Chat

Author Topic: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!  (Read 367328 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tonza_888

• Discord: tonza98#2675
    • View Profile
    • Email
Vs: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!
« Reply #450 on: October 29, 2013, 15:53:32 »
Tulipa näin mieleen, onko kellään vinkkej miten saisin hostin toimimaan zyxel model p-660HN-T1A modeemilla?. Olen yrittänyt useamman kerran mutta tuloksetta.. Olen välillä aika amatööri näitten kanssa joten pieni jeesi ois hyvästä   :-D
Keep going and never stop...

LassiNou

• "Ellen näillä voittanut, niin sitten hävisin"
    • View Profile
    • Email
« Reply #451 on: October 29, 2013, 21:34:02 »
"Huutamalla voi saada kiven itkemään vaan ei puhumalla toista anteeksi pyytämään"

Fuzz

• View Profile
« Reply #452 on: November 11, 2013, 22:36:13 »
Osaako joku neuvoa, miten pystyn hostaamaan Cisco EPC3000 modeemilla? Minulla on DNA:n liittymä.

Löysin kirjautumissivun (http://192.168.100.1), mutta en pääse kirjautumaan, kun en tiedä käyttäjätunnusta tai salasanaa.

jeik

• View Profile
« Reply #453 on: January 06, 2014, 03:01:21 »
Osaako joku neuvoa, miten pystyn hostaamaan Cisco EPC3000 modeemilla? Minulla on DNA:n liittymä.

Löysin kirjautumissivun (http://192.168.100.1), mutta en pääse kirjautumaan, kun en tiedä käyttäjätunnusta tai salasanaa.

Kokeiles molempiin admin pitäisi oletuksena olla nuo, jos ei niin resetoi boksi ja koita uudestaan.

Itselläni olisi tämmöinen kysymys että miten autohostauksessa saisi säädettyä aikaa hieman pidemmäksi tuossa tulostaulukossa pelin jälkeen? Nyt oletuksena olevat 10 sekuntia on liian vähän. Yritin autoscriptiin laitta /waittia eri välikköihin ilman onnistumista :(
« Last Edit: January 06, 2014, 03:04:24 by jeik »

janne_83

• View Profile
    • Email
« Reply #454 on: January 06, 2014, 12:32:03 »
Muistaakseni se olis /wait n
Arvoisa Vedenhaltija, Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • View Profile
« Reply #455 on: January 06, 2014, 12:46:23 »
Tuo /wait n on vaan se joka asettaa sen ns. taukoajan niiden pelien välille eikä se vaikuta tuohon alkuperäiseen ongelmaan eli tulosten näkymiseen..
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

janne_83

• View Profile
    • Email
« Reply #456 on: January 06, 2014, 13:12:50 »
Tuo /wait n on vaan se joka asettaa sen ns. taukoajan niiden pelien välille eikä se vaikuta tuohon alkuperäiseen ongelmaan eli tulosten näkymiseen..
juu oikeassa olet käsitin  väärin ton kysymyksen  :-D
Arvoisa Vedenhaltija, Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella

jeik

• View Profile
« Reply #457 on: January 07, 2014, 02:53:39 »
No se taitaakin olla niin että host-koneella se tulostaulukko hujahtaa kymennessä sekunnissa ohi ellei siinä tutkaile tarkemmin, eli ilmeisesti kaikki on ihan ok  :-D

Oakley

• View Profile
    • Email
« Reply #458 on: January 31, 2014, 22:21:57 »
Kuinkas puhelimen netillä hostaaminen? Onko mahdollista?

Hankey Bannister

• Kun kerta kaunihisti pyyretähän.
    • View Profile
    • Email
« Reply #459 on: January 31, 2014, 23:39:19 »
Kuinkas puhelimen netillä hostaaminen? Onko mahdollista?

Kyllä ei onnistu - tosin en pysty sanomaan kuin omalta osaltani, mutta ainakin kolmella eri puhelimella on kokeiltu (viimeksi keskiviikkona), eli nokia, samsung ja ihkauusi windows - vaikka periaatteessa liittymän teoreettinen nopeus riittääkin, niin jokin pullonkaula siinä on ja ei onnistu oikein kunnolla edes 3 pelaajaa. Ja kokeiltu on Saunalahti, Elisa ja Sonera.
 - Sonera oli ainoa joka pystyi jopa 2 tunnin peliyhteyteen, sekin vain 3g, - 4g ei pelittänyt sitten alkuunkaan. JA nämä kaikki kokeilut sekä läppärillä & pöytäkoneella ja kolme liittymää, niin kokeiluja tuli siten pitkälle toistakymmentä eri variaatiota.

