Chat

Author Topic: Uskotko aaveisiin  (Read 60223 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Vs: Uskotko aaveisiin
« Reply #30 on: January 10, 2008, 18:24:14 »
Jos täällä nyt alkaa hyviä tarinoita tulla, niin itsekin voin jotain kirjoitella. Odottelen ensin muilta panostusta.

Otetaan tuo lupauksena. Hieman saattaa joku pitää minua tästä lähtien hulluna  :roll: , mutta kirjoitellaan nyt kuitenkin. Ja kun itseeni ja omiin aisteihini luotan, enkä tälle ole järkiperäistä ratkaisua löytänyt, katsotaan josko jollakulla olisi fiksuja ehdotuksia.. Ja kun vielä kalastukseen liittyy, sitä suuremmalla syyllä.

Oli kevät 2007, muistaakseni yksi mökkiviikonloppu kesäkuun alussa ennen kesälomaa. Mökkijärvemme on rehevä, ja lahnoja on reilusti. Ne eivät tosin ole kovin isoja, ja päätin sitten illalla lähteä tutkimaan ruovikoiden takusia tuulastustekniikalla siinä toivossa, että lahnojen kutupaikoista ja olemassaolosta saisi jonkinlaista viitettä. Yksin kun menin, eteneminen oli hiukka hankalaa soutajan puutteessa.

Oli siis ilta, tai oikeastaan yö, kello oli ehkä jonkin verran vaille 23 ja pimeää oli kuin missä kun taivas oli pilvessä. Keli oli todella tyyni, kun parin tunnin session jälkeen suunnittelin poislähtöä (eli ~23). Rykäisin moottorin käyntiin erään isohkon kaislikon takana, ja suuntasin kotia kohti, ensin piti kuitenkin kiertää kaislikko etelän puolelta. Paikalla on noin 3 metriä vettä savipohjalla, eikä siinä ole varmuudella mitään kiviä eikä hakoja. Se on niin tuttu paikka, että meinasin kuolla säikähdyksestä kun aivan eteläkärjessä sitten jysähti. Vene osui johonkin (hitaalla vauhdilla 2hv moottorilla), aivan kuin pinnalla kelluvaan tukkiin ja hyppäsi hieman ilmaan. Pomppasin takatuhdolta ylös katsellen hurjasti ympärilleni. Pinnalla ei näkynyt mitään irtonaista. Sitten siitä kohti, missä törmäys tapahtui, lähti jokin valtava uimaan poispäin pinnan alla. Pinnalla näkyi kaksi peräkkäistä vanaa, vajaan kahden metrin (170-190, mahdoton arvioida tarkasti pimeässä) päässä toisistaan täysin symmetrisesti samaa vauhtia, ollen siis yhteydessä toisiinsa. Vanojen välissä, edessä ja takana vesi kohosi hieman, aivan samalla tavalla kuin hauki jättää pienen kohoamapyörteen käytyään pinnan tuntumassa. Nämä veden kohoamat vain olivat aivan eri mittakaavassa. Pimeydestä johtuen en nähnyt mitään pinnan alle (totuuden nimessä en olisi välttämättä uskaltanut käyttää tuulastusvaloa, vaikka siihen olisi ehkä ollut mahdollisuus). Vene loittoni paikalta, ja uituaan noin kymmenen metriä pinnan tuntumassa vanat sukelsivat hiljaa pinnan alle. Jumalauta että pelotti koko loppumatkan rantaan.

Olen miettinyt pääni puhki erilaisia teorioita ja vaihtoehtoja.
Hauki - Ei todellakaan. Jos olisi ollut, sen olisi täytynyt olla vähintään 35-kiloinen.
Karppi - Ne eivät kasva missään nimessä eivätkä missään olosuhteissa yli puolitoistametrisiksi!
Sampi - Olisi uinut Saimaan kanavaa 200km ylävirtaan? Liian epätodennäköistä.

