Ruissalosta rannoilta tänä vuonna noussut hyvin ainakin siikaa, ahventa, lahnaa ja haukea.
Sillan pielestä en jaksa kalastella, liian vaativaa, siinä pitäisi olla auringonnousun aikoihin. Itselle sopii ajaksi parhaiten ilta.
- Haukea, kuhaa, jopa taimenta
Saaronniemen kallioilla pääsäänöisesti ahventa tulee jigattua. (kaksi kyytä tavannu siellä kuluneen kylmän kesän aikana)
Kukkarokiventiellä haukea, ahventa. Monesti paljon väkeä paikalla, muttei haittaa kerran parin metrin päästä uimarista hauki nappas.
Kukkarokiveä vastapäätä niemen kärjessä, pelkkiä hukkareissuja.
Kolkan nokassa jäiden lähdön aikaan siikaa, jos mahtuu sekaan siikaongelle. Muulloin haukea, kuten koko lahti.
KuuvanNokasta ahventa (, lahnaa ja haukea). Varmasti rauhallisin paikka kalastaa.
Hiukan muokkasin tuohon uutta tietoa...
Nämä pätee yhä, itse jigillä ja uistimela, onkijat näkyy repivän särkeä, ahventa ja lahnaa...
Viime vuonna reissuja turussa rannoilla varmaan 40 kpl ja mp reissut laskettavissa yhden käden sormin. Toukokuun loppuun lusikoilla ja siitä eteenpäin oikeestaan vain jigillä.
Onkos joku kokeillut Ruissalon Kansanpuiston laiturilta tai Ruissalon sillan jälkeen vasemmassa päässä olevalta yhteysaluksen laiturilta. Jostain syystä itse en enää suosi kuuvan nokkaa, heikosta saaliista, keli herkkyydestä johtuen.
Sitten jos vaan mahdollista, niin Särkänsalmi ja Ukkopekan sillan alunen. Ekasta tulee ahventa, haukea, kuhaa ja tokasta sitten kaikkea mahdollista.
Kuusiston sillan pielestä kuhaa jigillä kesällä, mutta kalastajiakin on sitten piukassa. Kesällä itse todistamassa muutaman noin 5 kilosen, omalla kohdalle vain muutama mittakala ja toistakymmentä alamittasta. Jos uittaa jigit pohjan kautta niin menetyksiä täällä paljon.
Uittamon venelaitureilta saa kuhaa, välillä hyvänkin kokoista.
Piikkiö Harvaluodon sillan pielet, itellä takana siellä vain pari hukka reissua, aina paikka täynnä kalastajia.
Raisiolahdelta sillan pieli ei ole mun paikkani, mutta ne laiturit lahdella ihan ok kuha mestoja.
Nyt kolme pilkkireissu takana, 20 vuoden tauon jälkeen ja tuntuu syötävän kokoista ahventa tulevan ja muutama pieni kuhakin. Pilkille pitää taas päästä...