Uittaminen?

Started by Keijo the Kalamies, December 05, 2007, 14:19:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Keijo the Kalamies

Onko paljo väliä miten vavalla pelaa? Oon kyl lukenu Mikon threadin mut haluan panostaa vähän enemmän :evil:. oon esimerkiksi ite yrittäny joittenkin laulun tahdissa  :-D, mutta (kuten jotkut ehkä arvelevatkin) ei se auta. En oo menestyny nettipeleissä. Paras sija 4 ku suurin osa hylättiin ku ei ehtiny punnitukseen :mrgreen:. Vavan heiluttelu on kai melkein pääasia sitten ku muut saa kalaa koko ajan esim. [TTP] tiimi. (kehut TTP:lle :lol:) Auttakaa vähän Jorma rukkaa :|
Terve ja heipä hei!

Mikko_-Procyon-

Eron vieheen uittamisessa huomaa silloin, kun pelaa itseä taitavamman kirrenpyytäjän kanssa. Taitavat uittajat voittavat useammin ja saavat enemmän kalaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

siilinki

Mutta ei vältämättä paras, vaihto ehtoja löytyy janiiden löytämiseen menee monta tuntia.
Tuskin kukaan enää tulis kertoo omistaan jos on keksinnyt parhaan tavan. :lol:
Eli yleensä parhaat pelaajat pitääkin ne omana tietonaan. :-D

Allu-Santeri

En ala kertomaan omaa tyyliäni, mutta itse olen löytänyt itselleni tuloksia antavan tyylin sekoittamalla eri pilkkimis tyylejä.
Esim. joku täällä antaa ohjeen, niin muutan ehkä sitä hieman. Lisään jotain liikkeitä, kuten miten oikeasti pilkin.
Ja harjoittelemalla sen tyylin löytää. Itsekkin uitan monia pilkkejä aivan päinvastaisesti kuin toista. Ja riippuu paljon mitä kalaakin yrittää.  :mrgreen:

seppojohannes

Quote from: siilinki on December 05, 2007, 18:31:54
Mutta ei vältämättä paras, vaihto ehtoja löytyy janiiden löytämiseen menee monta tuntia.
Tuskin kukaan enää tulis kertoo omistaan jos on keksinnyt parhaan tavan. :lol:
Eli yleensä parhaat pelaajat pitääkin ne omana tietonaan. :-D
Älä "huiski" vavalla vaan vedä rauhallisia vetoja jotka likipitäen alkaa ja loppuu samaan paikkan. Pääasia on rauhallinen uitto, jotkut sanovat myös pilkin alaslaskulla olevan merkityksensä.(Vedät hiirellä vapaa avannon päälle ja pidät siellä). Se 5 sek vetojen välillä on hyvä aika, mutta etsi silti "oikeaa".

Morripoika

Semmoset pienet terävät nykäys sarjat toimii. 10-15 pientä terävää nykäystä 5sek tauko sitte rauhallinen pitkä nosto odottelua 5sek ja sitte taas 10-15 pientä terävää jne. Kirre ottaa yleensä siinä pienten terävien nykäysten aikana  tai heti sen nykyttelyn loputtua.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Keijo the Kalamies

Nyt voisin jo itse julkaista yhden keinon. Oon saanu sillä Haukia, mut en niinkään kirree mut tässäpä tämä: Ota kiinni vavasta. Siirtele sitä keskinopein nykäisyin eri yläkulmiin. Sitte ku kala syö, paina VÄLILYÖNTI - näppäintä.

HUOM!

Älä pidä vapaa liian alhaalla kun teet sitä taktiikkaa. Muuten se on semmoset 75% mahollisuus irrota. Ja muista painaa kokoajan vavasta kiinni.
Terve ja heipä hei!

jeeboo

miten pilkitte morrilla :?

Keijo the Kalamies

samalla tavalla ku pystyy. Ehkä vähän enemmän liikettä.
Terve ja heipä hei!

jeeboo

ok pilkittekö samalla tavalla micro tasurilla ahvenia (muutkin voi vastata omia mielipiteitä) :-P

jaaggo

Quote from: jeeboo on December 23, 2007, 20:16:39
entäpä tasureilla :roll:

Isompaa kalaa kuten kirreä pilkittäessä tasurilla pitkiä rauhallisia vetoja ja väliin sitte myös niitä lyhyitä ja aika nopeita. Haukea pilkittäessä enemmän liikettä kuin kirren kanssa ja ahvenille siitä väliltä  :-)

[T-R]Eke

Quote from: jeeboo on December 23, 2007, 17:57:55
miten pilkitte morrilla :?

nostan oikealla napilla ja nypyttelen alas ja sitten pieniä vasemman napin heilautuksia ( Niin, että herkistin tärähtää )

[MPPK]Antonio(Fin)

en tiedä miksi useammat "pelkäävät" tai tms.. kertoa omaa tapaansa, mutta minusta uittaminen on se tärkein juttu, koska jos on kisassa 20 pelaajaa, ja yksi saa n. 4kg joka kerta ja muut alle 1kilon, silloin se uittaminen on ainoa joka sen voi todistaa. Joten laitamapa muutamat tavat, jos joku tietää vielä varmemman tavan pilkkiä kertokoot jos haluaa. Haluan vaan jeesaa uusia pilkkijöitä ja nuorempia... Koska mielestäni mikään vastaus, ei ole; kun se on parempi.  1) laske vapa ihan alas avannon pintaan vas.napilla-> 5s taukoa->nosto ihan yläreunaan ja näpyttele alas -> 5s tauko.

2) anna vavan olla normiasennossa laskun jälkeen 7s -> nosta ylös asti hitaasti, ja päästä irti.