Joku muu paremmin osaava voi olla onnistunut useammallakin.

Käytännössä mokkulallakin onnistuu paremmin - jopa 31 pelaajaa, mutta sitten pitää olla semmoinen ympäristö, että ollaan periaatteessa ihan erämaassa ja ympärillä ei ole muuta liikennettä - sillä varsinkin 4g nyppäisee heti pelaajien yhteydet poikki, jos joku "Muu" pyytää kaistaa käyttöön eli osuu samaan linkkiin.

Kiinteä yhteys on ainoa yhteys jolla "voi" saada kaverit pysymään kavereina, sillä jos hostin takia ennätyskala uppoaa bittiavantoon voi kaveruus olla katkolla - siksi hostaaminen vain kiinteällä on ainakin minulle silkkaa faktaa kunnes toisin todistetaan.
Knääkähtämääsillänikin viälä vetääsen brändyä käkättimehen.

suomifarmari97

• View Profile
« Reply #460 on: February 17, 2014, 12:33:38 »
Pystyykö servun tekemään nettitikulla?

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • View Profile
« Reply #461 on: February 17, 2014, 15:22:48 »

Pystyy, mutta kuten Bannister tuossa ylhäällä totesi, ei kannata kauhean monen pelaajan serveriä
pistää pystyyn. Myöskään tikkuyhteyden päässä oleva serveri ei ole kauhean luotettava, koska
kuten Bannister totesi, jos samaan linkkiin tulee äkkiseltään kuormaa enempi, yhteys pätkäisee ja
kaikkia harmittaa. Se nyt vaan on tuon 3g ja 4g verkon valitettava "ominaisuus".

Itsellä tuppaa olemaan pätkimisongelmia pelkästään jo verkkopelien pelaamisessa tämän 3g/4g
yhteyden päässä. Muutettiin syksyllä ja tässä kämpässä ei ole puhelinlinjaa, joten kiinteä yhteys
ei käy, jollei halua maksaa johtojen vedosta ja muusta.

Niin ja meillä on linkkitorni muutaman kilometrin päässä, eikä alueella ole asutusta kuin muutama
tuhat kotitaloutta. Kertoo kaiken tarvittavan 3g/4g yhteyksien vakaudesta.

Edit: Niin ja lisähuomautuksena vielä, että minulla ei ole nettitikkua vaan ihan tuo 4g-boksi.
« Last Edit: February 17, 2014, 15:24:59 by mianka »

suomifarmari97

• View Profile
« Reply #462 on: February 17, 2014, 19:15:55 »

Pystyy, mutta kuten Bannister tuossa ylhäällä totesi, ei kannata kauhean monen pelaajan serveriä
pistää pystyyn. Myöskään tikkuyhteyden päässä oleva serveri ei ole kauhean luotettava, koska
kuten Bannister totesi, jos samaan linkkiin tulee äkkiseltään kuormaa enempi, yhteys pätkäisee ja
kaikkia harmittaa. Se nyt vaan on tuon 3g ja 4g verkon valitettava "ominaisuus".

Itsellä tuppaa olemaan pätkimisongelmia pelkästään jo verkkopelien pelaamisessa tämän 3g/4g
yhteyden päässä. Muutettiin syksyllä ja tässä kämpässä ei ole puhelinlinjaa, joten kiinteä yhteys
ei käy, jollei halua maksaa johtojen vedosta ja muusta.

Niin ja meillä on linkkitorni muutaman kilometrin päässä, eikä alueella ole asutusta kuin muutama
tuhat kotitaloutta. Kertoo kaiken tarvittavan 3g/4g yhteyksien vakaudesta.

Edit: Niin ja lisähuomautuksena vielä, että minulla ei ole nettitikkua vaan ihan tuo 4g-boksi.

Siinä varmaankin joutuu netti asetuksia räpläämään kun en saanut tehtyä servua tikulla vaikka yritin. Osaisko joku neuvoa?

