. Ennen olen saanut toimimaan, että  ei oo tarvinnut säätään mitään noita ip:n laittamista mihinkään.. Mutta nyt tarviin ja olen kokeillut kaikkia vaihtoehtoja,  mut mikään ei vaan auta. ja olen laittanut rastin oikeaseen paikkaan niin sekään ei auta. Niin jos joku vois auttaa niin olisin kiitolinen..

LassiNou

• View Profile
    • Email
« Reply #427 on: August 06, 2013, 18:09:10 »
Telewell on siitä veemäinen ettei anna hostia kun että hostivan koneen sisäinen ip on 192.168.0.100 elikkä eka minkä se se modeemia jakaa koneille...kiinteät oman koneesi tuolle ip:lle niin toimii jatkossakin hosti :)

"Huutamalla voi saada kiven itkemään vaan ei puhumalla toista anteeksi pyytämään"

a85

• View Profile
« Reply #428 on: August 14, 2013, 22:12:05 »
Olisiko joku jaksanut tehdä autoscript.txt tiedoston, jossa kaikki järvet? Vai osaako hosti pyöritellä kaikki järvet ihan itse ilman tuota autoscript.txt tiedostoa? Minne laitan sitten pelin keston, pyydetäänkö 5 isointa vai määrää? Voidaanko tuokin laittaa randomiksi? Laitanko autohost.iniin sitten "/lures all", /"results 5" ja esim. /timer 5 "peli jatkuu 5 min. päästä".

Ollessaan autoscript.txt:n alussa nuo edelliset, niin peli ei niitä lue seuraavalle järvelle siirryttäessä. Nyt palvelimeni pyörittää esimerkki autoscript.txt:n mukaisia viittä järveä. Tätä en haluaisi, vaan kaikki ja peliajaksi 30 min.

Haluaisin myös dedicated serveriin sellaisen tilan ettei se lataisi tuota graafista alkuruutua lainkaan. Ei nimittäin onnistu hostaaminen etänä juuri sen vuoksi, koska kaatuu juuri näyttötilaan. Vastaavasti kun pelin on käynyt laittamassa pyörimään paikallisesti ja ohjelman minimized tilaan, niin kun taas etänä kirjatuu, niin sielläpä odottaakin avonainen ikkuna ProPilkki2:sta ja peli kaatuu välittömästi. Jos Unreal Tournament III on tuttu, niin vastaavaa dedicated server -tilaa ja webadmin hostingia, danke söön.  ;-)

Ois kiva kun joku tekis selkeät ohjeet kuinka luoda autohostattu peli käyttäen autohost.ini ja autoscript.txt tiedostoja. Ite oon tolla mukana tulleella manuskan avulla koittanu saada pyörimään haluamiani järviä mutta en vaan saa sitä mitenkään toimimaan. Myöskään mitkään automaattiset chatviestit, pelin kestot yms. ei toimi. Nuo edellämainitut asetustiedostot ovat siellä static kansiossa ja olen myös kokeillut pelin data kansiota, kuitenkin tuloksetta. Eli jos joku viitsisi tehdä sen manuaalin missä kerrotaan että mihin tiedostoon tulee mitkäkin asetukset ja miten jotta tämän saa toimimaan. :?

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • View Profile
« Reply #429 on: August 29, 2013, 14:41:22 »
Ostettiin tollane TW-EAV510 modeemi viikonloppuna jotta sais wlan-yhteyden aikaseks...Noh, pienen taistelun jälkeen sain asetukset kohilleen ja hostin toimimaan sekä kiinteetä että wlania käyttävällä koneella. Noh, sitten keskiviikkona yrittäessäni luoda peliä ei enää onnistunutkaan...Mitään asetuksia en ollu muuttanu. Kaikki IP:t jne. tsekkasin ja kaikki oli niinku ennenki, muttaku ei vaan suostu päästämään kummallakaan koneella enää listalle..Mikähän avuksi?
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #430 on: August 29, 2013, 14:51:51 »
Samoja ongelmia ollut. Muuta en aiheuttajaksi keksinyt, kuin Windowsin automaattiset päivitykset, jotka oli päällä. Sopiva päivitys kun tuli, niin sen jälkeen ei taas hostaus onnistunut... Kytkin sitten pois päältä.

