Chat

Author Topic: Puruvesi....  (Read 27176 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalastelija10

• View Profile
Puruvesi....
« on: March 20, 2009, 17:52:16 »
Millaisia ovat olleet tämän talven kokemukset?Onko tullut kunnon saaliita tai kunnon kaloja. Pikku vinkit kyseiseen vesistöön eivät olisi pahitteeksi :-).

PenZa

• View Profile
Vs: Puruvesi....
« Reply #1 on: March 20, 2009, 18:08:30 »
Heikkoa on ollut tämätalvi ainakin mulla. Isompi ahven on ollut kadoksissa, suurin vain 400g luokkaa, eikä pienikään ahven ole oikein syönyt. Kisoissakin saaliit paljon pienempiä kuin viimevuonna.
No toivottavasti huomenna tulisi edes jotain, on nimittäin kisat Sammaleenselällä.
« Last Edit: March 20, 2009, 18:13:12 by PenZa »

kalastelija10

• View Profile
« Reply #2 on: March 20, 2009, 18:14:55 »
Juu, huomenna ois kisat ja sinne pitäs lähteä yrittämään. Sikasaaren takanta tuli viime kisassa muutamia ihan kivan kokoisia ahvenia. Sinnehän se olisi varmaan taas paineltava :-).

PenZa

• View Profile
« Reply #3 on: March 20, 2009, 18:19:37 »
Hyvä juttu että oot tulossa, niin ei tartte ainakaan yksin kisata nu18 sarjassa. Kaverit on myös nostaneet sieltä Sikasaaren takaa hyviä ahvenia tänätalvena, mutta itelle ei ole sattunut kohdalleen. Ja ei kisoissa niin lähelle kannata jäädä, on juostava ainakin sinne Ruunaansaaren taakse  :wink: :roll:

kalastelija10

• View Profile
« Reply #4 on: March 20, 2009, 19:27:37 »
Joo :-), ei kyllä kehtaa lähteä painelemaan sinne asti, kun ei ole yhtään tietoa onko kyseessä hyvä vai huono paikka :-).

kalastelija10

• View Profile
« Reply #5 on: March 21, 2009, 19:52:56 »
Kyllä oli tänäänkin taas huono syönti Pääkannassa :|. Kalat olivat muutenkin niin pientä, että en kyllä muista milloin viimeksi olisin saanut Puruvedeltä noin pientä. Sintit ja pari normaalia ahventa riittivät kuitenkin voittoon, mistä lie johtunut.

kalastelija10

• View Profile
« Reply #6 on: March 26, 2009, 17:57:46 »
Olikos se puruvesi-malja nyt sunnuntaina??

PenZa

• View Profile
« Reply #7 on: March 26, 2009, 20:17:41 »
Puruvesimalja on sunnuntaina Enaselällä Punkaharjulla. Lähtö on Punkasalmen koululta.

laxerol

• View Profile
« Reply #8 on: March 28, 2009, 20:19:50 »
.. kyllä tuolta on koko talven tullut ihan mukavasti ahventa. Vielä reilu kk sitten kala oli pienehköä, mut kyllä alkoi 500g raja mennä viime vklna rikki. Mä noista paikoista länsi-suomalaisena mitään tiedä, mut merikorteista/ kartasta oon kattellu kun täällä ja muissa foorumeissa ootte alueita nimennyt ja kyllä mä samoilla vesillä olen pyörinyt. Siinä on ollut ero et mä olen koko talven istunut aika liki rantoja(viime vklppuna kalat tuli max 10m rannasta ja alle 2m syvästä) kun taas oon kattellut kun muut huitelee pääsääntöisesti syvänteiden päällä keskellä selkiä...?? On kait hyviä paikkoja ne nekin.?? Itse asiassa hyviä ottipaikka vinkkejä otan mielelläni vastaankin (kerimäki-Punkaharju).... lähinnä ton harrin ja siian kanssa..en ole kun muutamia vahinkokaloja noita saanut.. Kireitä kaikille vielä niin kauan kuin loska kantaa.
 :mrgreen:

PenZa

• View Profile
« Reply #9 on: March 28, 2009, 20:24:42 »
Minkäs selän puolelta ne ahvenet on noin matalasta löytynyt? Viime talvena isoa ahventa tuli hyvin jopa 20metrin vedestä, joten siitä varmaan johtuu se että porukka onkii syvemmältä.

kalastelija10

• View Profile
« Reply #10 on: March 28, 2009, 20:30:16 »
Tänään tuli käytyä vähän treenaamassa tuolla Punkaharjulla, Kokonselällä. Kala söi ihan mukavasti, noin neljässä tunnissa tuli reilu kolme kg pikkukalaa. Kala näyttäisi olevan jo melko matalassa. Ihme kyllä, yhtään yli 100 grammasta ahventa ei tullut, mutta sen kokosia särkiä tuli ihan kiitettävästi.

kalastelija10

• View Profile
« Reply #11 on: March 30, 2009, 21:01:13 »
Huomenna olisi änkänpilkki. Onko kukaan lähdössä?

PenZa

• View Profile
« Reply #12 on: March 30, 2009, 21:29:31 »
Enpä minä ainakaan taida keretä. Kävitkös kalastelija muuten Puruvesimaljassa??

kalastelija10

• View Profile
« Reply #13 on: March 30, 2009, 21:45:15 »
Nukuin vähän pommiin :oops:, joten ei tullut käytyä... Kävitkös itse ja jos kävit, niin millaisia tuloksia oli. Ei näy netissä ainakaan nuo tulokset...