Eikä mitään havaintoa mikään se olisi voinut olla. Tuon kokemuksen jälkeen olen suhtautunut kaikkeen yliluonnolliseen jokseenkin kunnioittavammin.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Pilikkijä

• Käykää hyvät ihmiset kalassa
    • View Profile
« Reply #31 on: January 10, 2008, 19:17:22 »
Perca on löytänyt Lochnesin hirviö II:n :-D Hehe. Mut aikas outo tapahtuma... Itelle ei ole mitn yliluonnollista tapahtunut, mitä ny aina joskus nähäny lampun valon ruovikon reunas (oltiin iltalennolla eli sorsastamssa) Ja ku tsiikattii paikka, niin siel ei näkyny mitään jälkiä eikä mitään :? . Se oli sellane välähdys, niinkuin joku olisi ottanu salamavalo ois räpsähtänyt. Tietekki joku griinpiissiläine ottanu kuvia :roll: . Ei se ole kummemmin minua haitannut. Luonnollisia ja epäluonnollisia tapahtumia sattuu, ei sille maha mitään.
SOS=Se On Saletti™

Tumzu

• View Profile
« Reply #32 on: January 10, 2008, 19:40:32 »
Ittelleni tuli mieleen perkan jutusta Saimaannorppa, En kyllä tiedä esiintyykö niitä sielläpäin ja kuinka isoiksi kasvavat. Toinen joka tuli mieleen olisi uimassa oleva pieni hirvi, mutta tuo sukellus kohta ei täsmää  :-D aika kaukaa haettuja, mutta nämä tulivat mieleen.

Topic:iin sen verran, että kyllä varovaisesti uskon Yliluonnollisiin asioihin, vaikka en kyllä muista tässä nyt, että itselleni olisi jotain sattunut.
« Last Edit: January 10, 2008, 21:44:40 by Tumzu »

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #33 on: January 10, 2008, 20:01:19 »
Ittelleni tuli mieleen perkan jutusta Saimaannorppa

Se olisi luonnollisin ratkaisu, tosin lähin karikko missä saimaannorppa on havaittu katsoen meidän laiturilta on yli 50km:n päässä. Teoriassa kaikki mahdollista, mutta saimaannorpat eivät käsittääkseni viihdy sameissa vesissä kovin hyvin..?

edit. "Aikuisen saimaannorpan ruumiin pituus on 130–145 cm ja paino 50–90 kg" -Wikipedia

-Perca
« Last Edit: January 10, 2008, 23:20:56 by Perca »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #34 on: January 11, 2008, 12:03:25 »
No mun kaveri sanoi, että oli soutaessa kolauttanut haukea päähän. Ne ei ihan aina tajua maailman menosta kaikkea, joten tuollainen kopiksi ajaminen voi hyvinkin olla mahdollista. Itse soutelin kerran melko pimeässä kuhaa sellaisessa pinnan selvästi rikkovassa terävässä aallokossa. Yhtäkkiä keskellä selkää kuului vaimea kops veneen keulasta. Siinä sitten alkoi pää pyörimään, että mitä hittoa? Missään ei näkynyt mitään.. Jatkoin soutua ja kohta molemmat vavat taipuivat. Oli sitten joku virittänyt verkon ja laittanut merkiksi sellaisen alle 10cm pituisen tumman puupalikan. Mukava salaverkko, ei takuulla näy tarkastajille. Sillä kertaa en käyttänyt puukkoa (vrt. viesti kalastus.comissa), mutta mieli olisi tehnyt latoa koko verkko veneeseen kyytiin mukaan. Täysin ala-arvoista kalastusta taas joltain isännältä.

Mun mielestä tuo Percan tarina ei mene vielä yliluonnolliselle puolelle, joten en vielä ala kirjoittamaan mitään. Monilla foorumeilla nämä ovat suosittuja threadeja, ihmettelen vähän, jos täällä ei kunnon tarinoita ala kuulua. Vaikka asialla olisi luonnollinenkin selitys, niin mielikuvituksen lento ja tilanteen muu kuvaus on aina mukavaa luettavaa. Kirjoitelkaa ihmeessä. En tarkoita mielikuvituksella keksittyjä tarinoita, vaan sitä miten oma pää reagoi havaintoihin erilaisissa olosuhteissa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #35 on: January 11, 2008, 17:46:42 »
No no. En kyllä usko aaveisiin, mutta yliluonnollisiin asioihin kyllä... Ehkä... 
Omia kokemuksia ei näissä jutuissa niinkään ole.

