Chat

Author Topic: Hyviä kalapaikkoja Turunseudulta  (Read 201684 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S11K1

• Kartulla pamputtaja
  • Kalastakaa toisianne.
    • View Profile
    • Email
Vs: Hyviä kalapaikkoja Turunseudulta
« Reply #120 on: October 15, 2012, 12:01:28 »
Kuhaa ja ahventa paikoittain aika hyvin, tahtoo vaan olla vesi melko mutaista...Kustavissa käväsin lauantaina. Ei ollu liikaa porukkaa ja kalaakin tuli.
Kirreitä siimoja kaikille.

jesterfield

• View Profile
    • Email
« Reply #121 on: October 25, 2012, 14:35:51 »
Kertokaas te kokeneemmat, mistä Turussa ja sen ympäristössä saa kalaa heittovälineillä, venettä ei ole..

Lähinnä kiinnostaa Littoistenjärven paikat (Kuoviluoto?) Ruissalo (Saaronniemi?) Raisionlahti (sillan alta?). Jos joku on viimepäivinä käynyt kyseisillä paikoilla viimeaikoina, niin voisi infota että missä siellä ja miten pääsee kävellen ja millä tullut ja mitä tullut? Kova palo kalaan..

Juffe

• View Profile
« Reply #122 on: November 22, 2012, 00:49:23 »
Kertokaas te kokeneemmat, mistä Turussa ja sen ympäristössä saa kalaa heittovälineillä, venettä ei ole..
Viidettä vuotta olen Turun rannoilla kalastellut, ja tämän perusteella sanoisin, että eipä paljon mistään.

Lempipaikkani on Ruissalon Kuuvassa. Ei nokassa asti, vaan parkkipaikalta lähimmällä rannalla. Sieltä olen saanut haukea ja ahventa. Loppukesästä ja alkusyksystä. Syksyllä en käy, koska vähänkin kovemmalla tuulella paikka on ankea. Ja koska syksyllä en ole saanut kalaa.

Littoistenjärven löysin viime vuonna. Vakiopaikkani on itärannalla siellä missä ensimmäinen runsaampi kaislikko alkaa, kallioilta eteenpäin. Tullut haukea sen verran usein, että olen viitsinyt palata paikalle. Kuoviluodosta olen saanut yhden tärpin.

Raisionlahden salmesta sain yhtenä keväänä lukumääräisesti mukavasti kuhaa, mutta seuraavana vuonna en jaksanut lähteä, koska 1/9 oli mitat täyttävä.

Ruissalon sillan pielestä olen vuosien saatossa saanut yhden kuhan noin tusinalla käyntikerralla. Käyn silti silloin tällöin edelleen koska se on lähin paikka, ja koska täytyyhän sen kalan joskus tulla, dämit! Seudun muiden siltojen pieliin olen myös hukannut paaaljon useampia vieheitä kuin saanut kalaa.

Kailon saari Naantalissa on oikeastaan ollut toimivin paikka näillä main, koska vaikka olen käynyt siellä vain kahdesti, 100% kerroista olen saanut tuntumia haukiin. Tästä on suunta vain alaspäin...

Kerro jos jossakin tärppää.
Kerro myös jos ei tärppää, masennutaan yhdessä.
« Last Edit: November 22, 2012, 00:54:51 by Juffe »

Röllipeikko

• View Profile
    • Email
« Reply #123 on: January 27, 2013, 20:07:29 »
Itse olen nyt puolitoista vuotta rantakalastellut turussa heittovehkeillä ja ongella ja pakko myöntää että kohtuu usein aika laihoiksi jäävät reissut. Senverta hyvin tulee kuitenkin että aina kun ilmat sallii ja aikaa riittää niin pitää olla juoksemassa kalaan.

Itse olen pyörinyt enimmäkseen kuuvan nokassa sekä parkkipaikan lähellä olevalla kalliolla, ispoisten uimarannan vieressä olevalla kalliolla, raumakarilla ja saaronniemen uimarannan pohjoisimmalla laiturilla. On nyt noita semivarmoja paikkoja enemmänkin, ei nyt satu päähän vaan.

