kokemuksia power baiteista

Started by UL_Tommi, May 20, 2002, 14:09:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

UL_Tommi

onko teillä kokemusta power baiteista?
toimiiko muuten kuin jalokalan onginassa...esim. jos kävisi särjelle niin ei tarvisi tuhlata matoja täkyjä onkiessa.

Tornio_River

pulla lohen pyyntiinhän nämä on tarkoitettu,mutta esim kemijoessa jossa tuota kuulema käyttetään yleisesti kirrejen pyynnissä,mutta silloin tällöin kuulee että
tahnaan on tarttunut  ahvenia ja särkiä ,mutta
koska tahna on kelluvaa ,ei se sovellu normaaliin
onki pyyntiin

Kyllä sitä on ostettu 1 purkki, mutta sitä ei pääse kokeileen mihinkään oikein kun koskissa ei saa sitä käyttää.

Joskus erässä oli juttu että joku oli saanut ison ahvenen (yli 1kg kai? ??? ).
;D ;D

UL_Tommi

pitää kokeilla painojen kanssa jos toimisi järvellä joillekkin särjille yms.

Tornio_River

itse muistelen et vantaanjoesta olis saatu tahnalla joku 9kg lohi :-/  itse käytän tahnoja tornionjoen viikkorauhoituksien ollessa voimassa ,tällöin suuntaaan nokkani kohti kemijokea pyytämään pulla-lohia

Tornio_River

kemijoessakin on joissakin paikoissa jo tahnat kieletty,syynä on ollut  veneilioiden kateellisuus,
tahna pyytäjät kiskovat kirrejä(vähän liiankin paljon)
kun taas soutajat  soutelevat tyhjää

Antti

Mistäköhän johtuu että Lempäälän koskilla tahnojen käyttö on kiellettyä. Eihän niillä niin ylivoimaisesti kalaa tule.

Tornio_River

ne lempäälän koskista en tiedä ,mutta  kemijoessa ne kielettiin juuri siksi että kun tahna pyytäjä vetää 20kpl kirrejä per päivä(siis kuulostaa liioitellulta mutta on totta) ja kun taas vene miehet saavat vain parikalaa kemijoellla niin tämän takia joissakin kemijoen osissa se on kielettyä,onneksi jossain vielä sallittuakin

bellaht

joo ainakin talvella kun käyn kirrejä onkimassa niin ovat ihan hyviä syöttejä ns. ootto onkiin ja olempa saanut sinisellä tahnalla muutamia särkijäkin siinä sivussa mut ei sit muun värisellä oranssi on sit paras kirrelle ainakin täällä päin olevissa istari lammissa  
Quoteonko teillä kokemusta power baiteista?
toimiiko muuten kuin jalokalan onginassa...esim. jos kävisi särjelle niin ei tarvisi tuhlata matoja täkyjä onkiessa.

Tornio_River

:) kemijoella on toimineet parhaiten sateenkaari, ja "mustikka puolukka vanilia kastike väritys sekä leipä taikinan väri   glitterillä tai ilman

jarkki600

Syöttisioillehan tämä PowerBait on erityisesti tarkoitettu, mutta minä itse olen joskus laittanut "töhnää" ihan tavalliseen mato-onkeen, ja ihan hyvin se on kalaa antanut, ja pysyyhän tämä tahnaklimppikin joten kuten koukussa, mutta etenkin virtavesissä ongittaessa tahtoo tahna karata varsin nopeasti.

Väreistä kirjolohelle kelpaa rainbow, oranssi ja vihreäkin jossain määrin, mutta muut ongittavat järvikalat eivät sen sijaa nirsoile tahnan väriä.

Myös tahnan hajulla on oma merkityksensä. Kokeilin joskus jotakin lähes kermatoffeen hajuista syöttitahnaa, ja reissu osottautui tyhjäksi. Eli tämä tahnan kuvottava haju myös osaltaan "auttaa" kalaa iskemään syöttitahnalla varustettuun koukkuun.

