Uskotko aaveisiin

Started by Zupo, January 06, 2008, 08:54:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zupo

http://www.youtube.com/watch?v=deoJUBW9CI8

tollaisen löysin youtubesta. Itse olen fiftyy fifty että uskonko.. Koska itselle on käynyt samanlaista.

[Vision]

No nuo nyt oli nitä perus suttukuvia joissa kameraa on heilutettu, ettei ne "photoshop" örvelöt erottus siinä hyvin vaan et ne näyttäs aaveilta. Ja nuo aavet ovat juuri samanlasia kun useissa elokuvissa. Mistä tiedetään minkä näköinen aave on jos niitä ei filmintekijät ole koskaan nähneet?
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Zupo

Quote from: Akke on January 06, 2008, 14:55:23
No nuo nyt oli nitä perus suttukuvia joissa kameraa on heilutettu, ettei ne "photoshop" örvelöt erottus siinä hyvin vaan et ne näyttäs aaveilta. Ja nuo aavet ovat juuri samanlasia kun useissa elokuvissa. Mistä tiedetään minkä näköinen aave on jos niitä ei filmintekijät ole koskaan nähneet?
No juu.. Mutta eilen tuli jimiltä jossa tapahtui kaikenlaista outoa hommaa... Tavallaan uskon ja tavallaan en

Hemulisoturi

Hmm. Tuossa videolla tuon oven avautumis- jutun voi helposti lavastaa vaikka köyttämällä siihen oveen jonkun siiman ja sitten vetämällä sitä saa sen oven auki.

Mutta en tiedä uskonko, joskus tuntuu että uskon ja joskus taas ihan toisin.

Tosimies

njääh.. En usko.
Nua videot on.. ne on täyttä kusetusta, kuvanmuokkausta ja erikoisia efektejä alusta loppuun.

Perca

Heh, taitaa tulla melko samanlaista vääntöä kuin uskotko jumalaan -threadissa  :-D

Miten määritellään aave? Onko se lakana millä on kahleet vai mikä tahansa yliluonnollinen ilmiö?

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

jormavirveli

Quote from: Zupo on January 06, 2008, 08:54:51
http://www.youtube.com/watch?v=deoJUBW9CI8

tollaisen löysin youtubesta. Itse olen fiftyy fifty että uskonko.. Koska itselle on käynyt samanlaista.
Kerro..

pilkkiäijä

Minulle ja kaverilleni kävi joskus pienempäni niin, että kun menimme kellariin ja laitoimme valot päälle niin käytävän toisessa päädyssä näkyi jokin valkoinen joka katosi yhätäkkiä.
Kaverin kanssa pysähdyimme ja katsoimme toisiamme samaan aikaan ja juoksimme ovista ulos niin kovaa kun päästiin ja pysähdyttiin jossain kaukana ja alettiin nauraa.
Luulin, että näin pelkkää harhaa, mutta kun kysyin kaverilta hänkin sanoin nähneensä saman.
En yhtään tiedä mikä se oli, mutta sitä pelästyttiin aika paljon.

Tuo oli vähän offtopikkia. Vastaukseni on sama kuin Zupolla, kyllä ja en.
Olen kalastelijapoika!

Karski

Haha,eipä ole omalle kohdalle kummituksia osutnut,no enpä tosin taida niihin uskoakkaan.Luulempa että ne jotka uskovat kummituksiin nii heidän mielikuvituksensa luo noita kummia näkyjä :-D :-D.
''eise oo niin justiinsa''

pilkkiäijä

Quote from: Karski on January 06, 2008, 21:56:23
Haha,eipä ole omalle kohdalle kummituksia osutnut,no enpä tosin taida niihin uskoakkaan.Luulempa että ne jotka uskovat kummituksiin nii heidän mielikuvituksensa luo noita kummia näkyjä :-D :-D.
Voi olla, mutta niin ainakin LUULIN näkeväni  :-D
Olen kalastelijapoika!

Vikke

Hehheh.. En usko. Luulempa että video on täyttä valetta! Mutta toisaalta miettii, että aika aidoilta näytti. Mutta en kumminkaan usko.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

95

Nää. Enpä oikeastaan. Muutamissa ensimmäisissä kyseessä oli ilmeisesti savua, mutta muissa kai trikkejä.
Kalastus on parasta mitä mies voi tehdä!
Propilkin pelaaminen toiseksi parasta...

