Omatekemä vai kaupan?

Started by kalamies], June 24, 2008, 19:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mitä uitat?

omatekemä vaappu?
15 (14.2%)
kaupan valmis vaappu?
80 (75.5%)
toisen ihmisen käsintehty vaappu?
11 (10.4%)

Total Members Voted: 92

JuP3

Kaupan uistimia, jotka on itse tuunattu (turpalevy,koukut vaihdettu ja maalattu uudestaan). :wink:
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

M-A-K-E

Kaupan. Halpaa kylläkin mutta helppo saada. Joskus pitänee hankkia myös käsityötä. Pyytävyydessä ei liene eroa.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Turismo

Uistelussa käytän pelkästään omia tuotoksia mutta heittelyssä sekalaisesti... osa omia ja osa kaupan.

Crice

Kaupan uistimia olen aina uittanut ja tulen varmaan uittamaan jatkossakin.
O_o

Migelis

Kaupan uistimia itse uittanut, mutta kun itse olen vaappuja alkanut tekemään niin varmaan niitä jatkossa sitten.  :-)

Dumppi 95

Kaupan valmistamia tulee pääosin käytettyä, kun ei ole pahemmin noita käden taitoja itse valmistamiseen...  :-(
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Makko

Ostan vieheet kaupasta, muutaman oon teheny ite, mutta ennennkin pelottelee ku houkuttelee kalat

[Veke]

Vastasin että kaupan mutta olishan se kiva lillutella itsetehtyä vaappua.Saa nähä sitte jääkö haaveiluksi. :-)

perza

Quote from: Turismo on December 26, 2008, 20:13:40
Uistelussa käytän pelkästään omia tuotoksia mutta heittelyssä sekalaisesti... osa omia ja osa kaupan.

Noin se menee suunnilleen itelläkin varsinkin kuhan kalastuksessa. Hauen uistelussa takiloista löytyy välillä myös Tintti-peltejä ja Smeds peltejä ihan siitä syystä että peltiä on helpompi vetää takilassa.
Heitossa lähinnä vain kaupan tuotteita lähinnä lippoja ja jigejä. Koskikalastuksessa sitten käytän 99% perhoa ja perhot on itse sidottuja.

Jos en itse tekisi vaappuja niin varmasti ostaisin pienvalmistajien tuotteita tai sanottaisko niin että massatuotanto vaaput jäisivät kaupan hyllyille minun osalta.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tuhe

Itse olen perzan kanssa samoilla linjoilla, et jos ostan, niin silloin pienpajoista. Sinne jos antaa pienen toiveen väreistä, niin se todennäköisesti toteutuu, mut isot virmat ei lotkauta korvia.

Karski

Suurimmaksi osaksi käytän tehtaan tekeleitä,koska ei omatekemien maalauksen laatu vielä oikein miellytä (joutuu pensselillä maalaamaan  :-D).Toivottavasti saisi sen ruiskun hommattua kohta niin ei enää tarvitsisi sekaantua tehtaiden tekeleisiin.
''eise oo niin justiinsa''

Acke

Kaupan vaappuja käytän, kun en osaa noita itse kovin hyvin tehdä, ei ole yhtään käyttökelpoista tullut tehtyä. :|

miika71

Omatekeleitä tietty.En ole kyllä kalantulossa mitään suuria eroja huomannut.Tästä nyt varmaan hyvä esmierkki se,että en ole 2-vuoteen ostanut yhtään vaappua kaupasta,kun noita omiakin on

Kaivo

"Kaupan". Ensinnäkään en ole käsistäni kovin taitava enkä viitseliäs rakennellakseni vieheitä. Toisekseen, vieheet ovat minulle vain "työkaluja" kalan saamiseksi, ja käyttökelpoisia työkaluja on toistaiseksi löytynyt kaupastakin. Saatan toki joskus viritellä niitä mieleisekseni, yleisimmin vaihtamalla koukkuja ja muuttamalla väritystä tusseilla.

-- Kaivo

Ozzman

Sekäettä. Tosin en itse tee, mutta muiden tekemiä tulee käytettyä. Viime kesänä käyttö kaupan ja omatekoisten välillä 50% / 50%, kalasuhde oli kuitenkin noin 20% / 80%
So long, and thanks for all the fish!

Pescador

Kaupan, yleensä. Joskus tulee uitettua niitä omia muodottomia palikoita. :-)