Chat

Author Topic: Suuri matkapuhelinkeskustelu  (Read 42560 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
Suuri matkapuhelinkeskustelu
« on: February 16, 2009, 22:03:54 »
Eli tässä threadissa on tarkoituksena keskustella uusista ja monipuolisilla ominaisuuksilla varustetuista matkapuhelimista ulko/kalastus/metsästys- käytössä. Miten ne on toiminut, kestääkö kovaa käyttöä, miten ohjelmat pelittää, tilttaako, toimiiko kamera jne.
Tässä threadissä saa(ja pitää!) kysyä mielipiteitä eri puhelimista, jotta mahdolliset hankinnat eivät tuota mitään pettymyksiä.

Eli tarkoituksena ei ole puhua peruspuhelimista(joissa on "vain" peruspuhelu ja teksariominaisuudet) ja niiden toimivuudesta, vaan tarkoituksena on jakaa tietoa uusista kapuloista! Eli kaikki faktat ja käyttökokemukset kylmästi muille jakoon!

Itselläni on tällä hetkellä yli 2v vanha Nokia N73. Kytkypuhelimeksi on toiminut omasta mielestäni ällistyttävän hyvin. Takuuhuollossa on käynyt tasan yhden kerran ja sekin sen takia, että navigaatiotikku katkesi intissä tetsatessa.  8-)
3.2 mp kamera ajoi asiansa alkuvaiheessa ihan tyydyttävästi, mutta nykyään vähänkään tummalla säällä puhelimella ei tule otettua mitään kuvia. Ja pimeässä ei sellaista kuvaa saa, että siitä esim. valokuvan voisi kehittää. Aurinkoisella säällä kyllä tulee kelpo jälkeä.
GPS ohjelmana asensin puhelimeen EasyGo:n(puhelimessa ei ole rakennettu sisäistä gps:ää, joten käytän "ulkoista gps palikkaa"). Alun ongelmia lukuunottamatta(vanhentunut ohjelmista, hoitui päivityksellä) EasyGo on toiminut puhelimessa ilman mitään ongelmia.

Vaikka ylhäällä oleva teksti kuulostaa suhteellisen hyvältä, niin silti olen ollut suhteellisen pelokkaana odotellut puhelimen mahdollista irtisanoutumista, josta ei tosin ole mitään merkkiä tällä hetkellä. Ja koska Nokialta ei enää löytynyt miellyttävää mallia, niin piti siirtyä vieraille maille. Samsungit, LG:t ja Sony Ericssonin sivut tuli tutkittua suhtkoht tarkasti läpi ja lopulta päädyin siihen ratkaisuun, että tilasin Sony Ericssonin C905 kapulan. Sen suurena etuna on 8.1 mp kamera, wlan, wi-fi ja sisäinen gps. Mielenkiinnolla odotan puhelimen saapumista! Kerron siitä sitten käyttökokemuksia heti kuin mahdollista.

Nyt on teidän vuoronne!  :-)

Edit.
Annetaan nyt sen verta periksi, että tehdään tästä kaiken matkapuhelinkeskustelun kattava aihe, toki ylläoleva pääosassa.
« Last Edit: July 17, 2010, 22:08:14 by Qkkeli »

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • View Profile
    • Email
Vs: Suuri matkapuhelinkeskustelu
« Reply #1 on: February 16, 2009, 22:13:30 »
Nokia musicexpress mikälienenumero käytössä.
Toiminu aluksi ihan hyvin, mutta nyt buginen ja tilttailee. Ollu kerran huollossakin, näyttö hajalla yms.
Musiikin kuunteluun sopii kyllä loistavasti, eikä 2 megan kamerakaan ole huonoimmasta päästä. Reilu vuosi taitaa "kapulalla" olla jo ikää.

