Pakin "siisteys"

Started by Shield, June 13, 2008, 09:34:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shield

Mitenkä teillä, pysyykö pakki siistinä? Siisteydellä tarkoitan uistinten järjestelmällisyyttä. Itellä tapana on myös heittää kaikki siimajätteet+muut pakin pohjalle. Omasta pakista en kehtaisi laittaa kuvaa, on se niin sekainen. Jigit missä sattuu, varapuolat lojuu pohjalla.. Joskus kun ei pääse kalaan saatan "siistiä" pakkiani vähän.

Vikke

Pidän pakkia siistinä niin, että pistän samanlaiset uistimet samaan lokeroon. Tai jos kaikki eivät mahdu, niin pistän ne vierekkäisiin lokeroihin ->> Esimerkkinä toimii vaikka se, että kaikki Minnow Spoonit ovat toistensa lähettyvillä. Tämä sama siis vaikka Tobyissa jne..

Joskus kiireessä kalareissun jälkeen heitän uistimet jotenkin vaan pakkiin (että pakki justiinsa kiinni menee). Toki noilla parin tunnin jokireissuilla en kuljeta koko pakkia mukana. Valitsen parhaat vieheet juuri siihen paikkaan, ja pistän ne johkun rasiaan. Pidemmillä reissuilla tietenkin sitten kuljetan koko pakkia mukana.

Joskus toki teen pakille kunnon "suursiivon" ja pistä kaikki uistimet esimerkiksi lehden päälle, putsaan pakin oikein jollain rätillä ja pistän uistimet hyvään järjestykseen.

Joillakin toki on monta pakkia (tai lokeroa ym) siivottavana. Monilla lokeroilla helpottaa sitä, että mihnä on tietyt uistimet jne.. Kaikki valitsevat sen systeemin, mistä itse tykkäävät.  :wink:
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Kaivo

En ole käyttänyt perinteistä viehepakkia enää vuosiin, vaan käytän mieluummin isoja vieherasioita. Muut tarvikkeet kulkevat kalastusliivin taskuissa ja kalastuslaukussa. Irtorasiat ovat mielestäni pakkia käytännöllisempiä viehesäilöjä. Iso rasia, esim. Plano 3730, vetää haukikoon vieheitä enemmän kuin peruskokoinen viehepakki, ja tarvitsee silti säilytystilaa huomattavasti pakkia vähemmän. Pakkien lokerot ovat usein vielä sen verran ahtaita, ettei leveitä vieheitä kuten jerkkejä saa mahdutettua sisään oikein mitenkään.

Pyrin lajittelemaan vieheet rasioihin mallin mukaan, yhdenlaiset aina yhteen lokeroon. Vesillä vaihdan viehettä (varsinkin alkureissusta) sen verran tiuhaa tahtia, että homma on mukavampaa kun erilaiset vieheet löytyvät rasioista sen kummemmin etsimättä. Jigit pidän erillään muista vieheistä, kaiken varalta, jotta jigikumit eivät alkaisi reagoida kemiallisesti uistinten lakkapinnan kanssa.

-- Kaivo

Daiwa

Kyllä pidin pakkia siistinä. On paljon helpompi löytää kaikki uistimet ja tarvikkeet pakista, kun se on siisti. Nyt ostin shakespearen viehelaukun ja laitoin
lusikat, vaaput, lipat, jigit ja kaikki muut tarvikkeet eri rasioihin, että on helppo ottaa vain se yksi tarvittava uistin kun tietää missä se on, ettei sitten
tarvi ottaa kaikkia rasioita laukusta pois.

Ja onhan se mukavempi kalastaa, kun on kaikki järjestyksessä eikä mikään uistin mene hukkaan.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Arska_1

Kyllähän tuota pakkia koitan pitää siistinä ja kyllähän sieltä vieheet ihan hyvin löytyykin. Joskus kyllä on vähän sekaista jos on sattunut tulemaan kiire vaihtamaan viehe tai hermot vähän kireällä ettei viitsi laittaa viehettä omaan kohtaansa vaan tökkää sen johonkin lokerikkoon. :roll: Yleensä kyllä pakki on "edustuskuntoinen".  :-)

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

SUURkalastaja jyväskyläst

Perus uistinpakkia en kanna mukana. Yleensä yksi tai kaksi uistinrasiaa+ jigirasia. Ja mitä tuohon siisteyteen tulee niin eipä tuo kovin siistiltä näytä. Vois kyllä putsata nuo rasiat ja lajitella jotenkin hienosti ne uistimet. :-P
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

PäSSi

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on June 13, 2008, 16:32:14
Perus uistinpakkia en kanna mukana. Yleensä yksi tai kaksi uistinrasiaa+ jigirasia. Ja mitä tuohon siisteyteen tulee niin eipä tuo kovin siistiltä näytä. Vois kyllä putsata nuo rasiat ja lajitella jotenkin hienosti ne uistimet. :-P
Sama juttu minullakin. Onhan minulla myöskin tuo "perus uistin pakki" mutta siitä meni ne lukot tai mitkä nyt sitten onkaan rikki. Siellä säilytän vain tahnoja pihtejä yms. Pitäisi varmaan ostaa sellainen laukku johon mahtuu kaikki rasiat ja muut tarvikkeet.
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

miksu94

Tuli tuota pakkia siistittyä talven aikana, mutta on taas semmoisessa kunnossa että.. Yleensä ei niitä uistimia jaksa laittaa kunnolla takaisin, vaan saatan viskoa minne sattuu :roll:.