LassiNou

• View Profile
    • Email
« Reply #463 on: February 17, 2014, 19:30:43 »
Minkähän operaattorin liittymästä kyse ja mokkulan malli?
"Huutamalla voi saada kiven itkemään vaan ei puhumalla toista anteeksi pyytämään"

suomifarmari97

• View Profile
« Reply #464 on: February 17, 2014, 19:57:26 »
Sonera 3g ja tikku on Huawei E3131

hande24

• View Profile
« Reply #465 on: February 25, 2014, 20:24:08 »
jeesiä! tää pitäis saada ilmeisesti oikeeseen muotoon, laite: thomson.

Known Rule Adder
Local IP Address:    
External IP Address:    
Service Name:   

Local IP Address   
Local Start Port   
Local End Port   
External IP   
External Start Port   
External End Port   
Protocol   
Description   
Enabled   

entä onko Port Triggersistä hyötyä?

LassiNou

• View Profile
    • Email
« Reply #466 on: February 26, 2014, 20:15:30 »
Sonera 3g ja tikku on Huawei E3131

Veikkaisin, että tuleva liikenne plokattu...ein onnaa ollenkaan hostaus :/

DVS

• View Profile
« Reply #467 on: November 13, 2014, 08:33:39 »
Onko kellää tietoja mitä asetuksia pitää vaihtaa Inteno VG50 boxii että pystyy hostaamaan?

DVS

• View Profile
« Reply #468 on: November 13, 2014, 08:56:39 »
dna ja ei ole mokkula

LassiNou

• View Profile
    • Email
« Reply #469 on: December 27, 2014, 14:35:24 »
https://www.youtube.com/watch?v=ufWNkmkzdTo

Propilkin portti 4500

win 7 onkoko sula?
Ja kato lan ip -> käynnistä valikon etsi rutuun kirjota cmd ja paina enter ->
mustaan ruutuun joka aukeaa kijotat vaan ipgonfig -> sieltä löytyy osote muotoaan 192.168.1.??
Sen kirjaat server ip address kohtaan intenon nat virtual servers välilehdelle...

janne_83

• View Profile
    • Email
« Reply #470 on: October 10, 2015, 14:35:19 »
apua tarvittais mulla elisan nettiliittymä reititin zyxel VMG3926-B10A pitäis saada portit auki et pystyis hostaamaan osaisko joku auttaa

Aarre

• View Profile
« Reply #471 on: October 10, 2015, 17:23:31 »
apua tarvittais mulla elisan nettiliittymä reititin zyxel VMG3926-B10A pitäis saada portit auki et pystyis hostaamaan osaisko joku auttaa

ftp://ftp2.zyxel.com/VMG3926-B10A/user_guide/VMG3926-B10A_5.11.pdf

janne_83

• View Profile
    • Email
« Reply #472 on: October 11, 2015, 15:12:07 »
ton tiesin kyllä et tuolta ne laitetaan mut en saa silti sitä toimii....(en vaan osaa) et jos jollain jotain tarkempaa selostusta mitä laitan mihinkin.. yv:llä tai sit tänne
« Last Edit: October 11, 2015, 15:46:24 by janne_83 »

Nökerö

• Kyllä se tulee jos on tullakseen
    • View Profile
    • Email
« Reply #473 on: February 04, 2016, 14:41:15 »
Morjesta. ajatuksissa ois saada asetukset kohdilleen, että voisi pitkän tauon jälkeen hostailla. Modeemi on seuraavanlainen: ZyXEL VMG3326-D20A ja liittymänä on Elisa Viihde VDSL2 100M 10M YV huoneistokaista. Kysyn siis onko edes mahdollista saada hostailut toimimaan vai unohdanko koko asian?

dx

• View Profile
« Reply #474 on: February 04, 2016, 15:56:47 »
Morjesta. ajatuksissa ois saada asetukset kohdilleen, että voisi pitkän tauon jälkeen hostailla. Modeemi on seuraavanlainen: ZyXEL VMG3326-D20A ja liittymänä on Elisa Viihde VDSL2 100M 10M YV huoneistokaista. Kysyn siis onko edes mahdollista saada hostailut toimimaan vai unohdanko koko asian?
Ota yhteys operaattoriin ja pyydä avaan portti 4500 ja sallimaan tuleva liikenne. Nuo nyt ainakin tarvitaan.
-DX- Siistit pelit

aku ankka

• Mies vai Mikki Hiiri?
  • Sehän katkes kun ankan lento!
    • View Profile
« Reply #475 on: March 23, 2016, 21:15:04 »
Onko mahdollista tehdä nettipeli niin että ip-osoitetta ei joudu joka kerta vaihtamaan? Minulla on DNA kotimokkula 4G WLAN 315. Joka kerta kun lopetan verkkopelin ja aloitan uuden nettipelin niin tulee ettei onnistu ulkoapäin. :? Sitten kun katson ip:n uudestaan se on vaihtunut ja pitää taas muokata mokkulan asetuksia jotta se päästää tekemään nettipelin.