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #2 on: February 16, 2009, 22:57:00 »
Elikkäs, itseltäni löytyy tällä hetkellä Sony Ericssonin Gyber Shot, aivan tarkkaa mallia en muista. Puhelin on jo jonkun vuoden maailmaa nähnyt, itse ostin syksyllä puhelimen yksityishenkilöltä hintaan 50€, joka oli kyllä todella halpa. Kamera on 3.2mpix ja kyllä tuolla saa kätevästi taltioitua arvokkaat hetket korkeahkolla laadulla, oikeat kamerat sitten erikseen. (ei tämä hyvässä valossa kauas heitä, ja löytyypä salamakin)
Akku on pitänyt virrat todella hyvin, tänäänkin miltei -20 asteen kylmyydessä kuuntelin 45min musiikkia ja 3/4 "pylvästä" jäljellä. Eikä puhelin mene edes kankeaksi kuten monille muille laitteille käy. (eli siis näyttö toimii viiveellä tms.) Siinäpä kyllä onkin ominaisuus mitä meikäläinen arvostaa. Kaverin Nokialainen (muistaakseni n73) heittää toimimisen lähes kokonaan pakkasella. Puhelin on myös kestänyt kosteutta todella hyvin.
Joitakin miinuksia löytyy myös: Nokialaiseen tottuneena vähän järjenvastainen ja esimerkiksi viestin kirjoittaminen on paljon hitaampaa kuin Nokialaisella, toinen miinus on suuri koko..
Kaikenkaikkiaan 50€ puhelimesta voisi antaa leiman "hyvä ostos" Erälehden tyyliin, koska kestänee meikäläisenkin käytössä vielä monet metsästys&kalastus reissut ;)

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: February 18, 2009, 22:30:35 »
Mulla on 2610 Nokia.

Maksoi muistaakseni 39 euroa. Siinä on kalenteri ja laskin. Lisäksi sillä voi soittaa ja lähettää viestejä.

Mutta tiedättekö mikä siinä on parasta? Lataan sen 1,5 viikon välein ja akku riittää kyllä. Pystyykö tähän superpuhelimenne?
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #4 on: February 18, 2009, 22:34:19 »
Mutta tiedättekö mikä siinä on parasta? Lataan sen 1,5 viikon välein ja akku riittää kyllä. Pystyykö tähän superpuhelimenne?

Ei, mutta ei tässä edes sitä ole haettu:

Eli tarkoituksena ei ole puhua peruspuhelimista(joissa on "vain" peruspuhelu ja teksariominaisuudet) ja niiden toimivuudesta, vaan tarkoituksena on jakaa tietoa uusista kapuloista!

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: February 18, 2009, 22:44:37 »
Joo toin ajatukseni vähän huonosti esille, mutta mielestäni seuraava ajatus sopii hyvin aiheeseen.

Kännyköihin tulee jatkuvasti kaikkea uutta ja hienoa ja ne toimivat käytännössä yhtä monipuolisesti kuin kannettavat tietokoneet. Yksi asia tuntuu silti menevän huonompaan suuntaan, akun kestävyys. Se mitä eniten toivon puhelimelta on juuri tuo ominaisuus. Kun lähdet viikoksi tai kahdeksi maastoon, niin kannatko mielelläsi viittä vara-akkua mukanasi vai et vara-akkua ollenkaan? Kantavuus ja akun kesto ovat puhelimen tärkeimmät ominaisuudet. Ilman virtaa ei millään erikoistoiminnolla tee yhtään mitään.

Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #6 on: February 18, 2009, 22:59:30 »
Tuo on täysin totta ja siksi alkuvaiheessa tuli haukuttua kaikki älypuhelimet sun muut enemmän sisältöä sisältävät puhelimet sinne minne aurinko ei paista. Ajan kanssa sitä kuitenkin tottui laittamaan puhelimen lataukseen joka toinen päivä(kolmantena päivänä viimeistään). Pitemmillä reissuilla itse kannan mukana yhtä vara-akkua N73:een ja lisäksi kahta peruspuhelinta, joissa akku kestää helposti sen viikon. Eli yleensä pitemmillä reissuilla on käytössä se peruspuhelin ja "älypuhelimet" tulee kaivettua esille silloin kun niitä tarvitsee. Oma vaivansa tuossakin on, mutta ei todellakaan mikään ylivoimainen ja aina on ollut puhelin käytössä.