Muuten Juffe vaikutatko vielä turun alueella? Itsellä tuppaa olemaan kalakavereita täällä vähän nuivasti, ja jaettu masennushan on tunnetusti kaksinkertainen masennus = P

esranta

• View Profile
« Reply #124 on: January 27, 2013, 22:54:56 »
Ruissalosta rannoilta tänä vuonna noussut hyvin ainakin siikaa, ahventa, lahnaa ja haukea.

Sillan pielestä en jaksa kalastella, liian vaativaa, siinä pitäisi olla auringonnousun aikoihin. Itselle sopii ajaksi parhaiten ilta.
 - Haukea, kuhaa, jopa taimenta

Saaronniemen kallioilla pääsäänöisesti ahventa tulee jigattua. (kaksi kyytä tavannu siellä kuluneen kylmän kesän aikana)

Kukkarokiventiellä haukea, ahventa. Monesti paljon väkeä paikalla, muttei haittaa kerran parin metrin päästä uimarista hauki nappas.

Kukkarokiveä vastapäätä niemen kärjessä, pelkkiä hukkareissuja.

Kolkan nokassa jäiden lähdön aikaan siikaa, jos mahtuu sekaan siikaongelle. Muulloin haukea, kuten koko lahti.

KuuvanNokasta ahventa (, lahnaa ja haukea). Varmasti rauhallisin paikka kalastaa.

Hiukan muokkasin tuohon uutta tietoa...
Nämä pätee yhä, itse jigillä ja uistimela, onkijat näkyy repivän särkeä, ahventa ja lahnaa...

Viime vuonna reissuja turussa rannoilla varmaan 40 kpl ja mp reissut laskettavissa yhden käden sormin. Toukokuun loppuun lusikoilla ja siitä eteenpäin oikeestaan vain jigillä.

Onkos joku kokeillut Ruissalon Kansanpuiston laiturilta tai Ruissalon sillan jälkeen vasemmassa päässä olevalta yhteysaluksen laiturilta. Jostain syystä itse en enää suosi kuuvan nokkaa, heikosta saaliista, keli herkkyydestä johtuen.

Sitten jos vaan mahdollista, niin Särkänsalmi ja Ukkopekan sillan alunen. Ekasta tulee ahventa, haukea, kuhaa ja tokasta sitten kaikkea mahdollista.

Kuusiston sillan pielestä kuhaa jigillä kesällä, mutta kalastajiakin on sitten piukassa. Kesällä itse todistamassa muutaman noin 5 kilosen, omalla kohdalle vain muutama mittakala ja toistakymmentä alamittasta. Jos uittaa jigit pohjan kautta niin menetyksiä täällä paljon.

Uittamon venelaitureilta saa kuhaa, välillä hyvänkin kokoista.

Piikkiö Harvaluodon sillan pielet, itellä takana siellä vain pari hukka reissua, aina paikka täynnä kalastajia.

Raisiolahdelta sillan pieli ei ole mun paikkani, mutta ne laiturit lahdella ihan ok kuha mestoja.

Nyt kolme pilkkireissu takana, 20 vuoden tauon jälkeen ja tuntuu syötävän kokoista ahventa tulevan ja muutama pieni kuhakin. Pilkille pitää taas päästä...
« Last Edit: January 27, 2013, 23:11:24 by esranta »

Röllipeikko

• View Profile
    • Email
« Reply #125 on: January 30, 2013, 15:47:54 »

Jigillä vai? Mitä on itse tullut heiteltyä näissä savisameimmissa paikoissa Jigiä niin ikinä en ole saanut minkäänlaisia elonmerkkejä. Heti kun onkeen sitten vaihtaa niin saattaa samasta paikasta tulla isoakin ahventa. Vasta kun on mennyt vähemmän sameisiin paikkoihin mm. kuuva, ukkopekka, hessund yms. niin on alkanut kalaa tulemaan jigillä. Millainen jigi pitäisi sitten olla noissa sameammissa paikoissa?

