Chat

Author Topic: Intti  (Read 94993 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[email protected]

• En ole mikään Einstein, mutta...
    • View Profile
Vs: Intti
« Reply #30 on: March 25, 2008, 23:52:34 »
Näitä "yksiä kavereita" sekoaa siellä sun täällä, ei intti pahemmin laukaise mitään "hulluusoireita", ne "oireet" on ollu jo ennen inttiin menoa tai ne "oireet" voi tulla vasta kauan jälkeen intin.

Tästä on kyllä vähän pakko olla eri mieltä. Mikä oikeastaan sulkee pois ne mahdollisuudet, ettei juuri inttissä olo voisi laukaista mitään "hulluusoireita"? Minä tunsin/tunnen vieläkin yhden kaverin, joka aikoinaan lähti armeijaan reippain mielin ja sitten poistuikin sieltä suljetulle osastolle. Ja täytyy sanoa, että jos kyseisellä henkilöllä olisi ollut oireita ennen armeijaan menoa, niin 100% varmuudella ne olisi kyllä huomatta/todettu aikoja sitten.

Itsellä tapahtuneen jälkeen heräsi paljon ihmetystä, että miten huonosti asiat ovat siellä pitänyt olla ja mennä, kun sellainen reipas kaveri joutuu armeijasta hoitoon.

Ei sitä melkein vieläkään tahdo todeksi uskoa...

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #31 on: March 26, 2008, 00:28:07 »
Näitä "yksiä kavereita" sekoaa siellä sun täällä, ei intti pahemmin laukaise mitään "hulluusoireita", ne "oireet" on ollu jo ennen inttiin menoa tai ne "oireet" voi tulla vasta kauan jälkeen intin.

Tästä on kyllä vähän pakko olla eri mieltä. Mikä oikeastaan sulkee pois ne mahdollisuudet, ettei juuri inttissä olo voisi laukaista mitään "hulluusoireita"? Minä tunsin/tunnen vieläkin yhden kaverin, joka aikoinaan lähti armeijaan reippain mielin ja sitten poistuikin sieltä suljetulle osastolle. Ja täytyy sanoa, että jos kyseisellä henkilöllä olisi ollut oireita ennen armeijaan menoa, niin 100% varmuudella ne olisi kyllä huomatta/todettu aikoja sitten.

Itsellä tapahtuneen jälkeen heräsi paljon ihmetystä, että miten huonosti asiat ovat siellä pitänyt olla ja mennä, kun sellainen reipas kaveri joutuu armeijasta hoitoon.

Ei sitä melkein vieläkään tahdo todeksi uskoa...

Tavallaan tarkoitin tuota samaa mitä sinäkin, mutta mikä armeijassa sitten saa aikaan sellaista, että "reipas" kaveri vain muuttuu siellä? Menee sinne paljon "hullumpiakin" ja eivät ole sen kummempia sieltä pois tullessa.
Eli mitä yritän sanoa, on se, että mikä tahansa "kovempi" muutos normaaliin elämään voi vain yksinkertaisesti olla joillekkin liikaa, vaikka muuten olisivat ihan normaaleja(kuka määrittää mikä on normaali?).

haukka_1

• View Profile
« Reply #32 on: March 26, 2008, 17:54:33 »
Lähinnä mä pidän tuota asevelvollisuutta turhana nykyisessä Euroopassa. En ole todellakaan mikään hippi, mutta pasifisti kyllä. Olen kyllä valmis suojelemaan itseäni ja perhettäni aseella, mutta siihenpä se loppuukin.  
Kuten jo aikaisemmin totesin niin ei puolustusvoimille kuulu pelkkä sotiminen vaan käsitykseni on, että myös kriisitilanteissa järjestyksen pitäminen ja auttaminen. Ja mitenkä pystyt suojelemaan perhettäsi aseilla jos ei olisi minkään näkösitä kokemusta aseista aikaisemmin? Kyllä jossain vaiheessa tulisi joku ongelma vastaan. Ja parempi pitää asevelvollisuus vain, koska ei sitä ikinä tiedä milloin joku kahjo pääsee jonkun valtion valtaan.

