Läntinen pien- saimaa

Started by fileeroitu kuha, April 02, 2008, 02:51:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fileeroitu kuha

Tervehdys!

Elikkäs jos paikallisilla kalaharrastajilla olisi antaa jonkinlaisia vinkkejä kyseiselle alueelle? Muutama vuosi tullut vedeltyä eteläisellä pien-saimaalla parilla vavalla melko laihoin tuloksin (tosin haukea pirusti)  ja nyt olisi ideana hommata venepaikka jostakin taipalsaaren tai vehkataipaleen tietämistä. Liekö siellä ylipäätään venepaikkoja saatavilla? Kuivaketvele kävi mielessä mutta muitakin vaihtoehtoja kartoitteva ennen jäiden lähtöä.

Tarkoituksena olisi yrittää lähinnä kuhaa ja taimenta. Esiintyykö niitä ylipäänsä tuolla päin saimaata? Suurelle saimaalle ei viitsi meikäläisen veneellä uskaltautua mitä nyt hyvin tyynillä keleillä.

Penskana saatiin jonkin verran taimenta vehkataipaleen pumppulaitoksen läheisyydestä ihan heittelemällä. Onko edelleen ottipaikkoja? Joskus siellä ymmärtääkseni suoritettiin jopa jonkinasteisia viljelyksiä. Taimenta tai jotain. Kalastus tosin lienee kielletty välittömässä läheisyydessä mutta miten pitkälle kielto jatkuu?

Minkälaisilla peleillä taimenta ylös kiskottu? Itselläni ollut tähän asti vedossa oikeastaan pelkkiä vaappuja.

Kaikensorttisia vinkkejä kaipailisin.

fileeroitu kuha

Eipä taida olla ristinsielua, joka paremmin taipalsaaren kalavedet tuntisi. Venepaikka tuli jo hommattua. Tätä menoa jäätkin lähtee jo piakkoin joten eikun pyyyntiin sitten vain. Randomilla ellei vinkkejä vielä tule. Aina kivempaahan se on löytää kalapaikat itse :-)

PAXI

morjens, itse asustelen vehkataipaleella ennen asuin taipalsaarella. Vene löytyy meiltä paarmalasta (läheltä kattelussaarta) haukea olen saanut hyvällä tuloksella lahdukoista.. taimenta ja kuhaa olisi tarkoitus itselläni ensi kesänä kalastella, mutta ei mitään hajua mistä moisia saisi :).. Pumppulaitoksella tosiaan kalastus on kielletty.