dx

• View Profile
« Reply #476 on: March 23, 2016, 21:26:32 »
Onko mahdollista tehdä nettipeli niin että ip-osoitetta ei joudu joka kerta vaihtamaan? Minulla on DNA kotimokkula 4G WLAN 315. Joka kerta kun lopetan verkkopelin ja aloitan uuden nettipelin niin tulee ettei onnistu ulkoapäin. :? Sitten kun katson ip:n uudestaan se on vaihtunut ja pitää taas muokata mokkulan asetuksia jotta se päästää tekemään nettipelin.
Useimmilla operaattoreilla kiinteä ip on maksullinen palvelu.
Yhteyden pitäminen jatkuvasti päällä useimmiten säilyttää ip:n muuttumattomana. Ei kuitenkaan automaattisesti kaikissa tapauksissa, koska mobiiliyhteydet katkeavat satunnaisesti hetkeksi ja tällöin myös ip saattaa vaihtua. Kiinteä yhteys on näissä hostauksissa yleensä varmempi ja kiinteä ip myös on hyvä.
-DX- Siistit pelit

Markku100

• View Profile
    • Email
« Reply #477 on: March 24, 2016, 17:54:37 »
Missähän mahtaa tökkiä kun seuraavanlainen ongelma,mulla 4g mokkula joka on toiminut pöytäkonees siten että hostiminen on onnistunut,nyt tökkäsin sen vanhaan läppärin jolla pystyin hostiin aikoinaan mutta silloin oli taas eri nettiyhteys,eli mokkulalla olen hostinut ja tällä läppärilläkin,mutta kun ne laittoi yhteen niin eipä se sitten enään onnistu,läppäris oli ennen kyllä Vista ja nykyisin se on muutettu win 7,kokeilin niinkin että poistin koko windows palomuurin ja siltikään ei toimi.

dx

• View Profile
« Reply #478 on: March 24, 2016, 18:30:57 »
Missähän mahtaa tökkiä kun seuraavanlainen ongelma,mulla 4g mokkula joka on toiminut pöytäkonees siten että hostiminen on onnistunut,nyt tökkäsin sen vanhaan läppärin jolla pystyin hostiin aikoinaan mutta silloin oli taas eri nettiyhteys,eli mokkulalla olen hostinut ja tällä läppärilläkin,mutta kun ne laittoi yhteen niin eipä se sitten enään onnistu,läppäris oli ennen kyllä Vista ja nykyisin se on muutettu win 7,kokeilin niinkin että poistin koko windows palomuurin ja siltikään ei toimi.

Mahdoton sanoa vähillä tiedoilla, mutta jos pystyt rajoittamaan ongelmaa ja laittamaan sen takaisin pöytäkoneeseen. Mikäli se toimii siinä ja läppärissä ei, silloin mokkulassa vika ei ole.
-DX- Siistit pelit

Markku100

• View Profile
    • Email
« Reply #479 on: March 24, 2016, 19:23:03 »
Mielestäni kyllä aivan riittävillä tiedoilla ilmoitin,jos kerran mokkula toimii toises konees niin tuskin vikaa siinä ? ja kun sitten kerran tällä läppärilläkin hostinut niin tuskin vikaa siinäkään,paitsi se että Vistasta on muuttunut window 7 (jotain sillaista että ei sovi ristiin ehkä,mutta miksi ei sovi),taitaa ne vaan olla henkimaailman juttuja kun kavereilla monella niin että ei pysty hostiin,tiedä mikä pakko niitä on rakentaa sillai että valikoidusti pystyy,luulis että on mahdillista ne tehdä niinkin että kaikilla koneilla pystyy kun kerran kaikilla koneilla pääsee muuallekkin nettiin,eikai se nyt niin vaikiaa voi olla toteuttaa.

center>