Chat

Poll

Miten päädyit Propilkin pariin?

Luit asiasta foorumilla
Vahingossa
Kuulit kaverilta
Etsit kalastuspeliä ja löysit PP2
Teit pelin

Author Topic: Miten päädyit Propilkin pariin?  (Read 46889 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pere

• Varo perho, tiältä tullaan!
    • View Profile
    • Email
Miten päädyit Propilkin pariin?
« on: April 12, 2008, 20:34:48 »
Siis kysymys, miten päädyit pelamaan Propilkkiä? Itse päädyin puoli vahingossa, latasin yhtä peliä Jonnewebistä ja kun se ei toiminut etsin toista peliä ja huomasin Propilkin. Mietin: Tuo pelihän on serkuilla. Ja sitten latasin sen. (Jos tulee yksikin valitus poistan aiheen)
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
Vs: Miten päädyit Propilkin pariin?
« Reply #1 on: April 12, 2008, 20:37:14 »
Olin kaverilla ja se oli ladannu tämän pelin. Sitten latasin itekki, ja tässä ollaan. :-)

Edit: Minä tulin enempiki mukaan suoraan tähän PP2, eikä PP1 oo tullu kovin palio pelattua.
« Last Edit: April 14, 2008, 14:35:59 by kirjolohikäärme »
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #2 on: April 12, 2008, 20:47:22 »
Kaverilla oli Propilkki joskus yli 5 v. sitten ja sehän piti saada silloin. Kolmelle korpulle se mahtui, mutta ei saatu siltikään asennettua sitä.
Propilkki kakkosta pelasin serkulla ensimmäisen kerran ja se piti sitten itellekkin ladata.

KKim

• MSN Messenger - Kim.Kauranen@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #3 on: April 12, 2008, 21:00:55 »
Kaverilta kuulin tästä pelistä ja pitihän se ladata.
Rahalla saa ja hevosella pääsee

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: April 12, 2008, 23:34:23 »
Ainakin sata vuotta sitten isän kaveri toi korpulla Propilkki 1:n. Kakkonen löytyi täältä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #5 on: April 12, 2008, 23:43:46 »
Mjoo, mutta onko kelläään keräilyharvinaisuutta "kalapäiväkirja" vuodelta 1994? Se on meidän 1. julkaisema softa, joka sai jopa ERÄn testissä 3 tähteä.

Ihmetyttää se, ettei Suomen kalastusmediaa ole kiinnostanut lainkaan tämä pp2-sälä. Pp1:stä Arto Kojo kirjoitti artikkelin, jota ei koskaan julkaistu.

Ja mitenkö päädyin pelin pariin? Hah! Päätettiin tehdä peli. Sori kun en voi äänestää mitään vaihtoehtoa :D
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

sla

• View Profile
« Reply #6 on: April 13, 2008, 00:01:15 »
reilu kuukaus takaperin lehtijutusta innostuneena. Kuinkahan paljon peliä on ladattu? Mikolla on varmaan siitä tietoa?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #7 on: April 13, 2008, 00:02:51 »
reilu kuukaus takaperin lehtijutusta innostuneena. Kuinkahan paljon peliä on ladattu? Mikolla on varmaan siitä tietoa?

Meidän kautta yli 236 000 kertaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Aappametsuri

• View Profile
« Reply #8 on: April 13, 2008, 10:22:35 »
Innostuin pelistä 2000 vuoden syksyllä. Ostettiin uus tietokone ja lähin sitten yks päivä kattomaan netistä imuroitavia pelejä. Silmään pisti heti sen niminen peli, kun PROPILKKI. Päätin heti ladata pelin. Siinä lataus vaiheessa naureskelin yksikseni, kun ajattelin millaista pilkkiminen on tietokoneella. Ajattelin siinä samalla, että voi olla melko alkeellinen peli, mutta tuon väitteen sai heti heittää romukoppaan, kun rupesin pelaamaan. Pelattavuus oli heti kohallaan ja tuntu, kun itse istuisi siellä avannolla. Jäin peliin heti koukkuun. Pelasin sitä useamman vuoden. Sitten se oli suuri päivä, kun julkaistiin tuo PP2 demo. Olin aivan innoissaan. Pelaan PP2:sta lähes päivittäin. Kiitos todella hyvästä pelistä!!