3) kokeile edellisiä, ja vaiha pilkkiä vähän väliä ja se mikä alkaa kalastamaan, käytä sitä.

"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

Murmeli

Ite nykin miten sattuu, paitsi räsäsen kanssa. Ensin kymmenen nopeaa nykäystä ja pari hidasta. Odottelua muutama sekunti ja sama uudestaa.

Vikke

Itse uitan aika tiheään tahtiin, joka on antanut ihan hyvin tulosta.
Uitan samalla tavalla kaikkia pilkkejä tässä pelissä.

Muutaman sekunnin taukoja teen yleensä, joskus ehkä vähän pitempiä.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

[MPPK]Antonio(Fin)

Ehkä paras olisi kuulla sellainen yksikertainen ja paras tekniikka, ja suuri osa vinkeistä on kirrelle. ite tosiaan oon kaikki tekniikat kokeillu... =/ Siis sellainen millä sais tasasesti kalaa kuten jotkut saavat, enkä usko että hekään tyhjästä kaikki ovat sen oppineet, kyllä heitä on neuvottukkin :) Joten ois kiva kuulla enemmänkin tekniikoista kuin sen toteamuksen joka ei auta ketään, päinvastoin.
musta on kivempi auttaa jotta saatas enemmän parempia pelaajia kuin huonoja. Joten postailemaan ;)

Don Miguel

Itseasiassa se uittaminen on niin oma juttu ettei sitä pysty neuvomaan, eli se on pakko opetella itse. Enkä ole nähnyt ketään, joka vetelisi tasaisesti hyvin niitä virtuaalisinttejä. Aina on hyvät/huonot kilpailut ja vahvat/heikot mapit jokaisella pilkkijällä.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

.Ville

joo näin se on. uitat vaan miten hyvältä tuntuu. ihan hyvin tullu tähän asti.  :wink:
<><

[MPPK]Antonio(Fin)

kysyin oikean elämän pilkkimisen asiantuntijalta neuvoa ja sain saman tekniikan ehdotukseksi kuin käytän nyt, mutta ei sillä tuu kalaa joten pelissä on joku jippo tai sitten joku niin yksinkertainen "tapa uittaa" ettei sitä kehtää edes mainita. Ja tähän olen päätynyt siksi koska heitutus täytyy olla säännöllistä koska eräs saa säännöllisesti ja joka kisassa minimissään 2-3kg kalaa.

Jallu69

Nimeltä mainitsemattomasta YouTubesta näin yhden videon.. Siinä oli aika mielenkiintonen tapa "uittaa" sitä pilkkiä! Kyseisellä tyylillä sain itsekkin tähän mennessä suurimman kalan (kirre 2679g). Linkki: http://www.youtube.com/watch?v=Hz2iyXbwiCc

[MPPK]Antonio(Fin)

hmm... aikamoista heiluttamista:S

Wade

Jos joku saa tolla hutomisella kalaa ni onnea! Omaa tapaani en kerro, enkä aio videoida.
Same shit different day
-Elämä on ihmisen parasta aikaa!- By Matti Nykänen

[TKN]Nallu

heh.. melkosta huitomista.. tulee mieleen vain että onkohan kaveri mahtanut koskaan olla oikeasti pilkillä  :lol:

[MPPK]Antonio(Fin)

Mielestän aloitteliille pitäisi tehdä ihan virallinen opetusvideo, jossa näytetään muutama ihan perustekniikka niin säästytään niiltä kysymyksiltäkin. =)

Jallu69

Nostetaan tätä hieman. Nyt kun on tuota kalojen käyttäytymistä muutettu tähän 0,7 versioon niin omalta osalta saaliit on pienentyneet huomattavasti.
Uittaminen tuntuu vieläkin olevan mun suurin mysteeri kun ei tunnu saalista tulevan. Halukkaat voisi laittaa vinkkejä tulemaan jotta saadaan kisoista tasaisia ja muillekkin iloisia onnistumisen tunteita.

killed

tee 7-10 nopea nykäisyä sitten ihan alas odota n.8 sek sitten pitkiä nopeita vetoja 7kpl ja vapa normaali asentoon odota 7 sek ja toista sama uudelleen (räsäselle)
nopeita lyhyitä nykäisyjä 20-25kpl ja sitten vapa alas odota n 4 sek ja toista sama uudelleen (morrilla)

iHaukka

Mulla ainakin toimii lähes aina ku rauhallisia vetoja ja noin 3sec taukoa sitten 3 iha pientä nykäisyä 3sec tauko ja taas pari rauhallista pitempää vetoa. Pilkki siinä vakio kohassa kokoajan.  :-)

Pro Pilkki

Maaafe

itselläni toimii ainakin tasureilla pilkkiminen. 1.rauhallisia nostoja 1-4kpl ja sit odottelu 5sec. Ja sit taas sama uudestaa ja uudestaan. Ja sit jos ei tämä uittaminen onnistu niin 2. Vapa kokonaan alas ja nostat ihan ylös ja ja lujast lyöt alas asti ja odotat 3-7sek ja taas sama uudestaan ja uudestaan. Ja sit pystyillä kalastan nii 3. Odotat ekaksi 5sek ja sit pieniä ja rauhallisia nostoja nopeesti ja odotat 5-10sek. Tämä uitto tyyli toimii itselläni kovin hyvin aina.

SarQK

Minulla on napannut tasuriin kirre hyvin siten, että aluksi lasket pohjaan ja sitten nopeita nostoja 6x sitten odotat 5sek ja taas samaa jos ei nappaa siirryn väliveteen ja samaa uudestaan.