Chat

Author Topic: Yleisiä kalapaikkoja Lahdessa tai sen lähettyvillä?  (Read 25900 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JereJ

• View Profile
Yleisiä kalapaikkoja Lahdessa tai sen lähettyvillä?
« on: April 20, 2008, 11:45:35 »
Onko Lahdessa hyviä yleisiä kalapaikkoja (lukuunottamatta Pikku-Vesijärveä), joista voisi rauhassa heitellä rannalta? Mökkiä kun ei ole, eikä venettä. Minnekkään uimarannalle en ole menossa ;).

EDIT: tälläinen löytyi, mutta ei ollut kuin pikkuvesku ja jokia (kyllä nekin käy, mutta ei ole perhovälineitä). http://perhorasia.fi/Place/Places.thtml
« Last Edit: April 20, 2008, 11:48:55 by Jepe30 »

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Yleisiä kalapaikkoja Lahdessa tai sen lähettyvillä?
« Reply #1 on: April 20, 2008, 14:00:05 »
Kuinka läheltä Lahtea tarkoitit? Asuin joskus 10 vuotta sitten Lahdessa ja sen jälkeen Nastolassa 7 vuotta. Nastolahan on ihan Lahden rajanaapuri.

Kymijoelle ei ole pitkä matka Lahdesta, jos on auto käytössä. Komea paikka kalastaa.

Merrasjärvi, Mukkulan ja Soltin vieressä on ihan mukava paikka kalastaa, kun menee uimarannalta päin katsottuna toiselle puolelle järveä.

Soltinjärvi on vähän korvessa ja sinne joutuu vähän kävelemään, mutta komeat maisemat ja ihan kelpo kalapaikka.

Vesijärvi tietysti jos veneellä pääsee ja siellä erityisesti Hollolan kirkkolahti. Komeita haukia.

Nastolasta päin voin sitten suositella Salajärveä, josta voi jopa nieriää saada, Arrajärvi, jossa komeita kuhia ja haukia. Myös taimenta ja kirreä saattaa onnistua narraamaan.

Toivottavasti noista saa vähän apua. Muita en osaa tähän hätään suositella. Kireitä siimoja.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

samza

• View Profile
« Reply #2 on: April 27, 2008, 15:04:47 »
Soltinjärvi tosiaan on vähän korvessa mutta jos on auto käytössä löytyy reitti mistä on noin 100m kävelyä järven rantaan. Kukkilan kautta mennessä, kävelyä noin 1km. Maisemallisesti erittäin komea paikka, kalallisesti ei mikään paras paikka. Itäpään kallioilla maanomistajan tiedotteet kun sinnekkin on eksynyt huonosti käyttäytyvää porukkaa ja ilkivaltaa harrastettu. Viikko sitten sunnuntaina en päässyt kukkilan kautta mennessäni kovin lähelle rantaa veden ollessa korkealla, toki järvikin oli viel jäässä. Haukia tulee hyvin satunnaisesti, ahventa en ole saanut kertaakaan. Harvemmin enää edes virveli mukana vaan tyydyn retkeilemään koiran kanssa.

Ennen kymijärven voimalaitoksen kesäseisokkia on myös Joutjoen Vesijärveen laskeva ojan suu sopivan leppoisa paikka heitellä lippaa/jigiä. Salakan kutuaikaan tulee todella hyvin ahventa.  Siellä käydessä pitää toki osata käyttäytyä ja olla sotkematta ettei laivassa asuva pariskunta suutu, ilmeisesti omistavat/hallinnoivat kyseistä tonttia.

Muutamia muitakin paikkoja tiedossa mutta vaativat melkein auton

NightPiker

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: July 09, 2008, 14:41:57 »
Onkos Nastolan suunnalla mitään hyviä paikkoja heitellä? Isolla kukkasalla olen käynnyt, mutta ei siellä ole kuin uimarannan laituri mistä ei tule oikein kalaa.
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: July 09, 2008, 23:02:00 »
Itse asiassa heittopaikat ovat aika kortilla. Uimarannaltahan lähtee se hiekkatie sinne niemenkärkeen. Sieltä pystyy heittelemään. Tosin saalista ei pysty lupaamaan. Joskus Salajärven vanhalla myllyllä oli hyvä heittopaikka, mutta nykyää siihen ei vissiinkään pääse. Sylvö on ihan kelpo heittelypaikka, mutta leväaikaan siellä ei oikein viihdy. Saalista tosin tulee melko helpolla.

