Chat

Author Topic: Turun halistenkoski  (Read 96411 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hd-dvd

• View Profile
    • Email
Vs: Turun halistenkoski
« Reply #60 on: May 29, 2009, 17:13:12 »
Vimpoja löytyy, ne on nyt siinä  loppukuohujen alkupäässä. Hmph. mitäköhä mokasin kuvan kans mulla kyl näkyy.

jormavirveli

• View Profile
« Reply #61 on: May 29, 2009, 20:34:05 »
Onko tietoa miten pystyis videoita laittamaan, mulla on muutamasta kalasta video.

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #62 on: May 29, 2009, 22:36:29 »
Suosittelen et pistät youtubeen tai vastaavaan ja annat linkkiä suoraan. En tosin tiedä onko tässä forum softas jotain palikkaa millä saa sen videon tuohon.

--------
2-6-2009:
Huoh.. vettä on vähän. 40cm taimen, muutama ahven ja pari vimpaa sentään tarttui kiinni.
Tuolla voisi käydä joku kalastuksen valvoja joskus, haavisankareita ja onkijoita melkeen kokoajan, eikä niitä pahemmi kiinosta jos asiasta mainitsee. :roll:
15-6-2009:
Jaahas vesi noussut viime päivien sateitten takia, pitänee ottaa kuulapäät takaisin rasiaan. Eilen oli pitkästä aikaa ensimmäinen MP-reissu halisiin.
« Last Edit: June 15, 2009, 12:06:34 by hd-dvd »

Paraskalastaja

• Ahven!
    • MSN Messenger - aku.lappalainen@dnainternet.net
    • View Profile
    • Email
« Reply #63 on: June 15, 2009, 13:24:59 »
Nyt olisiko ollut 13 paivä niin 2 parin kilon lahnaa ja muutama hauki sieltä tuli ihan OK reissu. Perhovehkeet vaan pitäis hankkii... :|
-Paraskalastaja

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #64 on: June 15, 2009, 17:00:45 »
Taitaa olla vesi aika puuroa näin sateiden jälkeen. No nouseepahan vedenkorkeus sentään....

14.5 kävin ite ja nyt oli mörkö kiinni! Ei se kauaa pysynyt mutta ei se pieni ollut, en uskalla arvailla painoa.
Meinasin että taas on kiven takana kun reagoin värähdykseen vastaiskulla mutta päässä ei tuntunut liikettä. Riuhtasin pari kertaa jotta perho irtoaisi mutta se mikä se sitten olikin, suuttui vain..... vapa taipuu ja siima juoksee mutta se irtoaa saman tien jättäen isot pyörteet pintaan. Hauki se ei ollut kun kalastin kahdella nymfillä. Vesi oli niin matalalla ettein uskonut koskaan käyttäväni #12 perhoja mutta pakko se oli kun liitsit jäi koko ajan pohjaan (perin harvinainen ongelma sekin halisissa  :-D)

En mie normaalisti noin hätiköi mutta juuri samassa kohtaa jäi perho muutaman kerran ihan oikean kiven taakse, minkäs teet kun meikä oppii ku Pavlovin koira. Syö kyllä miestä kun taas sössin omasta syystäni.

Toisenkin kalan karkuutin, ~30cm taimenen. Sen lisäksi parit n. 10 cm taimenet rasvaevällä varustettuna (istukkaita varmaan silti ovat) ja salakoita.

Sinne penkalle oli taiteiltu heinistä jonkin sortin taideteos/mielenilmaus jossa luki "KASVA", voisko olla rokastajille tehty? No jokainen näkee siinä mieleisensä sanoman, hyvin keksitty mutta näin minä sen tulkitsisin  :evil:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #65 on: June 15, 2009, 18:50:09 »
Lehdes oli jotain juttua noista. Ne on jonkun suuren taitelijan tekemiä( siel vastarannal on kans joku samanlainen, en muist mitä siin luki). Ittelläniki käyny pari kertaa tuo että "ja taas kivessä." sitte revitää ja kivi lähteekki liikkelle ja irtoo  :-(

Niin ja tuosta rasvaevästä, onko istukkaista tapana leikata se pois ? Itse en ole koskaan saanut halisista taimenta millä ei olisi rasvaevää, ja en usko että halisissa pahemmin poikaset selviytyvät...
« Last Edit: June 15, 2009, 19:02:17 by hd-dvd »

jormavirveli

• View Profile
« Reply #66 on: June 16, 2009, 22:17:19 »
Onko kaikki kalat tulleet alajuoksulta?

