Chat

Author Topic: Keminmaan seudun hyviä kalastusalueita?  (Read 53132 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kippe

• View Profile
    • Email
Vs: Keminmaan seudun hyviä pilkkialueita?
« Reply #60 on: April 07, 2010, 09:40:23 »
Onkoo nyt porukkaa käyny tuolla Vähähaarassa?Pitänee katso jos viikolla eksyis käymään.
Me käytiin Antero-88 kanssa siinä perjantaina, kummallaki kävi kerran tömäyttämässä siiman pääsä joku mutta muuta eloa ei ollu.
Olittakos missä päin siellä?
Perhokalastus voiko sen parempaa ollakkaan??  :)

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #61 on: April 07, 2010, 11:12:31 »
Olima siinä moottoritiensillan lähettyvillä, siinä paikkeilla on jotkut vanhat kepit pystössä, olisko ollu jollaki koukut siinä.
« Last Edit: April 07, 2010, 17:41:15 by 250gl »

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #62 on: April 07, 2010, 21:47:18 »
Olima siinä moottoritiensillan lähettyvillä, siinä paikkeilla on jotkut vanhat kepit pystössä, olisko ollu jollaki koukut siinä.

Juu samoilla seuduilla itsekki ollu.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #63 on: April 12, 2010, 18:44:37 »
Eli viime sunnuntaina olin ensin Jokisuulla pilkillä missä tuli ahventa,särkeä,norssia ja niitä pieni kaloja.Sen jälkeen olin jo menossa Vähähaaraan mut siellä oliki jo toitaki pilkillä(eli jos olitte foorumilaisia)nii tuliko sieltä kalaa?Siirryinkin itse sitten hetkeksi Pölhön koulun rantaan josta heti semmonen 200gr appura ja monta tukevaa tärppiä saa nähdä kerkeääkö vielä käydä.Norjan pilkki reissua odotellessa.  8-)

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #64 on: April 12, 2010, 19:00:14 »
Eli viime sunnuntaina olin ensin Jokisuulla pilkillä missä tuli ahventa,särkeä,norssia ja niitä pieni kaloja.Sen jälkeen olin jo menossa Vähähaaraan mut siellä oliki jo toitaki pilkillä(eli jos olitte foorumilaisia)nii tuliko sieltä kalaa?Siirryinkin itse sitten hetkeksi Pölhön koulun rantaan josta heti semmonen 200gr appura ja monta tukevaa tärppiä saa nähdä kerkeääkö vielä käydä.Norjan pilkki reissua odotellessa.  8-)
Mie olin kaverin kans siellä, olisit tullu käväseen vaikka raataaman jos ei muuta.
Aluksi tuli ahvenia mutta lopulta tuli paikalle särkiparvi sitten nousikin särkeä aikalailla, taisi mulla käyä haukiki maistamasa morria ku tuntu niin luisevalta tärppi.
Tuommoset ahvenet lähti kotio, kaikki siinä 200g paikkeilla.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #65 on: April 13, 2010, 08:24:19 »
Komeita appuroita on.Oisin minä tullukki mut ku tuli se kuningas idea lähteä käymään kokeilemassa sielläki ennen ku jäät lähtee.Meinaatko mennä koska seuraavan kerran jos vaikka sovittais joku aika koska oltais siellä?

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #66 on: April 13, 2010, 15:40:47 »
Komeita appuroita on.Oisin minä tullukki mut ku tuli se kuningas idea lähteä käymään kokeilemassa sielläki ennen ku jäät lähtee.Meinaatko mennä koska seuraavan kerran jos vaikka sovittais joku aika koska oltais siellä?
Ehkä viikonloppuna, näilä näkymin sunnuntaina voisin kävästä ku lupailee taas aurinkosta sille päivälle, luultavasti ollaan Antero-88 kans siellä.
Toivotaan että se pinta ei ole sulanu, muuten siellä on 15-20cm solsketta jäällä.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #67 on: April 13, 2010, 15:52:24 »
Ehkä viikonloppuna, näilä näkymin sunnuntaina voisin kävästä ku lupailee taas aurinkosta sille päivälle, luultavasti ollaan Antero-88 kans siellä.
Toivotaan että se pinta ei ole sulanu, muuten siellä on 15-20cm solsketta jäällä.
Juu pitääpä laittaa anomus vetämään jos vaikka pääsis....   :-D Tänään on muuten iltapilkit Vähähaarassa klo 18-20 jos kiinnostaa....