Jos pitäsi ainoastaan sanoa kyllä, tai ei, niin kyllä minä sanoisin silti, että ei.

Ja nuo videot on kyllä mielestäni täyttä p*skaa, eli jotain muokattuja.
« Last Edit: February 13, 2009, 12:59:23 by kirjolohikäärme »
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #36 on: January 15, 2008, 23:57:08 »
Mun mielestä tuo Percan tarina ei mene vielä yliluonnolliselle puolelle

Ilmeisesti se sitten jää mielestäsi jonkin toisen aihealueen puolelle. Minkä?

En tiedä että mikä helvetin Loch Ness se oikeasti oli, on kyllä jäänyt mietityttämään ja pahasti. Aikaisemmin suhtauduin yhtä kevyesti kaikkeen mikä liittyi vähääkään henkimaailman juttuihin, mutta tuo nyt sitten muutti tilanteen. Että jos Mikko rankkaa lamppujen heilumiset ja valojen sammumiset tämän edelle, en ihmettele että threadissa on vähän hiljaista.

-Perca

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #37 on: January 16, 2008, 01:24:54 »
Tänään lakkasin vaappuja ja kuntelin radiota sen muutaman minuutin ajan. Suljin radion ja läksin pajalta pois. No tunnin päästä menin uudestaan lakkaamaan ja olin lakannut muutaman vaapun kun yhtääkkiä alkoi radio soimaan ja siellä tuli tämä radio nova mainos heti alkuun. Tuossa kohtaa vähän säikähdin että mitä helvettiä, minähän sammutin sen kun viimeeksi lähdin.
Miten lie mennyt päälle!
Se nappula vielä mistä s sammutetaan on tosi jäykkä.
Mutta tuollaisestakin sitä voi ihminen säikähtää niin että oikein säpsähtää...
 :-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #38 on: January 16, 2008, 08:52:01 »
Että jos Mikko rankkaa lamppujen heilumiset ja valojen sammumiset tämän edelle, en ihmettele että threadissa on vähän hiljaista.

Ei kai se minun vika ole, jos ihmiset eivät kirjoita. Tähän mennessä mitään "kunnon" yliluonnollista tavaraa ei ole vielä näkynyt, lähinnä tuollaisia arkipäivän juttuja (vrt. Perza tuossa yläpuolella).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

kalastan_kaikkea

• Guest
« Reply #39 on: January 20, 2008, 17:45:43 »
Meiän talossa tapahtuu kummia asioita melkein aina kun käy ulkona ja tulee takaisin tavarat ovat vaihtaneet paikkaa ja jos on yksin kotona niin tavarita kaatuu niin kuin joku liikkuissi täällä...

Tosimies

• Guest
« Reply #40 on: January 20, 2008, 17:50:40 »
Meiän talossa tapahtuu kummia asioita melkein aina kun käy ulkona ja tulee takaisin tavarat ovat vaihtaneet paikkaa ja jos on yksin kotona niin tavarita kaatuu niin kuin joku liikkuissi täällä...

Usein vanhat ja dementiaa sairastavat immeiset kokevat samanlaisia asioita.. Siksi heidän oviensa lukot pitää vaihtaa 3 kertaa viikossa  :roll:
Itse siirtävät tavaroitansa ja eivät muista sitä.
Kokemusta on! Rautakaupassa viikon töissä olleena olin mukana vaihtamassa lukkoja vanhuksille.. Kotkut menivät niin pitkälle, että laittoivat kerrostalossa oveensa (laittoman!) riippulukon.
Muutama sellainen saatiin murtaa voimapihdeillä..

Tulipas OT viästiä..

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #41 on: January 21, 2008, 12:44:53 »
Varauksella näihin asioihin suhtaudun, mutta en menisi mitenkään sanomaan jyrkkää eitä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Pere

• Varo perho, tiältä tullaan!
    • View Profile
    • Email
« Reply #42 on: January 21, 2008, 15:42:42 »

Usein vanhat ja dementiaa sairastavat immeiset kokevat samanlaisia asioita.. Siksi heidän oviensa lukot pitää vaihtaa 3 kertaa viikossa  :roll:
Itse siirtävät tavaroitansa ja eivät muista sitä.
Kokemusta on! Rautakaupassa viikon töissä olleena olin mukana vaihtamassa lukkoja vanhuksille.. Kotkut menivät niin pitkälle, että laittoivat kerrostalossa oveensa (laittoman!) riippulukon.
Muutama sellainen saatiin murtaa voimapihdeillä..