Zupo

Minä olin kerran kaverin kanssa ku oltiin aitassa tyynenä kesäyönä. Yhtäkkiä ovi joka oli auki pamahti kiinni. Siitä vaa sitten miettimään... Eikä tosiiaan tuullut ja me pelasimme korttia.

Salmo

Kyllähän noita tuulen pyörteitä ym. sääilmiöitä tapahtuu jatkuvasti. Kun tuollainen vesihöyry joutuu pyörteeseen, niin varmasti sopivasti paikalle sattuneen silmissä näyttää "aaveelta".

Koko "aavehan" on ihan ihmisten itse keksimä asia. Yliluonnollisiin asioihin kyllä uskon. Luonnontiede kehittyy koko ajan, mutta paljon on asioita, joita ei tiedetä. On puhuttu mm. tahdon voimasta, kun ihmiset ovat epätoivossa siirtäneet rekkoja ym. ja tehneet uskomattomia asioita. Olisiko taustalla jokin voima, jota ei ainakaan vielä tunneta, mutta jota ihmisellä on kyky käyttää tietyssä tilanteessa? Menee kyllä offtopiciksi. :roll:

Hemulisoturi

Muistuu mieleen se yksi valo siellä erään järven jäällä. Se, mitä on näytetty jopa uutisissa tässä vuosia sitten.
Mikko -Procyon- siitä vuosia sitten joskus jotain kirjotteli.  :? Olipa siitä ihan videokin.

SUURkalastaja jyväskyläst

QuoteKoko "aavehan" on ihan ihmisten itse keksimä asia. Yliluonnollisiin asioihin kyllä uskon
Jep, aaveisiin en usko, mutta yliluonnollisiin asioihin kyllä :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

PenZa

Quote from: Hemulisoturi on January 08, 2008, 16:26:36
Muistuu mieleen se yksi valo siellä erään järven jäällä. Se, mitä on näytetty jopa uutisissa tässä vuosia sitten.
Mikko -Procyon- siitä vuosia sitten joskus jotain kirjotteli.  :? Olipa siitä ihan videokin.

Tarkoitatkohan kenties "paasveden pirua"?
Pirusta on useita havaintoja, joten en usko että se on ihan keksitty juttu...

Perca

Quote from: Juves on January 08, 2008, 16:17:46
Yliluonnollisiin asioihin kyllä uskon. Luonnontiede kehittyy koko ajan, mutta paljon on asioita, joita ei tiedetä.

Juves kiteytti omat ajatukseni aika hyvin. Kuten laulukin sanoo: "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa"  8-)

Helpoin selitys moneen kokemukseen on aave tms. yliluonnollinen juttu. Se, mihin aivot eivät keksi järkiratkaisua, ne keksivät sen sijaan jotain kuvitteellista. Ja sopivassa mielentilassa (yksin, oudossa paikassa) tämä keksimisherkkyys vielä moninkertaistuu.

Mutta kun näkee jotain, mitä ei voi selittää mitenkään muuten kuin yliluonnollisesti, se muuttaa mielipiteitä jonkin verran.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

[T-R]Eke

Mielestäni aaveet on aivan ihmisen oman mielikuvituksen tuotetta ja kerrottu tarinana muille.

kaivo

Ihminen voi halutessaan sekoittaa päätään sillä tylyllä tosiasialla, että ainoa keino hahmottaa ympäröivää todellisuutta on aistihavainnot.

Ihmisellä on käytössään kuusi aistia (osalla ihmisistä vähemmän). Niiden välityksellä otamme vastaan informaatiota siinä tilassa jossa kulloinkin olemme, ja yritämme sitten rajallisen järkemme varassa tulkita ja jopa ymmärtää näitä aistiemme kertomia asioita.

Ihmisluonnolle on tyypillistä halu löytää joka asialle järkevä selitys; tämä on aivan luonnollista jo oman mielenterveydenkin takia. Nämä kummitusjutut ovat suosittuja epäilemättä siksi, että järkevää selitystä ei olekaan kovin helppoa löytää.

Moni ajattelee asioita myös niin, että siinä vaiheessa kun järki loppuu uskonto alkaa, mutta se on jo oman keskustelunsa arvoinen juttu.