Nokia on tehnyt noiden uusien puhelimien akuista todellisen rahastuskeinon; ei kovinkaan monen puhelimen akut natsaa millään keskenään ja hinta pyörii siinä 40-60e paikkeilla.. :-o Eikä Nokialla näytä edistystä tapahtuvan tuollakaan saralla.
Kun taas tuohon Sony Ericssonin C905:een maksoi uusi akku rapian 26 euroa ja sama akku kävi useaan muuhunkin SE:n malliin. Ja laturikaan ei maksanut paria kymppiä enempää. Siinä varmasti yksi syy, miksi vaihdan nokian pois.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #7 on: February 18, 2009, 23:23:12 »
Itellä tällähetkellä Nokian 5500 Sport ...jos se nyt erikoisluuriksi luetellaan. Mallihan oli susi jo syntyessään. Vikoina se akunkestävyys ja näppäinten irtoaminen. Omassa on nappulat tallella, mutta se ei ole yks eikä kaks kaveria joilta on näppäimistö tippunut pois :roll:

Akut ei sitten kestä vittuakaan mitään. Itellä kolmas  vai neljäs akku ("halvempi" kympin akku) jo menossa !? Tämä tosin on kestänyt pitkään. Edelliset oli tyhjiä muutamassa päivässä ja pientäkään pakkasta ei kestänyt yhtään. Esittelyssähän luvattiin ilmiömäinen akunkestävyys

Roiskeen- ja pölynkestäväksi on väitetty ja sitä myös ollut. Alumiini reunat ovat aivan kraatereilla kun kännykkä on hyppinyt asfaltilla, uimassakin se on kertaalleen käynyt ja maannut metsässä kaksi päivää.

Jos kirjotat paljon tekstareita, älä osta tätä puhelinta. Meikällä on suht luiset sormet ja silti painuu 3 nappia pohjaan. Lisäksi kun koko näppäimistö on yhtä levyä ---> saa niitä nappeja painaa ihan sormet hellinä.

Maksoi ihan liikaa uutena n 250€ ja nyt sen mahtaa saada +100€ hintaan. Siinä on niitä urheiluominaisuuksia joista maksaa kyllä aivan turhaan jos omistaa sykemittarin.
Kamera on 2mp joka kyllä ihan välttelee mutta parempi sais olla, joskin meidän kristuksen aikainen digikamerakin on vain 4mp :roll:

Kaiken kaikkiaan paska ostos, kaduttanut ostaminen kauan aikaa mutta ei viitti uutta ostaa kun tosta kovan hinnan pulittanut.

----------------------------------------------------------------
Ukolla on N73 ja olen kovasti sitä kinunut itselleni sitten kun ukko ostaa uuden. Tuossa N73:ssa on hyvä kamera noin kamerakännykäksi. Oikohan ollut 3.2 megapikseliä ja sillä saa kyllä tosi selkeitä kuvia ja videoitakin, varsinkin kun koneelle siirtää
Hyvä on myös se siihen ladatta gepsin tapanen karttaohjelma, josta itelle ainakin hyötyä kun yritän löytää mopolla kauemmille kalapaikoille
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #8 on: February 19, 2009, 09:04:13 »
Itellä käytössä LG KU250, Samsung SGH-J400 ja Samsung Ultra D900.

Tuo LG on ns "työpuhelin" sillä pääsee ja siihen saa yhteyden lähes missä vaan ja pesee käyttötarkoituksesaan jokaisen Nokian. Eihän siinä hienouksia ole kuin mp3 soitin ja kamera joka sekin yltää vain 1,3mpx tarkkuuteen, mutta riittäpä nuokin.Akku kestää niin kylmää kuin kuumaakin ja viikon välein sitä joutuu valtakunnan verkossa roikottamaan.

Sammarin J400 onkin sitten jo luuri. Käyttö ominaisuudet, akun kesto, sovellukset, aivan omaa luokkaansa. Akku kestää minun käytössä sen alun toista viikkoa ja voin kertoa ettei puhelin makaa pöydällä toimettomana (elisa muistaa laskulla kokoluokkaa 50-80€kk). Ainoa oikeastaan vika/ärsyttävä asia luurissa on tuo musta peilipinta. Siihen kun sormensa iskee nii puhelin näyttää 100v vanhalta sormenjälkineen. Väittäisin että, tässä luurissa hinta/laatusuhde on todella kohdallan, jos ei jopa puhelin ole halpa ominaisuuksiinsa nähden.

Tuo Samsungin D900 on vielä niin uusi luuri etten ole siihen kerennyt perehtymään sen tarkemmin. Aivan liikaa siinä tuntuu oelvan kaikkea turhaa roipetta mukana.