E: Hyvä että selvisi.
« Last Edit: August 29, 2013, 15:09:25 by Shark »
Jovain.

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • View Profile
« Reply #431 on: August 29, 2013, 14:53:08 »
Jaaha, se ratkes sitten testailulla...

En kyllä yhtään tiedä miksi, mutta oli settings.dat-tiedostoon menny ServerPort-kohtaan 500. Mielestäni en maanantain ja keskiviikon välissä käynyt ainoassakaan pelissä jossa tuo olisi ollut porttina hostilla...Noh, saimpahan taas toimimaan  :-)
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Läke80

• Mitäs minä sanoin. Vettähän se vain oli!
    • View Profile
    • Email
« Reply #432 on: October 06, 2013, 13:25:17 »
Elikäs olis tämmönen Huawei E5776 Mobile wifi reititin. Ei mitään käryä miten saisin toimimaan et voisin hostia. Voisko joku viisaampi neuvoa?

SJ

• View Profile
« Reply #433 on: October 06, 2013, 13:54:17 »
Mulla erilainen Gateway-930A Huhahhei langaton 4-greititin. Palveluntarjoaja Sonera, josta olen ollut kuulevani, että hostaus blokataan Soneran itsensä toimesta....
SJ

Läke80

• Mitäs minä sanoin. Vettähän se vain oli!
    • View Profile
    • Email
« Reply #434 on: October 06, 2013, 14:03:53 »
Mulla olis Saunalahti

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #435 on: October 06, 2013, 14:19:17 »
Saunalahti muutti ainakin 3G-yhteyksiä niin, että ei pystynyt hostaamaan, taisi tapahtua viime talven aikana. Pitkään sai väännellä ja käännellä, mutta tuolle yhteydelle löytyy ainakin kiertomahdollisuus: http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/570/osoitteenmuunnos-nat/

Aktivoi "internet4" -yhteysosoite Oma Saunalahdessa (käytössä 19.12.2011 alkaen)
Julkinen (vaihtuva) ip-osoite -palvelu luo uuden internet4 –yhteysosoitteen (APN) nykyisen internet.saunalahti -osoitteen rinnalle. Palvelu on saatavissa toistaiseksi ja veloituksetta. Sijainti Oma Saunalahdessa: GSM-Liittymät ja Mobiililaajakaista > Liittymät > Palvelut > Liittymääsi kuuluvat palvelut > Muokkaa asetuksia > Julkinen (vaihtuva) ip-osoite.

Vaihda päätelaitteen asetuksiin "internet4" -yhteysosoite
Laite saa julkisen ip-osoitteen, kun yhteysosoite (APN) on "internet4" ja palvelu on aktivoitu Oma Saunalahden kautta.
Ainakin huawein mokkulan saa toimimaan.

Jovain.

TeliaPartio

• View Profile
« Reply #436 on: October 07, 2013, 13:50:08 »
Mulla erilainen Gateway-930A Huhahhei langaton 4-greititin. Palveluntarjoaja Sonera, josta olen ollut kuulevani, että hostaus blokataan Soneran itsensä toimesta....

Morjesta SJ,

Surffailen netissä työkseni, etsin alaan liittyvää keskustelua ja kun sellaista löytyy niin menen paikalle ottamaan osaa keskusteluun. Tavoitteeni on auttaa keskustelijoita alaan liittyvissä ongelmissa.

Nyt pölähdin paikalle kertoakseni sen että me emme blokkaa näitä palveluita verkossamme :)

Meillä toimii opengate-apn ensi kuun loppuun asti, maksutta. opengate-apn mahdollistaa julkisen dynaamisen (vaihtuvan) IP:n, ja kun käyttääpi ko. yhteysosoitetta niin yhteydessä myös kaikki portit ovat auki.

Joulukuun alusta opengate muuttuu maksulliseksi, ja rinnalle tulee myös toinen palvelu jonka kautta saapi staattisen (kiinteän) IP. Siinäkin kaikki portit ovat auki.

Nämä siis tiedoksi. Oletkos jo kokeillut opengate-yhteysosoitetta?