Arrajoki on ihan kelpo paikka heitellä ja siellä myöskin saalista irtoaa aika helpolla.

Arrajärvellä on muistaakseni ainakin yksi jonkin sortin kunnan ranta, josta pääsee heittelemään ja muistaakseni arramajaltakin saa kalastaa.

NightPiker

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: September 12, 2008, 19:47:11 »
Onko Aatami tai joku muu käynnyt Nastolan/Lahden kymijärvessä kalassa? Me ostimme kymijärven rannasta talon ja kohta on vene rannassa myös niin voisin olla kiinnostunut siitä, että onko joku saannut siitä kalaa.  :wink:
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.

wild miguel

• View Profile
« Reply #6 on: January 03, 2010, 17:44:41 »
Itse asiassa heittopaikat ovat aika kortilla. Uimarannaltahan lähtee se hiekkatie sinne niemenkärkeen. Sieltä pystyy heittelemään. Tosin saalista ei pysty lupaamaan. Joskus Salajärven vanhalla myllyllä oli hyvä heittopaikka, mutta nykyää siihen ei vissiinkään pääse. Sylvö on ihan kelpo heittelypaikka, mutta leväaikaan siellä ei oikein viihdy. Saalista tosin tulee melko helpolla.

Arrajoki on ihan kelpo paikka heitellä ja siellä myöskin saalista irtoaa aika helpolla.

Arrajärvellä on muistaakseni ainakin yksi jonkin sortin kunnan ranta, josta pääsee heittelemään ja muistaakseni arramajaltakin saa kalastaa.
Mites tua arrajärven pilkintä paikat,mitä sieltä tulee?

wild miguel

• View Profile
« Reply #7 on: January 03, 2010, 18:00:26 »
Onko Aatami tai joku muu käynnyt Nastolan/Lahden kymijärvessä kalassa? Me ostimme kymijärven rannasta talon ja kohta on vene rannassa myös niin voisin olla kiinnostunut siitä, että onko joku saannut siitä kalaa.  :wink:
Kaveri sanoi että kesällä isoo assuu ja paljon haukea(puhui saaneesa kiloisia ahvenia)

wild miguel

• View Profile
« Reply #8 on: January 05, 2010, 18:32:27 »
Onko kukaan käynyt arrajärvellä pilkkimässä?Mitä sieltä tulee?

keketsu

• View Profile
« Reply #9 on: April 22, 2010, 15:25:26 »
Kaveri sanoi että kesällä isoo assuu ja paljon haukea(puhui saaneesa kiloisia ahvenia)

Itselläni aikalailla päinvastaiset kokemukset. Järvi naarattu lähes kokonaan ympäriinsä muutamana kesänä, pakki läpikaluttuna, eikä siltikään kiloista puikkaria enempää ole kohdalle osunut. Eräs mitallinen kuha kuitenkin kohdalle osui, joten ilmeisesti sitä järvestä löytyy. Tarinoita "viisikiloisista" olen itsekin kuullut, mutta oma usko alkaa jo hiipumaan.  :-) Olisiko siis tarkempia vinkkejä antaa esimerkiksi paikkojen/uistimien suhteen, joita ensi kesänä kannattaisi kokeilla uistellen?