Samsungin luureissa on tuo sama murhe kuin nykysissä nokioissa, akut ei sovi keskenään ja on kalliita jos joutuu vaihtelemaan. Tosin yhtenkään en ole uutta akkua joutunut ostamaan sen keston heikkouden takia.

Olen jo parisen vuotta sitten sanonut EI, Nokian lähes "monopoli" asemalle puhelin asioissa. Katunut en ole yhtään vaan saanut oikeasti rahalleni suuremman vastineen muiden luurien kanssa.

Panze

• View Profile
« Reply #9 on: February 19, 2009, 19:10:16 »
Omistan sattumoisin saman puhelimen kuin ToroRosso (5500 sport), taisi maksaa 219e silloin, kun tuon ostin. Akku on minulla kestänyt ihan hyvin, paitsi nykyinen, kun entinen hävisi (iskän työpaikalta saan noita käytettyjä ilmaiseksi.) Käyttöjärjestelmä on mielestäni hieman outo. Kaikki tiedostot, mitä bluetoothilla vastaanottaa, niin änkee puhelimen muistiin vaikka gigan muistikorttikin olisi käytössä, tuota ongelmaa en ole saanut ratkaistuksi. Urheilutoimintoa ei ole hirveämmin tullut käytettyä, mutta kyllä se toimii, näyttää ajan, matkan, kuluneet kalorit ja askelten määrän. Kyllä tuotakin systeemiä voi huijata vähän heilumalla, eikä se niitä askeleitakaan hirveän tarkasti ota. Taskulamppuun olen ihan tyytyväinen, kaksi lediä näyttäisi olevan. Näppäimet on ihan ok, välillä tulee painettua paria nappia liikaa, mutta muuten ihan hyvät, eikä ole vielä lähtenyt kävelemään. Iskut on ottanut ihan tarpeeksi hyvin vastaan, tosin nuo alumiini reunat ovat hieman kärsineet ja joskus lähtee SIM-kortti paikaltaan. Näyttö on melko pienenlainen ja 2 megapixelin kamera menettelee. Ei ole kuitenkaan mitään huutavaa tarvetta vielä uutta saada...
« Last Edit: February 19, 2009, 19:12:17 by Panze »
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: February 19, 2009, 19:18:01 »
Omistan sattumoisin saman puhelimen kuin ToroRosso (5500 sport), taisi maksaa 219e silloin, kun tuon ostin. Akku on minulla kestänyt ihan hyvin, paitsi nykyinen, kun entinen hävisi (iskän työpaikalta saan noita käytettyjä ilmaiseksi.) Käyttöjärjestelmä on mielestäni hieman outo. Kaikki tiedostot, mitä bluetoothilla vastaanottaa, niin änkee puhelimen muistiin vaikka gigan muistikorttikin olisi käytössä, tuota ongelmaa en ole saanut ratkaistuksi. Urheilutoimintoa ei ole hirveämmin tullut käytettyä, mutta kyllä se toimii, näyttää ajan, matkan, kuluneet kalorit ja askelten määrän. Kyllä tuotakin systeemiä voi huijata vähän heilumalla, eikä se niitä askeleitakaan hirveän tarkasti ota. Taskulamppuun olen ihan tyytyväinen, kaksi lediä näyttäisi olevan. Näppäimet on ihan ok, välillä tulee painettua paria nappia liikaa, mutta muuten ihan hyvät, eikä ole vielä lähtenyt kävelemään. Iskut on ottanut ihan tarpeeksi hyvin vastaan, tosin nuo alumiini reunat ovat hieman kärsineet ja joskus lähtee SIM-kortti paikaltaan. Näyttö on melko pienenlainen ja 2 megapixelin kamera menettelee. Ei ole kuitenkaan mitään huutavaa tarvetta vielä uutta saada...

itellä myös samainen kapistus ja akku kestää vieläkin,ja pölyäkään ei ole niellyt pahemmin töissä ollessa,tiskialtaassakin käynyt ym märässä ja toimii moitteita,käyttis vain vaikea käyttää esim automaattista näppislukkoa en ole löytänyt :roll:muute toimii kyllä moitteita tälläsellä mursulla ku mä joka saa kaiken aina rikki,pojilla tainu olla maanantai malleja :evil: :evil:

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #11 on: February 19, 2009, 20:50:43 »
Itselläni on tällä hetkellä käytössä Nokia 7210 Supernova kännykkä (http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_1016101)
Tuosta osoitteesta löytää tarkempaa tietoa, jos kiinnostaa.  :-)