PenZa

• View Profile
« Reply #14 on: March 30, 2009, 21:50:00 »
Eipä tullut käytyä...
12.4 muuten on Pöllänselällä Pöllänpilkkki johan kannattaa ehdottomasti tulla, sillä saaliit ovat olleet tuolla aina isoja esim. viime vuonna isoimmat säkit yli 15kg. Meinasitkos sinne tulla? Entä oletko tulossa ensi sunnuntaina Kulennoistenlahden iltapilkkiin??
« Last Edit: March 30, 2009, 21:51:50 by PenZa »

kalastelija10

• View Profile
« Reply #15 on: March 30, 2009, 22:40:50 »
Juu, tarkoitus olisi käydä kaikki mahdolliset kisat läpi :-). Sinä varmaan osaisit sanoa mistä noista kevään kisoista löytyisi informaatiota. Minulla on kyllä se kilpailukalenteri, mutta siinä ei näy esim. tuota kulennoisten kisaa. Ja veikkaan, että pussit eivät tänä vuonna tule olemaan niin painavia, tai no, mistäs sitä ikinä tietää...

abboreman

• View Profile
« Reply #16 on: March 30, 2009, 23:12:18 »
Kuinka paljon on Puruvedellä lunta ja uskaltaako odottaa puhtaita jäitä pääsiäislomille?

PenZa

• View Profile
« Reply #17 on: March 31, 2009, 09:50:43 »
Juu, tarkoitus olisi käydä kaikki mahdolliset kisat läpi :-). Sinä varmaan osaisit sanoa mistä noista kevään kisoista löytyisi informaatiota. Minulla on kyllä se kilpailukalenteri, mutta siinä ei näy esim. tuota kulennoisten kisaa. Ja veikkaan, että pussit eivät tänä vuonna tule olemaan niin painavia, tai no, mistäs sitä ikinä tietää...
En tuosta kulennoisten kisasta tiedä muuta kuin että se on sunnuntaina. Eiköhän se ala joskus klo.14-18, kannattaa varmaan kysellä joltain kisoja kiertävältä.

Lunta on kuulopuheiden mukaan vielä melkoisesti, joten en ehkä ihan odottaisi puhtaita jäitä pääsiäiseksi.

NikoK.

• View Profile
    • Email
« Reply #18 on: March 31, 2009, 14:45:58 »

Kulennoislahen kisa taitaa alkaa klo. 14.

abboreman

• View Profile
« Reply #19 on: March 31, 2009, 22:19:56 »
Ette taida puhua lahdenkylän iltapilkistä? Se ei ainakaan ole ollut sunnuntaisin.

NikoK.

• View Profile
    • Email
« Reply #20 on: April 01, 2009, 14:24:57 »
Niin on yleensä tainnut olla perjantaina. En nyt tuosta ajasta tai päivästäkää voi olla ihan sata varma, ilmoitus on ollut varmaan puruvesi lehdessä.

kalastelija10

• View Profile
« Reply #21 on: April 02, 2009, 16:10:29 »
Onko tullut mitään selvyyttä siihen Kulennoisten kisaan??

bowser

• View Profile
« Reply #22 on: April 02, 2009, 18:43:55 »
Kuulin että kahdesta viiteen sunnuntaina kisa Kulennoisissa.
Onko kukaan siellä päin viime aikoina käynyt?

PenZa

• View Profile
« Reply #23 on: April 02, 2009, 21:16:01 »
Kahdesta viiten on tuo Kullennoisten kisa. Tämän päivän Itä-Savossa on ilmoitus ja siinä tarkemmat tiedot.
Alkutalvesta tuli käytyä siinä parin kilsan päässä Hievassniemessä ja pikkuahventa ja isoa särkeä tuli muistaakseni viisi kiloa.

abboreman

• View Profile
« Reply #24 on: April 02, 2009, 22:21:39 »
Ei tuu nyt saaliit isoja olemaan. Kala ei ole vielä liikkeellä lahden suuntaan ja lumi tekee pirulliseksi kisat. Pari viikkoa eteenpäin ja kalaa alkaa tulla...

juukauistelija95

• ja kalaa nousee...
    • View Profile
« Reply #25 on: July 03, 2009, 23:42:58 »
Onhan toi puruvesi vähän tuonu lohta...tänä vuonna jo 8 saatu isoin VAAN 5kg

kalastelija10

• View Profile
« Reply #26 on: December 15, 2009, 12:46:47 »
Eiköhän ensi viikonloppuna pääse jo Puruvedellekin pilkille :-).
Toivottavasti vaan kalan syönti on parempaa kuin viime talvena....

kalastelija10

• View Profile
« Reply #27 on: December 18, 2009, 13:30:04 »
Olisiko jollakulla tietoa joko Puruvedellä rupee jäät kestämään? Joko esim.Pääkannassa on jäätä?
Jos joku ystävällisesti kertoisi jos on tietoa... Olisi nimittäin tarkoitus käydä ens viikon alussa Puruvesikin korkkaamassa ja ei olisi kovin hauskaa ajella sinne asti turhan takia...
 :?

PenZa

• View Profile
« Reply #28 on: December 18, 2009, 13:36:02 »
Ei ole tietoa jäätilanteesta, mutta sunnuntaina olisi näillänäkymin tarkoitus käydä kattomassa. Veikkaisin että joillain selillä voi viikonloppuna olla jo se 10cm, tai vaikka ylikin. Yleensä Enan- ja Pöllänselälle on tullut kantavat jäät nopeammin kuin vaikkapa Sammaleenselälle, joten sinnepäin olisi tarkoitus lähteä.

bowser

• View Profile
« Reply #29 on: December 18, 2009, 15:40:29 »
Käväisin tänään mökillä tuolla Rauvanniemellä, ja ainakin sieltä oli järvi selkää myöten jäässä. Samoin Pajuselkä oli kokonaan jäätynyt.

center>