Kysy mitä vaan....

Started by Pete, March 24, 2009, 07:48:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pete91

oliskohan mitään lyhempiä (180cm) olemassa pelkkään heitto puuhiin?

Pete

Quote from: pete91 on September 09, 2009, 23:23:13
oliskohan mitään lyhempiä (180cm) olemassa pelkkään heitto puuhiin?
On, ja paljon onkin tarjolla, luettelenko kaikki, vai haetko itse tietoa vaikka kalastusvälineliikkeiden nettisivuilta ?

Kipster

Nähtiin tuossa parvekkeella kummallisen oloinen kärpänen. Luultiin sitä ensin raatokärpäseks mutta värit ja koko ei täsmänneet. Tällä ei ollut kiiltävää värikästä perää ja tämä oli paljon isompi. Myöskin siivissä tällä oli väriä, jota ei raatokärpäsellä tietääkseni ole? Eli onko tämä vain joku luonnonoikku raatokärpänen vai tietääkö joku mikä tämä on?

Tässä siis kyseinen kärpänen

Tässä raatokärpänen

Jokuvaiin

Quote from: Kipster on September 10, 2009, 16:31:37
Nähtiin tuossa parvekkeella kummallisen oloinen kärpänen. Luultiin sitä ensin raatokärpäseks mutta värit ja koko ei täsmänneet. Tällä ei ollut kiiltävää värikästä perää ja tämä oli paljon isompi. Myöskin siivissä tällä oli väriä, jota ei raatokärpäsellä tietääkseni ole? Eli onko tämä vain joku luonnonoikku raatokärpänen vai tietääkö joku mikä tämä on?

Tässä siis kyseinen kärpänen

Tässä raatokärpänen

Huonekärpänen?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Fly_October_2007-2.jpg/250px-Fly_October_2007-2.jpg
:-D
Taitaa olla tuo alempi kun sillä näyttää olevan oranssit siivet niin kuin sinunkin kuvassasi.

Pete

Kun aselakikin muuttuu jne...  :evil:

Jokuvaiin

Pälkähti vain päähän, että voisiko joku tehdä samanlaisen kisan kuin tuo Aatamin pitämä ennätyskalalista, mutta
siinä olisi kalat vain yhdeltä vuodelta aina?
Siis muuten samanlainen kuin tuo ennätyskalalista, mutta vain yhdeltä vuodelta.

E: No kukaan ei tietenkään ole tänne vastaamassa, koska kaikki on lataamassa PP 2:n uutta versiota.  :-D

Koskenkylänjoki

Vaikuttaako pystypilkin koko saaliskalan  kokoon?
I'm back.

Olli

Quote from: Koskenkylänjoki on September 15, 2009, 19:00:50
Vaikuttaako pystypilkin koko saaliskalan  kokoon?
Tuskin. Eikös pystypilkin tarkoituksena ole esittää kalaa, joka meinaa syödä kärpäsentoukan tai minkä nyt onkaan kiinnittänyt koukkuun?

Jokuvaiin

Quote from: Koskenkylänjoki on September 15, 2009, 19:00:50
Vaikuttaako pystypilkin koko saaliskalan  kokoon?
No tietenkin vaikuttaa.
Jos vaikka kalastat 2cm pituisella pystyllä, niin tulee varmasti kokoajan jotain pikkukalaa, mutta
jos käytät jotain 10cm mittaista pystypilkkiä niin tulee varmasti ainakin vähän isompaa kalaa... :roll:

Olli83

http://www.kalakerho.net/Pilkinta_kuha.htm Aika hyvää juttua Kuhan pilkinnästä kuten myös muustakin kalastuksesta.Antaa vähän jotain suuntaa, että millä ja mistä sitä kannattaa hakea.

Migelis

Kuinka kova huippunopeus on Poliisin käyttämällä vuosimallia 2002 2,5 TDI Volkswagen Transporter:lla?
Osaisiko Pete vastata?

Tornio_River

Quote from: jarmoankka on September 15, 2009, 20:40:28
Mun veikkaus on, että juurikin tehtaan ilmoittama, koska käsittääkseni niitä ei viritellä.

Jos viritellään, veikkaan, että huippunopeus ei todellakaan ole julkista tietoa.

No jos nyt ajatellaan sitä kaikkea varustetta mitä se volksu kuljettaa mukanaan niin ei siitä mahotonta rakettia sais vaikka sitä nyt pikkasen virittelis, tollasta +15-> lastuttelu kikkailua ei juurikaan huomaa muuta kun väännön parantumisena,huiput ei niinkään parane

Jokuvaiin

Kaveri sanoi ostavansa pakin, joka sisälsi:
-Kalapihdit
-Fileerauspuikon
-17kg siima
-Jotain muutakin tavaraa, mitä en nyt muista

Ja kaikki nuo maksoi 25€.
Kannattaako ostaa?

Deeku

Riippuu minkä kokoinen pakki ja onko sellaista pakkia omasta takaa jossa on tilaa, mutta jos ei ole tilaa niin kyllä varmaankin ostaisin jos on iso pakki.
"Toi meni särki."
        ~3-vuotias poika rikottuaan maljakon.

Migelis

Kysyisin sitä että voiko saada jotain rangaistusta siitä että käy tunkemassa kaiken mahdollista paskaa toisen postilaatikkoon?
Tänään löytyi rikkinäinen metalliastia, likaista rasselia, likaista paperia, katkennu pensseli ja tyhjä kissanruoka purkki. Ja on löytynyt kevarin etu-umpiota ja jopa ruokaa..
Pikkuhiljaa haluaisin että loppu tulee tälle hommalle niin onko tässä joku rikosnimike jos poliiisille ilmottaa moisesta?