Pilkillä itse olen käynyt vaan pari kertaa paraisilla päin, muualle en vielä kun ei oikein tiedä missä uskaltaa mennä jäälle. Missäs itse olet käynyt pilkkimässä?

esranta

• View Profile
« Reply #126 on: January 30, 2013, 20:31:39 »

Jigillä vai? Mitä on itse tullut heiteltyä näissä savisameimmissa paikoissa Jigiä niin ikinä en ole saanut minkäänlaisia elonmerkkejä. Heti kun onkeen sitten vaihtaa niin saattaa samasta paikasta tulla isoakin ahventa. Vasta kun on mennyt vähemmän sameisiin paikkoihin mm. kuuva, ukkopekka, hessund yms. niin on alkanut kalaa tulemaan jigillä. Millainen jigi pitäisi sitten olla noissa sameammissa paikoissa?

Pilkillä itse olen käynyt vaan pari kertaa paraisilla päin, muualle en vielä kun ei oikein tiedä missä uskaltaa mennä jäälle. Missäs itse olet käynyt pilkkimässä?

Itse jigaillut viime vuoden aktiivisesti, aikaisemmin satunnaisesti. Mutta kuhaa tuntuu tulevan ainakin kalajigeilla, kuusistonsalmessa taitaa vaalea olla suosikki kävijöillä, Särkänsalmella suosivat keltaisia, tuohon kun lisää vielä oranssin, niin siinä on ne millä itse sain kuhia.

Jäällä maalaisjärki mukaan ja esim. väylät huomioiden, vaikkei niissä olisikaan jatkuvaa liikennettä. Kaikissa paikoissa joissa on nyt oltu, on ollut useampi muukin pilkkijä tai sitten ollut muuten ulkoilijoita...
Ensimmäinen pilkkireissu oli Maanpää, Maskussa tammikuun alussa.
Pari viikko sitten Paraisilla Kirkkoselällä, jäätä tasaisesti 25-30 cm. Kirkkosalmella oli paljon ulkoilijoita.
Kakskerran Ekvallassa uimarannan ympärillä viime viikolla, jäätä 25-40cm, en kerinnyt lähteä esim. Kulhon säären ympärille.
Eilen Ruissalossa, Kivikukkarontieltä ulos ja suuntana Vähä-Kaskinen tällä välillä 30cm tasaisesti, välillä kohtia, joissa vesi noussut jäälle. Vähä-Kaskinen Äijäkari välillä jäätä 10-15cm, ja paljon noussut vettä jään päälle.
Pitkäsalmessa käytiin ulkoilemassa viimeviikolla, siellä oli joku ajellut väylällä autollakin, joten eiköhän sieltäkin sitä jäätä reippaasti löydy ja oli siellä joku kuhan pilkkijäkin väylällä.

Juffe

• View Profile
« Reply #127 on: February 15, 2013, 15:24:55 »

Muuten Juffe vaikutatko vielä turun alueella? Itsellä tuppaa olemaan kalakavereita täällä vähän nuivasti, ja jaettu masennushan on tunnetusti kaksinkertainen masennus = P
Kas, foorumillahan on elämää.
Turussa edelleen oleskelen.  Näköjään aika samoilla kalapaikoilla pyöritään. Olisi kyllä terapeuttista nähdä jonkun toisen pyytävän yhtä tyhjää. Ja rohkaisevaa, jos kävisikin toisin.  Kyllä sitä voisi yhteisreissuista neuvotella, kun avovesikausi koittaa. Täytyy muistaa palailla ketjua lukemaan jäiden lähdön aikaan.