War123

• View Profile
« Reply #33 on: March 27, 2008, 11:11:35 »
Vituttaa, kun koko ajan oon kipeenä ja intissä pitäs sotaa leikkiä :x Jatkuvaa limasta yskää ja räkä valuu nokasta. Kun näyttäis menevän ohi, nousee kuume. Piti mennä ohi muutamassa viikossa, mutta mitä sitä v*ttua. Aiemmin ei ole ollu korkea kuume, nyt vasta iski kuumetta 39. Ilmeisesti pitkäkestoinen flunssa iski. Sairastaako monet samalla lailla ja meneekö tää ohi koskaan?!!  :-o :x

Salmo

• Guest
« Reply #34 on: March 27, 2008, 12:29:31 »
Vituttaa, kun koko ajan oon kipeenä ja intissä pitäs sotaa leikkiä :x Jatkuvaa limasta yskää ja räkä valuu nokasta. Kun näyttäis menevän ohi, nousee kuume. Piti mennä ohi muutamassa viikossa, mutta mitä sitä v*ttua. Aiemmin ei ole ollu korkea kuume, nyt vasta iski kuumetta 39. Ilmeisesti pitkäkestoinen flunssa iski. Sairastaako monet samalla lailla ja meneekö tää ohi koskaan?!!  :-o :x

Niin tuttua. Ylempänä jo totesin seuraavaa:

Palvelukseen astuvat, kannattaa hankkia infuenssarokotus ennen inttiä - varsinkin I-erässä astuvat! Mulla meni käytännössä koko alokasaika sairastaessa. Oli poskiontelotulehdus ja kaikenlaista. Joka lomalla olin kipeänä, kuumetta siinä 39 paikkeilla. Sotilaan perustutkinto jäi suorittamatta, kun lekuri ei antanut lupaa osallistua rästiin poskiontelotulehduksen takia. Olivat laittamassa AUK:iin, mutta suorittamaton perustutkinto oli esteenä.

Salmo

• Guest
« Reply #35 on: March 27, 2008, 12:32:11 »
Niin, ja kyllä tuo sairauskierre meni ohi, kun laivastokausi alkoi. Jotain 12 viikkoa se taisi kestää. Mutta oli sen jälkeen kyllä pitkään hyvä vastustuskin. Loppuaikana en ollut rivistä pois päivääkään ja reservissäkin olen pysynyt varsin terveenä näihin päiviin asti.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #36 on: March 27, 2008, 13:28:52 »
Niin, ja kyllä tuo sairauskierre meni ohi, kun laivastokausi alkoi. Jotain 12 viikkoa se taisi kestää. Mutta oli sen jälkeen kyllä pitkään hyvä vastustuskin. Loppuaikana en ollut rivistä pois päivääkään ja reservissäkin olen pysynyt varsin terveenä näihin päiviin asti.

Eikö edes "nokialainen" iskenyt?

Itte olin alkumetreillä 39.5 -kuumeessa pitkään. Aina lomilla toivuin ja rivissä uudestaan tauti päälle. Loppuajasta taas lomilla olin kuumeessa, mutta palveluksessa terve. Silti kaikki 74 metsäyötä kunnialla mukana. Väitän, ettei koko yksikössä ollut montaa minun lisäksi, jotka olivat _kaikki_ metsäyöt rivissä.

Ja mitä aiemmin puhuttiin aseilla leikkimisestä, niin sitä se nimenomaan on. Kyllä se leikkimistä on, kun juostaan mättäiden seassa ja huudetaan laukaus! laukaus! SAARRRRJA! Sitä tehtiin alle 10v lähimetsissäkin, mutta ei se mitään totista ollut silloin.

Ja mitä tulee turhuuteen yms.. armeijan sisältö tehokkaasti koulutettuna vie max 3kk aikaa. Itse 8kk aikana huomasin paikan mielettömyyden siinä, että siellä ei tehdä muuta kuin odotetaan. Aina on kiire odottamaan ja sitten odotetaan. JA sen jälkeen jonotetaan ja odotetaan. Ja taas odotetaan. Suoranaista toimintaa on varsin vähän jopa. Kaikki aika yli tuon 3kk on sitä vapauden riistoa.

