Chat

Author Topic: Keminmaan seudun hyviä kalastusalueita?  (Read 53026 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
Vs: Keminmaan seudun hyviä pilkkialueita?
« Reply #30 on: June 01, 2009, 00:12:59 »
komia kala tulikos heittämällä vai vetämällä

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #31 on: June 01, 2009, 00:28:53 »
komia kala tulikos heittämällä vai vetämällä
Rannalta heittelemällä.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #32 on: June 01, 2009, 00:42:14 »
Ilmeisesti ihan hyviä "pilkkialueita" sielläpäin..

Saa nähdä milloin itse pääsen nauttimaan samoista lohista, liian monta estettä vielä tällä hetkellä ennen Ounasjokea..

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #33 on: June 01, 2009, 00:44:52 »
Ilmeisesti ihan hyviä "pilkkialueita" sielläpäin..

Saa nähdä milloin itse pääsen nauttimaan samoista lohista, liian monta estettä vielä tällä hetkellä ennen Ounasjokea..
No yritinhän mie vaihtaa tuon otsikon mutta ei näymmä vaikuttanu muihin  :-D
« Last Edit: June 01, 2009, 00:49:23 by 250gl »

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #34 on: June 01, 2009, 14:32:27 »
Harmittaa kunuli niin vähän kalastettua Isohaaralla kun siellä kolmisen vuotta asuttiin. Eipä siellä kyllä silloin pahemmin saatu oikeaa lohikalaa LohiGamesissa. Iso osa oli pelkästään kirrejä. Nyt on vissiin alkanut oikeaa kalaakin nousta kemijokeen. Verkot kun vielä sais pois.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #35 on: June 01, 2009, 20:12:38 »
Harmittaa kunuli niin vähän kalastettua Isohaaralla kun siellä kolmisen vuotta asuttiin. Eipä siellä kyllä silloin pahemmin saatu oikeaa lohikalaa LohiGamesissa. Iso osa oli pelkästään kirrejä. Nyt on vissiin alkanut oikeaa kalaakin nousta kemijokeen. Verkot kun vielä sais pois.
Padosta alaspäin seuraavat 200m on kyllä pommitettu täyteen verkkoja että ei siellä mikään kala selviä.

erca

• View Profile
« Reply #36 on: June 02, 2009, 20:53:50 »
Tarviiko tuonne isohaaralle lupia? Olis tarkotus käydä vähän heittelemässä tuolla joku ilta.

Antero-88

• View Profile
« Reply #37 on: June 02, 2009, 21:20:46 »
ihan normaalit valtion kalastusluvat.

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
« Reply #38 on: June 02, 2009, 21:23:06 »

mitä itse pikasesti kattelin niin tietenkin valition kalastuksen hoitomaksu+ joelle oleva oma lupa, joko korjatkoon jos olen väärässä

Antero-88

• View Profile
« Reply #39 on: June 02, 2009, 21:25:13 »

mitä itse pikasesti kattelin niin tietenkin valition kalastuksen hoitomaksu+ joelle oleva oma lupa, joko korjatkoon jos olen väärässä

oikeassa saatat olla siööä täällä oulussakin tarttee yleisen kalaluvan kaveriksi läänikohtaisen.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #40 on: June 03, 2009, 10:41:09 »

Oikeassa olet Tornio_River.
Perhokalastus voiko sen parempaa ollakkaan??  :)

Teeba

• View Profile
« Reply #41 on: June 19, 2009, 13:18:02 »
Tietääkseni jos rannalta heittelee isohaaralla nii ei tarvi ku valtion kalastuslupamaksun mutta jos uistella meinaan nii sitte tarvii olla keminseudun urheilukalastajien jäsenenä.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #42 on: March 16, 2010, 21:28:14 »
Tulipa tuossa mieleen, kun uljuan ohi ajeltiin, että Keminmaassa isohaaran yläpuolinen allas on vähän niinku tuo uljuan tekojärvi. Kemijoki on vaan vähän kapiampi. Joku viis vuotta sitten isoveli kävi tuolla madepilkillä ja piti madekoukkujaki tuolla yhtenä talvena. Isoin made oli vajaat kolme kiloa ja mateita tuli maksimissaan kymmenen silloin. Koskaan ei näkynyt tuolla padon yläpuolella muita mateenpyytäjiä ja varmasti pyörii kemijoessakin isoa matikkaa. Mateita tuli sekä joen pohjois, että eteläpuolelta. Yhdetkin koukut laskettiin syysiltana ihan rantamatalaan ja silti tuli matikkaa. Alapuolinen alue oli (on varmaan vieläkin) suosittua madepilkkipaikkaa, mutta ainaki kuulemien juttujen mukaan mateiden keskikoko on laskenut melko pieneksi. Joku päivä vielä menen tuonne ja lasken pyyntiin 100 koukkua mateiden pään menoksi.....

