Polkupyörät

Started by Shield, July 28, 2008, 20:30:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shield

Mitä pyörää sinä käytät ja oletko ollut tyytyväinen siihen? Jos tämä aihe on turha niin modet poistakoot..

duunari-91

Mulla on crescent mtb 164 (Täällä on tietoa siitä: http://www.crescent.fi/polkupyorat/mtb/5090?=A70C14959188 ). Todella hyvä ajaa koska siinä on sileä pintaiset renkaat, vaihteet ei temppuile ja siinä on todella hyvät levyjarrut. Pyörä on aika uusi ku ostin sen vasta ehkä kk sitten

Crice

Itellä on vuonna 2004 ostettu normi 7-vaihteinen "resentti". Alkuaikoina tuo toimi hyvin mutta sitten se on alkanut murenemaan. siinä oli rautainen lahesuoja ketjun päällä. Se rupesi jäämään lahkeeseen kiinni ja repi ajan kuluessa tuulihousuihini ison reiän. Viime syksynä tämä lahe suoja meni onneksi poikki. Lokarit oli muoviset jotka nekin ajan kanssa menivät rikki.  Ensin hävisi ns. kurasuoja mikä esti veden tulon päälle. Sitten kerran kun ajoin kovaa vauhtia alamäkeen niin etulokarista lensi kappaleita mäkeen :-D . Takalokari meni kaverin kanssa kolarissa rikki. Vaihteet on toimineet suht moittettomasti sentäs. Taka renkaasta alkaa jo langat näkymään kun on kuluneet aika slikseiksi. Tos vähä tarinaa ja haukkuja siitä rojusta...
O_o

Hemulisoturi

Helkutin vanha Tunturi Poni ja järven pohjasta löydetty ''mummopyörä'' josta sai helposti tehtyä kunnon pyörän uudet kumit ostamalla ja vähän maalia käyttämällä.
Ja vaihteita on ainakin se 100. Riippuu tosin kuljettajasta.

UppoPerho

Ite ostin täs noin kuukausi takaperin Helkama Jopon Sportiasta..
Värikin on musta..
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Aatami

Pyöriä on ollut monia.

Muddy Fox- Loistava kevytrunkoinen pyörä, jossa ei koskaan mitään ihmeempää vikaa ilmennyt. Pyörä oli melko hintava tosin. Varastettu!

Helkama Hot Power- Raskaampi pyörä polkea. Osat varsin kestäviä ja pienen vaihteistoremontin jälkeen oikein mielyttävä pyörä polkea. Varastettu!

Scott Atacama- Kaikin puolin romu pyörä. Vaihteet ränäs jatkuvasti, Pyörän laakerit eivät meinanneet millään toimia. Ainoa hyvä puoli oli, että melko kevyt oli rungoltaan. Varastettu!

Probike Oversize- Kaikki osat tuntuu olevan tinaa. Mikään ei kestä. Laakerit sökönä, rattaat vaihteista sökönä, aivan ruosteessa ja kaiken kruunaa huippupainava runko. Ei ole varastettu. Valitettavasti.

Tunturi ("Antti")Tuisku- Pyörä on varmaankin 80-luvulta. Naisten malli. Etujarru, 3-vaihdetta ja tarakka. Eli varsin hyvin varusteltu pyörä. Ei nyt mikään helmi, mutta eipähän ole kukaan vielä varastanut. Tämä pyörä on siis tällä hetkellä käytössä.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Mind_Flayer

Helkama Strong Power. Suht raskas poljettava, mutta eipä tässä mitään heikkokuntoisia ollakkaan, jos sellaisella haluaa liikkua  :-D

Mind_Flayer

Quote from: lape89 on July 29, 2008, 23:38:02
Quote from: Mind_Flayer on July 29, 2008, 17:36:03
Helkama Strong Power. Suht raskas poljettava, mutta eipä tässä mitään heikkokuntoisia ollakkaan, jos sellaisella haluaa liikkua  :-D

Samanlainen pyörä löytyy, mulla vaan kevyt poljettava, tai sitten mulla on vielä parempi kunto kun sulla  :-o. Ainoa heikkous minusta kyseisessä laitteessa on aivan liian pienet vaihteet, ei pääse kovin lujaa minusta tuolla. Hyvin pelaa ja kestää, ajettu tuolla on tuhansia kilometrejä, nykyään kertyy ajomatkaa viikossa se 120km. Vain kumeja ja kettinkiä on pitäny vaihtaa.....