Tulipas OT viästiä..
Vanhuksilla on tämä "muistinmenetys" tauti, en muista sen nimee. sen takii ne ei välttämättä muista mitä ovat tehneet. Yks hyvä puoli siinä taudissa on. Joka paivä saa uusia ystäviä. (Oli pakko jatkaa off topiccia :-))
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

pro-onkija

• MSN Messenger - marko.issakainen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #43 on: January 22, 2008, 16:43:36 »
No kerran ku olin kaverin luona yötä käytiin nukkumaan ja sammutettiin tietokone. Parin minuutin päätä kone yht äkkii käynnisty itestään. Arvaa säikähettiinkö.

OsPa

• Guest
« Reply #44 on: January 22, 2008, 21:04:05 »
No en itse oo kokenu mutta aina ku näitä lukee niin yöllä pelottaa että onkohan tuossa joku ? ;D

(olin muuten tämän avauksen 900 lukia! aplodeja! :d ]

Crice

• View Profile
« Reply #45 on: January 23, 2008, 22:04:42 »
No kerran ku olin kaverin luona yötä käytiin nukkumaan ja sammutettiin tietokone. Parin minuutin päätä kone yht äkkii käynnisty itestään. Arvaa säikähettiinkö.
Joitakin vuosia sitten minun tietokone käynnistyi useasti öisin. Vatutti kun piti rätti väsyneenä ruveta sammuttelemaan sitä. Mulle kerrottiin joku pätevä syy siihen mutta en nyt muista että miksi se käynnistyi. Ei ole ikinä ollut mielessä että olisi jotakin ylilounnollista ollut.
O_o

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #46 on: January 23, 2008, 23:16:14 »
Sähkökatkos käynnistää jostain syystä minun cd-soittimen. Ja mikä parasta, se myös alkaa soittamaan siellä sisällä ollutta levyä. Jos vahvistinkin on jäänyt päälle, niin sähkökatkoksen jälkeen alkaa rokki pauhata. Pariin kertaan on tullut yöllä herättyä siihen, kun Slade pauhaa olohuoneessa. Ei hirveästi ole naurattanut.

Telkkari teki myös sitä, että pelkkä standby -tila ei riittänyt pitämään sitä kiinni. Se saattoi aueta itsekseen. Ja se ei tietenkään sille riittänyt, vaan se alkoi vaihdella myös kanavia itsekseen ja päätti säätää äänen mahdollisimman pienelle. Muuten hyvä tuo hiljaisuus, mutta siinä telkkarissa oli sellainen bugi, että jos se ääni oli säädettynä minimille, niin se saattoi "mennä yli" ts. mennä toiseen ääripäähän eli täysille. Kertaalleen olin yksin kotona nuorena poikana ja pesin illalla hampaita. Olin jonkun kauhuleffan katsonut ja juuri sopivan herkistyneessä tilassa. Sitten yhtäkkiä alkoi omasta huoneesta kuulua kummaa ääntä ja vilkettä. Melkein tuli paskat housuun, mutta telkkari siellä vain eli omaa elämäänsä. Kädet vapisten sitten siitä virrat pois, kunnes juuri sitä lähestyessä se veti volat kaakkoon (kuten kerroin). Sitä säikähdin todella pahasti, yllätys oli melkoinen ja en todellakaan osannut sitä odottaa.  Telkkari ei käynnistynyt itsestään tai muutakaan temppuillut, jos muisti pyyhkiä ruudusta sähköisyydet esim. kädellä aina käynnistyksen ja sammutuksen yhteydessä.

...ja tämäkään ei vielä ole niitä lupaamiani yliluonnollisia tarinoita. Odotan jotain hyvää tarinaa ensin, ennenkuin alan omia juttujani kertomaan :)

Crice

• View Profile
« Reply #47 on: January 24, 2008, 19:48:48 »
O_o

« Reply #48 on: January 24, 2008, 20:11:28 »
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=15724
Tuolla jtn keskustelua kaikesta yliluonnolliseta jne. Kusetusta varmaa monet, mutta musta on mukava lukee noita :-)
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tosimies

• Guest
« Reply #49 on: January 24, 2008, 20:15:19 »
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200801247146904_ul.shtml
Muistakaahan katsoa kuvakin!