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #9 on: April 13, 2008, 10:25:19 »
Joskus ennen 2000-luvun alussa pelasin ahkerasti siskoni kaverin lataamaa PP1:stä.
Sitä kautta sitten tuli hommattua jostain ProPilkki 2 beta v.0.1 ja siitä se sitten lähti.

« Reply #10 on: April 13, 2008, 11:36:22 »
Ettiskelin kalastuspelejä ja löysin sitte ton ProPilkki 2 beta v.0.1 ja siitä se lähti :-)
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Juha5000

• View Profile
« Reply #11 on: April 13, 2008, 12:29:51 »

Pelattiin kavereiden kanssa joskus lukio-aikoina pp1:stä hullun lailla, mutta sittemmin se lopahti kun tuli muut jutut tilalle. Viime vuonna tuli vanhat ajat mieleen ja päätin etsiä taas pp1:sen. Silmille pamahti kuitenkin uusi pp2, jota olen hakannut siitä asti. Olen yrittänyt kavereille mainostaa kovasti, mutta jokainen pelaa päivät ja yöt WOW:ia eikä heitä ole mahdollista enää käännyttää.
Silicon maidens with vicious moves

ALEE

• View Profile
« Reply #12 on: April 13, 2008, 14:21:44 »
Iso veli latas pro pilkin meijän koneelle muutama vuos sitte.. Siitä lähtien oon sitä pelannu

Migelis

• Guest
« Reply #13 on: April 13, 2008, 16:45:22 »
Kyllähän se niin oli että PP1 tuli pelailtua ja sitten ku Beta ilmesty PP2 niin rupesin heti pelaamaan tätä. :wink:

jesse.

• View Profile
« Reply #14 on: April 13, 2008, 18:03:41 »
Tän pelin pariin päädyin vahingossa, surffailin aikani kuluksi netissä ja kattelin jonnewebissä että oisko jotain pelejä mitä vois ladata ja silmään pisti pp2 ja pakkohan se oli ladata kun kalaimmeisiä olen ja siitä lähtien olen pelannut innokkaasti pp2:sta.

Arska_1

• Kirurgi
    • View Profile
« Reply #15 on: April 13, 2008, 18:39:16 »
Ensin propilkki ykkösen kautta löysin tämän foorumin muistaakseni ja seurailin foorumin tapahtumia luin artikkeleita yms. Kun ensimmäinen versio julkaistiin propilkki 2:sesta pitihän se ladata, kun näytti niin hyvältä, mutta tunnuksen tein vasta silloin, kun nettipeli julkaistiin propilkki 2:sesta.

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Jeltsu

• View Profile
« Reply #16 on: April 13, 2008, 19:30:36 »
Itse propilkki 1:stä pelailin, muutaman kerran. Rupesi vaan tympimään se Matojoen hauki. Sitten kun tämä tuli niin olin aivan koukussa jo versiosta 0.1 lähtien! :-)

Juzpeliini

• MSN Messenger - Jussi_turunen_1988@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #17 on: April 13, 2008, 23:13:38 »
Olin joskus vaahtosammuttimena, eli ala-asteella. Isä tuli töistä ja innokkaalle pilkkiä-pojalle sano "Kun ei näillä keleillä enää pilkille pääse, kuulin töissä että netistä saa ladattua sellasen Pro Pilkki nimisen PC-pelin, haluatko koittaa?" (sanatarkkaan en muista, mutta kotivideolta tuo löytyy. Ja silloin käytössä oli tietenkin 56k modeemi). No ilmehän siinä kirkastui pienellä pojalla ja lataamaan peliä... Siitä asti on tullut pelattua. Nyt AMK:ssa ekaa vuotta opiskelen ja hyvin uppoaa peli vieläkin :)  Hyvän pelin ootte tehneet!  :-)

Tom

• Guest
« Reply #18 on: April 14, 2008, 14:12:32 »
Teki mieli pilkkimään,mutta ei sitte piässy pilikille kun oli nii huonot säät.Sitte muistin PROPILKIN :-o Ja eikun pilkkimään! :-)

DeepPilikkijä (fin)

• Kalastaa syvältä...
    • View Profile
« Reply #19 on: April 23, 2008, 17:57:31 »
Niin hassusti, että pelailin aluksi 67v. vaarini kanssa...  :-P (Edelleenkään en ole onnistunut voittamaan.)