Kyseinen puhelin ei ole ollut itselläni kuin ehkä pari kuukautta. Mutta vaikka kokemusta on vähän, niin ei ole mitään huonoa sanottavaa ko. puhelimesta.
Akku kestää kyllä ihan hyvin. Tosin jos Mp3 -soitinta kuuntelee paljon (niin kuin esim. minä  :-)), niin se vie kyllä akkua. Mutta jos esim. on pidemmällä kalareissulla, niin sitten ei vaan kuuntele soitinta. Kameraa silloin tulee kyllä käytettyä (Kalojen kuvaamisesta en ole varma, koska niitä täytyy ensin saada, mutta eri paikoista tulee ainakin otettua yleensä  :-)), mutta ei se taida viedä niin paljoa kuin soitin. Puhelin ei ole tainnut tippua maahan kuin kerran tai kaksi, joten kestävyydestä en osaa sanoa.

Siis todella tyytyväinen olen ollut puhelimeen. Hinta -laatusuhde hyvä.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

*HenTeri*

• View Profile
« Reply #12 on: February 19, 2009, 21:07:17 »
Itse omistan nokian 6630+siinä kartat metsästystä varten ja koiran paikannus homma, tai oikeastaan isä hommasi metsästykseen ja myös minulle puhelimekseni, myös itse käytän karttaa kun metsällä olen. Kamera on 1.3 megapixelin ihan riittävä minulle, että saa otettua kaloista/metsästykseen liittyvästä kuvia  :-)
Aika useaan kertaan pudonnut maahan ja kerran sementille ja ihan hyvin kestää, eli sen suhteen kestävä.. Joskus pitää puhelin käynnistää uudelleen liian täyteen ahdetun akun syytä, ainakin juttua olen kuullut, että pitäisi poistaa kaikki ja ikäänkuin käynnistää puhelin uudestaan. Akku on mennyt aika huonoksi, mutta on uusi akkukin.. Näyttö on suuri joka tuo + myös.
Yleiskäyttöön hyvä kännykkä jota suosittelen myös muille  :-) Ainoastaan huonoin puoli on suuri koko, muttei se itseäni paljonkaan haittaa.  :-D
« Last Edit: February 20, 2009, 17:28:47 by *HenTeri* »
Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

vainaja

• View Profile
« Reply #13 on: February 19, 2009, 21:25:28 »
Tororosso katoppa tää: http://www.puhelimeni.fi/uutiset/?itemid=381

Toihan on loppujenlopuks meleko kestävä kapula  :-D

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #14 on: February 19, 2009, 21:39:58 »
Joo kyllä se kestää, mulla on ne alumiini osat kanssa ihan kraatereilla  :-)
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Makko

• Guest
« Reply #15 on: February 19, 2009, 21:52:56 »
Tororosso katoppa tää: http://www.puhelimeni.fi/uutiset/?itemid=381

Toihan on loppujenlopuks meleko kestävä kapula  :-D
No tuosahan ei puhuttu mitään 5500 akun kestävyyestä , mulla oli tuo puhelin ja se kesti hyvin, ku se  mullaki oli rypeny misä sattuu mutta kyllästyin tuohon akkuun joka ei kestäny sitte montaa päivää, aluks olin tyytyväinen. Kaijuttimet siitä putsasin kerran ku ei tuumannu kuullaa mittää ja sinnehä se sitä pask¤¤ kerää ja oikein kunnolla ku kaikki muu on suojattu paitti kaijuttimet. Lopulta se päätti päivänsä tekemällä oikosulun :oops:

Sitte ostinki nokia E51 siinä on kestävä akku, metalli kuoret, näyttö 2 tuumaa, netti yhteyet, kartat ja muut pelit ja vehkeet. Sen sain alle
200 eurolla

Termis

• Rehumakkaran muiluttaja
    • MSN Messenger - joonas.pysays@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #16 on: March 03, 2009, 15:39:58 »
Mulla on Nokia 6300i ja ihan hyvin akkukin kestää sen viikon, vaikka on mp3, 2 mega pixelin kamera yms..
Kamerasta on ollut hyötyä ainakin kalareissuilla, saa kohtuu hyviä kuvia kaloista/maisemista.
Onhan tässä vielä jokin kartta ohjelmakin.
Kuoret on kestävät, koska ovat ruostumatonta terästä.
Kuvia voi räpsiä tosi paljon, koska tähän kännykkään sopii 4 gigan micro sd muistikortti.
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä."