S11K1

• Kartulla pamputtaja
  • Kalastakaa toisianne.
    • View Profile
    • Email
« Reply #128 on: February 15, 2013, 16:49:20 »
Pilkille siitä, Naantaliin vaan nokka...ahventa, haukea ja kuhaa tulee.
Hetken joutuu odottelemaan että pääsee jigailemaan.
Taimenta pääsee kokeilemaan jo rannastakin, sulamaan päin on paikat.
Kirreitä siimoja kaikille.

Röllipeikko

• View Profile
    • Email
« Reply #129 on: February 16, 2013, 03:23:46 »
Naantali kuulostais kyllä ihan mukavalta pilkkipaikalta, se vaan kun bussilla joutuu kulkemaan niin mielellään sijoittaisi pilkkireissut turun kaupungin alueelle.. Testattuna nyt on pitkäsalmi, eerikvalla ja saaronniemi, eerikvalla niistä ainoana josta nousi tyydyttävästi kalaa(sielläkin aika särkivoittoista). Tuntuu että ahven olisi aika nihkeässä tässä turun alueella, jotenkin paraisilta sitä tuntui tulevan niin helposti ja runsaasti?

Noh eikun lisää uusia paikkoja koluamaan kunhan taas saa bussirahat raavittua kasaan.

esranta

• View Profile
« Reply #130 on: February 18, 2013, 14:28:47 »
Ekvallasta itse tainnut saada määrä/laadullisesti parhaan saaliin, tosin Ruissalosta kerran 1,4kg kuha reipas viikko sitten. Ekvallasta ihan uimarannan vierestä nousi pannukarkeeta ahventa.

Eilen Ruissalosssa pyörittiin Iso-Kaskisen ja Äijäkarin ympäristössä, reipas kymmenen affenta, joista kaksi päälle 100 gramman:) Muutama simppu ja norssi.

Paraisilla käytiin tammikuun alkupuolella kerran, eikä sielläkään ihmeitä.

Ruissalon sillalta Pansioonpäin katotessa taitaa olla sama äijä aina istumassa aamupäivät kuha pilkillä:) Tosin siitä se kuha mesta taitaa alkaa sinne Jalostajan rantaan.

Mistä Naantalista tulisi hyvin? Tosin jos ei kelit muutu, ei tässä merellä tartte paljon enää pilkkiä. Viime vuonna sai sentään kävellä Kolkasta Kuuvan nokkaan huhtikuun alussa, nyt ei ole kummassakaan ei ole jäätä...

Pari kertaa viikossa koitan käydä, pitä perheeltä kerkiää pilkkimään. Arkisin voisin jonkun mukaan ottaa, halukkaat voi pistää privaa...

Röllipeikko

• View Profile
    • Email
« Reply #131 on: February 23, 2013, 01:14:00 »
Miten muuten on Turussa vielä jäitä? Nyt viikkoon en sielläpäin ole pilkillä käynyt ja jo viime kerralla tuntui jää jo aika ohialta paikoittain.

esranta

• View Profile
« Reply #132 on: February 24, 2013, 21:51:53 »
Tänään Ekvallassa, viimeiset pakkaset jäädyttäneet lumen alla olevan 5-10cm vesi/sohjokerroksen, alta löytyy sitten lisää vielä +30 senttiä.

Pilkkijöitä uimaranta, kakskerransiilta ympäristössä päivällä varmaan 10 kpl ja joka paikassa vanhoja reikiä, turhaan kairaa kanteli mukana:)

Juffe

• View Profile
« Reply #133 on: February 26, 2013, 23:14:06 »
Tulipahan mieleen, että siianongintakauteenkaan ei enää ole kovin pitkää aikaa. Sitä lajia olen ajatellut joskus kokeilla mahdollisuuksien mukaan. Onko vinkkejä siianongintapaikoista Turun ympäristössä?
Saaronniemi ainakin on yksi tunnettu paikka, mutta sinne ruuhkaan en välttämättä viitsisi ensikertalaisena ja puutteellisin välineistöin lähteä soheltamaan. Eerikvallassa, Heinänokan leirikeskuksen rantamilla muistaakseni olen nähnyt yrittäjiä, mutta varmuudella en muista. Mitäs muita? Ei tarvitsisi olla kovin helppopääsyinenkään paikka, mutta nykyään pitäisi päästä julkisilla/pyörällä kuitenkin samoamisetäisyydelle.