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
Vs: Keminmaan seudun hyviä kalastusalueita?
« Reply #68 on: April 22, 2010, 20:13:41 »
Koskahan tuo Akkunusjoensuu aukeais niin pääsis nakkeleen virveliä siihen, ei tuonne enää pilkillekkään uskalla.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #69 on: April 22, 2010, 21:06:01 »
No joki alkaa olemaan jo muuten hyvin auki paitsi se joensuu.Mut piakkoin vois taas siellä ylhäällä käydä katsomassa oisko ne kalat sitten otillaan.Tuleeko sulla 250gl harrastettua jigillä pyyntiä.Laitoin sillekki ihan oman osion.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #70 on: April 24, 2010, 20:18:41 »
Näytti olevan jo Akkunusjoensuu siihen kalliolle asti auki, ootella viellä jonku aikaa että aukeaa sieltä altaki kunnolla niin lähtis sinne viskoon virvelillä.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #71 on: May 08, 2010, 21:43:15 »
Kävästiin Kaakamojoella Antero-88 kans kokeileen, ei tullu mitään ja sain yhen popperinki hajotettua.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #72 on: May 11, 2010, 16:57:22 »
No mites sait tuosta tuon siivun pois?

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #73 on: May 11, 2010, 18:26:01 »
No mites sait tuosta tuon siivun pois?
Luultavasti takakoukku takertu pajun oksaan joka halkas sitten tuon vaapun, mutta ei se kyllä lujasti takertunu ku lensi sen jälkeen viellä 20-30m.

mägä

• View Profile
« Reply #74 on: May 16, 2010, 22:27:35 »
Missäpäin Ajosta olis hyviä haukipaikkoja?

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #75 on: May 17, 2010, 11:48:54 »
Ite oon kerran käynyt ajoksessa haukijahdissa. Haukia tuli silloin, mutta heikosti. Käytiin lämpsänkarin lähellä olevassa lahdenpoukamassa. Siitä isoveli oli joskus saanut viisikiloisen ja kavereiden kans kiskoivat kymmeniä haukia tuosta keväällä. Siitä on viis vuotta aikaa, mutta tulee sitä kalaa varmasti nytkin.

Kato linkki. Siitä näet sen lahden missä oltiin. Tuossa näyttäis muutenki olevan melko vaihtelevaa tuo maasto ympärillä, eli kannattaa tutkia sitä seutua enemmänkin, jos viitsii. On karikoita ja kaislikkoa.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=t%C3%A4ss%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=7289022&x=389717&lang=fi
« Last Edit: May 17, 2010, 11:50:54 by Murmeli »

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #76 on: November 12, 2010, 11:27:44 »
Nostellaas tätäki.
Kuulin huhuja että joku hurja olis jo käyny pilkillä vähähaarassa, taitaa viellä itellä ootattaa ainaki 2 viikkoa että uskaltas ite kokeileen, toivottavasti pitelis nuita pakkasia nyt päällä.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #77 on: November 23, 2010, 11:15:35 »
Nostellaas tätäki.
Kuulin huhuja että joku hurja olis jo käyny pilkillä vähähaarassa, taitaa viellä itellä ootattaa ainaki 2 viikkoa että uskaltas ite kokeileen, toivottavasti pitelis nuita pakkasia nyt päällä.
Kai siellä jo jonku sentti on jäätä..