Toiset on moittineet, että olisi suhteellisen raskas poljettava tuo helkama. En tiedä onko totta, itse en ole huomannut. Vaihteet on tosiaan turhan pienet, ja renkaisiin on joutunut joitakin pinnoja vaihtamaan sekä pari kertaa jarrupalatkin. Ketjut on itsellä säilyneet suhteellisen hyvin, vaikka kilometrejä on jo kertynyt muutama tuhat kilometriä.

Siikapossu

Quote from: Yö Kalastaja on July 28, 2008, 22:45:24
Osta mummiska! On kuule niin hyviä pyöriä että parempia saa ettiä... Ne on halpoja eikä oo mitää vikaa.. Pääsee talvet ja kesät eikä tartte pelätä että vaihteet jäätyy! :mrgreen:
Tosi on. Minulla on Tunturin mummopyörä ollut käytössä jo kauan, ja hyvin on pelannut. Ajaa voi huoletta vuoden ympäri, penkki on leveä ja pehmeä, eikä sellainen persetikku kun monissa sporttipyörissä. Selkä ei tule kipeäksi kun saa ajaessa istua selkä suorana. Mummopyörät ovat lisäksi halpoja ja varmatoimisia.

Daiwa

Mummiskalla minä ajelen! Siihen laittaa itelle sopivan istuimen, niin hyvältä tuntuu ajella  :-)
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

onkija_

Mul on kona hoss dee lux ja sillä on hyvä ajaa http://www.konabikes.co.uk/2k5bikes/2k5_hoss_dlx.php tos on kuvaa.

Kahvimuki

Helkama Jopo, musta väriltään  :lol:
On muuten helvetin kestävä, ja muutenkin mukava pyörä, ajoasentokin on erittäin hyvä! Ainoa huono asia minkä huomasin oli se, kun ensimmäisillä kosteammilla ilmoilla penkki jotenkin imi kosteutta, ja pinnoitus alkoi irrota, sitten poljettiin housut märkinä vaikka sateesta olisi kulunut useampikin päivä. Asia kuitenkin korjautuu varsin helposti vaihtamalla uuden penkin  :-D Toinen vika on se, että takalokasuojan hitsaus petti ja se alkoi heilumaan ja kolisemaan, no nyt sekin on hitsattu takaisin kiinni :)

kalamies]

Dirtti. umf hardy 3, on muutes kova peli ;)

-Kalamies]

kalastan_kaikkea

Romu Helkama jonka lokasuoja on paikaltaan.
Ei pyörällä ole niin väliä jos ei harrasta kuntopyöräilyä, Bmx:sää, tai jotain vastaavaa.

ööö...

Mulla on jopo semmonen vihreä noin 60-luvulta. Se on taitettava ei oo enää ku meni poikki koko pyörä tuopla ku vähä hypittiin sattu mukavasti tulla soralle maahan ja kaatua kylelleen.

tonko__

itellä on nykyään sellanen helkama scorpion.. kokonaan sellanen matta musta, mutta polkimet kultaset.. sitte jotai pikku kuvioita myös kultasena..
tämä pyörä ostettiin joskus kesäkuussa.. se oli niinku synttäri lahja.
toisaalta nyt vasta rupesin ajattelemaa, että miks ostettiin uus pyörä ku ois yhen koulu vuojen pärjänny ex pyörällä kunnes ens vuonna saan skootterin..
no..