Leireilyt on jopa ihan mukavia välillä, mutta tst-osiot ei. Se valvominen ja vartioiminen on puuduttavaa, jopa siinä määrin että olen nukahtanut seisaalleni ja suksille alamäessä. 6pv 20min yöunille/yö oli suht tehokasta unilääkettä.  Jostain kumman syystä aina Rovajärvellä leirillä oli alle -30 pakkasta, paitsi viimeisenä yönä (lauhtui nollaan). Siellä viimassa oppi sen, ettei siihen kylmään heti kuole, eikä saa edes paleltumiakaan.

Tuota inttikavereiden ja hengen kehumista taasen en ymmärrä. Yhteenkään inttituttuun en ole pitänyt yhteyttä sen jälkeen. Alokaskaudella oli hyvä henki, mutta loppua kohden porukassa alkoi vässykät pinnaamaan hommien teosta, niin siitä tuli sluibailukierre kaikkien kesken. Kukaan ei enää tehnyt mitään ja sitten ne muutamat jotka eivät halunneet tappelun uhalla alkaa vastustamaan käskyjä, joutuivat tekemään työt. Itse en halunnut tapella joutavuuksista, koska siinä olisi palanut lomatkin. Mitä enemmän tuolta laitoksesta sai vaan olla pois, sen parempi. Käytin KAIKKI mahdolliset iltavapaat + varusvapaat (asuin 2km päässä varuskunnasta). 11 kuntsaria tulivat myös tarpeeseen.

TJ -11v
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

War123

• View Profile
« Reply #37 on: March 27, 2008, 14:08:10 »

Ei helevattu. Jos meikäläisellä on samanmoista tuuria, nii viel pitäs monta viikkoa kärvistellä. Välistä tuntuu et pää hajoo ton yskänki kans, saati kuumeen. Hajottaa toisinaan koko inttiki. Ois välistä kiva vetää täysillä ees jossaki hommassa, mut sairastaminen verottaa kummasti voimia.
Onko mahollista päästä kotiin sairastaan vai onko se p*skapuhetta?

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #38 on: March 27, 2008, 15:45:23 »
Onko mahollista päästä kotiin sairastaan vai onko se p*skapuhetta?

Kaverilla oli ollut kolme päivää kuume vajaassa 40 asteessa  sekä kehkoputken tulehdus niin hänet laitettiin koti hoitoon melkein viikoksi. Tosin eipä siinä 40 asteen kuumeessa ja keuhkoputken tulehduksessa paljoa mitään voi tehdä kotonakaan, mutta mielummin kotona kuin varusmies sairalaassa.
Eli ei sieltä ihan helpolla kotiin laiteta sairastelemaan.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #39 on: March 27, 2008, 16:32:48 »
Muistelin kanssa, että joku tällainen keuhkoihin liittyvä sairaus oikeutti kotihoitoon. Eräs inttikaveri oli liki 2 viikkoa kotona kahdessa jaksossa kun oli sairas.

Niin ja olen edelleenkin sitä mieltä, että ei siellä aseilla leikitty. Harjoituksissa olisi voinut käyttää vaikka puukeppiä, koska ei se ase ollut se asian ydin, vaan oikeaoppinen eteneminen.

Ja mitä inttikavereihin tulee, niin ehkäpä se on sitten yksilöllistä. Jotkut pääsee hyvään porukkaan ja toiset joutuu mulkkujen seuraan.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

War123

• View Profile
« Reply #40 on: March 31, 2008, 18:52:09 »
Joutuiko kukaan koskaan sairaana leirille? Et on ollu edelliset päivät kuumeessa mutta silti käsky käy leirille. Miten sellasesta hengissä selviää?  :roll:

El Payaso

• View Profile
« Reply #41 on: April 04, 2008, 00:58:28 »
Pete kirjoitti tossa sellaisesta miehestä, joka tosiaan käytännössä sortaa omalla tekemisellään sivareita. Onko tuollainen rasismi sinun mielestäsi oikein? Mielestäni tuollaiset ahdasmieliset vanhat miehet saisi vetää kölin ali! Hyvin kuvastaa näitä vanhemman kansan ahdasmielisiä mielipiteitä siitä, miten nuoren miehen kuuluu palveluksensa suorittaa. Pistää vihaksi tommoset kusiaiset.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #42 on: April 04, 2008, 01:07:56 »
Pete kirjoitti tossa sellaisesta miehestä, joka tosiaan käytännössä sortaa omalla tekemisellään sivareita. Onko tuollainen rasismi sinun mielestäsi oikein? Mielestäni tuollaiset ahdasmieliset vanhat miehet saisi vetää kölin ali! Hyvin kuvastaa näitä vanhemman kansan ahdasmielisiä mielipiteitä siitä, miten nuoren miehen kuuluu palveluksensa suorittaa. Pistää vihaksi tommoset kusiaiset.
Tuonhan voit käydä kertomassa vaikka torilla kun Valtakunnallinen Sotiemme Veteraanit 2008 -keräys alkoi tuossa 8. maaliskuuta, heti kun ensimmäiset näet, niin eikun kertomaan heille mielipiteesi heistä, tai ainakin tästä yhdestä joka Sinullekkin on antanut mahdollisuuden käydä suomalaista koulua ja päästää suustasi tuonkin sotaveteraaneja väheksyvän toteamuksesi ihan laillisesti ilmoille. Ihan kaikissa maailman maissa se ei olisi onnistunut, mutta sotaveteraanien takia se onnistuu Suomessa. 

abboreman

• View Profile
« Reply #43 on: April 04, 2008, 13:50:05 »
1/07 KymPionP

Ihan hyvä paikka, mutta älkää odottako liikoja inttiajaltanne. Jälkeenpäin voi fiilistellä, mutta sinä aikana se vain vituttaa todeta kuinka paska armeija suomella onkaan.
Spollet on tykkimiesten kanssa yksi turhimpia intinviettopaikkoja. Sissit ihan jees ja pioneerit se paras :-D

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #44 on: April 04, 2008, 16:38:52 »
saisi vetää kölin ali!

Pistää vihaksi tommoset kusiaiset.

Sanon saman sinun mielipiteistäsi tässä asiassa. Ymmärrän tuota vanhaa miestä täysin, enkä näe hänen toiminnassaan mitään väärää.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

El Payaso

• View Profile
« Reply #45 on: April 05, 2008, 11:22:48 »
Ei jokainen veteraanikaan ajattele noin. Esimerkiksi isäni jo edesmennyt pappa suhtautui sivareihin paljon suopeammin kuin esimerkiksi oma pappani tai isäni. En kyseenalaista sitä, että veteraaneja pitäisi kunnioittaa ja kunnioitankin, mutta ei heillä ole sen enempää oikeutta harjoittaa rasismia Suomessa! Jos joku nyt Suomen pelastaisi joltain katastrofilta, niin olisiko hänellä oikeus alkaa sortamaan meitä muita, että joo vittu ootte paskempia kuin minä...

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #46 on: April 07, 2008, 21:26:46 »
ei heillä ole sen enempää oikeutta harjoittaa rasismia Suomessa!

Jos joku nyt Suomen pelastaisi joltain katastrofilta, niin olisiko hänellä oikeus alkaa sortamaan meitä muita, että joo vittu ootte paskempia kuin minä...

Todellista sortoahan tuo on, voi pikkupikku sivariraukkaa, mistähän saataisin psykologi hätiin ja vanhus mielentilatutkimukseen. Monilla vanhoilla päähänpinttymät, uskomukset ja arvot ovat saattaneet vanhentua tai vääristyä, turha yksittäistapauksesta on alkaa johtaa yhtään mitään. Mielestäni veteraaneja on jätetty huomioimatta tarpeeksi monen kymmenen vuoden ajan sotien jälkeen, vasta nykyään heitä on alettu tukea paremmin. Niin että kyllä, antaa veteraanien "sortaa" sivareita muita niin kauan kuin heitä on vielä jäljellä.

Sodan kauhut ja rintaman kokenut vanhus ei tuskin arvosta paljoa nuorta, tervettä miestä, jos tämä jonkin ituhippiaatteen takia jättää käymättä armeijan - Enkä ihmettele pätkääkään. Jos tästä sortoa pitää hakemalla hakea, niin mielestäni sivari loukkaa huomattavasti pahemmin vanhusta jättämällä armeijan käymättä. Suomen armeija ei ole laitoksena kovin paha tai vaarallinen, jos verrataan vaikka puna-armeijaan, minkä menettelytavoista olen kuullut sen käyneiltä 70- ja 80-luvuilla. Ja pahimmassa tapauksessa El Payasokin olisi sinne joutunut. Sen takia, että veteraanit puolustivat isänmaata, menen mielelläni jo pelkästä velvollisuudentunnosta armeijaan.