Kala_JP

joskus pääsee sotkeentumaan ni kyllä heti siivoon
Fisustaja

Murmeli

Mulla on uistimet aina järjestyksessä. Lipat, lusikat, vaaput ja jigit on kaikki omassa lokerossa. Löytää helposti oikean vieheen, kun tietää aina missä lokerossa se on.

Sakkeus

Kaivon tavoin siirryin pakista vieherasioihin. Ostin laukun jonne mahtuu neljä isohkoa vieherasiaa. Tietysti vieheet lajiteltuna omiin rasioihinsa tyypin ja koon mukaan.
Vielä viime kesänä noiduin monta kertaa, kun pakki oli kuin pommin jäljiltä..vaan eipä enään! Vieheet pysyy taatusti järjestyksessä, vaikka heittäis laukku selässä kuperkeikkaa, toisin kuin pakin kanssa. :-)

Ei se ota jos ei annakkaan!

Fisu95

Itellä pakki aina siistinä!  8-)
Peetukin sanoo niin!

TeroPee

Mun pakki on yhtä kuin 3 litran muovinen trio-jäätelörasia :) Ja aivan totaalisen sekasinhan se tietenki on, ku ei oo minkäänlaisia lokeroita. Tapsit, siimat, ynnä muut hajoavat vermeet kulkevat taskussa.
If ya gonna be dumb, ya gotta be tough

leijonanmieli

itse myös lukeudun vieherasioiden käyttäjäksi. Paljon käytännöllisempiä. ne on järjestyksessä kyllä. lipat, vaaput, lusikat, jigit ja jerkit erikseen ja laukku täyteen mitä nyt meinaakin käyttää :D
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

Tuhe

Ittellä sellanen systeemi et uistimet samassa rasiassa ilman koukkuja, ei mene uisttimet yhteen nippuun. Koukkurenkaat uistimissa kiinni ja koukut eri rasioissa. Pihdeillä nätti pyöritellä koukut paikoilleen ja tulee siinä samalla tarkastettua koukkujen kunto.

kirjolohikäärme

Yleensä pakki on aina siistinä, kun sitä en käytä. Kalareissun aikana se silti aina menee hirveään siivoon ja sitä pitää sitten reissun jälkeen aina siistiä. Ikinä ei jakasa reissussa laitaa uistimia paikoilleen vaan nakkaa aina johonkin lokeroon. Tälläkin hetkellä siistin pakkiani elisen kalareissun jäljiltä. Huonossa siivossa kyllä nyt on!

Edit: Siistiä tuli! :lol:
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

*aHvEn*

mun pakki on melkee aina siisti, on kauheen pikkutarkka sen siivoomisessa. :-P
Lauri

KKim

Yleensä pakki on todella siistissä kunnosssa, koska järjestelen sitä suunnilleen koko ajan. :D
Rahalla saa ja hevosella pääsee

Yuz

Kamala kaaos mulla on isommassa pakissa. Pakki (Bilteman 1,50€ maksanut rasia), joka kulkee mukana on aavistuksen siistimpi. Tarvisi ostaa viehelaukku usealla rasialla...
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Hagge

Vieheet ovat yleensä siististi paikollaan pakissa mutta sitten se pakin pohja siellä on siimat sun muut sekaisin
aina välillä tulee siivottu mutta kun sieltä alkaa jotain puukoa tai muuta etsimään niin menee heti sekaisin

Timpe

Pakista tuli luovuttua viime kesänä, tilalle tuli viehelaukku johon menee 3 isoa vieherasiaa ja laukussa myös pari taskua tarvikkeille sekä 6 vieherasiaa. Todella käytännölliseksi olen todennu, kotona pakkaa vaan tarvittavat vieherasiat laukkuun ja menoks. Tarvikkeet ovat "aina" taskuissa ja vieherasiat valmiiksi "reissukohtaisesti" pakattu, eli yhteen rasiaan laittelin koski/ul-vieheet, yhteen jigit, kahteen heittovieheet ja kolmeen viimeiseen uisteluvieheet. Näin ollen ottaa laittaa vaan oikeat rasiat laukkuun ja menoks! Tosin isompiakin laukkuja joihin nuo kaikki 6 vieherasiaa menisivät toki on, mutta mitä sitä turhaan ylimääräisiä uistimia mukana kantaa.