HuntaKilla

Ítellä on punainen Tunturin maastopyörä, josssa on etu -ja takavanne soikeena. Paripäivää sitte ajoin kivalla vauhilla ojaan... :-D

Korjaukseen on menossa ja maalaan lähiaikoina mustaksi koko pyörän.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Eetu93

Tunturi Amiral. Kymmenen vuotta vanha ja täysin tyytyväinen. Vihreä helmeilevä maali. Jarrut piti vaihtaa ekaa kertaa tänä keväänä.

Shark

Mersun polkupyörän ajattelin tässä tilata Saksasta.  8-) Tai Helkaman 101i -mallin.  :-D

No, valitettavasti taskussa ei ole reilua kolmea tonnia/kahta ja puolta ylimääräistä, niin jääköön haaveeksi.   :-D

Tällä hetkellä löytyy kolme 'mummopyörää', pari tunturia ja helkama. Lisäksi joku Sardan pyörä, mallia en tiedä/muista. Pitäisi ostaa kyllä uusi polkupyörä, lähinnä hiekkateitä/metsäteitä ajelen. Tuo Sardan pyörä 'hyytyy' pakkasella ajettaessa, jo -10 asteessa. Eli vaihteet ei vaihdu, jarruissa häikkää, ja alkaa poljettaessa veivaamaan tyhjää. Muuten mainio. Eli etsinnässä olisi vähän vaikeampaan maastoon (verrattuna maantie) käypä polkupyörä, muttei mikään maastopyörä. Ja olisi varmatoiminen talvellakin pakkasessakin. Ja kestävä.

Jovain.

OsPa

Eilen sain tuommoisen Helkama-merkkisen mustan jopon. Hyvä pyörä ajaa, ja mielestäni kaikki jopot ovat hyvän mallisia ajettavaksi.

Ilu

Tällä hetkellä ajelen semmosella kuin Helkama Scorpion pyörällä joka on vuosimallia 2006. Ainakin minun tietojen mukaan vuosi oli tämä. Ihan hyvä pyörä se on vaikka onkin nyt vähän ollut pientä hienosäätöä jarrujen kanssa. Pyörä on oikeastaan juuri sopiva mulle (ainakin vielä). Silti se on jo ruvennut rämisemään kun ajan jostakin kuoppaisesta paikasta. Muistan vielä kun ajoin sen keskustasta ensikertaa kohti kotia ja oli muuten tunteellinen kokemus ja pyörii välillä päässäki.
Rekisteröitykää kaikki osoitteeseen Kalassa.net/keskustelut[move]

Hagge

El Dorado

Joku Titania, on ollut ihan hyvä, mutta vaihteet ja käsijarru on p**kana
Onneksi Saan uuden jonkun viikon päästä.
Pyörä on ainakin 7 vuotta vanha...

siilinki

On pyörä mutten jaksa pihalle loikata nimeä katsomaan näin illalla.

Mind_Flayer

Quote from: siilinki on September 13, 2008, 21:06:11
On pyörä mutten jaksa pihalle loikata nimeä katsomaan näin illalla.

No oliko tämä sitten tarpeellinen kommenttikaan?

eza1992

Tunturi F18 löytyy tuolta autotallista. vaihteita 21

kumikeijjo

Tunturi bomber on mulla!

prå-kalastaja

Quote from: Jann3 on July 28, 2008, 22:04:07
Mulla on crescent mtb 164 (Täällä on tietoa siitä: http://www.crescent.fi/polkupyorat/mtb/5090?=A70C14959188 ). Todella hyvä ajaa koska siinä on sileä pintaiset renkaat, vaihteet ei temppuile ja siinä on todella hyvät levyjarrut. Pyörä on aika uusi ku ostin sen vasta ehkä kk sitten

Itsellä sama pyörä, mutta ilman levyjarruja.

rapakala

mulla trek 3700 21 vaihdetta ja etupumput

hauenpilkkijä

Mulla on tunturi bomber ja hyvin on toiminu.