-Perca

Kaivo

• Guest
« Reply #47 on: April 07, 2008, 22:01:49 »
Minusta on rauhanaikana aivan ok, jos henkilö valitsee sivarin. Omissakin tuttavissani on muutama näin tehnyt, ja aivan täyspäisiä fiksuja ihmisiä he ovat. Omaa maataan voi arvostaa ja kunnioittaa itse kukin hiljaa mielessään, sitä ei ole mikään pakko osoittaa pyörimällä puoli vuotta kasarmin pihalla "lakki-lepo-lakki-päästä" -harjoituksissa ja hiippailemalla poikien kanssa metsässä räkäpäitä ammuskellen. Pidän monessakin mielessä suuremmassa arvossa sivarin suorittamista vaikkapa hoitoalalla – ties vaikka olisi niiden vanhusten joukossa muutama veteraanikin...

-- Kaivo
« Last Edit: April 07, 2008, 22:07:16 by Kaivo »

El Payaso

• View Profile
« Reply #48 on: April 10, 2008, 13:54:21 »
Kaivo näyttää olevan ainoa selkeästi ja suvaitsevaisesti ajatteleva tässä osiossa. Muut näyttävät olevan näitä karju-lippisjätkiä, joiden mottona on "Karjala takas, vaikka väkisin" Minusta ei ole mikään loukkaus ketään kohtaan, jos rauhan aikana ei näe tarpeelliseksi kouluttautua turhanpäiväisyyksiin. Osaan kyllä ampua ja nostaa hattua, kääntyä oikealle ja vasemmalle ilman mitään koulutusta. Mtiä hyötyä armeijasta on siviilielämään palatessa? -Ei mitään. Asia olisi aivan eri, jos pienikin sodan uhka olisi olemassa, vaan kun tällä hetkellä ei ole. Mikäli Suomeen nyt hyökättäisiin ilman syytä, niin USA olisi heti innolla mukana meitä puolustamassa, samoin EU:n maat. Ja se on selvää, että Halonen tai puolustusministeri ei tule sotaa aloittamaan!

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #49 on: April 10, 2008, 14:07:33 »
Ei se Suomi ole koskaan muulloinkaan aloittanut yhtään sotaa, mukaan vain on jouduttu syystä tai toisesta. Joskus liittoutuman puolesta ja joskus ihan omien alueiden puolustamiseksi sekä "itsenäisyyden" säilyttämiseksi.
Ei siinä tarvitse olla sen enempää karju-lippispää-jätkä jos armeijan on käynyt. Ihmettelenkin miten voit sanoa ettei armeijasta ole mitään hyötyä sen jälkeen, kun et ole edes armeijaa käynyt. Miten voit sanoa ettei siitä mitään hyötyä ole ?
Osasin minäkin autolla ajaa vaikka kuinka ennenkuin menin autokouluun, mutta kävin sen kuitenkin. Ajokorttia minulta on kysytty sen jälkeen kahdesti, 21 ajokorttivuoden vuoden aikana.
Kukaan ei varmastikaan epäile ettei noinkin koulutettu ja terävä kaveri kuin sinä osaisi kääntyä oikealle tai vasemmalle, siitähän ei armeijassakaan ole kyse. Kyse on siitä että saadaan iso joukko liikkumaan yhtenäisesti johonkin määrättyyn suuntaan, siitä on kyse. Samoin kyse on siitä, mikä ei aina nykynuorisolle todellakaan käy, että joku sanoo mitä tehdään, eikä tilanne ole mikään huutokauppa.
Olen saanut sellaisen kuvan, että kaikkea mistä ei itselle ole jotain rahallista, menestymiseen johtavaa tai muuten maallista omaisuutta tuovaa hyötyä, niin se on täysin turhaa tai joutavaa ajanhukkaa.
Kovasti olet poliitikko ainesta, "..Mikäli Suomeen nyt hyökättäisiin ilman syytä, niin USA olisi heti innolla mukana meitä puolustamassa..", kertoiko tuon sinulle Condoleezza Rice, Alex Stubb vai ex.ulk.ministeri Ilkka Kanerva ja miksiköhän sitten yleensä Suomessa keskustellaam NATO jäsenyydestä jos sillä ei olekkaan mitään merkitystä, koska USA tulisi kuitenkin tänne avuksi. Rahan menoa vain tietäisi ja turhia sotaharjoituksia suomalaisille jos siihen NATO:oon liitytään....niinkö ?
« Last Edit: April 10, 2008, 15:58:23 by Pete »