Torro

• Urospuolinen nauta
    • View Profile
    • Email
« Reply #67 on: June 16, 2009, 23:03:15 »
Onko kaikki kalat tulleet alajuoksulta?

Siis mistä alajuoksulta? Halisista merelle päin jostain alempaa vai?

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #68 on: June 17, 2009, 10:57:14 »
Its olen kalani saanut ympäri sitä 100metrin koskenpätkää, siltojen välistä niitä pieniä taimenia (istukkaita) ja sitte siitä saarten välistä, ja loppukuohuista isommat (vimpoja, ahvenia,mitta taimen ja kirjo)

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #69 on: June 22, 2009, 20:39:12 »
Tuplapostaus omg,

Tämmöstä halisista tänään: http://irc-galleria.net/view.php?nick=hd-dvd&image_id=106329515 Tainnu kaveri viettää koskessa jo jonkin aikaa  :-D (väristä päätellen)
Vesi on tällä hetkellä mielestäni loistavalla korkeudella.

Torro

• Urospuolinen nauta
    • View Profile
    • Email
« Reply #70 on: June 22, 2009, 21:54:55 »
Nätti taimen kyllä, en ole noin mahtavaa väritystä ennen nähnyt Halisten kalalla! Ja iso lapanen siitä että pääsi takaisin, tuolla kyllä lähtee alamittaisetkin mukaan eräillä kusipäillä. Kannattaa kuitenkin välttää tuota kivelle laskemista, ottaa kuvan sitten vaikka kalasta haavinpäällä  :wink:
Kärsiikö kysäistä mihin puraisi?
Asiasta kaappikelloon ja aiheesta poiketen itellä on neljä viimeistä kalaa irronnut sen jälkeen kun aloin taas kesämatalalla käyttämään pikkuperhoja liitsien siasta. Tiä sitten mistä johtuu. Keväällä kun käytin leechejä ja strimuja niin tosi hyvällä prosentilla tuli kalat haaviin. Nyt olen karkuuttanut kaikki kalat mitkä ovat olleet kiinni pikkuperhossa. Aiemmin Halisissa karkuutin sen mörön sekä pienemmän ja eilen illalla Nautelassa peräjälkeen kaks kalaa... alkaa vituttamaan   :roll:

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #71 on: June 22, 2009, 22:37:01 »
Erittäin yksinkertaista punaista leechiä söi.

koukku: nro 6
Pyrstö: punanen marabou
Runko: punanen marabou dubattuna
Kaulushäkilä: musta kukko
pää: lakka.

Paraskalastaja

• Ahven!
    • MSN Messenger - aku.lappalainen@dnainternet.net
    • View Profile
    • Email
« Reply #72 on: June 23, 2009, 15:02:31 »
Huomenna pitäis kävästä tuolla golffauksen seassa... Tosin en usko, että mitään suurempaa rapsaa tulee ku parhaalle lipalle tuli Halisten kiva kivi eteen :| Mutta noh, Tarjoustalosta vaan muutama kuparinen Meps ostamaan niin niillä mennään :-) Muuten olisko mitään vinkkiä mitä lippaa kannattaisi nyt tarjota ahvenalle, hauelle ja taimenelle?? Onkos se ''penkka'' paras paikka virvelillä kalastamiseen jos heittelis sinne... :| noh tää auttaa: 

Sininen:se mihin heitän vieheen
 Punainen:kalastus paikka
 Ruskea:KASVA :-D
 Onkos tuo ''paras'' paikka virvelillä kalastamiseen vai onkos tuolla jotain parempaakin??
« Last Edit: June 23, 2009, 15:12:11 by Paraskalastaja »
-Paraskalastaja

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #73 on: July 04, 2009, 17:49:11 »
Tänään oli sitten se mörkö meikäläisen perhossa !
Vähän aikaa taistelua, kaveri hyppää ihan vieressä ja irti. Oli muuten kirkas taimen, ja ei ollu mikään pieni !
Taitaa taimenet alottaa nousuaan ? Penkalla joku virvelöijä nappas myös kirkkaan kalan vaapulla.

huh huh sydän hakkaa vieläkin.