Tornio_River

mahtoi olla pieni  määrä tahmaa koukussa ,sillä normaali ongen paino ei pidä tahnaa kyllä veden alla ;)

Antti

Mitäs muita kaloja kuin kirrejä noilla on tullu?

Tornio_River

ahvenia(tosin melko vähän)särkiä,sattuma harjuksia,taimenia,nieriää

UL_Tommi

no voishan noita kokeilla sit onkiessa täkyjä.

Tornio_River

juu voihan sitä mut ei mielestäni normaalilla onki systeemeilllä,nousee normaalin ongen painon painosta koukku pintaan

Kala-Varas

Kirjolohta tuli yöllä Pahalammelta muistaakseni n.9kpl
paras tuntemani tahna kirrille.. ::)

Anonymous

Olen kanssa meinannut ostaa tota töhnää.

Kokeilisin sitä ahvenille ja särjille... :P

JanneH

Onhan se evämakkaran pyynnissä hyvä... Pari ahventa oon saanut ja särkiä useammankin, mateellekin tuntuu maistuvan... Lähinnä kuitenkin istarilampien kirjolohisyötti, kaveri tosin sai taimenen ihan järvivesiltä kun piruillessaan koitti.
Koskissa on yleensä "elävän" syötin käyttö kielletty, se ei siis tarkoita pelkästään sitä että syötti olisi matoja tms. vaan eloperäisiä syöttejä, hajusteita yms. powerbaittikin on 95% hajoava tuote.
#kalastus @ ircnet

UL_Tommi

seuraavaksi kun meen mökille niin pitää kokeilla sitä(pb jäi mökille viime kerralla)...voin sit kertoa että tuliko mitään.

Peksi

Jos kalastat kirjolohta tilla Power Baitilla, niin voin sanoa, että tavallinen mato on kyllä parempi.

Masa

Quotemahtoi olla pieni  määrä tahmaa koukussa ,sillä normaali ongen paino ei pidä tahnaa kyllä veden alla ;)

Kyl tota tahnaa löytyy uppoovana versionakin, nimen omaan koho ongintaa varten.
Luulisin...

Kalaboi

hmm... särki ja ahven ei kyllä helposti tahnaan ota itse olen saanut vain lahnan ja kirjolohia tahnalla :P

gfc

Lähinnä kirreä tullut kalastettua power baitilla.
Joskus kai yritetty muitakin kaloja, ilman tulosta.

UL_Tommi

ite oon nyt tänä kesänä kyllä särkiä saanukkin ihan kohtuu hyvin.

Tuukka

Särkiä tulee jonkun verran.
Ja se möhnä haisee kauheelle  :P
Vantaanjoelta sitä kalaa saa...

HerraHame

kukas sanoikaan että ''ei viittis tuhlata matoja särkionkella'' siis: murennappa leipää keppuun ja lisää vähän vettä ja sekota niin et tulee kasassa pysyvää tahnaa ni kelpaa ainaki lahnalle, särjelle, säyneelle ja aappoille
Mo~

Arza

olen saanut power baiteilla vain k-lohia :D

Anonymous

Quotene lempäälän koskista en tiedä ,mutta  kemijoessa ne kielettiin juuri siksi että kun tahna pyytäjä vetää 20kpl kirrejä per päivä(siis kuulostaa liioitellulta mutta on totta) ja kun taas vene miehet saavat vain parikalaa kemijoellla niin tämän takia joissakin kemijoen osissa se on kielettyä,onneksi jossain vielä sallittuakin
Tulee mieleen että onkohan kyseessä soutajien kateus, vai teidän onkijoiden tyhmyys. Vain täysi ääliö kehtaa vetää parikymmentä kirreä päivässä. Hyvä tietää että se on kielletty siellä, mutta valvotaanko sitä?

Jaakko

kirreä mä oon niillä ainaski saanu ja jokusen sären. Niillä kuulemma saa myös taimenta.
Suositeltavia värejä kirrelle on: auringon keltanen, oranssi, sininen ja satenkaari...:)