esranta

• View Profile
« Reply #134 on: February 28, 2013, 10:53:54 »
Tulipahan mieleen, että siianongintakauteenkaan ei enää ole kovin pitkää aikaa. Sitä lajia olen ajatellut joskus kokeilla mahdollisuuksien mukaan. Onko vinkkejä siianongintapaikoista Turun ympäristössä?
Saaronniemi ainakin on yksi tunnettu paikka, mutta sinne ruuhkaan en välttämättä viitsisi ensikertalaisena ja puutteellisin välineistöin lähteä soheltamaan. Eerikvallassa, Heinänokan leirikeskuksen rantamilla muistaakseni olen nähnyt yrittäjiä, mutta varmuudella en muista. Mitäs muita? Ei tarvitsisi olla kovin helppopääsyinenkään paikka, mutta nykyään pitäisi päästä julkisilla/pyörällä kuitenkin samoamisetäisyydelle.

Itse ajatellut kokeilla Kuuvan nokkaa, Saaronniemeä (Kolkkaa) vastapäätä olevaa poukamaa siinä on laituri sopivasti, jossa on valmiit vapatelineetkin:) Ei varmaan ole samaa 15 kalastajan laumaa paikalla, joista 5 pitää 6 vapaa. Todellisuudessa bussipysäkiltä/parkkaipaikalta taitaa olla muutama satametriä enempi patikointia tiedossa.

Itse samoilin muutaman kerran viime maaliskuussa kolkassa muiden mukana. Kyllähän sieltä aina siikaa nousi, jos keli vain oli otollinen. Silloin itse olin siianonginnan ensikertalainen.

PS. edellistalvena käveltiin vielä huhtikuun alussa kolkan nokan ympäri jäätä pisin perheen kanssa:)

ps1. itsellä meni arkiset ohjelmat uusiksi, joten arkipäivisin kalareissut tippui nolliin huomisesta alkaen, mut sentään illat valoistuu ja viikonloppuina pääsee...

Juffe

• View Profile
« Reply #135 on: March 01, 2013, 20:24:37 »
Kiitos. Kuuvannokkaa voisin kokeilla. Olen tosin muistavinani viime kesältä, että laituri on mennyt aika pahaan kuntoon.
Sitten harjoituskerran jälkeen voisi uskaltautua Kolkkaan, jos intoa vielä piisaa.

Röllipeikko

• View Profile
    • Email
« Reply #136 on: April 27, 2013, 01:55:00 »
Avovesikausi tuli korkattua keskustan liepeillä aurajokea pohjaonkiessa, särjet näytti olevan jo syönnillään mutta lahnat ja ahvenet yllättäen tähän aikaan vielä loistivat poissaolollaan. Huomenna uusiksi..

Mites on siikoja tullut? Itse en ole vielä jaksanut niille paikoille pyöräillä.

esranta

• View Profile
« Reply #137 on: May 02, 2013, 21:20:37 »
Kiitos. Kuuvannokkaa voisin kokeilla. Olen tosin muistavinani viime kesältä, että laituri on mennyt aika pahaan kuntoon.
Sitten harjoituskerran jälkeen voisi uskaltautua Kolkkaan, jos intoa vielä piisaa.

Itse kokeilin pikaisesti tänään, en tosin laiturille mennyt, vaan enempikin eteläisellä reunalla, hiukan tuulelta suojassa. Paikalla olin noin 18.30 - 20.00, tuloksena 590grammanen siika ja kaksi karkuutetttua. Noh nyt on alottelijana eka siika saatu...

Muita käynyt?