Torro

• Urospuolinen nauta
    • View Profile
    • Email
« Reply #74 on: July 05, 2009, 13:27:48 »
Jännää että nousukalaa tulee vaikka vesi on näinkin alhaalla. Luulisi tuon minimaalisen virtaaman poistavan kaloilta nousuhalukkuuden.

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #75 on: July 05, 2009, 17:03:28 »
Jeps, varmaan on käynyt niin että tässäkun joku aika satoi niin virtaus lisäänty ja muutama kala nousi koskeen, vesi taas laski niin jäivät "vangiksi" tuonne.  Noh pitää käydä tänään tai  huomenna nappaamassa yksi.

Torro

• Urospuolinen nauta
    • View Profile
    • Email
« Reply #76 on: July 05, 2009, 21:39:14 »
Jaa no oli se vähän korkeammalla kuin oletin, kävin tänään koittamassa. Siellä oli joku ählämeiden sukujuhla mato-onginnan merkeissä joten loppuliu'ulle en päässyt missään vaiheessa. Ylempää tuli noin 30cm nätti taimen ja toistakymmentä ahventa.

Onkijat ja virppamiehet sai ainakin haukia ja jotain muutakin... pamppu viuhui ainakin tiheään, toivottavasti olivat ahvenia.
Vaikka niitä mitallisia taimenia sieltä tulisikin niin ihan suositeltavaa olisi niidenkin vapautus. Siellä kyllä otetaan alamittaisiakin mukaan. Taitaa tuo kalan takaisinlaskeminen olla aika vieroksuttua touhua Halisissa, sääli.

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #77 on: July 06, 2009, 18:30:26 »
Tuo sukujuhla tuntuu olevan jokapäivä siellä. Palasin juuri halisista, 4h aikana ei yhtäkään tärppiä -.- Tuli uitettua  nymfiä, leechiä ja putkiperhoa.

EDIT 12.7.2009:
Jaahas, tulipas päivälä oltua, Turpa, säyne ja ahven ;S
Rokastaja oli saanut lohen >_> Esitteli siinä parkkipaikalla sitä. V-käyrä nousi kattoon kun selitti miten oli pyytäny "Lyijyy nii perhanast toho siimaa ja sit viskelee kyllä nmousee!"
« Last Edit: July 12, 2009, 20:22:50 by hd-dvd »

Juuso^^

• View Profile
« Reply #78 on: July 13, 2009, 23:57:14 »
Huomenna ittekkin heittelee perhoo ;)

Juuso^^

• View Profile
« Reply #79 on: July 13, 2009, 23:58:34 »
Viimeks ku olin siellä 2pv putkeen niin sain 38 taimenta katsotaan miten huomenna käy :) :D

Torro

• Urospuolinen nauta
    • View Profile
    • Email
« Reply #80 on: July 14, 2009, 00:03:06 »
Viimeks ku olin siellä 2pv putkeen niin sain 38 taimenta katsotaan miten huomenna käy :) :D
Nyt kuulostaa provolta mutta voinhan tietenkin olla väärässäkin. Toivottavasti eivät saaneet pamppua  :roll:

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #81 on: July 14, 2009, 01:02:10 »
Nyt kuulostaa provolta mutta voinhan tietenkin olla väärässäkin. Toivottavasti eivät saaneet pamppua  :roll:

Ne on niitä smoltteja joita sieltä saa aina, sellaisia 25-30 senttisiä tappeja. Ei niistä nyt kauhean ylpeä kannattaisi olla, melkeimpä kannattaisi jättää kokonaan kertomatta moinen "kalalasten"lahtaus projekti.