Nuuskis

Itse voisin sanoa lNykäsen Mattia lainatakseni, että uskoni aaveisiin on hieman 50-60, riippuen vuorokauden ajasta ja seurasta jossa olen. Itse olen jonkin verran aiheesta etsinyt tietoa googlen avulla, lukemalla kirjoja ja katsomalla tv-dokumentteja, joissa kerrotaan useiden ihmisten kokemuksista. Jonkin aikaa sitten katsoin Helsingin sanomien verkkoliitteen neljästä kummituskokemuksesta Suomessa http://www2.hs.fi/klik/kummitus2001/kummitus.html

Onhan sitä kaikenlaista yliluonnollisen kanssa tekemisissä olevaa touhua, tunnetuimapana voidaan varmaankin pitää spiritismiä, jossa tarkoituksena on ottaa yhteys henkiin. Itse en varsinaisesti tuohon spiritismiin usko, mutta en kyllä sitä ilman 2 promillen humalaa uskaltaisi koittaakaan. Saattaa toki olla vain urbaania legendaa, mutta kyllä itse otan ainakin asian vakavasti.

Discovery-kanavilta (joltain niistä) on lähiaikoina tullut ohjelma nimeltä Ghosthunters (jos oikein muistan), missä ihmiset kertovat kokemuksistaan ja oikeasti pelkäävät kummituksia ja uskovat niihin. Ohjelmassa kerrotaan myös kyseessä olevan kiinteistön/alueen/paikan josta kummituskokemukset ovat historiaa ja mahdollisia syitä kummituksille. Mukana on myös ammattilaisauttajia, kuten manaajat, psykologit, jotka auttavat pääsemään eroon mahdollisista traumoista ja muista häiritsevistä asioista. Suosittelen, että kaikki joilla Discovery näkyy ja kummitusaihe vähänkin kiinnostaa niin tuon ohjelman katsominen voisi olla kiinnostavaa.

Uskomustani kummituksiin parantaa vielä se, että talossa jossa kaverini ennen asui (tarkemmin sanottuna tontilla) kummitteli. En nyt kerro minkä takia, tai mikä on mahdollinen syy, mutta sen verran voi sanoa että joka aamu kuului (talo on joen rannalla, joki n. 50m talosta) joen rannalta halkojen hakkuuta. Myös naapurit kuulivat halkojen hakkuun, ketään ei kuitenkaan missään ollut ja paikalle päätettiin kutsua manaaja, jonka jälkeen halkojen hakkuu lakkasi. Tämä siis tositarina, kuultu kaveriltani, johon luotan, ja moni muu ihminen voi vahvistaa.

Eli ukomukseni on kuitenkin enemmän tuolla 60% linjalla. Nyt on aika laittaa piste.
.............

duunari-91

Joskus täällä Komulla jossa asun oli kuollut nainen (en muista mihin) omassa kodissaan. nii nyt joka 10 vuoden välein sieltä talosta on kuulunu kirkumista ja olikohan vuos sitte viimeks. Naapuritkin oli kuullut sen ja siellä talossa ei asu kukaan. no toinen juttu oli ku mun isosisko oli ollut partioleirillä, nii ne oli valvonut myöhään. sitte joku outo tyyppi oli mennyt niitten ohi vaikka ne oli jossain kaukana metsässä jossa ei kukaan asu

xyu

Quote from: Jann3 on January 08, 2008, 21:49:32
no toinen juttu oli ku mun isosisko oli ollut partioleirillä, nii ne oli valvonut myöhään. sitte joku outo tyyppi oli mennyt niitten ohi vaikka ne oli jossain kaukana metsässä jossa ei kukaan asu

Se on ollut karpinonkija, joka eksyttää perässähiihtäjiä ja paikanurkkijoita.

nimim. koskaan et voi olla liian varovainen.