nelitahti

• Koko kausi edessä, odotus takana :)
    • View Profile
    • Email
« Reply #17 on: March 05, 2009, 15:02:05 »
Itsellä on nokian peruspuhelin, 3500 classic. Enimmäkseen soitan ja viestittelen, sekä joskus myös pelaan.
Kamera on ihan ok, vaikka sitä varten minulla on digikamera.
Mp3-soitinta käytän puhelimessa aika vähän.
Radioa kuuntelen usein pyörälenkeillä. Tässä puhelimessa on kyllä hyvä radio kuuluvuus on todella hyvä.
Pidän kännykästä aika paljon, helppo, vaivaton ja sopiva minun tarpeisiin.

-nelitahti

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #18 on: March 05, 2009, 19:10:39 »
Sony Ericsson K660i. On toiminut hyvin, mutta kenttä ei ole mitään parhaasta päästä, saattaa johtua siitä, että asun täällä Ivalossa eli niinsanotussa "korvessa".
2 MegaPixelin kamera, joka riittää, koska kuvat otan mielummin oikealla kameralla. Kestävyydestä semmosta, että ei varmasti kestä pudotuksia ja pesukoneessa käyntiä. Akku kestää alle viikon, ei sen enempää tarviikkaan kestää. Musiikkiakin mahtuu 0.5 Gigan edestä. (Muistikortin sain kaupanpäälle.)  Nettikin on tässä, mutta sehän on niin kallis, etten viitti käytää sitä ja ei se kovin nopeakaan ole. Ostin tämän puhelimen siksi, koska tämä oli niin hiano!  :-P Hintaa tälle puhelimelle tuli 219€ jos oikein muistan. (Gigantista tilattiin.)
Kännykällä ei ole lähes lainkaan osuutta kenttään, siitä saat syyttää operaattoriasi. Jotain eroja on kuitenkin kännykkämalleissa muttei suuria...

Juz

• View Profile
« Reply #19 on: March 05, 2009, 23:07:14 »
Tällä hetkellä omistan Nokia 5300 kapulan varustettuna 512mt muistikortilla. Ihan tyytyväinen olen ollut, tosin kameralla tulee todella sumeita kuvia. Musiikkisoitin tietysti on plussaa, mutta se taitaa löytyä lähes kaikista nykyään markkinoilta löytyvistä puhelimista :-D
Kesällä hankin todennäköisesti Nokia 5800 kosketusnäyttöpuhelimen. Tuosta 5800 kapulasta olen kuullut tutuilta ihan positiivistä palautetta.

Mind_Flayer

• Vappilosuhvero juomutryffeli !
    • View Profile
« Reply #20 on: March 14, 2009, 15:28:55 »
Itse päädyin vanhaan malliin eli Nokian 3410 malliseen puhelimeen petyttyäni nokia N95:een. Puhelimesta hajosi siinä sivussa oleva zoomauspainike sekä toinen kaiutin takuuajan ulkopuolella. Käyttöominaisuuksiltaan se oli muuten ok, puhelimeen ladattu UltraPointin DoGPS toimi moitteetta koiran paikannuksessa metsästysreissuilla, kuvia tuli tilanteen sattuessa napsittua, mutta noiden parin osan hajoaminen sai minut vaihtamaan takaisin vanhaan. Korjaaminen kun tuli maksamaan 101e. Vanhassa vara parempi.

Eetu93

• View Profile
    • Email
« Reply #21 on: July 21, 2009, 18:16:52 »
Nokia 5130c-2 XpressMusic
Ollut käytössä 1,5 kk
129€

Halusin puhelimen jolla on hyvä kuunnella musiikkia pyöräillessä ja muutenkin. Puhelimessa on paikka aivan normaalille kuuloke liitännälle (se pienempi). Lisäksi siinä on usb portti nopeampaa tiedonsiirtoa varten. Nämä molemmat toimivat kuten pitääkin ja täysin odotetusti. Lisäksi puhelimessa on 2.0 megapikselin kamera ja musiikkinäppäimet kyljissä. Kamera on aivan tarpeeksi hyvä omaan käyttööni. Ei yleensä tule otettua puhelimella kuvia kun on digikamera. Musiikkinäppäimet ovat kuitenkin huonosti sijoiteltu. Ne ovat yhtä korkealla kuoren kanssa ja tämän lisäksi ne ovat veltot eli niiden painaminen vaati kovahkoa painamista. Töissä, metsässä ja kalssa ollut taskussa ilman pussia. Hyvin on säilynyt, pyyhkäsee vain roskat pois päältä ja toimii. Siltä osin luotettava.