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #50 on: April 10, 2008, 14:58:35 »
Muut näyttävät olevan näitä karju-lippisjätkiä, joiden mottona on "Karjala takas, vaikka väkisin"

Jos tälle linjalle lähdetään, mikäs sinä sitten olet?

Mtiä hyötyä armeijasta on siviilielämään palatessa? -Ei mitään.

Asia olisi aivan eri, jos pienikin sodan uhka olisi olemassa, vaan kun tällä hetkellä ei ole.

Vaikkei mulla ole vielä käytännön kokemusta asiasta, voisin heittää villin veikkauksen ettei merkintä RUK:n käymisestä luo ainakaan välitöntä haittaa esimerkiksi CV:ssä. Käsittääkseni armeijassa on myös mahdollisuus esimerkiksi korottaa omaa ajokorttiaan, ja saada näin ilmaiseksi koulutus+merkinnät mitkä siviilissä voisivat maksaa tuhansia euroja. Valitettavasti Suomessa on olemassa jokseenkin uusavuttomia henkilöitä, mille armeija ei tee kuin hyvää. Joillekin (jopa tuntemilleni) ihmisille perunan kuorinta saattaa tuottaa ylimääräisiä vaikeuksia. En sano, että sitä vain armeijassa opetettaisiin, mutta jos joitain näitä perusasioita osaa armeijaikäisenä niin saattaisi olla syytä harkita. Sitten kun mennään vaikeamman asteen tehtävään, kuten kartan lukemiseen, sitä osaava joukko sen kuin supistuu huomattavasti. Miten helvetissä jätkän, joka ei osaa karttaa lukea, voi laittaa rintamalle?!?

Hienoa, El Payaso, että tiedät jotta sotaan ei ole mitään mahdollisuuksia tällä hetkellä. Entäs kahden vuoden päästä? Jotenkin noista lausunnoista tulee mieleen historiantunti, missä käsiteltiin Talvisotaa. Venäjä oli ystävä, ei sieltä mitään pitänyt tulla, mutta hupsis, kuinkas kävikään? Pitäisikö El Payason mielestä alkaa harkitsemaan armeijaa siinä vaiheessa kun vihollinen on jo Suomen maaperällä?

-Perca

Salmo

• Guest
« Reply #51 on: April 10, 2008, 15:47:21 »
Osaan kyllä ampua ja nostaa hattua, kääntyä oikealle ja vasemmalle ilman mitään koulutusta.

Tätä kuulee useasti, mutta kysehän on täysin auktoriteeteistä. Kuten Pete jo sanoi, päätarkoitus sulkeisilla ym. on saada liikutettua isoa joukkoa haluttuun paikkaan, halutulla tavalla. Jos sotilas kyseenalaistaa käskyn (vaikka se miten tyhmältä kuulostaakin), tositilanteessa koko joukko voi olla pian kuollut. Armeijassa oppii sen, että tietyissä tilanteissa on vain yksinkertaisesti pakko noudattaa käskyä, vaikka miten itseä sapettaa. Jos sotilaat alkavat tehdä omia ratkaisujaan, kyseessä ei ole enää armeija.

Mtiä hyötyä armeijasta on siviilielämään palatessa? -Ei mitään.

Jo edellä mainittu auktoriteettien kunnioitus ja käskyjen totteleminen on täysin käännettävissä työelämään, vaikkapa organisaatioon. Siellä täytyy toimia samalla periaatteella, jotta homma on tehokasta. Jos ei välitä, mitä johtaja sanoo, on hyvin todennäköisesti pian entinen työntekijä.