HuntaKilla

Nykyään en omista pakkia, vaan yksinkertaisemman vieherasian. Pakkiin pistän kaikki siimat sun muut ylimääräset tilipehöörit.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Pescador

Quote from: HuntaKilla on August 05, 2008, 15:16:45
Nykyään en omista pakkia, vaan yksinkertaisemman vieherasian. Pakkiin pistän kaikki siimat sun muut ylimääräset tilipehöörit.
Sama mulla. Pakissa uistimet menevät sekaisin jos sitä kääntelee. Rasiassa ei. Mutta omasta pakistani/rasiastani pidän huolta varsin hyvin. Kalapuukkojen, pihtien ja kidan avaajien yms. paikka(kin) on lähes aina sama. Pakin/rasian siisteys on mulle kalastuksen A ja Ö. :wink:

Panze

Tällä hetkellä käytän rasioita vieheiden säilyttämiseen, tosin pakkiin saisi mahtumaan kaiken muunkin oheistarvikkeen ja on siitä kätevä. Pyrin pitämään vieheet rasioissa siistissä järjestyksessä, enkä ahda uistimia lokeroita kukkuralleen. Joskus, kun on tylsää saatan huvikseni järjestellä vieheitä uudestaan, eihän siitä mitään hyötyä oikeastaan ole, mutta aikaa siinä menee. Jigit ovat omassa osiossaan, pienet vaaput omassaan, suuremmat kapulat toisessa ja niin edespäin.
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

Juz

Pakkia en käytä, heitellessä mukana Rapalan kalastuslaukku, jossa 2-3 rasiaa tilanteesta riippuen. Laukussa kulkee pihdit, kalapappi, puntari yms tarpeelliset kivasti.
Uistellessa on mukana Fladenin viehelaukku, johon menee 6rasiaa, sekä muovilaatikko, jossa on loput 7rasiaa. Veneessä kaikki tarpeelliset välineet kuten pihdit jne, löytyvät veneen pulpetissa olevasta säilytystilasta.

nelitahti

Itse pidän pakkini aika siistinä, mutta veneessä kun isompia aaltoja tulee niin kyllä järjestys muuttuu.
Yleensä siistin pakin aina kun se on sekaisin :-D. tai ainakin melkein
-nelitahti

Vikke

Quote from: Vikke on June 13, 2008, 10:01:04
Pidän pakkia siistinä niin, että pistän samanlaiset uistimet samaan lokeroon. Tai jos kaikki eivät mahdu, niin pistän ne vierekkäisiin lokeroihin ->> Esimerkkinä toimii vaikka se, että kaikki Minnow Spoonit ovat toistensa lähettyvillä. Tämä sama siis vaikka Tobyissa jne..

Joskus kiireessä kalareissun jälkeen heitän uistimet jotenkin vaan pakkiin (että pakki justiinsa kiinni menee). Toki noilla parin tunnin jokireissuilla en kuljeta koko pakkia mukana. Valitsen parhaat vieheet juuri siihen paikkaan, ja pistän ne johkun rasiaan. Pidemmillä reissuilla tietenkin sitten kuljetan koko pakkia mukana.

Joskus toki teen pakille kunnon "suursiivon" ja pistä kaikki uistimet esimerkiksi lehden päälle, putsaan pakin oikein jollain rätillä ja pistän uistimet hyvään järjestykseen.

Joillakin toki on monta pakkia (tai lokeroa ym) siivottavana. Monilla lokeroilla helpottaa sitä, että mihnä on tietyt uistimet jne.. Kaikki valitsevat sen systeemin, mistä itse tykkäävät.  :wink:
Nykyään tulee käytettyä sekä pakkia-, että isohkoa uistinrasiaa.
Alkoi olla niin sotkussa kaikki samassa, että piti vähän erotella.  :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Acke

Mulla ei oo ainakaan nyt siisti tuo pakki.. Uistimet sikinsokin, siimanpätkiä pakissa jne. Pieneks on mun uistimille menny tuo pakki, pitänee ostaa uusi isompi. :roll:

Crice

Kyllä sitä ainakin yritetään pitää siistinä mutta ei tahdo oikein pysyä. Isompi kokoiset kyllä pysyy omissa lokeroissaan mutta lipat sun muut saa irrotella muista uistimista... Kalareissun jälkeen melkein aina siivottava kun tuppaa useasti kaatumaan veneessä :-P
O_o

Karski

Itse siivoan joka kalareissun jälkeen pakin.Siis otan aina kaikki uistimet kuivumaan, tyhjennän pakin pohjalta sinne kertyneet roskat ja sitten puhdistan uistinten koukut yn..Sitten joka kerta kun lähden uudelle reissulle niin on mukava vain pakata kamat hyvään järjestykseen puhtaina pakkiin :D
''eise oo niin justiinsa''