Mikko_-Procyon-

Hahah! Henkka pisti päivän parhaan teorian. Vaan kyllä niitä metsässä liikkuvia luontokuvaajia ja vaikka mitä hyöteistutkijoita huitelee yöllä menemään. Ja hulluja tietenkin. Muistan kun itse joskus teinimpänä keräsin hyönteisiä, niin kerran mentiin sitten normaalisti yöperhosjahtiin sireenipuskille yhden niityllä sijaitsevan autiotalon vierelle. Niin kyllä muuten ihmiset katsoivat pitkään, kun yhdet fillaroi keskellä yötä perhoshaavit käsissä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Crice

Tuo tavaroiden lentely on kyllä täyttä teatteria. Ja nuo savut varmaan jostakin tupakasta. Sitten kun siinä yhdessä kohdassa se "aave" oli huoneen nurkassa ja myöhemmin keskellä huonetta niin siihen en keski mitään syytä. Kyllähän tietokoneella saa vaikka mitä aikaseks... Itelleni ei ole sattuunut mitään mutta ylimääräisiä ääniä kuulen joskus. En tiiä onko hamsterista tai jostakin muusta kuten jääkaapista jne...
O_o

Hemulisoturi

Quote from: PenZa on January 08, 2008, 16:38:42
Quote from: Hemulisoturi on January 08, 2008, 16:26:36

Tarkoitatkohan kenties "paasveden pirua"?
Pirusta on useita havaintoja, joten en usko että se on ihan keksitty juttu...
Juu, just sitä ''Paasveden Pirua'' tarkotan.
Tuo on jo mielenkiintoinen ''piru''.

Suomen Ufotutkijoiden keskustelupalstalla on tästä juttua ja keskustelua:
http://www.suomenufotutkijat.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=6&postdays=0&postorder=asc&start=0

perza

itsekkin olen joskus joitakin ääniä kuullut, joskus jopa ihan kun joku olisi sanonut jonkun sanan, mutta tuo varmaan johtuu liuotin höyryistä tai vastaavista...Toisaalta jos jääkaappi tai pakastin vähän naksahtaa niin ääni saattaa kuullostaa siltä että siitä pään sisällä muodostuu helposti joku sana ja siten luulee kuulevansa jotakin.
:-)
En usko aaveisiin.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Pere

Sanon fifty fifty , välillä kuulee (varsinkin pimeässä ja yksin) kummallisia ääniä. Itselleni ei ole sattunut kummempaa, mutta kerran kun mummoni ja pappani olivat vanhojen saamelaisten tuttaviensa luona käymässä Tenon rannassa, mummoni kysyi tuttavaltaan voisivatko he mennä käymään hänen synnyin talossaan vieressä olevan mäen päällä. Tuttava vastasi: Ei sinne voi mennä, siellä kummittelee! Tämä nauratti mummoa hieman mutta melkein kaikkihan tietävät että saamelaiset uskovat yliluonnolliseen. (PS. Olen nähnyt tuon talon, on se muuten sen verran ränsistyneen näkönen että ei sinne uskalla mennä, ainakaan yksin)
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

Mikko_-Procyon-

En usko aaveisiin, mutta jotain hämäriä asioita aina välillä tapahtuu. Kerrotaan ny yks. Jouluna olin anoppilassa ja sain nukkua kerrankin rauhassa. Sain nimittäin pihasaunan yksinään käyttööni. Siellä lämmittelin kaminalla sitä pikkumökkiä ja nukuin hiljaisuudessa. Siellä on seinällä sellainen ruma paistinpannukello, josta olen AINA repinyt patterit pois, että "mä nukun hiljaisuudessa, ei mitään tikittäjiä tuonne!". Nyt kuitenkin yöllä heräsin yhtäkkiä siihen, että "jumalauta, se kello tikittää!". Aamulla se oli sitten taas hiljaa. Mistä ihmeestä se virrat sai? Tuli pakosta mieleen,e ttä en tarkistanut että oliko siellä juuri sillä kertaa patteria sisällä. Todennäköisesti oli. Se vanha patteri sitten lämmityksen myötä virkosi sen verran, että rouskutti tunnin parin ja hiljeni sitten lopullisesti.

Ei ollut mikään paha aavetarina tuo, mutta mulla kyllä on jonkin verran reserviä ihan oikeasti selittämättömistä asioista. Enkä tarkoita Paasselän pirua tällä kertaa (sitä en ole itse edes nähnyt, mutta ilmiö on tunnettu niin pitkään ja moni havainnut, että se on varmuudella olemassa. Joku selittämätön luonnonilmiö se vissiin on, kuten myös Hessdalenissa). Jos täällä nyt alkaa hyviä tarinoita tulla, niin itsekin voin jotain kirjoitella. Odottelen ensin muilta panostusta.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/