Juffe

• View Profile
« Reply #138 on: May 03, 2013, 22:50:23 »

Mites on siikoja tullut? Itse en ole vielä jaksanut niille paikoille pyöräillä.
Toistaiseksi ovat saaneet siiat olla rauhassa. On ollut sitä ja tätä, ja laiskuus on vienyt loput mahdollisuudet kun en ole virittänyt välineitä valmiiksi.
Josko tulevalla viikolla viimein saisin aikaiseksi.

Rintala

• View Profile
« Reply #139 on: May 09, 2013, 21:56:18 »
Terve!

Ei kyllä mitään pahaa ole sanottavaksi littoistenjärvestä. ~90% kerroista tulee haukea. Kaksi kertaa vasta tänä vuonna siellä käynyt ja saaliiksi tullut 5kpl 3-6kg haukia. Ja aikaa on mennyt yhteensä se neljä tuntia.. Rannalta ja Minnowilla, muu ei tunnu kelpaavan..
Aina on kaupassa kalaa..

Röllipeikko

• View Profile
    • Email
« Reply #140 on: May 11, 2013, 01:57:22 »
Vai ihan noin hyvin tullut haukea? Huh, minkäs värinen minnowi on ollut kyseessä?

Rintala

• View Profile
« Reply #141 on: May 12, 2013, 10:26:30 »
Ei ole ollu edes sen suuremmin värillä taikka koolla väliä. Tulee niin tumilla kuin kirkkailla. Tuli myös viime reissulla ensimmäinen affena tuolta, 469g ja minnowiin. Samalla reisulla +5kg luupää..
Aina on kaupassa kalaa..

FleXys

• ICQ Messenger - 322352
    • View Profile
    • Email
« Reply #142 on: May 12, 2013, 11:59:51 »
Ajateltiin tänään illalla tyttöystävän kanssa mennä Kuuvaan onkimaan, saa nähdä löydetäänkö koko paikka :D. Onks siellä yleensä rauhallista? Saako ongella hyvin kalaa? Löytäispä täältä Turun läheltäkin joku rauhallinen paikka, jossa ei muita olisi lähellä kalassa. Jotenkin niin paljon kivempaa olla rauhassa istumassa, luonnon rauhassa :)

Juffe

• View Profile
« Reply #143 on: May 12, 2013, 20:18:05 »
Terve!

Ei kyllä mitään pahaa ole sanottavaksi littoistenjärvestä. ~90% kerroista tulee haukea. Kaksi kertaa vasta tänä vuonna siellä käynyt ja saaliiksi tullut 5kpl 3-6kg haukia. Ja aikaa on mennyt yhteensä se neljä tuntia.. Rannalta ja Minnowilla, muu ei tunnu kelpaavan..
Huh, kuume nousee...
Taitaakin olla seuraava kalaretki virvelöinti- eikä onkireissu.

Juffe

• View Profile
« Reply #144 on: May 12, 2013, 21:45:14 »
Ai niin. Osaako kukaan kertoa, mihin merihauet nousevat tähän aikaan vuodesta Turun seudulla? En ole vielä koskaan saanut merestä haukea ennen heinäkuuta. Pitäisi olla paras syöntiaika, mutta missä ne syöjät ovat?  Voisihan tuo Littoistenjärvikin riittää nyt kun sen olen löytänyt, mutta jo periaatteestakin tämä puute jurppii.

Edit: Unohdin, että kyllähän sain Ruissalon Santalahdesta muutaman hauen alkukesästä viime vuonna. Olivat vain niin pieniä, etteivät jättäneet kunnon muistijälkeä.
« Last Edit: May 17, 2013, 00:05:49 by Juffe »

FleXys

• ICQ Messenger - 322352
    • View Profile
    • Email
« Reply #145 on: May 13, 2013, 09:30:39 »
No niin, käytiin eilen onkimassa siellä Kuuvannokassa. Kalaa tuli vähän liiankin hyvin, mutta suurin osa roskakaloja. Lahnoja ja särkiä ihan hirveä määrä, mutta vain 2 pientä ahventa :(. Mato-ongella ei toisaalta muuta voi varmaan toivoakaan :). Kaiken kaikkiaan todella kaunis paikka ja hyvin rauhallinen! Osaako joku sanoa, että saako siellä esim. virvelillä(jigillä) loppukesästä hyvin ahventa? Entä muita kaloja esim. haukea tai kuhaa?