Näppäimistön yläreunassa on iso 5-in-one näppäin kuten nykyään kaikissa Nokialaisissa. Napin reunat on nostettu hieman ylös. Hyvä ratkaisu muuten mutta kakkos painikkeen painaminen on nyt vaikeahkoa kun napin reunat tunkevat eteen. Puhelimen näyttö on tarkka ja sopivan iso että soittajasta ja numeroista saa selvää. Akun kulutus ei ole hirveä täällä 3 geettömällä alueella. Parhaimmilaan 5 päivää ilman latausta. Puhelin on myös erittäin tyyliikkään näköinen. Puhelimessa on paksuutta ja painoa (toisin kuin nykypuhelimissa yleensä) tarpeeksi jotta se ei tunnut lelulta tai muuten heppoiselta. Jostain kumman syystä usb-portti, kuulokepaikka ja laturinpaikka ovat puhelimen yläpäässä joten puhelimen käyttö latauksen aikana on vaivalloista. Mukana tuleva usb-johto on myös turhan lyhyt ja jäykkä joten se saattaa vahingossa irrota puhelimesta. Iso plussa on mukana tullut 1gb muistikortti.

+ Ei pelkää sadetta
+ Usb portti
+ Kuulokepaikka
+ Tukeva
+ Iso ja tarkka näyttö
+ Todella tyylikäs

- 5-in-one näppäimen reunat
- Liitäntöjen outo sijoitus paikka
- Usb johdon lyhyys ja jäykkyys

Kouluarvosanalla 9+
Hyvä hinta/laatu suhde
« Last Edit: July 21, 2009, 18:19:02 by Eetu93 »

Zintti

• Sumuisten selkien gorilla
    • View Profile
« Reply #22 on: July 22, 2009, 11:21:46 »
Mulla on Nokia N95 8gb. Melkein vuoden vanha eikä mitään vikoja:lol: Kartat löytyy ja latasin siihenn nokian oman sports trackerin. Sen kun laittaa päälle vaikka juoksu lenkillä se mittaa sykkeen keskivauhdin matkan pituuden korkeuserot jne. jne. Ja sitten latasin sen kalapäiväkirjan joka on ollu kovassa käytössä.
Hyvin on toiminu ja ollu hintansa väärtti. 5 mpx kameralla saa otettuja hyviä kuvia ja muistia riittää kuvile musalle ja jää ylimääräistäkin. Vähän liian herkkä koljuille ja vedelle. :-(

Juseli

• MSN Messenger - jusek@luukku.com
    • View Profile
« Reply #23 on: August 02, 2009, 10:57:07 »
Ostin tässä vasta uuden puhelimen: Nokia 6620 Classic.
Sisältää 5mp kameran, MP3 soittimen, radion, kartat (Navigaattori?) ja sen sellasta.
Hirveästi en vielä osaa sanoa, kun niin vasta tuon sain, mutta ainakin näin alkuun hyvältä näyttää.

