Minäpäs kysäisen, kun minuakin on tuo perhokalastus alkanut kiinnstamaan, että tekeekö tuommoisella 30-40€ setillä mitään, mitä myydään vaikka Kärkkäisellä? Ymmärrän kyllä, että ne ovat kohtuullisen p*skoja, mutta pääseekö niillä edes alkuun tässä hommassa?
Itse jättäisin ne sinne Kärkkäisen hyllylle. Tuohon hintaan on joutunut tekemään jo sen verran paljon kompromisseja laadun kanssa, että pahimmassa tapauksessa tympäydyt koko harrastukseen huonojen välineiden vuoksi heti alussa.
Käytettynä voit löytää hyvänkin paketin melkein samaan hintaan. Itse taannoin perhostuksesta innostuttuani ostin käytettynä 6-luokkaisen Vision Intro -paketin, hintaa taisi olla 60€ tai 70€. Taisi tulla pieni rasiallinen perhojakin mukana. Nyt kolme neljä vuotta myöhemmin paketti on minulla edelleen käytössä (tosin sittemmin on tullut hankittua rinnalle muutakin, hinnaltaan arvokkaampaa välineistöä).
Käytettyjä välineitä voit katsoa esim huuto.netistä, perhokalastajat.netistä, perhorasia.fi:stä ja tietenkin täältä kalassa.netistä. Esim Loop ja Vision tekee hyvälaatuisia, halpojakin alkavalle perhostajalle sopivia pakettiratkaisuja, joita ihmisillä voisi olla ylimääräisinä.
Perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä (kahluu)housut jalassa, suosittelen ehdottomasti tutustumaan. Jos olet Oulun seudulta (kuten tuo kärkkäis-lausunto viittaa), vinkiksi että Kala-Kaveri taitaa järjestää joka kesän alussa parin päivän perhokalastuskurssin.