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: April 22, 2010, 16:00:37 »
Arrajärvestä voi sen verran sanoa, että kalaisa paikka. Lajeista sen verran, että Kuhaa, haukea, ahventa, särkeä, säynävää, toutainta, taimenta, salakkaa jne. Muitakin lajeja varmasti on mutta nuo itse tähän hätään muistin. Kalaa on massoittain, mutta varsin hankalaa saada. Isoja haukia ja kuhia on myös tarjolla. Pilkillä olen käynyt muutaman kerran ja pikkuahveniin on saaliit jäännyt. Iso pojat silti vetää komeita saaliita, että se on vaan ottajasta kiinni :wink:

Kymijärvestä ei paljoa hyvää sanottavaa ole, mutta kuhakanta on kuulemma parantunut viime vuosina. Järvessä pitäisi olla yksi syvempi alue, josta kuhaa nostetaan. Muuten paljon matalikkoja ja vaikea kalapaikka. Itelle ei koskaan ole osunut mitään keskivertoa parempaa saalista.

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • MSN Messenger - tero.vaara@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #11 on: April 22, 2010, 19:50:16 »
Entäs Hollolan Iso-Tiilijärvi? Erittäin kirkasvetinen lutakko ja kalaakin löytyy. Olen itse onnistunut sieltä pari taimenta saamaan ja yhden hauen sekä paljon ahvenia, vaikka reissuja sinne ei ole ollut kuin muutama.
Allekirjoituksia ei tueta.

reppu

• View Profile
« Reply #12 on: May 20, 2010, 22:08:41 »
salalammi alasenjärven yläpuolella. puolet järvestä pystyy kalasteleen rannasta. komeita affenia ja haukiloisia. oon ite kolunnu siellä monen monituista kertaa

RuttuRoope

• View Profile
« Reply #13 on: May 21, 2010, 17:38:38 »
Mites onko kukaan koskaan käyny Nastolan Ruuhijärvellä kalassa ja onko sieltä saatu mitään  :-)

reppu

• View Profile
« Reply #14 on: May 26, 2010, 17:54:24 »
vaatii venee, sit alkaa tulla kuhaa ja isoi affenii

Mites onko kukaan koskaan käyny Nastolan Ruuhijärvellä kalassa ja onko sieltä saatu mitään  :-)

RuttuRoope

• View Profile
« Reply #15 on: May 30, 2010, 13:28:51 »
Joo kyllä vene löytyy  :-) pitää lähteä kokeilemaan, mökki on kyseisen järvenrannalla. Onko mitään todella kalaisia paikkoja tiedossa ?  :-)

Jarskimo

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: June 06, 2010, 15:28:35 »
Arrajärvestä voi sen verran sanoa, että kalaisa paikka. Lajeista sen verran, että Kuhaa, haukea, ahventa, särkeä, säynävää, toutainta, taimenta, salakkaa jne. Muitakin lajeja varmasti on mutta nuo itse tähän hätään muistin. Kalaa on massoittain, mutta varsin hankalaa saada. Isoja haukia ja kuhia on myös tarjolla. Pilkillä olen käynyt muutaman kerran ja pikkuahveniin on saaliit jäännyt. Iso pojat silti vetää komeita saaliita, että se on vaan ottajasta kiinni :wink:

Kymijärvestä ei paljoa hyvää sanottavaa ole, mutta kuhakanta on kuulemma parantunut viime vuosina. Järvessä pitäisi olla yksi syvempi alue, josta kuhaa nostetaan. Muuten paljon matalikkoja ja vaikea kalapaikka. Itelle ei koskaan ole osunut mitään keskivertoa parempaa saalista.

Mistäs päin Arrajärve Toutainta on tullu?

petzku

• View Profile
    • Email
« Reply #17 on: July 01, 2010, 18:39:53 »
Entäs Hollolan Iso-Tiilijärvi? Erittäin kirkasvetinen lutakko ja kalaakin löytyy. Olen itse onnistunut sieltä pari taimenta saamaan ja yhden hauen sekä paljon ahvenia, vaikka reissuja sinne ei ole ollut kuin muutama.

Mistäpäin isoa tilkkiä olet saanut kalaa. Itse olen käynyt siinä niemenkärjessä heittelemässä, missä monesti myös uimarit ja sukeltajat käy uimassa, saamatta kalaakaan. Eli missä olisi ison tilkin ottipaikat?

center>