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #24 on: November 08, 2009, 14:51:17 »
Elikkäs, itseltäni löytyy tällä hetkellä Sony Ericssonin Gyber Shot, aivan tarkkaa mallia en muista. Puhelin on jo jonkun vuoden maailmaa nähnyt, itse ostin syksyllä puhelimen yksityishenkilöltä hintaan 50€, joka oli kyllä todella halpa. Kamera on 3.2mpix ja kyllä tuolla saa kätevästi taltioitua arvokkaat hetket korkeahkolla laadulla, oikeat kamerat sitten erikseen. (ei tämä hyvässä valossa kauas heitä, ja löytyypä salamakin)
Akku on pitänyt virrat todella hyvin, tänäänkin miltei -20 asteen kylmyydessä kuuntelin 45min musiikkia ja 3/4 "pylvästä" jäljellä. Eikä puhelin mene edes kankeaksi kuten monille muille laitteille käy. (eli siis näyttö toimii viiveellä tms.) Siinäpä kyllä onkin ominaisuus mitä meikäläinen arvostaa. Kaverin Nokialainen (muistaakseni n73) heittää toimimisen lähes kokonaan pakkasella. Puhelin on myös kestänyt kosteutta todella hyvin.
Joitakin miinuksia löytyy myös: Nokialaiseen tottuneena vähän järjenvastainen ja esimerkiksi viestin kirjoittaminen on paljon hitaampaa kuin Nokialaisella, toinen miinus on suuri koko..
Kaikenkaikkiaan 50€ puhelimesta voisi antaa leiman "hyvä ostos" Erälehden tyyliin, koska kestänee meikäläisenkin käytössä vielä monet metsästys&kalastus reissut ;)

Tulipahan tiputettua kännykkä sorsajahdin aloituksessa lampeen.. Ensimmäinen puhelin itsellä joka kesti ilman minkäänlaisia oireita kastella!

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #25 on: June 08, 2010, 22:38:11 »
Onkos kenelläkään foorumilaisella kokemuksia tuosta uudesta HTC Desirestä? On tullut jonkin verran leikittyä kaverin iPhonella, joten seuraava kapula on myös aika todennäköisesti kosketusnäytöllinen. Saunalahdella on justiinsa tarjous päällä, desire 20e/kk(sisältää paljon puheaikaa ja mobiililaajakaista).

Toisaalta kohta on tulossa myös kokonaan uusi iPhone malli, pitäisikö siihen asti ootella..  :wink:

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #26 on: June 14, 2010, 21:49:29 »
Ei taida löytyä kyseistä kapulaa keltään? Saunalahdella toimitusaika tällä hetkellä Desirelle 3-4 viikkoa, ehkä enemmänkin, eli hyvin on mennyt kaupaksi.

Ja sitten ihan sellainen juttu tuli mieleen, että on puhelimille olemassa mitään sivustoa, missä kootaan arvosteluja eri malleista(kuten esim. peleille on metacritic)?

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #27 on: June 14, 2010, 22:37:44 »
Ei taida löytyä kyseistä kapulaa keltään? Saunalahdella toimitusaika tällä hetkellä Desirelle 3-4 viikkoa, ehkä enemmänkin, eli hyvin on mennyt kaupaksi.

Ja sitten ihan sellainen juttu tuli mieleen, että on puhelimille olemassa mitään sivustoa, missä kootaan arvosteluja eri malleista(kuten esim. peleille on metacritic)?

Eipä ole kokemuksia tuosta kys. mallista, mutta HTC:n Touch Pro 2:seen olen ollu kyllä enemmän ko tyytyväinen.
Jovain.

Larzaman

• Häh?
    • MSN Messenger - lari.paivinen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #28 on: June 17, 2010, 18:11:23 »
Multa löytyy Nokia 5230 Navigation. Hintaa ei ollut paljoa, 119e, ja siitä löytyy kosketusnäyttö. Kameralla saa aika hyvää jälkeä. Sitten siinä on hyvää myös tuo Navigointi. Latasin netistä siihen puhuvan navigoinnin niin ei tarvii tarkkailla koko ajan ruutua. Tuli 3 takakantta mukana: musta, punainen ja pinkki (saa valita itse värit). Akku ei kestä kovin hyvin...

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #29 on: July 17, 2010, 22:15:15 »
Tuli tässä viikon verran arvottua kolmen koplan kanssa:
- iPhone 4
- HTC Desire
- Samsung Galaxy S

Uusin iPhone oli pitkään se, minkä olin jo päättänyt hankkia, mutta viime aikaiset uutisoinnit kyseisen kapulan antenniongelmista saivat harkitsemaan tilannetta uudestaan. Applen ratkaisu tähän oli kumisuojat, joten sen verta koomiseksi meni sekin, että päätin vaihtaa.
Desirellä on 4-8viikon jonot, jos sekään välttämättä riittää, joten tänään sitten lähti tilaukseen Galaxy, muuten samalla ensimmäinen samsung koskaan minulle.

Samsungin toimitukset alkavat viikolla 30, pistän sitten lisää viestiä kapulan saavuttua.

center>