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #78 on: November 23, 2010, 16:11:42 »
Kyllähän tuolla nyt alkaa olemaan jäätä, viikonloppuna jos käväsis korkkaan kauen, luppaili vain kiperiä pakkasia että näpithän siellä jäätyy  :-D

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #79 on: December 13, 2010, 12:55:35 »
Jokos on pilkkimiset aloitettu Vähähaarassa?

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #80 on: December 13, 2010, 16:10:44 »
Ei sitä ole päässy lähtemään ku vierastaa tuota pakkasta ja ei ole ollu mahollisuutta hakea syöttejä kemistä ku tuo tokmanniki lähti tuosta vierestä, lauhoilla keleillä menee päivät mettäsä.

mike.

• View Profile
« Reply #81 on: December 13, 2010, 16:39:16 »
Itellä tuli vkl käytyä. Oli vaan "hieman vilposta" joten ei kauaa viittiny olla. Perus ahventa liikkeellä ja löyty n.3m vedestä, kivikon laidasta.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #82 on: December 19, 2010, 19:45:19 »
Itellä tuli vkl käytyä. Oli vaan "hieman vilposta" joten ei kauaa viittiny olla. Perus ahventa liikkeellä ja löyty n.3m vedestä, kivikon laidasta.
Missäs paikkaa Vähähaara vai jossain muualla?Odotellaan ilmojen lauhtumista jos kävis korkkaamassa tuon paikan..

[peltsi

• Mopon matkustaja
    • View Profile
« Reply #83 on: December 19, 2010, 21:23:19 »
Missä kohdilla käytte siinä Vähähaaralla kalassa, ite en oo kerenny pilkkiä siellä ja en tiedä paikkoja...

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #84 on: December 20, 2010, 13:04:35 »
Missä kohdilla käytte siinä Vähähaaralla kalassa, ite en oo kerenny pilkkiä siellä ja en tiedä paikkoja...
Mie olen käyny siinä saunan rannassa ja sit siellä linjojen alla mistä on tärppejä tullu.Pitäs itsekki vielä tutustua tuohon vähähaaraan paremmin kemijoellaki vois Pölhönkoulun rannassa käydä ahventa kokeilemassa.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #85 on: December 20, 2010, 19:01:11 »
Ainoa paikka misä itellä on ollu tapahtumaa niin moottoritien sillan lähettyvillä vallitunsaaren puolella.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #86 on: January 13, 2011, 16:15:51 »
Ainoa paikka misä itellä on ollu tapahtumaa niin moottoritien sillan lähettyvillä vallitunsaaren puolella.
250gl.Olitkos se sinä tässä joku aika sit vähähaarassa linjojen alla pilkillä oliko kala kuin otillaan?.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #87 on: January 13, 2011, 18:18:48 »
En ole minä käyny koko talvena viellä pilkillä :oops: :-D

[peltsi

• Mopon matkustaja
    • View Profile
« Reply #88 on: January 14, 2011, 20:51:30 »
Ei ei, minä olin viime perjantaina siellä Vähähaarassa kaverin kanssa pilkillä. Ei mitään tullut sieltä, paitsi yksi kala havainto kaverilla morriin...  :-P Siirryttin sitten Kemijoen puolelle niin tulihan sieltä semmoset 12 tai 13 ahventa ja pari kiiskeä. Mites onko tullu sieltä Vähähaarasta haukea pilkillä?

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #89 on: January 17, 2011, 08:42:33 »
Ei ei, minä olin viime perjantaina siellä Vähähaarassa kaverin kanssa pilkillä. Ei mitään tullut sieltä, paitsi yksi kala havainto kaverilla morriin...  :-P Siirryttin sitten Kemijoen puolelle niin tulihan sieltä semmoset 12 tai 13 ahventa ja pari kiiskeä. Mites onko tullu sieltä Vähähaarasta haukea pilkillä?
Ei ole ainakaan omalle kohdalle sattunut haukea pilkillä.Mut olen kuullu että kesällä/syksyllä on isoaki haukea saatu.

center>