Vieläkö kivalontien varressa olevalla hietalammella on kirreä ja harjusta?
« Last Edit: March 16, 2010, 21:34:55 by Murmeli »

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #43 on: March 16, 2010, 21:56:45 »
Tulipa tuossa mieleen, kun uljuan ohi ajeltiin, että Keminmaassa isohaaran yläpuolinen allas on vähän niinku tuo uljuan tekojärvi. Kemijoki on vaan vähän kapiampi. Joku viis vuotta sitten isoveli kävi tuolla madepilkillä ja piti madekoukkujaki tuolla yhtenä talvena. Isoin made oli vajaat kolme kiloa ja mateita tuli maksimissaan kymmenen silloin. Koskaan ei näkynyt tuolla padon yläpuolella muita mateenpyytäjiä ja varmasti pyörii kemijoessakin isoa matikkaa. Mateita tuli sekä joen pohjois, että eteläpuolelta. Yhdetkin koukut laskettiin syysiltana ihan rantamatalaan ja silti tuli matikkaa. Alapuolinen alue oli (on varmaan vieläkin) suosittua madepilkkipaikkaa, mutta ainaki kuulemien juttujen mukaan mateiden keskikoko on laskenut melko pieneksi. Joku päivä vielä menen tuonne ja lasken pyyntiin 100 koukkua mateiden pään menoksi.....

Vieläkö kivalontien varressa olevalla hietalammella on kirreä ja harjusta?
Viime talvena meillä oli 5 koukkua pyynnissä siinä pumppaamon seutuvilla Kemijoella Teeban kanssa, mitään ei saatu.
Taitaa olla tuolta hietalammelta pyydetty kaikki kalat verkoilla yms pois, näin ainaki kuullut mutta en tiedä onko sinne jäänyt mitään pikkusta, sitäkin lampeahan nyt laajennetaan tulevana kesänä luultavasti.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #44 on: March 16, 2010, 22:09:48 »
Oliko pitkäänkin koukut veessä?

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #45 on: March 17, 2010, 21:36:06 »
Tais ne muistaakseni 2-3viikkoa olla.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #46 on: March 18, 2010, 21:00:34 »
Joo. Isoveli piti niitä koukkuja siinä rimalinsaaren pohjois-länsi puolella (jos haluat tietää tarkemmin).

unskilo

• Puluopaatti
    • View Profile
    • Kalastusblogini
« Reply #47 on: March 23, 2010, 10:43:36 »
Liedakkalassa oleva vanha pilkkikisapaikka on kyllä mukava paikka pilkkiä. Ehkä kerran vuodessa on enää tullut käytyä kun jäänyt pilkkiminen vähemmälle plus ei ole ollut aikaa, mutta "ennen vanhaan" löytyi joskus ihan valtavia ahvenparvia. Tiedä sitten miten nykyään. :) Jossain tuossa karttaan linkatun paikan lähellä on P-paikka ja jäällä sitten aletaan katselemaan paikkoja vähän matkan päässä tuosta jokeen laskevasta ojasta. Yksi hyvä kohta on myös jonkin matkan päässä rannasta, oleva "lampi", jossa ei ole syvästi vettä. Siinä todennäköisesti on reikiäkin valmiina.

Toinen paikka, jossa itse joskus käyn, on Kaakamonniemessä, jonne Kaakamojoki laskee. En tiedä kalojen laadusta, tähän mennessä on tullut lähinnä särkiä, kiiskiä ja pieniä ahvenia niillä muutamalla reissulla joita olen parin vuoden aikana käynyt, mutta onpahan mukava paikka :P
http://unski.pulu.org/onki/  Kalastusblogini. http://rohtologi.pulu.org/ Opiskelublogini.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #48 on: March 23, 2010, 22:22:35 »
Luulis ainaki, että tuossa kaakamojoen suulla ois kalaa. Se kun laskee suoraan perämereen vetensä. Joskus käytiin keväisin kaakamojoella kalassa ja aika tummaa vettä oli. Kyllä sieltä silti saatto harria saaha. Jotenki kaipailee takasi samoille paikoille, missä joskus on käynyt. 