siilinki

• View Profile
    • Email
« Reply #20 on: April 23, 2008, 19:34:42 »
Siilisoftwaren foorumeita selasin ja silmään osui propilkki jossa, oli kommentti hyvä peli.
Niinpä sitten kattelee ja siitä se lähti.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #21 on: April 24, 2008, 12:07:50 »
Näin ku muijaystävän porukat pelas propilkki 2'sta. Niil oli se lopputulos sivu siinä kisan jälkeen auki ja jotenki se musiikki heti ja sen sivun ulkonäkö sai mut kans hommaamaan pelin

Piksu

• View Profile
« Reply #22 on: April 24, 2008, 17:36:43 »
Näin kaverini luona noin 1 vuosi sitten propilkki1 ja sitä sit pelailin kunnes kone hajosi ja sen jälkeen löytykin tämä 2 versio
ei tähän peliin voi kuin tykästyä  :-)

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #23 on: April 24, 2008, 18:07:52 »
Oiskohan ollut jopa -96 tai -97 vuosi kun ekan kerran tuli pelattua PP1. Silloin vain kaverin ja koulun(ala-aste) konellaa kun ei omaa konetta ollut. Semmä muistan että peli oli sillon aika tuore.
Muistan vielä ekan järvenkin mitä pelasin ja se oli matojoki(jos muisti ei petä).
Tuota tulikin pelattua sitten joka koneella mihin vain pääsi ja sitten tulikin kalassa.netit ja muut kuvioihin ja seurattiin PP2 kehittymistä "muutama vuosi" ennnkö siitä julkastiin betaversio joka olikin aivan mahtava ja sitä tuli pelattua jonkin verran, mutta sekin innostus hiipui sitten pitemmäksi aikaa.
Sitten kuuluikin nettipelaamis mahdollisuudesta ja pakko oli ottaa koneelle uudestaan pp2 ja pelata sitä siihen asti kunnes netti versio julkastaan. Sittemmin netti version julkasemisen jälkeen on tullut pelattua satoja netti pelejä ja ei näy innostus laantuvan ainakaan vielä, kun tiedossa on uusi päivitys ihan lähiaikoina...
 :-)
Eli sitä en muista miten olen PP1 pariin joutunut, varmaankin joku koulussa tietokone tunnilla tuon pelin näytti ja siiitä se sitten lähti.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

1Tiina

• Guest
« Reply #24 on: April 25, 2008, 10:42:01 »
Broidi hankki uuden tietokoneen ja mä sain hänen vanhan koneen.. Noh, minä että mikäs tämä tällainen P2 kuvake täällä on =)
Ja sit jäin koukuun..   :wink:

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #25 on: April 25, 2008, 15:44:36 »
Joskus kun kotiin tulin jostain ulkoa niin iskä oli ladannut pelin koneelle ja menin silloin heti ensimmäisenä isolle-ruuhijärvelle yhden niemen nokkaan ja heti 1900g kirjolohi (tapahtui siis 0.1 versiossa) ja siitä lähtien olen ollut umpikoukussa tähän peliin  :-D
Muistan tuon tapahtuman vielä todella hyvin.
Olen kalastelijapoika!

Piksu

• View Profile
« Reply #26 on: April 25, 2008, 15:55:49 »
Mielen kiintoisesti porukka on peliin jäänyt koukkuun.  kertokaa ihmeessä lisää kuinka on päätynyt propilkin pariin
« Last Edit: April 25, 2008, 18:15:14 by [Tkk]Piksu »

mikes

• Guest
« Reply #27 on: April 25, 2008, 18:53:34 »
Hmm...hmm....tätä pitää oikein miettiä. Hmm... Pelasin jo pilkki ykköstä.. Sen muistan, mut miten sen ykkösen löysin, sitä en nyt kyllä muista. Kotona olen melko varmasti selannut nettii ja sit ladannut sen ykkösen. Ja muistaakseni siihen sit julkaistiin joku ääni patchi myöhemmin. Ja olen seurannut siitä lähtien pelin kehitystä. Ja nyt tänä päivänä, tällä hetkellä siis beta testi tiimissä.

BFG

• View Profile
    • Email
« Reply #28 on: June 10, 2008, 11:14:59 »
Netistä etsiskelin joitakin Pilkki/Kalastus aiheisia pelejä ja tämä pisti silmään. Siitä asti sitä sitten ollaankin pelailtu enenmän tai vähenmän. 0, 5 versiosta asti olen pelaillut.

kale-vaari

• View Profile
    • Email
« Reply #29 on: June 18, 2008, 13:00:07 »
Aamulehdessä oli juttu tästä talvella

center>