Hessun ja Kaitsun servereitä tarkoitin ns. "vakkarihosteilla"... 
Mietinkin, että kyllä noille hosteille on varmaan adminoikeuksia jaettu.
Mutta tosiaan ainakin silloin, kun ei admineita ole paikalla niin juttujen taso vajoaa välillä aika alas.
Pitäisi kai osata vahdata vain sitä vapaa.
Kukapas sitä tahtoo 24/7 adminiksi ja todellakaan ei 2 adminia riitä vaan vasta 10 adminia takaa jotensakin kattavan valvonnan puoleksi aikaa - kun oma peli kärsii ja kuraa siitä admin hommasta tahtoo käteen jäädä? Eipä niitä lopulta minullekaan kovin montaa ilmoittautunut, ja suunnilleen 1/2 ajasta on admineista joku paikalla - kuten arvata saattaa onkin paikalla sitten useampia, olikohan parhaalla kertaa peräti 6 vaii 7 pelaajaa kirjautuneena adminiksi, että kyllä siinä admin-haulikko aika herkästi pamahti, jos joku alkoi röhkimään.
Minun mielestäni on ihan turhaa nostaa Hessua ja Kaitsua huonokäytöksisten hosteina esille yhtään enempää kuin kenenkään muunkaan - kyllä niitä häiriköitä löytyy ikävä kyllä ihan jokaiselta hostilta - ja ikävintä asiassa on, että jonne-häiriköt (Älyttömät mölyäjät ja homohomohomottelijat ovat suurimmaksi osaksi (90-95%) suomalaisia - lokit sitten pitkälti venäjä-latvia-puola-suomi. Jos vielä noita
millä tulee - tuleeko kalaa - mistä tulee kyselijät otetaan lukuun mukaan ovat he ihan täydet 100% suomesta. Muut joko osaavat lukea release notesit ja foorumeilta ohjeet tai ovat vaan muuten paljon fiksumpia kuin nämä kotimaiset patalaiskat kaikkimullehetiäkkiämissäviipyy hösääjät.
Admineille homman tekee vaikeaksi se, että näillä pahimmilla häiriköillä kun tahtoo olla mokkulat, eli IP- vaihtuu ja näkyy numerot olevan sellaisilta IP-alueilta, että ei voi isoa avaruutta sulkea, koska siellä samoilla alueilla on myös fiksuja pelaajia. Toistakymmentä häirikköä kiinteällä IP:llä olen estänyt suoraan palomuuriin, eli eivät pääse hostilleni enää koskaan - ellei IP vaihdu.
Itse päädyin hostimisessa siihen lopputulokseen, että kun en pysty itse koko aikaa päivystämään - ja admineita kyllä on, mutta hekään eivät paikalla koko aikaa ole, niin suljin hostini salasanan taakse - nyt ei ole häiriöitä - ja mikä parasta pelaajilla ihan todelliset mahdollisuudet tehdä hostin perusasiaa, eli olla paikkana ennätysten tekemiseen arkisin - viikonloppuisin sitten taas kisapaikkana - eli kilpailut erikseen muuten periaatteessa "autohostittua" harjoittelua.
Salasanan ovat toistaiseksi saaneet kaikki kysyneet ja niin kauan saavatkin, kun osataan olla lokkimatta ja jonneilematta.
Kovasti tuntuu porukka kaipaavan aktiivista hostia - vaikka minun osoitteessani autohosti lukeekin, olen itse paikalla parhaimmillaan jopa 30h viikossa. Ja sekin ero autohostimiseen on, että peli pyörii autoscriptattuna, eli listalla on mappipotpuri, jossa on valikoituja mappeja. Tällähetkellä mennään pääasiassa mademapeilla, mutta muutakin on mukana välipaloina.
Tervetuloa vaan katsomaan - salasanan saa täältä:
[email protected]Notta Kurikkahan pilikille - AIkaasemmin täälä ei ollu muita järviä kun tekojärvi ja housujärvi - nyt piisaa virtuaalista vesistöä...