[email protected]
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

SJ

• View Profile
« Reply #437 on: October 07, 2013, 16:04:33 »
Mukavaa että jostain saa tietoa. Sitä koetin etsiä muualtakin, siis Soneran sivuilta. Nyt kun koetin tuolla opengate hakusanalla, niin löysin kaksi keskustelua, jotka kumpikaan ei oikeastaan tähän pelien hostaamiseen liittyneet.
 Hankala kokeilla, jos siitä ei ole tietoa. Käsittääkseni muilla operaattoreilla hostauksen saa toimimaan ilman tukeen soittoa.
Ainakin aiemmin Saunalahdella homma toimi. Jopa minä osasin sen, kun olin viidesti lukenut ja kuudesti säätänyt..........

Pikainen vilkaisu antoi "osumia " 0 930A säädöistä, opengatea ei löytynyt mistään asetuksista erikseen, eli onko kyseessä tilattava palvelu?

Mitä tämä dynaaminen opengate tulee maksamaan?
 Ja mitä tulee maksamaan kiinteä IP?
SJ

SJ

• View Profile
« Reply #438 on: October 07, 2013, 16:25:21 »
No juu...Sinne Data-APN kirjoittamalla sen opengate homma tosiaan alkoi toimimaan....
SJ

TeliaPartio

• View Profile
« Reply #439 on: October 07, 2013, 16:42:08 »
Mahtavuutta :)

Tästä tulee kohtapuoliin tiedote sivuillemme, ei ole näköjään vielä kerennyt uunista ulos mutta tieto tulee sonera.fi ja sivun alaosassa olevaan Ajankohtaista-linkin taakse.

Uskallanko laittaa hintoja näkyviin, ettei tule banneja saitillenne :)

[email protected]

SJ

• View Profile
« Reply #440 on: October 07, 2013, 16:45:33 »
Onko Laura saanut lopputilin  :wink:?.
SJ

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #441 on: October 07, 2013, 23:49:12 »

Uskallanko laittaa hintoja näkyviin, ettei tule banneja saitillenne :)

Sallittakoon tässä mainostaminen, koska asia todnäk kiinnostaa kuitenkin monia.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

TeliaPartio

• View Profile
« Reply #442 on: October 08, 2013, 09:13:48 »
Kiitos, luvallanne tässä siis hinnat :)

- Sonera Open Gate (julkinen dynaaminen IP ja kaikki portit auki). 1,99eur/kk
- Sonera Open Gate Plus (julkinen staattinen IP ja kaikki portit auki). 11,53eur/kk

Hinnat sisältävän alv:n, myynnissä myös yritysliittymiin jolloin hinnat 1,61eur/kk ja 9,30eur/kk.

Ensin mainittu toimii siis ilman kytkentää ja maksutta vielä 30.11.2013 asti. Open Gate-palveluiden tilaukset onnistuu tällä hetkellä asiakaspalvelun kautta, myöhemmin myös muita kanavia pitkin. Ja vielä sellainen yksityiskohta että molemmat palvelut toimivat kaikissa verkoissamme, eli 2G/3G/4G.

[email protected]

jullikka

• Nakinkääntäjä
    • View Profile
« Reply #443 on: October 10, 2013, 15:55:12 »
Mitä minun pitäisi laittaa tuohon linksys wag200g modeemiin. En uskalla mennä itse soheltamaan, ennenkuin tiedän mitä pitäisi tehdä.  :?

LassiNou

• View Profile
    • Email
« Reply #444 on: October 10, 2013, 23:50:23 »
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WAG200G/Arcanum_Won.net.htm
External Port=4500
Internal Port=4500
Protocol=both
IP=192.168.1.? (tarkista koneesi sisäisen verkon ip osoite)
http://www5.sonera.fi/ohjeet/IP-osoite/Windows_7
Jos XP tapahtuu samalla tavalla käynnistä valikon suorita komennon kautta