Armeijassa oppii enempi vähempi tuntemaan paremmin itseään. Fyysiset ja psyykkiset ponnistukset, vitutustilanteet ym. kasvattamat itsetuntemusta, saattavat tuntua sillä hetkellä päinvastaisilta, mutta varmasti auttavat jatkossa. Moni nykyajan nuori saa ensikosketuksensa siihen, mitä on olla luonnossa vähän pitempään kuin picnicreissulla, vähän huonommissa keleissä ja syödä vähän erilaista safkaa.

edit.

Eikö edes "nokialainen" iskenyt?

Ei iskenyt. Paraisilla on tullut viikot vietettyä ja viikonloppuisinkin on saanut juoda Nokian puhtaan puolen vettä. *sorry, täysin offtopic*
« Last Edit: April 10, 2008, 15:51:36 by Juves »

El Payaso

• View Profile
« Reply #52 on: May 14, 2008, 16:01:03 »
Muut näyttävät olevan näitä karhu-lippisjätkiä, joiden mottona on "Karjala takas, vaikka väkisin"

Jos tälle linjalle lähdetään, mikäs sinä sitten olet?
No sanottaisiinko, että Hikipediasta löytyi hyvä kuvaus, jota minä en todellakaan vastaa:

Isäm maan puallustajat
    Tämän ryhmän jäsenet tunnistaa kaljusta päästä, pilottitakista ja mahdollisesti myös metrokuvioisista housuista. Jos em. tuntomerkit eivät täsmää, kannattaa varmistua tunnuksen omistajan suuntautumisesta tarkistamalla yhteisölistasta, josko hän on osana yhteisöjä VALKOLEIJONAKUNTA, KIITOS 1939-1945/sotaveteraaneille tai Hakkaa Muijaas Niin Mä Hakkaan Sut. Useat ns. isänmaanpuolustajat kuuluvat myös yhteisöön Toyota Corolla (DX) ja heidän koulutuksensa on sähkö- tai autoalan perustutkinto. Jos et edelleenkään ole varma, onko käyttäjä (pseudo)skinhead, tarkista kommentit yhdyssanavirheiden varalta ja katso muutama kommentin kirjoittanut tyttö/nainen (yleensä blondi tai kirjavahiuksinen isotissinen kalpea ja ruma pallero).

Eli tuollaisille pelleille olen käytännössä vastakohta ja tuollaisille pelleille tulee kohtuu ahkerasti naurettua.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #53 on: May 14, 2008, 17:09:03 »
Tuo kuvaus ei kerro mitään niistä jotka käyvät intin mielellään/ omasta vapaasta tahdostaan. Nämä joista tuossa kuvauksessa puhutaan ovat oman aatteensa asialla ei isänmaan. Se vain sattuu olemaan osana heidän juttuaan. Tämä teksti ei liity mitenkään intin käymiseen. Puhe on enemmänkin reppanoista, jotka eivät siedä muiden paremmuutta/ erilaisuutta. Tämä kokonaisuus on yhteiskunnan pohjasakkaa.

Joten jos viitsisit olla vertaamatta meitä tavallisia ihmisiä tuollaisiin. Nuo sinun puheesi tuntuvat olevan sellaista teiniangstia, jolla haluat vain erottua joukosta. Sinulle saattaisi tehdä ihan hyvää se intti. Vai eikö pää kestä? Vaipanvaihto saattaa sittenkin olla sinun juttusi.

El Payaso

• View Profile
« Reply #54 on: May 14, 2008, 19:43:12 »
Joten jos viitsisit olla vertaamatta meitä tavallisia ihmisiä tuollaisiin. Nuo sinun puheesi tuntuvat olevan sellaista teiniangstia, jolla haluat vain erottua joukosta. Sinulle saattaisi tehdä ihan hyvää se intti. Vai eikö pää kestä? Vaipanvaihto saattaa sittenkin olla sinun juttusi.
Nii ja mie sanoin, että te täällä foorumilla olette tuommosia? Ja missähän vaiheessa? Satun vaan aika paljon tietämään tuommosia tyyppejä ja tuommosia tyyppejä minä halveksun, ovat mielestäni paljon "pahempia" kuin esimerkiksi sivarit. Tälläkin foorumilla kuitenkin suhtautuminen sivareihin on ollut lähes poikkeuksetta negatiivista, eikö se ole melkoisen ahdasmielistä? Sivareiden sortamista en itse siedä, vaikka en heihin kuulukaan. Omasta mielestäni tuo sivareiden tekemä työ on paljon tärkeämpää yhteiskunnan kannalta kuin metsässä rämpiminen. Miksi heitä siis pitää sortaa ja miksi ennen kaikkea joistakin tuntuu olevan oikeutettua sortaa heitä?