Tuossa kittilänlammella käytiin kerran keskitalvella, mutta kala oli huonolla otilla. Joskus oli kuulemma tullut ahventa reilusti. Kirkasvetinen lampi ainakin silloin.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=.&srs=EPSG%3A3067&y=7304234&x=390471&lang=fi

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #49 on: March 25, 2010, 11:30:06 »
Tullu käytyä 2 reissua tuossa Keminmaan venesatamassa pilkillä mutta ei sieltä ole tullu ku pikku särkeä ja kiiskiä, alkanu askarruttaan että misä olis ahven paikkoja täällä, kumminki kohtuullisilla pyöräilymatkoilla pääsis kokeileen täältä laurilasta?

unskilo

• Puluopaatti
    • View Profile
    • Kalastusblogini
« Reply #50 on: March 29, 2010, 23:34:49 »
Murmeli: Onhan tuo joki kauttaaltaan melko ruskeavetinen, mutta hyviä paikkoja on kyllä roppakaupalla :)

250gl: En tiedä ahvenvarmuudesta, mutta Rimalinsaaren ympärillä Isohaaran yläpuolellahan käsittääkseni käy aika paljon pilkkijöitä myös. Sillä alueellahan on syvää vettä, joka Rimalinsaarta kohti madaltuu nopeahkosti (jossain melko keskellä jokea on myös suuri matalikko, jolla kesällä kävin kalassa, mutta en kyllä osaa paikantaa sitä kartalta), eli voisi olla ihan jees paikka ahveniakin ajatellen :) Tuolta aiemmin kertomastani paikasta Liedakkalassa on joskus myös tullut makoisia ahvensaaliita, tosin on sinne jo 5-10km polkeminen Laurilasta, liekö sitten liikaa :P
http://unski.pulu.org/onki/  Kalastusblogini. http://rohtologi.pulu.org/ Opiskelublogini.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #51 on: March 31, 2010, 10:26:05 »
Meinaatkos tuota Liedakkalan koulun lähellä olevaa paikkaa?Mä kans olen kuullu siitä ja sit pölhön koulun rannasta.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #52 on: March 31, 2010, 14:45:17 »
Tänään käväsin tuossa Vähähaarassa kokeileen että joko olis ahven noussu kutemaan sinne, yhen n.100g ahvenen sain mutta se ei kyllä ollu mereltä tullu ku ruskehtava ja jotaki matoja päässä oli.
Josko sieltä 1-2viikon sisällä alkas nousemaan isompaa ahventa.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #53 on: April 01, 2010, 14:08:13 »
1-2 vko:n parin päästä uskoisin ahventen olevan syönnillään Vähähaarassa.Pitänee itsekki siellä kävästä tässä varmaan kuluvan viikon aikana.Sit samalla jos hyvä jälki menee nii hilapattais sinne padon alapuolelle kokeileen mitenkä siellä ois kala otillaan.Tänään joko menen Pölhön koulun rantaan tai sit jokisuulle senpäs sit näkee kumpi vaikuttaa mielenkiintoisammalta....

unskilo

• Puluopaatti
    • View Profile
    • Kalastusblogini
« Reply #54 on: April 01, 2010, 21:05:30 »
Meinaatkos tuota Liedakkalan koulun lähellä olevaa paikkaa?Mä kans olen kuullu siitä ja sit pölhön koulun rannasta.

Liedakkalan koululta pitää vielä muutama kilometri ajaa pohjoseen päin, niin vastaan tulee P-paikka oikealla puolen tietä. Siitä sitten rantaan ja kohti törmältä laskevaa ojaa/puroa. Siellä järjestettiin ennen pilkkikisoja :)

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #55 on: April 01, 2010, 22:36:21 »
Niin joo se paikka enpä ole pitkään aikaan käyny siellä.Meneekö siitä minkäänlaista kelkka jälkeä joelle jos siellä vaikka lauantaina pyörähtäis?

unskilo

• Puluopaatti
    • View Profile
    • Kalastusblogini
« Reply #56 on: April 01, 2010, 23:52:46 »
En oo käyny tänä vuonna, mutta sanoisin että erittäin todennäköisesti menee about suoraan jälki siitä parkkipaikalta alas jokirantaan.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #57 on: April 05, 2010, 13:56:41 »
Onkoo nyt porukkaa käyny tuolla Vähähaarassa?Pitänee katso jos viikolla eksyis käymään.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #58 on: April 05, 2010, 14:38:22 »
Onkoo nyt porukkaa käyny tuolla Vähähaarassa?Pitänee katso jos viikolla eksyis käymään.
Me käytiin Antero-88 kanssa siinä perjantaina, kummallaki kävi kerran tömäyttämässä siiman pääsä joku mutta muuta eloa ei ollu.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #59 on: April 05, 2010, 18:42:32 »
Tänään käväsin tuossa isohaaran yläpuolella kokeilemassa, patopenkan reunaa porailin reilu 100m ja sieltä ei tullu ku yks n.100g ahven.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&srs=EPSG%3A3067&y=7299462&x=387937&lang=fi

Sitten siirryin ylöspäin melkein uimarannan kohalle mutta n.150m alemmas, sieltä ei tullu ku 5-6kpl 20-60g ahvenia.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&srs=EPSG%3A3067&y=7300413&x=388033&lang=fi

center>