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #82 on: July 14, 2009, 10:47:41 »
Itse en ole onneks noita tappeja saanut vähään aikaan, (viimeisin tuo täysin keltainen) Sen jälkeen on vain se mörkö, ahvenia ja muutama turpa ollut kiinni.

Juuso^^

• View Profile
« Reply #83 on: July 14, 2009, 11:12:19 »
No joo ei noissa kyllä kehumista mutta pieni vitutus kun ei yhtään mittä taimenta :D Mutta olen mä saanut sietlä jo tollasen 54cm taimenen ja painoi 2,2kg ja muutenkin enkka taimeneni on yli 3kg

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #84 on: July 14, 2009, 11:45:38 »
No joo ei noissa kyllä kehumista mutta pieni vitutus kun ei yhtään mittä taimenta :D

Mutta kehumaan piti päästä 38:lla alamitta taimenella/lohenpennulla.

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #85 on: July 14, 2009, 12:23:29 »
No joo ei noissa kyllä kehumista mutta pieni vitutus kun ei yhtään mittä taimenta :D Mutta olen mä saanut sietlä jo tollasen 54cm taimenen ja painoi 2,2kg ja muutenkin enkka taimeneni on yli 3kg

Mutta voisit kenties kertoa mistä kohtaa koskea tuli millä vieheellä/perholla yms statistiikkaa. On sitten hyötyä, jos joku menee ensikertaa koskella tjtn. Itseäni ainakin kiinostaa että saako tuolta muka jollain muulla kuin punasella/mustalla leechillä mitään.

(pieni paradoxi tuossa kirjoituksessa. "ei yhtään mitta taimenta" -> "Mutta olen mä saanut sietlä jo tollasen 54cm taimenen" )

« Last Edit: July 14, 2009, 13:06:47 by hd-dvd »

Juuso^^

• View Profile
« Reply #86 on: July 14, 2009, 22:38:31 »
Itse olen perholla saanut elikkäs musta bomber ja musta keltainen. Streamer missä on mustaa ja Putkiperhoilla missä on mustaa,sinistä ja orenssia.

Tänään olin siellä ja kaksi komehkoa mittataimenta karkuutin :S mutta kaksi taas niitä smoltteja nousi + säyne+ahven. Ja huomenna menen uudestaan vesi on todella matalalla! ei sinne pääse nousemaan kun korkeintaan 2kg taimenia. :/ sääli sinäänsä. Mutta smoltteja näki kyllä polaroiduilla laseilla tosi hyvin. Kahdessa taimenessa oli merkki missä oli taas numerosarja perässä.

Ne 38taimenta tulivat enimmäkseen siitä kohtaa missä lupa koskella saa kalastaa kyltiltä alaspäin. ja tänään ne kaksi tulivat niiltä main kanssa, mutta on niitä smoltteja ihan kiva jallitella tosin kun jotain salakkaa.. :D ;D

Juuso^^

• View Profile
« Reply #87 on: July 14, 2009, 23:15:36 »
niin juuh ja statiikka ihan yksinkertainen käydä vaan läpi koskialuetta kivien pienistä väleistä ja niskoilta :) Yleensä saanu kivien takaa taimenen. :)

hd-dvd

• View Profile
    • Email
« Reply #88 on: July 15, 2009, 11:29:51 »
Juuh, voisi taas sataa pari päivää niin vesi nousisi. Itse olin eilen päivällä siellä. Sain vain ahvenia -.-

Ehkä pitäisi siirtää kalastusajankohtaa iltaan/yöhön..?

Hellasärö tykkää...

Juuso^^

• View Profile
« Reply #89 on: July 15, 2009, 18:47:39 »
No joo ilta/yö syönti voi olla tehokaskin tapa saada kalaa kun siellä ei yleensä siihen aikaan ole ketään :) Tänää olin siellä ja sain 42cm taimenen mutta vapauteen pääsi :)

Sais joo kyllä sataa kun se vaikuttaa nyt sellaiselta paikalta että sieltä ei muuta tule kuin ahvenia ja säynäviä :D ;D Ei siellä pääse ne isommat oikeen ylemmäs päin mutta alas siinä viimeisessä koski-osuudessa voisi olla joku 2kg taimen hyvällä tuurilla :)

center>