Jos löydän, niin voin skannata tänne tuollaisen kuvan  :-D
Siinä kuvassa poseeraa mummo ja sen kavereita.. Haamuna taustalla näkyy vielä(kin) elossa oleva mummeli !  :-D
Hauska kehitys virhe..
« Last Edit: January 25, 2008, 14:07:13 by Tosimies »

Crice

• View Profile
« Reply #50 on: January 24, 2008, 21:02:04 »
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=15724
Tuolla jtn keskustelua kaikesta yliluonnolliseta jne. Kusetusta varmaa monet, mutta musta on mukava lukee noita :-)
Ihan kivoja ilta satuja :-) Suurin osa on selvästi keksittyä.
O_o

Crice

• View Profile
« Reply #51 on: February 15, 2008, 21:26:29 »
Lisää yliluonnollisia uutisia!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200802157255207_ul.shtml

Minusta tuo että kuuluu naurua ja puhetta on jotakin ihan muuta. Esim. gangsterit kokoonpanollaan :wink:
O_o

KKim

• MSN Messenger - Kim.Kauranen@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #52 on: February 15, 2008, 22:48:43 »
Kerran kun olin kotona yksin yön, ja menin käymään yöllä siinä kuistilla, (Saunasta tulin ja kävin istumassa) niin yhtäkkiä autotallin luona syttyy valo palamaan, ei helkkari että rupes pelottamaan, en uskaltanut mennä katsomaan.
Rahalla saa ja hevosella pääsee

Crice

• View Profile
« Reply #53 on: February 15, 2008, 22:51:56 »
Kerran kun olin kotona yksin yön, ja menin käymään yöllä siinä kuistilla, (Saunasta tulin ja kävin istumassa) niin yhtäkkiä autotallin luona syttyy valo palamaan, ei helkkari että rupes pelottamaan, en uskaltanut mennä katsomaan.
Jos vaikka rusakko meni liiketunnistimesta :? Jos se on liiketunnistin valo niin silloinhan se on mitä suurimmalla todennäköisyydellä joku elukka.
O_o

KKim

• MSN Messenger - Kim.Kauranen@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #54 on: February 15, 2008, 22:54:26 »
Ei ole liike-tunnistin, ei sillä että aaveita, mutta joku siellä on käynyt.
Rahalla saa ja hevosella pääsee

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #55 on: February 15, 2008, 23:15:54 »
Joku sähköpiikki on myös mahdollinen. Monesti valot välähtävät esimerkiksi ukkosella kun sieltä reijästä pukkaa salamaniskun seurauksena liikaa virtaa!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #56 on: February 15, 2008, 23:42:37 »
Kuoleman hetken etiäisistä on taas ollut tässä puhetta. Niissä on jotain niin outoa, ettei sitä vaan voi käsittää. Itsellänikin on sellaisia kokemuksia, joten niistä olisi kiva saada keskustelua.

Eetu_

• View Profile
« Reply #57 on: February 16, 2008, 11:47:35 »
Kannattaa katsoa JIMiltä Haamutiimi. Siinä hyvää juttua.

Itse en oikeastaan usko.

Fishermansfrend

• View Profile
    • Email
« Reply #58 on: February 16, 2008, 21:03:55 »
En usko! JEP! videot on pelkkää huijausta! : :mrgreen:

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #59 on: February 16, 2008, 23:30:28 »
Kuoleman hetken etiäisistä on taas ollut tässä puhetta. Niissä on jotain niin outoa, ettei sitä vaan voi käsittää. Itsellänikin on sellaisia kokemuksia, joten niistä olisi kiva saada keskustelua.
En ole varma, tarkoitatko tätä, mutta isäni sai kalareissussa (useita päiviä kestäneessä, jos oikein muistan) oman mummonsa juuri kuoltua tunteen, että on pakko lähteä kotiin. Ei olla hirveästi tästä puhuttu.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

center>