Chat

Author Topic: Kysymyksiä perhonsidontaan liittyen  (Read 61061 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mysi

• View Profile
Vs: Kysymyksiä perhonsidontaan liittyen
« Reply #90 on: May 19, 2010, 16:38:06 »
Kysymys:

Antron -kuitu? Kelluuko se? Uppoaako se? Jotkut lähteet sanovat että se imee vettä ja näin ollen uppoaa, jotkut taas sanovat, että se sitoo ilmaa(?) ja näin ollen kelluu. Jotkut taas sanovat, että Antronia on 2 laatua, karkeaa ja hienoa. Karkea kelluu ja hieno uppoaa. Auttakaa harrastuksesta kiinnostunutta hädässä.  :roll:

EDIT: Niin ja onko toi Mistpoolin Antron sitä karkeaa vai hienoa, jos tuo juttu pätee? :D
« Last Edit: May 19, 2010, 16:52:11 by Mysi »

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #91 on: May 19, 2010, 19:44:19 »
Mielestäni:

Antron on duppinkia ja duppinkeja on monenlaisia. Kannattaa katella muitakin duppinkeja kuin antronia, sillä niitä on monenlaisia ja melkein kaikkia voi käyttää pintaperhoissa.

Kaikki antronit kelluu ainakin hetken, mutta vettyvät ja uppoavat luonnollisesti joskus.

Antron imee vettä ja uppoaa, mutta kellukeaineella voi hidastaa tämän veden imeytymisen. Karkeampi antron uppoaa nopeammin, kun se ei sido niin hyvin ilmaa (liitsit ja uppoperhot). Hienompi sitoo paremmin ilmaa ja kellukeainetta (pintaperhot).

Mistpoolin antron on hienompaa.

Eumer myy Micro fine dry fly duppinkia (mikro hieno pintaperho duppinki). Tämä on juuri sitä hienoa, mikä kelluu hyvin.
« Last Edit: May 19, 2010, 19:49:40 by Murmeli »

Mysi

• View Profile
« Reply #92 on: May 19, 2010, 20:08:32 »
Entäs mistä sitä uppoavaa antronia saa, kun ainakin klinkkejä ja liitsejä ajattelin tulevaisuudessa väsätä, ja tietääkseni niiden ruumiiden on tarkoitus upota.

EDIT: Niin ja siis kiitos tuosta vastauksesta, hyvin selitetty, ymmärsin kaiken oleellisen. :) Nyt vain siis heräsi kysymys, että mistä saan sitä karkeaa(?) antronia  esimerkiksi klinkkeihin ja liitseihin, kuten edellä mainittiin.

EDIT2: Ja tottakai ostan muitakin duppinkeja, niin kuin kehotit, mutta tiedän jo kaikista muista lähes kaiken tarpeellisen, mutta tää antronin kelluvuus jne. oli epäselvää. :)
« Last Edit: May 19, 2010, 20:58:38 by Mysi »

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #93 on: May 21, 2010, 20:19:30 »
Klinkeissä olen itse käyttänyt ihan normaalia antronia. Aloittaessasi niillä kalastamisen, käsittele kellunta aineella vain perhon siipi ja häkilä. En osaa neuvoa mistä saat karkeaa antronia, mutta itse olen ostanut sitä Oulusta Prismasta.

Mysi

• View Profile
« Reply #94 on: May 21, 2010, 21:04:04 »
Klinkeissä olen itse käyttänyt ihan normaalia antronia. Aloittaessasi niillä kalastamisen, käsittele kellunta aineella vain perhon siipi ja häkilä. En osaa neuvoa mistä saat karkeaa antronia, mutta itse olen ostanut sitä Oulusta Prismasta.

Joo, siis kyllä mä nää ihan perusjutut osaan, mutta ainoa epäselvä juttu oli toi antron -dubbing. Nyt oon jo kahdelta kuullut täysin samat asiat, joten pitää varmaan uskoa. :D Kiitoksia

[email protected]

• En ole mikään Einstein, mutta...
    • View Profile
« Reply #95 on: May 22, 2010, 04:06:44 »
Nyt vain siis heräsi kysymys, että mistä saan sitä karkeaa(?) antronia  esimerkiksi klinkkeihin ja liitseihin, kuten edellä mainittiin.

Ainakin angoravuohi dubbing on karkeaa ja vettä imevää materiaalia, joten se sopii hyvin erillaisiin uppoperhoihin, kuten nyt vaikkapa niihin liitseihin.

Myöskin aivan normi villalangastakin saa uppoperhoihin hyvää dubbingia, vaikka ei erityisen karkeaa olekaan, imee se vettä itseensä todella hyvin.
« Last Edit: May 22, 2010, 04:17:51 by [email protected] »

kemu

• View Profile
« Reply #96 on: May 22, 2010, 07:43:24 »
Kärkkäiseltä ostin tuota karkeaa antronia nimikkeellä: Eumer Antron dupping.
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

Jape-

• View Profile
« Reply #97 on: October 01, 2010, 15:08:50 »
Mielestäni kannataa aloittaa, varsinkin jos kalastat perholla. Hyvälaatuiset kaupasta ostetut perhot ovat aika hintavia ja halvalla ei saa hyvää tässäkään tapauksessa. Myös itsetehdyllä perholla saatu kala tuo ihan eri fiiliksen kuin jonkun muun tekemällä saatu.

center>