Chat

Author Topic: Pilkkiaihiot? MISTÄ?  (Read 3717 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ilppu1

• View Profile
    • Email
Pilkkiaihiot? MISTÄ?
« on: February 07, 2009, 16:52:16 »
Tietääkö joku mistä voisi ostaa pilkkiaihioita :? Kun kalastaa monilla vesillä niin pitäs olla niin kauhiasti niitä pilkkejä.
kiitos etukäteen...  :-)
« Last Edit: December 29, 2010, 09:36:26 by Ilppu1 »

qwerty_88

• View Profile
    • Email
Vs: Pilkkiaihiot? MISTÄ?
« Reply #1 on: February 07, 2009, 16:56:59 »
Siis minkälaisia aihioita? Tasuriaihiota vai pystyjä? Tai no "aihiona" ei varmaan juuri muuta oo kun tasuria,mutta jotai vanhoja pystypilkkejä on mullakin varmaan jokunen joista voisin pientä korvausta vastaan luopua...

Ilppu1

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: February 08, 2009, 08:39:21 »
Moi,

Kuinkas monta pystyy sul on ja hinta kpl?

qwerty_88

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: February 08, 2009, 14:48:44 »
Mulla oli tos toisella saitilla 9 kpl, mutta ne meni jo kun hinta oli vaan 12€... Eli kaikki myyty.

j.a.m

• View Profile
« Reply #4 on: February 08, 2009, 15:44:11 »
itse sain tässä joku vuosi takaperin pronssisia valupilkkiaihioita joista maksoin 3-4€ kpl jos en väärin muista . että ei se ole mitään halpaa puuhaa nuo aihiotkaan ja vielä jos laskee yhtään omalle käsityölle hintaa niin kalliiksi tulee. hopeasta tulee teetettyä pilkkejä kultasepällä ja näille tulee hintaa joskus jopa 10€ kpl ilman lopputyöstöä .

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: February 08, 2009, 15:52:16 »
Kai se edullisinta olisi valaa pilkit itse. Tai sitten soitella noille, jotka pilkkejä tekevät, jotta olisiko heillä sekundaksi luokiteltavia, joita voisi itse jatkotyöstää.

Loppujen lopuksi ei sitä niin kauhean montaa pilkkiä tarvitse, jotta pärjää jo kaikenlaisissa vesissä. Ja toisaalta, jos sä ostat vaikkapa 5-7 pilkkiä per talvi niin äkkiä niitä kertyy eikä maksa kuin 50e per talvi. Ja kyttäämällä kevään alennusmyyntejä saa ensi kautta varten pilkkejä 3-5e kappale.
Ei se pilkkkien määrä ole ratkaisevaa,koska huonommallakin pilkillä saamamies saa kalaa.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

qwerty_88

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: February 08, 2009, 23:09:19 »
Mä oon lähinnä sitä mieltä että turha panostaa hirveesti määrään, hankkii mielummin muutaman LAADUKKAAN pilkin ja opettelee onkimaan niillä. Esim Halosen liukupilkit on suhteellisen edullisia ja tosi kalastavia. Niitä kun hommaa muutamaa eri mallia ja kokoa niin aika pitkälle tapsihommissa pääsee.. Ketjupilkiksi esim väre tai saukko on ihan hyviä,ja tietysti pöystin pystyt jos raaskit hankkia. Väre ja pöysti toimii todella hyvin myös tapsin kanssa. Värikoukkuhommasta en osaa sanoa mitään. Tasureista hyviä&halpoja on mm. nilsut vähintään 7cm. Pienemmassä on niin huonot koukut että ei saa aikaan ku kauheen vitutukset. Esim papukaija on toimiva monessa paikassa.

Eli turha on kauheeta määrää hankkia kukkaroon makaamaan. Mielummin vaikka useempi samaa mallia jota osaa käyttää tehokkaasti kuin miljoona erilaista joilla ei osaa onkia. Ja liikaa kun on vaihtoehtoja niin menee kaikki aika siihen että testaa koko valikoiman läpi.

qwerty_88

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: February 09, 2009, 19:17:57 »
Löysin viel muutamia pilkkejä mitä vosin myydä,tosin ne ei oo sieltä halvimmasta päästä. Yks saukko,kaks väyrystä,yks saman mallinen ku väyrynen mutta ei muistu nimi mieleen ja yks rialinnan pilkki. Pientä ajan patinaa on rialinnaa lukuun ottamatta (Uusi), mutta monesti paremmin kalastaakin ku ei oo liian kirkkaat pilkit. Mutta tosiaan,hinta ei oo ihan ilmanen, uutena kuitenki maksaa jotai 45€.... 35€:lla saat,kuvia voin laittaa sähköpostiin jos tahdot..Toinen  Väyrynen ja rialinna sen verran isoja että parhaimmillaan yli 10metrissä,muut matalammassa..

center>