Röllipeikko

• View Profile
    • Email
« Reply #146 on: May 16, 2013, 13:59:52 »
Kuuvannokassa aika paljon jigailleena voin sanoa että ahventa ja haukea sieltä tulee ihan ok, koolla kyllä todennäköisesti ei päästä rehvastelemaan. Kuhaa ei ole kertaakaan minun kohdalleni osunut, mutta eihän sitä tiedä.

Ja tuon onkimisen kanssa, etenkin näin alkukesästä särkikalaa tosiaankin siellä on läjäpäin, mutta seassa saattaa liikkua kohtuukokoisiakin ahvenia. Ongelmaksi muodostuu vaan se että särjet ovat usein nopeampia iskemään siihen matoon kuin ahvenet. Ongelman voi korjata sillä että nostaa ylös yhden särjen, vääntää siltä niskat ja leikkaat selästä palan ja tökkäät sen koukkuun. Ahvenet tykkäävät gutaa särjenpaloista, mutta särkikalat jättävät ne rauhaan (paitsi isot säyneet ja lahnat)

abla

• View Profile
« Reply #147 on: May 22, 2013, 16:42:57 »
Terve!

Missä kohtaa järveä olet ollut? Itse olin eilen siitä itäpuolella olevasta kalliosta eteenpäin pohjoiseen. Pari ahventa tuli juurikin minnowilla ja lotolla. Ainakin pari kiloinen hauki seuras rantaan asti, muttei jäänyt kiinni. Keskellä päivää olin jos sillä mitään merkitystä.

Rintala

• View Profile
« Reply #148 on: June 01, 2013, 09:05:02 »

Missä kohtaa järveä olet ollut? Itse olin eilen siitä itäpuolella olevasta kalliosta eteenpäin pohjoiseen. Pari ahventa tuli juurikin minnowilla ja lotolla. Ainakin pari kiloinen hauki seuras rantaan asti, muttei jäänyt kiinni. Keskellä päivää olin jos sillä mitään merkitystä.

Siellä samoilla seuduilla ja myös ihan "rannalta" lintutornille päin menevän polun vieressä olevilta kallioilta on kyllä tullut parhaiten. 19-22 ollaan itse oltu paikoilla..
Aina on kaupassa kalaa..

esranta

• View Profile
« Reply #149 on: June 03, 2013, 21:58:42 »
Ai niin. Osaako kukaan kertoa, mihin merihauet nousevat tähän aikaan vuodesta Turun seudulla? En ole vielä koskaan saanut merestä haukea ennen heinäkuuta. Pitäisi olla paras syöntiaika, mutta missä ne syöjät ovat?  Voisihan tuo Littoistenjärvikin riittää nyt kun sen olen löytänyt, mutta jo periaatteestakin tämä puute jurppii.

Edit: Unohdin, että kyllähän sain Ruissalon Santalahdesta muutaman hauen alkukesästä viime vuonna. Olivat vain niin pieniä, etteivät jättäneet kunnon muistijälkeä.

Esim. Ruissalon saaren pohjoispuoli... Vielä voi saada jonkun isomman, eilen näkys kaislikossa vielä jotain kuhinaa olevan, mutta kohta menevät syvemmälle/viileemmille vesille. Oma kokemus kyllä on, ettei näillä rannoilla kesäkuun puolenvälin ja elokuun välillä kiloa suurempaa haukea pahemmin näy. Tosin viime vuodet on tämä ajanjakso ruvennut enempi ja enempi menemään kuhan/ahvenen perässä jigaamassa... Kuten eilenkin illalla, tuloksena pari alamittasta kuhaa, yksi ahven (ja joku 600 gramman hauki, hauki tosin eripaikasta).

center>