Hagge

Quote from: Migelis on September 18, 2009, 14:24:14
Kysyisin sitä että voiko saada jotain rangaistusta siitä että käy tunkemassa kaiken mahdollista paskaa toisen postilaatikkoon?
Tänään löytyi rikkinäinen metalliastia, likaista rasselia, likaista paperia, katkennu pensseli ja tyhjä kissanruoka purkki. Ja on löytynyt kevarin etu-umpiota ja jopa ruokaa..
Pikkuhiljaa haluaisin että loppu tulee tälle hommalle niin onko tässä joku rikosnimike jos poliiisille ilmottaa moisesta?

Osta metallinen postilaatikko ja yhdistä johonkin vanhaan akku niin saa rikollinen näpeilleen.

Ja koska minä en näistä asioista mitään tiedä, niin onko totta, että autolla ammatikseen ajavan ei tarvitse käyttää turvavyötä. Siis eihän tuo voi olla totta, vai voiko :?

Jokuvaiin

Quote from: Deeku on September 17, 2009, 20:26:46
Riippuu minkä kokoinen pakki ja onko sellaista pakkia omasta takaa jossa on tilaa, mutta jos ei ole tilaa niin kyllä varmaankin ostaisin jos on iso pakki.
Kaverillani on vain semmoinen 20x15x3cm pakki, että jos sinne pakkiin minkä se mainasi ostaa nuo kaikki tavarat, niin
eiköhän se ole ainakin sitä suurempi...  :roll:

Qkkeli

Quote from: jätkä on September 18, 2009, 15:10:20

Ja koska minä en näistä asioista mitään tiedä, niin onko totta, että autolla ammatikseen ajavan ei tarvitse käyttää turvavyötä. Siis eihän tuo voi olla totta, vai voiko :?

Ei ole totta.

Edit.
Pete kyllä yllätti..  :-o
Mistä nuo pääsee näkemään?

Pete

Kuorma-autojen keräilyliikenteessä, esimerkiksi jätekuljetuksissa, turvavyötä ei tarvitse käyttää. Edellytyksenä on kuitenkin se, että kerrallaan ajettava matka on enintään sata metriä ja että turvavyön käyttämisestä on huomattavaa haittaa.
Turvavyöpakkoa ei edelleenkään ole henkilö- ja pakettiautoilla tehtävissä jakelukuljetuksissa, kuten postin jakelussa.
Taksinkuljettajien on ollut toukokuun 2006 alusta lähtien pidettävä turvavyötä koulukuljetuksissa sekä yksin ajaessaan.

ALEE

Mitenkäs ootteko katellu tuolta kalapaikka.netistä noita eri vesistöjä? Onko ihan oikeassa nuo sivut vai pelkkää huuhaata? Aattelin vaan kun sen mukaan täällä joissakin lähialueen pienissä järvissä/ lammissa olisi istutettuna esimerkiksi yhteen siikaa ja toiseen taimenta eikä sivusta sano luvista ainakaan mitään eikä ole muutenkaan mitään tiedossa olevia istarilampia.. No jos on ihan tosissaan istutettu nii ei muuta kun kokeilemaan :-)

.Ville

Noh tottakai minulla on punkbuster olen päivittänyt sen, ja ladannut pbsec.htm tiedoston, tallentanut sen sinne [game path]/pb/pbsec.htm paikkaan... Ja kaikkia muita tapoja mitä google haulla olen löytänyt.

Eli tämä on aina kun cod5:sen uusi versio ilmestyy, mutta nyt olen jo yrittänyt muutaman päivän saada sitä toimimaan. Eikä onnistu.

Ps. Olen tosi uuvelo tietokone juttujen suhteen.
<><

Ihmevirveli

Minulle tuli samanlaisia ongelmia CoD 4:n kanssa, joka johtui siitä, että F-Secure kyseli tuosta Punkbusterista jotain siellä taustalla ja esti sen toiminnan siksi aikaa. Kun hyväksyin sen turvalliseksi niin toimi ihan normaalisti. Kannattaa katsoa, ettei virustorjuntaohjelmat estä sitä.
Allekirjoituksia ei tueta.

DarkfireFIN

Reinstalloi punkbuster tai ite peli. Jos ei toimi ni on varmaa joku PB:n bugi. Ei oo ainakaa itellä CoD2:ssa mitään onkelmia PB:n kaa.

Perca

Kuka osaisi jelppiä ja kertoa että mitä mä sain tänään? Jonkinlainen tokko?

-Perca

Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Perca

Perca

Quote from: fisupoika on September 26, 2009, 21:36:36
Mistä sait?

Helsingin edustalta, eli merestä. Hyvä kysymys ja olennainen tarkennus. Kyseessä siis merikala.

-Perca

Hartzu

Olisko Mustakitatokko?

-Hartzu-
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä"

Perca

Mr Ponu

Taitaa olla mustatokko, joka on eri kala. Selässä on kaksi evää, jos evien välissä ei ole selvää väliä ts. toinen evä alkaa heti kun toinen loppuu on erittäin todennäköisesti mustatokko. Mikä oli kalan mitta?

Perca

En mitannut mutta arviolta noin 8-10cm. Tuo mustatokko näyttää kyllä aika samanlaiselta...

http://www.kalastajat.info/mustatokko.jpg

-Perca