Jos nyt edes sen sisältö on ton näkönen...
Ei ole kyseisestä vehkeestä kokemusta..ihan googlettamalla vain katsoin..ainakin telewell vaatiin että hostiva kone on sisäverkon ip 192.168.0.100...eli se minkä se reititin sieltä ekana koneelle jakaa...mutta jos se ei noilla ala toimia niin sitten säätää vasta lisää :)
« Last Edit: October 10, 2013, 23:56:54 by [KuKa] LassiNou »

jullikka

• Nakinkääntäjä
    • View Profile
« Reply #445 on: October 12, 2013, 19:37:59 »
kiitos avusta. nyt homman jo osaisin, mutta  Aikasempia kommentteja vielä tärkemmin lukasemalla huomasin, että kuulemma Sonera liittymällä hostaaminen olisi kuitenkin mahdotonta. Jos näin vieläkin on , niin pitää unohtaa koko homma. Meillepäin kun ei saa muutakun tuon Soneran.  :-(

SJ

• View Profile
« Reply #446 on: October 12, 2013, 20:35:58 »
kiitos avusta. nyt homman jo osaisin, mutta  Aikasempia kommentteja vielä tärkemmin lukasemalla huomasin, että kuulemma Sonera liittymällä hostaaminen olisi kuitenkin mahdotonta. Jos näin vieläkin on , niin pitää unohtaa koko homma. Meillepäin kun ei saa muutakun tuon Soneran.  :-(
Ehkä kannattaa lukea nuo ylemmät uudelleen.......
SJ

jullikka

• Nakinkääntäjä
    • View Profile
« Reply #447 on: October 13, 2013, 19:09:51 »
hups. :oops:

SJ

• View Profile
« Reply #448 on: October 22, 2013, 13:22:55 »
Hups hups.....Se Soneran opengate toimii jos nyt sattuu toimimaan. Vaikeuksia on.

Muutteleeko minun kone ja reititin niitä asetuksia itse, niin ettei julkiselle listalle pääse. Tai sieltä ei siis saa yhteyttä minun koneeseen. Tuskin.....

Olen sinne Soperaan soittanut eilen ja tänään. Eilen tilille lisätiin tämä opengate, ja hostaaminen onnistui parin tunnin ajan. Sitten pistin koneen kiinni, ja tulin takaisin runsaan tunnin päästä ja tilanne oli normalisoitunut, yhteys ulkoa ei onnistu.  Eli hostaaminen ei toiminut, kuten ei toiminut tänäänkään. Soitto tukeen antoi vinkin että MTU arvoa pitäisi nostaa 1400.
 Kuinka isoja paketteja yleensä tässä pelissä kulkee pelaajien ja isännän välillä?

Miksi tämä tökkii juuri Soneralla, eikä muilla ?. Nyt kun se palvelu on kytketty, niin luulisi sen toimivankin...Sieltä teknisestä tuesta  kehoitettiin pistämään APN kohtaan internet tämän opengaten asemasta..... Tulee tunne että siellä on osaaminen ja asiakastuki kilpailutettu ja annettu varamiespalvelulle.....

Eikä se F-secure joka on Soneran kylkiäinen ainakaan enää ole pariin kuukauteen kiusannut.... Eli minulla on jäljellä palomuuri, ja virustutkana Avast...
« Last Edit: October 22, 2013, 13:54:04 by SJ »
SJ

SJ

• View Profile
« Reply #449 on: October 24, 2013, 09:45:46 »
Eilen hosti onnistui, tänä aamuna jälleen yhteys "ulkoapäin ei onnistu". Menin sitten tuonne reitittimeen, ja siellä löytyy Yleiset asetukseta/internetasetukset sivulta tämä verkkotilan ja APN-arvon valinta.
 ((Siinä luki edelleen samat tekstit kuin eilenkin, eli 3G  vain valittuna (en asu 4G alueella) ja APN arvona on opengate. Jos siellä on vain internet, joudut muokkaamaan sitä, ja kirjoittamaan sinne   opengate   . Ei ruksia autpmaattinen APN.))
 Painoin sieltä Lähetä, ja sen jälkeen kirjauduin ulos, sammutin/starttasin reitittimen ja kokeilin uudestaan. Hosti toimii, ja näköjään pari pelaajaa on käynyt kurkistamassakin......Pistetään Söimiä 2h..... 8-)............
SJ

center>