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #55 on: May 14, 2008, 19:54:02 »
Omasta mielestäsi sivareiden tekemä työ on paljon tärkeämpää kuin metsässä rämpiminen. No, varmasti nyt tässä vaiheessa siltä tuntuu. Joku on rämpinyt metsässä useamman vuoden, kesät ja talvet, sen takia että sinäkin saat tosiaan mielipiteesi kertoa ihan vapaasti. He ovat niitä veteraaneja jotka sinulle tuon mahdollisuuden antoivat, onneksi eivät kaikki kuitenkaan menneet kenttäsairaalalle paskaa lapioimaan.
Kuitenkin jos ajatellaan että tarvitsisi sinne metsään taas lähteä rämpimään, oikein siis tosissaan, niin kenen tekemä työ se olisi tärkeämpää, niiden jotka siellä metsässä rämpii vai niiden jotka eivät viitsineet mennä edes sinne "harjoitus rämmintöihin" missä ei juurikaan ole tosi kyseessä vaan leikki, kuten itsekkin olet maininnut.
Siinä vaiheessa varmasti on Ruotsin laivalla tungosta kun vaipanvaihtajat, kirjaston hyllyjentäyttäjät ja terveyskeskusten lakanoiden viikkaajat loikkaavat länteen ja "metsässä rämpijät" joutuvat etulinjaan.
« Last Edit: May 14, 2008, 20:09:16 by Pete »

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #56 on: May 14, 2008, 20:03:16 »
Tein ehkä virhearvioinnin, mutta on tuo aika naurettava pistää tuollaisia tekstejä näkyviin, missä ei ole mitään järkeä.

Minä en henkilökohtaisesti ajattele mitään pahaa sivareiden tekemästä työstä vaan päinvastoin. Kyllä se työ tärkeätä on mitä he tekevät. Se millä perustelulla ihmiset sivariin hakevat on yleensä aivan naurettava. Se mitä he tekevät on oikeata työstä ja sillä ei pitäisi korvata varusmiespalvelusta.

El Payaso

• View Profile
« Reply #57 on: May 14, 2008, 22:29:39 »
Kyllä tuolla intissäkin aika paljon tuon tyyppisiä ihmisiä on. Toivottavasti omaan kohteeseen niitä ei tule liikaa, sillä en varmasti tule toimeen tuon tyyppisten kanssa. Kyllähän intti varmasti on semmonen asia, että se alku on pahin, armotonta vitutusta päällä, mutta jälkeenpäin voi olla hyväkin fiilinki sen suhteen. En kuitenkaan itse aio lähteä millään asenteella, että siellä on pakko olla se 12kk, mitä vähempi, sen parempi. Mikäli tässä edes lähtöä itselle tulee, kun astmatutkimukset on päällä ja polven kanssa on vaivoja. Jos ei muuta, niin kai tuolta muutama samanhenkinen kaveri tarttuu mukaan.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #58 on: May 14, 2008, 22:43:48 »
Omalle kohdalleni sattui vuoden aikana vain yksi tuohon kuvaukseen sopiva henkilö, joten ei ne niin kauhean yleisiä ole. Eikä niitä siellä erota. Jälkikäteen on ollut hauska törmätä vanhoihin inttikavereihin, kun näkee minkälaisia henkilöitä he todellisuudessa ovat.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #59 on: May 14, 2008, 22:45:45 »
Kyllähän niitä samanhenkisiä varmasti löytyy. Tuolla Helsingin poltetuilla makasiineilla niitä oli paljon, samoin kuin täällä  http://www.akl-web.fi/

center>