Chat

Author Topic: Höyhen/sulka setti  (Read 3800 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalastaja_!

• Aina valmiina...kalastamaan......
    • View Profile
    • Email
Höyhen/sulka setti
« on: January 16, 2008, 16:08:11 »
Sanokaas olettekos missään nähneet ERIKSEEN (ilman penkkiä ym.) myytäviä höyhen/sulka settejä?? Tarkoitan sellaista jolla jotain tekeekin....Vai onko vaan uskottava että kauppaan ja ostelemaan erilaisia erikseen??
Ja vielä: Voiskos joku kokeneempi kertoa mitä perusmatskua kannattaa hankkia sidontaan noin yleensä?? Kiitos Teille! :wink:
Nyt tai ei koskaan......=)

Salmo

• Guest
Vs: Höyhen/sulka setti
« Reply #1 on: January 16, 2008, 16:56:41 »
Itse aloittelevana perhonsitojana olen ensin miettinyt, minkä tyyppisiä perhoja eniten käytän/tulen käyttämään. Tämä on tietysti vähän hankalaa, jos on vielä aloitteleva perhokalastajakin (kuten allekirjoittanut). Mutta esim. Veli Autin sidontavideoissa on mielestäni hyvin esitelty varsin yksinkertaisia sidoksia ja niiden materiaaleja. Musta leech lienee aika yleinen aloittelijan perhosidos, josta on eri variaatioita löydettävissä netistä, kirjallisuudesta ja videoilta. Ja toki voi kehitellä omiakin variaatioita.

Onhan noita jonkinlaisia matskusettejä osunut silmään Tampereen seudun liikkeissä. Nettikauppojen valikoimasta en osaa sanoa.

Progamer

• Sitä se teettää
    • View Profile
Vs: Höyhen/sulka setti
« Reply #2 on: January 16, 2008, 18:20:10 »
En oo sen kummempiin höyhenlajitelmiin törmännyt, mutta mistpoolissa on Whitingin Fly Tier's variety pack, hinta n. 10€. Siinä on lajitelma erilaisia streamer niskoja yms. pehmeitä häkilähöyheniä. Hintaansa nähden hyvä setti. Sitten ihan perus marabou, kannattaa ottaa erikoisvalikoitua tai woolly buggeria, paljon mukavempia kun niistä saakin parempaa tavaraa esim. liitseihin. Kannattaa kahtoo Freditiltä noita erilaisia höyheniä, mielestäni siellä on erikseen myytävät sulat ja höyhenet halvempia, esim. helmikana ja peltopyy. Aloittelija oon vielä itekkin enkä todellakaan tiedä mitä höyhentä mihinkin tarkalleen käytetään, mutta siitä se lähtee kun vähän soveltaa. :wink:

Edit. Tässäpä vielä linkki tuohon höyhenlajitelmaan
« Last Edit: January 16, 2008, 18:36:19 by Progamer »

center>